Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukaan meistä ei ole tainnut väittää, ettei lapsi saisi itsenäistyä. Mutta säännöissä mainittujen ikärajojen puitteissa lapsella on oikeus tulla sinne "väärälle" puolelle, ja ulkopuolinen on väärä henkilö arvelemaan, onko kysymyksessä äidin vallanhalu vai jokin käytännön asia, jota lapsi ei itse pysty hoitamaan.

Uskoisin, että kaikista lapsista, jotka saavat ottaa vastuuta elämästään siihen tahtiin kuin ovat siihen itse valmiita, tulee ihan kelvollisia aikuisia.

Ei ole oikeutta loukata toisten oikeuksia jos itse on tumpelo. tai tyhmä.

Miksi sun nikopetterin pitäisi saada pilata toisten uimareissu? säännöt on tehty noudatettaviksi. Niiden rikkomisesta on aina haittaa jollekin. Jos kaikki rikkovat säntöjä ja menevät sitä mstä itselle helpointa, niin silloin teiltäkin saavat kaikki maailman köyhät varastaa jos niillä on nälkä.

ja kodittomat saa tulla teille, jos muuten paleltuvat ulos.

Tuollainen nyhväämienn, että "mun nikopetterin pitää päästä naisten puolelle, kun se muuten ei pääse uimaan" on niin tyhmää ja naurettavaa että tuollaiset nikopetterit tarvitsevat vain kuria ja selkäsaunan.

Meidän 9v toimii vieraammissa pukkareissa yksin niin, että antaa mulle naisten puolelle kännykkänsä, lompsan yms.
Kaappiin laitettavaksi jää vain vaatteet.

Yleisin ongelma voi olla se, ettei välttämättä saa kaapin ovea lukkoon ( muutamissa paikoissa on oikeesti kummat lukitusjutut )
Tuolloin ei haittaa vaikka kaappi jäis auki, sillä koskaan ei oo siltä kukaan vaatteita vienyt.
Kyllähän poika osaa muuten liikkua ja toimia vieraassa ympäristössä.

Näin ollaan tehty kouluikäisestä lähtien jos mies ei oo mukana ja hyvin on toiminut.

[QUOTE="adea";25738507]Pukkarit oli erikseen, mutta samoissa tiloissa suihkuteltiin. Samaa ikäluokkaa ollaan.[/QUOTE]
Ettei muistis nyt vaan tekis tepposia? Tuliko ne pojat sinne tyttöjen puolelle vai tytöt poikien? Mistä kautta ne sinne tuli kun yleensä naisten pukkarista pääsee vaan naisten puolelle ja miesten pukkarista miesten puolelle? Aulan läpi hyppivät? Miksi oli eri pukkarit sitten? Tuossa ei oo kyllä mitään logiikkaa.

Ite oon sitä mieltä että koulu ikäset ehdottomasti omalle puolelleen! Kyllä mua ois jo eka luokkalaisena kiusannu suihkutella oman luokkalaisen pojan kaa viereisissä suihkuissa. Enkä tosiaankaan aattele että eka luokkalaiset vahtais toisiaan sillä silmällä mutta ois se ollu enemmän kuin kiusallista enkä olisi varmasti siitä koko uinti reissusta osannut nauttia.

ei meidän 10 v. poika kyllä selviä vielä yksin miesten pukkarissa. Ihan on tavallinen poiika, ei erityislapsi, mutta onhan se vielä pieni ja hätääntyy jos jotain kummallista tulee eteen.Otan kyllä naisten puolelle, on sen verran pienikokoinen että menee nuoremmastakin. Ei se siellä tyttöjä vilkuile, ihmeellisiä ajatuksia teillä!

ei meidän 10 v. poika kyllä selviä vielä yksin miesten pukkarissa. Ihan on tavallinen poiika, ei erityislapsi, mutta onhan se vielä pieni ja hätääntyy jos jotain kummallista tulee eteen.Otan kyllä naisten puolelle, on sen verran pienikokoinen että menee nuoremmastakin. Ei se siellä tyttöjä vilkuile, ihmeellisiä ajatuksia teillä!

Tainnu vähän pumpulissa kasvaa sun poikas... En tätä pahalla sano, mutta ei 10-vuotias mikään pieni ole...

