minkä ikäiset lapset teillä syövät itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aappa-apina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aappa-apina

Jäsen
01.04.2011
115
0
16
Mun poika 1v3kk ei edes yritä itse syödä. Olen yrittänyt lusikkaa antaa käteen mutta heittää sen vaan lattialle tai huitoo ruokaa miten sattuu, ei minkäänlaista yritytystä viedä ruokaa suuhun...

2 vanhemman lapsen kohdalla en yhtään muista millon ovat alkaneet opettelemaan syömistä itse.

Meillä kohta 2v tyttö syö osittain itse. Vauvan syntymän jälkeen tuli vähän taantumaa isommalle eikä enää syö niin paljon itse kuin ennen. Mutta ei meilläkään tyttö tainnut tuon ikäisenä kauhesta itse syödä.

Meillä sormiruokaa alusta asti syöny kuopus alkoi syödä itse lusikalla jo alle vuoden iässä. En oo käytänössä ikinä sitä syöttäny, ensin söi sormin ja nyt pääosin lusikalla tai haarukalla ja ikää 1v3kk.

Meillä nyt 1v4kk syö pääosin itse, yritän auttaa toisella lusikalla vierestä mutta tuo saa kamalat raivarit joka kerta. Yleensä siis annan sen itse lusikoida ja sotkea.

Esikoinen ei tuon ikäisenä syönyt itse, ei ollut noin halukas siihen hommaan joten tuntui helpommalta syöttää. Alkoi itse syömään joskus 1v8kk paikkeilla jonkin verran, mutta muistan kyllä että oon syöttänyt välillä/ auttanut vielä 2v vanhana.

Mun poika 1v3kk ei edes yritä itse syödä. Olen yrittänyt lusikkaa antaa käteen mutta heittää sen vaan lattialle tai huitoo ruokaa miten sattuu, ei minkäänlaista yritytystä viedä ruokaa suuhun...

2 vanhemman lapsen kohdalla en yhtään muista millon ovat alkaneet opettelemaan syömistä itse.

Meillä lapsi on 1v4kk ja vähän aikaa sitten teki vielä tota samaa. Varmaan suunnilleen kuukausi sitten lopetti lusikan lattialle heittämisen ja siitä asti olen antanut lautasen ja lusikan lapsen eteen, mutta muutama päivä sitten vasta alkoi laittaa lusikkaa suuhun. Nyt syötän ja lapsi laittaa välillä lusikallisia itse suuhun. Meillä kaksi vanhempaa sisarusta on oppinut tuon vaiheen jo kuukausia aikaisemmin ja muistaakseni tässä iässä söivät jo melkeinpä kokonaan itse. