Kaupassa nähtyä ja muistutusta kaikille!

Onko se sun lompakosta pois?

Mä henk.koht. pidän perunaa kovin turhana. Muut saa silti sitä ihan vapaasti ostaa ja syödä.
En ole itsekään perunan fani, mutta muusi on ok!

Pointtini tuli jo esille: "Juttu nyt oli vaan aasinsilta itse asiaan, äälöttää tuo lisäainemoska. Ja jos enempi ihmisistä katsoisi mitä syö niin kauppojen valikoima olisi ehkä parempi." Esim valmisruokaa ilman lisäaineita.

On niissä palmuöljyä. Miksi maksaa lähes euro pienestä pussista "pastaa"?
Kun oikeaa pastaa saa paljon halvemmallakin.
Jaa-a, en tiedä nuudeleiden tai pastojen pussihintoja, kun ostellaan lähinnä gluteenitinta tai luomutukusta. Jospa vaikka valmistaa jotain sellaista ruokaa, johon käytetään nuudeleita eikä muuta pastaa? :)

Mutta lisäaineeksi se rasvako sitten lasketaan?

Ja sädekehä kiiltää?

Pikkuvinkkinä; se että esittää asiansa siten, kuin olisi jotenkin muita parempi ihminen, ei edistä tämän "hyväntahtoisen, hienovaraisen neuvonnan" perille menoa.

Toisekseen, silloin kun mun tekee mieli nuudeleita, ja vaikka purkkitonnikalaa tai purkkiananasta, niin ostan niitä. Sitten syön niitä. Ja kyllä, annan 2-vuotiaallekin, jos se haluaa.

Ne ei kuulu meillä päivittäiseen, viikottaiseen tai välttämättä edes kuukausittaiseen ruokavalioon. Olen omalla kohdalla tullut siihen tulokseen, että hysteerisestä syömisen kyttäämisestä on huomattavasti enemmän haittaa, kuin satunnaisesta epäterveellisestä syömisestä.
Niinpä meillä syödään sitä, mitä tekee mieli. Oli siitä joku luomuperunoita kaupasta hinaava palstasisar mitä mieltä hyvänsä.

Ja sädekehä kiiltää?

Pikkuvinkkinä; se että esittää asiansa siten, kuin olisi jotenkin muita parempi ihminen, ei edistä tämän "hyväntahtoisen, hienovaraisen neuvonnan" perille menoa.

Toisekseen, silloin kun mun tekee mieli nuudeleita, ja vaikka purkkitonnikalaa tai purkkiananasta, niin ostan niitä. Sitten syön niitä. Ja kyllä, annan 2-vuotiaallekin, jos se haluaa.

Ne ei kuulu meillä päivittäiseen, viikottaiseen tai välttämättä edes kuukausittaiseen ruokavalioon. Olen omalla kohdalla tullut siihen tulokseen, että hysteerisestä syömisen kyttäämisestä on huomattavasti enemmän haittaa, kuin satunnaisesta epäterveellisestä syömisestä.
Niinpä meillä syödään sitä, mitä tekee mieli. Oli siitä joku luomuperunoita kaupasta hinaava palstasisar mitä mieltä hyvänsä.
:flower:

Hyvähyvä! Samaa mieltä ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25757267:
Entä muissa ruoka-aineissa?

(Ei, ei mulla ole mitään henkilökohtaista nuudelimissiota, harvoin meillä sellaisia syödään, mutta tulipa aloituksesta mieleen että täytyykin joku päivä käydä ostamassa vermiselliä)
En muissakaan ruoissa, riisnuudeleita kyllä syödään:) niissä ei sellaista ole. Lapsella on maissiallergia (jota on todella monessa lisäaineessa: maltodekstriini) Joten SIKSI kyttään todella tarkkaan mitä syömme. Siinä.

Rollolainen
On niissä palmuöljyä. Miksi maksaa lähes euro pienestä pussista "pastaa"?
Kun oikeaa pastaa saa paljon halvemmallakin.
no ainakin täätllä on ollut k-supermarketissa 10 pussia nuudeleita 2e. Ei e mun mielestä ole kallista. Normaalisti sellaine paketti missä on 6 levyä maksaa noin 2e.onneksi niitä mausteita ei oo pakko syödä vaan voi ittekin maustaa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Saa luvan loppua jo tuo kaali- propaganda !

Tarkoituksen eilen kauppareissulla ostaa kukkakaali sekä jäävuorisaalaattikerä, lievästi sanottuna järkytyin kun katsoin kuitista kukkakaalin hinnan, 3.27 € kerä !

HALPAA ja terveellistä, pah!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25757339:
Ja siksi me muutkaan emme saa syödä nuudeleita?
Sanoinko niin? En.
Oma vikanne jos otatte nokkiinne. En ole sanonut muuta kun että olisi parempi että ihmiset katsoisivat enemmän mitä suuhunsa laittavat. Moni vaiva voisi korjaantua ihan sillä.
Juurihan sanoin että me syödään kyllä nuudeleita, ilman palmuöljyä ja sitä hieman epäilyttävää rasvapussia joka siellä usein tulee mukana:D
Nuudelit on parhaita kasvisten ja kanan kanssa!

Söisikö kaikki tosiaan kaksivuotiaan kanssa viikon pelkkiä nuudeleita? Siltä se touhu edessäni (HUOM. nenäni edessä - ei, en erikseen kyttää ihmisiä) näytti.

No siitä vaan sitten.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä