Kun katsot tuntematonta ja tuntematon katsoo sinua, niin missä vaiheessa käännät katseesi pois?

• Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma"
Katsot siis hetken, että hän ei katso sinua. Pian hän siirtää silmät sinun silmiisi. Käännätkö välittömästi silmäsi pois henkilöstä vai jatkatko katselua?

Tuli vaan mieleen, kun eilen oltiin neuvolan odotustilassa tytön 2v. kanssa ja siellä oli toinenkin äiti, joka istui vastapäätä meitä. Ilmeisesti noin 20v. nuori äiti, joka jatkoi katselemista vaikka käänsin oman katseeni pois hänestä. Katsoin sitten uudestaan ja edelleen tuijotti mua! Oli aika epämiellyttävä kokeus.

viedras
käännän katseeni pois kun katseet kohtaavat, kohta saatan katsoa uudestaan ja jos hän tuijottaa vieläkin, tuijotan minä niin kauan että hän kääntää katseen pois :D

ap.
käännän katseeni pois kun katseet kohtaavat, kohta saatan katsoa uudestaan ja jos hän tuijottaa vieläkin, tuijotan minä niin kauan että hän kääntää katseen pois :D
Miten sulla pokka kestää?? Itse en jotenkin viitsi tuijottaa, vaikka hän jatkaisikin tuijotusta hui.. Pitäisi ehkä joskus kokeilla :D Joskus olen yrittänyt, mutta on tuntunut ikuisuudelta, kun se on jatkanut vieläkin tuijotusta....

"tumpelo"
entäs kun juttelette toisen kanssa, niin katsotteko koko ajan silmiin kun toinen katsoo? oon aina ollu ujo enkä ikinä puhuessa ole katsonut silmiin, nyt opetellu katsomaan. mutta kauan katsotaan silmiin kun puhutaan vaikka tuntemattoman kanssa? tutun?

Riippuu katsojasta ja katseesta.
Minulla on sellainen tapa välillä, että saatan näennäisesti tuijottaa jotain ihmistä, vaikken oikeasti katso hännen vaan jään ajatuksissani katsomaan, vaikken oikeasti edes katso. Silmät katsoo, järki ja mieli ei.

"tumpelo"
[QUOTE="tumpelo";25759150]entäs kun juttelette toisen kanssa, niin katsotteko koko ajan silmiin kun toinen katsoo? oon aina ollu ujo enkä ikinä puhuessa ole katsonut silmiin, nyt opetellu katsomaan. mutta kauan katsotaan silmiin kun puhutaan vaikka tuntemattoman kanssa? tutun?[/QUOTE]

voisko joku vastata tähän?

"vieras"
[QUOTE="tumpelo";25759150]entäs kun juttelette toisen kanssa, niin katsotteko koko ajan silmiin kun toinen katsoo? oon aina ollu ujo enkä ikinä puhuessa ole katsonut silmiin, nyt opetellu katsomaan. mutta kauan katsotaan silmiin kun puhutaan vaikka tuntemattoman kanssa? tutun?[/QUOTE]

En koko ajan, mutta välillä ihan vaan kohteliaisudesta. Silloin tällöin. Ei koko aikaa tarvitse katsoa, vaikka osa ihmisistä katsookin. Se tuntuu mielestäni vaivaannuttavalta tuijottaa herkeämättä. Asiakin unohtuu, kun keskittyy katsomaan.

[QUOTE="vieras";25759364]Kieltämättä itse ajattelen tuijotuksista usein, että mikä mussa on niin vialla, kun pitää tuijottaa.[/QUOTE]

Tyypillinen suomalainen ajattelutapa :D!!
Ei sinussa ole mitään vialla.
Päinvastoin!

IhanaValo
Riippuu katsojasta ja katseesta.
Minulla on sellainen tapa välillä, että saatan näennäisesti tuijottaa jotain ihmistä, vaikken oikeasti katso hännen vaan jään ajatuksissani katsomaan, vaikken oikeasti edes katso. Silmät katsoo, järki ja mieli ei.
Sama juttu joskus, alkaa uunotuttaa ja sit se on noloa kun itse tajuaa tuijottaneensa, vahingossa. Mut muuten en viiti kovinkaan kauaa tuntemattomia katsella, varsinkin jos toinen katsoo minuu.
Miun on kans pitänyt opetella sitä keskustellessa silmiin katsomista. En tietenkään koko aikaa tuijota mutta välillä katson.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
"vieras"
[QUOTE="Noo";25766650]Hississä porukka tuijottaa usein lattiaan, minä saan katsella ihan rauhassa.[/QUOTE]

Koetko itsesi oikeutetuksi katselemaan muita, jos he eivät katso sinua? On aika törkeää tuijottaa koko hissimatkan ajan vain, koska he eivät katso sinua.

Mämä
No mä en juuri katsele ihmisiä, paitsi silloin jos huomaan jonkun katsovan minua silmiin. Ja silloin jään varmaan katselemaan takaisin, kunnes nyt tulee joku tilanne joka vaatii huomiotani. Etten siis vaikka kävele pylvääseen pahki.
Jos se toinen mua katsoo, niin miksi mun pitäis kääntää katseeni pois.
Joskus saatan tietty jäädä miettimään, uskaltaisinko hymyillä tai sanoa tuolle jotain, tai onko se jostain tuttu tai jotain.
Ihme asioista tekin hikeennytte. Vai onko eri asia katsooko teitä mies vai nainen?

Liisukka666
Joskus saattaa katse juuttua johonkuhun tutulta näyttävään henkilöön, ja sitten kun hän vastaa katseeseen, huomaankin että tämä onkin ihan vieras ihminen. Silloin olen hymähtänyt sillain ystävällisesti ja tähän mennessä kukaan ei ole näyttänyt vihaiselta vaan on hymyillyt takaisin.

Jutellessani katson aina kaveria silmiin.

Yhteistyössä