Tumpelo värjää tukkaa, a-p-u-a...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiuskarva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiuskarva

Vieras
Nyt tarviisin apua... En ole koskaan värjännyt tukkaa itse ja nyt meinasin tempaista ja sen tehdä! Pari kertaa olen kampaajalla ottanut väriä, viimeksi pari kuukautta sitten niin että päällinen tukasta on tosi vaalea ja alla koko päätä kiertää tosi tummanruskea väri. En tykkääkään yhtään ja haluaisin takaisin semmoisen vaaleahkon yksivärisen tukan.

MUTTA, voinko minä värjätä nyt koko pään samalla värillä kun hiuksissa on tosi vaaleaa ja tosi tummaa? Pelottaa että minkälainen siitä tummasta osiosta tulee... Ja tarttuuko se väri helposti ihoon? Ja minkä merkkistä ainetta kaupasta kannattaisi ostaa? Seisoin tänään värihyllyllä vartin vaan en osannut ostaa kun niitä värejähän on aivan jumalattomasti... :O

Budjetti ei riitä kampaamokäyntiin.

Millasta myrkkyä se värinpoistoaine on? Saako sitä ihan tavan kaupasta?

Vähän hirvittää semmosta kyllä laittaa kun sisko on kova värjäämään ja oli joskus polttanut sillä hiuksensa ihan hampuksi. :S

Eikö voi laittaa väriä suoraan koko nuppiin? :/

Vaikeella tavalla alat ensimmäistä kertaa värjäilemään.
Ensin joudut vaalentamaan ruskean sävyn joko vaalennusaineella tai värinpoistolla, koska vaalea hiusväri ei sitä ruskeaa vaalenna.
Vasta sen jälkeen voit laittaa uuden vaalean sävyn.

Ja etukäteen ei tiedä riittääkö kun laitat kerran värinpoiston/vaalennusaineen, voi olla että hiukset jää oranssihtaviksi ja joudut värinpoiston laittaamaan toisenkin kerran.

Millasta myrkkyä se värinpoistoaine on? Saako sitä ihan tavan kaupasta?

Vähän hirvittää semmosta kyllä laittaa kun sisko on kova värjäämään ja oli joskus polttanut sillä hiuksensa ihan hampuksi. :S

Eikö voi laittaa väriä suoraan koko nuppiin? :/

värinpoisto kyllä rasittaa hiuksia tavallista hiusväriä enemmän mutta ei se tavallinen vaalea väri muuten tartu niihin alahiuksiin jos ne kerran tummat on. Ja saa kyllä juu tavallisesta kaupasta

Hui kamala... En minä ossaa mitään värinpoistoja laittaa. :( Enkä mielellään mitään ylimääräisiä aineita päähän sotkisi kun imetän vielä, tiedä mitä myrkkyjä niistä imeytyy...

Eikö se vaalea väri tartu tumman värin päälle YHTÄÄN? Että saisin edes pikkusen vaaleammaksi... Uskallanko kokeilla? Voiko se tumma muuttua ihan kauheaksi, oranssiksi tai vihreäksi tms. jos kokeilen..? :/

Kampaajakoulutuksen saanut antaa faktaa: Väri ei vaalenna väriä. Eli jos ostat jonkun vaalean värin, ei se todennäköisesti tee sille tummaksi värjätylle juuri mitään. Väri täytyy juurikin poistaa värinpoistolla, joka on käytännössä vaalennusaine ja voimakkaampi kuin perusvärit. Yksi vaihtoehto joka on päänahalle ystävällinen olisi laittaa sinne tummaan osaan vaaleita raitoja, kerta kerralta enemmän ja enemmän niin tumma väri hukkuu vähitellen. Raitoja laitetaan yleensä hupulla tai folioiden avulla, mutta se on itse tehtynä aika hankalaa.

Jep. Vaalea väri voi jopa tummentaa tummaa hiusta entisestään.
Pakko laittaa värinpoisto tai sitten vaalennusainetta (toimii samalla tekniikalla kuin värinpoisto) jos haluat vaaleammaksi.

Mitäs jos tekisit tummaan osioon vaaleita raitoja? Voisi olla turvallisin tapa saada värieroa vähän hivytettyä kotikonstein. Tuo värinpositokin meinaan arveluttaa tosi paljon. Se on tosi hankala saada niin, että ainetta menee vain tummiin hiuksiin ja (kaikkiin niihin). Pahimmassa tapauksessa sulla on kohta neljän värisiä hiuksia, vaaleita päällä, välissä valkoisia ja tummia ja alla oranssia :D

Yhteistyössä