Eikä tässä nyt kyse ole siitä, vilkuileeko sun poikas niitä tyttöjä vai ei (ja ikävä järkyttää sua, mutta kyllä 10-vuotiasta jo ne tytötkin yleensä jossain määrin kiinnostaa) vaan kyse on siitä, että säännöt on laadittu ihan syystä, ja niillä tytöillä tulee olla mahdollisuus saunoa ja käydä suihkussa ilman et se naapuriluokan Petteri istuu lauteilla kyljessä kiinni. 10-vuotiaat tytöt ovat jo hyvin tarkkoja ulkonäöstään jne eikä heidän tarvitse joutua tilanteeseen, jossa joutuvat alasti esiintymään omanikäistensä (tai vanhempien) poikien edessä.

Tuntuu, ettei osa vastaajista muista millaista on olla murrosiän kynnyksellä kun vartalossa tapahtuu kaikenlaisia muutoksia jne.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Minulla ei ole vielä tuon ikäisiä lapsia, mutta muistan kyllä hyvin kun itse olin tuon ikäinen. Minulla 10-vuotiaana murrosiän merkit näkyivät jo, ja vaikka ei olisikaan, niin voi hyvä luoja, että olisi ollut hirveä kokemus jos vaikka joku poika samalta luokalta olisi tullut uimahallin suihkussa vastaan! Siinä olis loppunut tasan varmasti uimaharrastus ja tuskinpa olisi kouluunkaan ollut enää kiva mennä. Eivät kaikki aikuisetkaan naiset ole OK sen kanssa että joutuisivat yllättäen tuollaisessa tilanteessa eri sukupuolen edustajien kanssa vastakkain (itse en näin aikuisella iällä enää välittäisi), joten on kohtuutonta vaatia sitä (esi)murrosikäiseltä. Vaikka ne teidän kultamussupoitsut nyt oikeasti sattuisivat olemaan kuinka pikkulapsia vielä, niin nuo säännöt eivät olemassa pelkästään teidän poikianne varten, vaan myös muita ihmisiä.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
[QUOTE="vieras";25752513]Minulla ei ole vielä tuon ikäisiä lapsia, mutta muistan kyllä hyvin kun itse olin tuon ikäinen. Minulla 10-vuotiaana murrosiän merkit näkyivät jo, ja vaikka ei olisikaan, niin voi hyvä luoja, että olisi ollut hirveä kokemus jos vaikka joku poika samalta luokalta olisi tullut uimahallin suihkussa vastaan! Siinä olis loppunut tasan varmasti uimaharrastus ja tuskinpa olisi kouluunkaan ollut enää kiva mennä. Eivät kaikki aikuisetkaan naiset ole OK sen kanssa että joutuisivat yllättäen tuollaisessa tilanteessa eri sukupuolen edustajien kanssa vastakkain (itse en näin aikuisella iällä enää välittäisi), joten on kohtuutonta vaatia sitä (esi)murrosikäiseltä. Vaikka ne teidän kultamussupoitsut nyt oikeasti sattuisivat olemaan kuinka pikkulapsia vielä, niin nuo säännöt eivät olemassa pelkästään teidän poikianne varten, vaan myös muita ihmisiä.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Voi luoja sitä häpeetä jos joku luokkalainen poika olis sattunu samaan aikaan suihkutiloihin, olis meinaan sit luokan kaikki pojat asiasta puhunu ja kiusannut...

Kun kerta aikuisilla on oikeus intimiteettisuojaan, niin millä oikeudella se lapsilta evättäisiin??

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras";25752513]Minulla ei ole vielä tuon ikäisiä lapsia, mutta muistan kyllä hyvin kun itse olin tuon ikäinen. Minulla 10-vuotiaana murrosiän merkit näkyivät jo, ja vaikka ei olisikaan, niin voi hyvä luoja, että olisi ollut hirveä kokemus jos vaikka joku poika samalta luokalta olisi tullut uimahallin suihkussa vastaan! Siinä olis loppunut tasan varmasti uimaharrastus ja tuskinpa olisi kouluunkaan ollut enää kiva mennä. Eivät kaikki aikuisetkaan naiset ole OK sen kanssa että joutuisivat yllättäen tuollaisessa tilanteessa eri sukupuolen edustajien kanssa vastakkain (itse en näin aikuisella iällä enää välittäisi), joten on kohtuutonta vaatia sitä (esi)murrosikäiseltä. Vaikka ne teidän kultamussupoitsut nyt oikeasti sattuisivat olemaan kuinka pikkulapsia vielä, niin nuo säännöt eivät olemassa pelkästään teidän poikianne varten, vaan myös muita ihmisiä.[/QUOTE]

Mä olisin kuollut häpeään jos 10 vuotiaana olis rinnakkaisluokan Esapetteri tullu uimahallissa suihkussa vastaan. Ja kyllä, en tasan olis enää mennyt. En käsitä tätä paapomista. Itsekin olen yh ja poikani on kolmannelta luokalta asti käynyt kaverin kans uimahallissa tai kylpylässä. Ennen sitä opettelimme yhdessä jutut. Enkä myöskään uimakoulussa mennyt mukaan, saatoin sisälle ja tulin vastaan. En ängennyt kuivaan lapseni selkää.

