Itapäiväkerhon välipala

Hei kertokaapas millaisia välipaloja haluaisitte lapsillenne tarjottavan iltapäivä-
kerhossa ?
Mie suunitten ja teen välipalat tällä hetkellä iltapäiväkerhossa.
Tarjolla on vaihtelevasti hedelmäsalaatteja, rahkoja, puuroja mehukeiton kanssa, manna-
helmi tai riisivellejä, kiisseleitä, pizzaa, lämpimiä voileipiä,kinkku-juustorullia,
välillä jugurttia tai muroja, juhlapäivinä voi olla myös pullaa tai leivos ja joka päivä on lisäksi leipää, margariiniä, leikkelettä, juustoa,
tuore pala ja maitoa / vettä ja joskus mehua tai kaakaota.

hassuminä
Hyvältä kuulostaa.
Paitsi et jättäsin mehukeiton & puuron pois, se nyt vaan mun silmiini on liian aamu/iltapalamainen:D
Jollain tapaa hyväksyttävämpi ois vispipuuro (ehkä ku se on kylmää?)

on hyvät välipalat. Poika sai ip-kerhossa vain joko leipää + leikkelettä ja vettä taikka muroja ja maitoa. Ei ollut edes halpa tuo kerho.
Kiitos :) mie tykkään suunitella ja tehdä ruokaa ja välipaloja ja haluan tehdä työni hyvin ja tarjota maistuvia ja vaihtelevia välipaloja.
No tosiaan poikasi saanut surkeaa välipalaa : / joissakin ip- kerhoissa ei pahemmin
viitsitä tehdä hyvää välipalaa.
Tiedän hyvin, tässä koulussa toimii 2 ip- ryhmää ja tässä toisessa, tarjotaan useimiten leipää / näkkäriä ja leikkelettä tai juustoa, kurkkua tai just muroja tai jugurttia ja ehkä 2 kertaa viikko jotain puuroa, pannaria tai jäätelöä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja hassuminä;25751521:
Hyvältä kuulostaa.
Paitsi et jättäsin mehukeiton & puuron pois, se nyt vaan mun silmiini on liian aamu/iltapalamainen:D
Suurin osa lapsista just tykkää mehukeitosta ja puurosta :D
Niin ja vispipuuro myös kuuluu miun välipalalistaan, samoin pannari hillon kanssa.

Mikä on budjetti ja millaiset valmistusmahdollisuudet?

Mä olen ollut sellaisessa kerhossa töissä, jossa joka päivä oli tarjolla vain leipä, juusto ja juoma sekä jokin hedelmä, sitten satunnaisesti jotain muuta. Siellä oli vain ja ainoastaan mikro käytössä, joten mitään ei pystynyt valmistamaan.

Olen ollut töissä myös kerhossa, jossa oli käytössä kunnollinen keittiö. Siellä tehtiin rahkoja, joskus satunnaisesti puuroja, nakkeja, karjalanpiirakoita, joskus tehtiin lasten kanssa pizzaa, ylipäänsä välipala oli paljon ruokaisampi. Tarjolla saattoi olla myös mehukeittoa, välipalapatukoita, jugurttia... Joka päivä oli tietty maito (tai vesi), leipä, leikkele ja juusto sekä hedelmä ja/tai jokin kasvisjuttu (porkkana, paprika, kurkku). Siellä myös pidettiin kokkikerhoa ip:n lapsille kerran tai kaksi kuussa.

Voit arvata, että näiden ääripäiden budjetit olivat aika erilaiset.

Joka paikassa se leipä, leivänpäälliset sekä maito (vesi) on se perusta, mitä on joka päivä. Leivän laatua kannattaa minusta vaalia; ei sitä halvinta vehnäpullaa, vaan edes kokojyvää, kun se ruis ei kuitenkaan kaikille maistu. Joka päivä pitäisi olla minusta myös jotain hedelmää tai edes jotain kasvista leivän päälle.

"ookoo"
Tosi hyvältä kuulostaa. En missään nimessä haluaisi lapsille tarjottavan lihapiirakoita tai nakkeja, niin kuin olen jossain kuullut tarjottavan. Tavallista rehellistä välipalaa just tyyliin voileipää, hedelmää jne, se on hyvä. Eikä liian raskastakaan, ettei sitten maistu ruoka kotona.

Täälläpäin tulee isolta keittiöltä, ja toivoisin todella että olisi ensinnäkin huomattavasti vähemmän kiisseleitä, joita on tyyliin pari kertaa viikossa. Mieluummin hedelmää ja tai marjaa sellaisenaan. Enemmän toivoisin sellaisia ruokia, joissa on paljon kuituja, hitaita hiilareita nopeiden sijaan.. Nuo sun ehdotukset kuulostaa ihan hyvältä,varsinkin jos tosiaan aina on tarjolla leipää (ei vaaleaa) ja leikkelettä/juustoa.

"vieras"
Poika on tykännyt ip kerhon välipaloista ja syö yleensä hyvin. Silti on aina nälkäinen kotiin tultuaan. Jotain täyttävää siis+hedelmää/vihanesta + mahdollisuus lisätankata näkkärillä. Sitä poika syö usein lisäksi ip kerhossa. Täällä välipala tulee samasta keittiöstä kuin päivähoidon välipala, mutta noiden ekaluokalaisten kulutus ja nälkä on aika paljon hurjempi kuin 3-6 vuotiaiden.

sama vieras
Sellainen, mitä itse olen tarjonnut vihanneksia karsastavalle poikajoukolle välipalana: tee itse salaatti; kippoihin salaattia, kurkkua, tomaattia, pähkinöitä, juustoa, krutonkeja, ananasta, viinirypäleitä.... näistä kootaan salaatti, lisäksi salaatinkastiketta/oliiviöljyä/sitruunaa tms. Hauska lisä tässä oli se, että parit vanhemmat kertoivat tuon jälkeen miten jälkikasvu on innostunut tekemään salaattia kotona :D

Pudjetti on n euro lasta kohden päivässä ja useimiten pystyn tekemään itse nopeasti
valmistuvaa välipalaa, perjantaisin yleensä voin tehdä sitten enemmän aikaa vievää
välipalaa.Mie voin käyttää opetuskeittiötä, joka on koulun ruokasalin yhteydessä. Osa tuotteista tilataan, kuten maito, leipä ( yleensä täysjyvää ja ruista,sekaleipää)
leikkele ja juusto sekä jugurtit ja suurimman osan käyn ostamassa ja valmistan.

Joka päivä on myös tuore pala, joko hedelmiä tai kasviksia, muun välipalan ohella.

Viimeksi muokattu:
Sellainen, mitä itse olen tarjonnut vihanneksia karsastavalle poikajoukolle välipalana: tee itse salaatti; kippoihin salaattia, kurkkua, tomaattia, pähkinöitä, juustoa, krutonkeja, ananasta, viinirypäleitä.... näistä kootaan salaatti, lisäksi salaatinkastiketta/oliiviöljyä/sitruunaa tms. Hauska lisä tässä oli se, että parit vanhemmat kertoivat tuon jälkeen miten jälkikasvu on innostunut tekemään salaattia kotona :D
Tuohan on tosi kiva idea. :)

"kokki"
Alkuperäinen kirjoittaja hassuminä;25751521:
Hyvältä kuulostaa.
ehdottomasti puurot ja kiisselit kuuluu välipalaan. Ei saa poistaa.

Niin ja marjasalaatti jäi listasta pois, yleensä tarjoan sellaisenaan, joskus kinuski tai
vaniliakastikkeen kanssa. :)

Yhteistyössä