Meettekö te pyyhkiin kouluun lastenne takapuoletkin?

Ei tästä aiheesta suotta kiehuta. Ja aloittajan kans samalla linjalla. Vauva- ja taaperoikäiset voi tuoda naisten puolelle. Meillä 5v menee tutussa hallissa miesten puolella yksin.

Luotan kyllä että jos joku käyttäytyis oudosti, tms. huutoa riittäisi, ja paikalle ilmaantuisi muita. Ei siellä voi kaikki pimeitä hulluja lapsenkyttääjiä olla.

POINTTI, AIEMMIN KYPSYVÄT TYTÖT NAISTENPUOLELLA. JA VIERESSÄ NAAPURINPOIKA. Kokemuksesta tiedän että jo 7-vuotias nolostelee siinä tilanteessa.

Vielä kun sukupuolesta riippumatta opetettais ne pennut käyttäytyyn. -Esimerkki elävästä elämästä: Mamma kahden mussukkansa kanssa 7-9v ja me neljä aikuista ja 7 ja 13 vuotiaar tytöt ryhmäpukuhuoneessa. Sinne kun jaetaan avaimia kuin mihin tahansa, kun sei ole varattu. Olimme siellä ensin. -Silti Mamma alkaa vaahtoamaan meille että he tulivat tänne saadakseen olla rauhassa? (-Vai antaakseen muiden olla rauhassa heiltä.)
Sanoimme tiukan asiallisesti että meille annettii aivaimet tänne, emmekä alasti lähde kaappien avaimia vaihtamaan.
No eivät voineet sitte ite poistua eteis-aulaan hetkeksi, kun meidän läsnäolo oli niin häiritsevää :O Tytöt pujottelivat vaatteita veke pyyhkeiden sisässä. Aikuisille ihan sama, kunnes. -pojanpätkät alkaa riisua, itse sain mm lenkkarista naamaan, silmäkulmaan ja lujaa. Odotin anteeksipyyntöä, kunnes räjähdin kaikkien lentelevien tavaroiden keskellä. -Kyllä minä olisin hävennyt pentuni käytöstä senverran että olisin ollut todella pahoillaan moisesta. Ja lisäksi oman kakrun olisin ohjannut pyytämään anteeksi, ellei olis ite menny jo. Ronttonen olisi saattanu innoissaa lentää, mutta nuo oli ihan tahallisia.

Suihkuilla penikat leikki löylyvesiletkulla ja kastelivat kaikki ohikulkevat, pyyhkeineen ja ilman. Mamma hymyili maireasti ja katseli jälkikasvunsa "iloa" GGGGGGGRRRRRRaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh.
Lähti se vesiletku pennuilta kun kiekka nousi uudelleen. Minulla, myönnän. Mamma sen sijaan oli täysraivo, kun otin letkun pois ja kielsin koskemasta siihen.

Valituksia hallille, jumppatauko, piiiitkä sellainen. Ja nyt on menossa uus kokeilu. Iisia oli meno pukuhuoneen puolella, samoin suihkuissa. Vain muutamia poikia hipsutteli siellä. Nekin senverran pieniä että ok.

Minä en ainakaan menis koska ensinäki alkais seisoo karvat jo kasvanu tytöt ei tykkäis että poika olis siellä. Viimeisen kerran kävin naisten puolella ku olin seittemän. Ja tottakai se olis kiusallista niille tytöille vaikka te Nikopetteri mammat ette siinä mitään pahaa näe.

kovin isoja poikia ei naisten pukkarissa ole tähän mennessä ollut, mutta jos joskus sattuu olemaan, kun esipuberteetti-ikäisen tyttärieni kanssa sinne menen niin

- sanon tytöille, ettei huolta, ne ovat jotenkin erityislapsia
- riisuisimme vaatteet vasta kun nämä erityslapset ovat poistuneet pukuhuoneesta
- pitäisimme pyyhkeet ympärillämme siihen, asti, että nämä erityislapset ovat poistuneet pesutiloista

eiköhän siitä jotenkin selvittäis

[QUOTE="vieras";25738162]Tää vaikeuttaa meidän perheessä ihan vitusti tota kylpylöissä käyntejä. Mä en epäile, etteikö mun saatanan poikani perkele pärjää itse ja yksin siellä miesten puolella. Mä en vaan luota muihin helvetin idioottiaikuisiin siellä miesten puolella.

Kaveri perheineen kävi ihan uimahallissa, jossa mies suihkutiloissa kiinnitti huomiota mieheen, joka ei käyttäytynyt ihan kuten muut. Lähetti omat pojat pois paikalta, äidin kanssa allaspuolelle ja kävi tönäsemässä vemputtavan äijän seinää vasten ladellen samalla muutaman mojovan uhkauksen mitä moiselle voisi tehdä. Vemputtaja lähti nekku veressä pois paikalta.

Ja se 10-vuotias poika EI PÄRJÄÄ aikuiselle, joka aikoisi tehdä pojalle jotain pahaa tai viedä mukanaan väkisin. Ei näytä aikusiet naisetkaan pärjäävän raiskaajille.

Joten me ei sitten käydä niissä vitun kylpylöissä rassaamassa perkeleen aloittajien vitun elämää.

:laugh: joo, tottakai siellä kaikki uimahallit on täynnä pedofiilejä ja raiskaajia ketkä on just sun poikas kimpussa, kuka ei tietenkään osaa
-pyytää apua
-huutaa
jos joku käy käsiks.

Avuton kakara, ylihysteerinen mamma. Muistathan sitten vielä 16 vuotiaana viedä sen naisten puolelle, ettei pahat sedät raiskaa. :headwall:[/QUOTE]

Kyllähän noita pedoja riittää. Eikä se tee lapsesta avutonta, jos vaikka jähmettyy kauhusta kun iso mies tulee koskettelemaan/ ei kehtaa asiasta kertoa. Ihan sama se on raiskatuilla aikuisilla naisillakin.

Oma poika on vasta 3 v. En ole koskaan, KOSKAAN, nähnyt 10-12 vuotiasta poikaa naisten puolella. 7-8 veet ihan ok. En ehkä ottaisi omaa 7 vuotiasta poikaa silti naisten puolelle, mutta en minä tuon ikästä yksin päästä miesten puolellekkaan.

:laugh: joo, tottakai siellä kaikki uimahallit on täynnä pedofiilejä ja raiskaajia ketkä on just sun poikas kimpussa, kuka ei tietenkään osaa
-pyytää apua
-huutaa
jos joku käy käsiks.

Avuton kakara, ylihysteerinen mamma. Muistathan sitten vielä 16 vuotiaana viedä sen naisten puolelle, ettei pahat sedät raiskaa. :headwall:

Kyllähän noita pedoja riittää. Eikä se tee lapsesta avutonta, jos vaikka jähmettyy kauhusta kun iso mies tulee koskettelemaan/ ei kehtaa asiasta kertoa. Ihan sama se on raiskatuilla aikuisilla naisillakin.

Oma poika on vasta 3 v. En ole koskaan, KOSKAAN, nähnyt 10-12 vuotiasta poikaa naisten puolella. 7-8 veet ihan ok. En ehkä ottaisi omaa 7 vuotiasta poikaa silti naisten puolelle, mutta en minä tuon ikästä yksin päästä miesten puolellekkaan.[/QUOTE]

Ja kuinka monen kerttuilonan äiti itse päästäisi 6-7 vuotiaan kerttuilonan yksin miesten puolelle ilman valvontaa. Ei asiassa pitäs mitään vaaraa olla, koska kuka nyt lasta sillä silmällä kattelis. Niin, kuinka moni??

Ei varmaan yksikään selväjärkinen. Miksi pojan äidin pitäisi lapsensa päästää pedon kynsiin? Pieni lapsi se ekaluokkalainen vasta on. Ja ihan yhtä kiinnostuneita ne paskiaiset on pikkupojista kuin tytöistä.

Käsittämättömässä pumpulimaailmassa osa ihmisistä elää. Eikai sitä sitten tajua, ennenkuin osuu omalle kohdalle että ne pedot ei ole mitään satuhahmoja, vaan ihan todellinen vaara valitettavasti.

Yhteistyössä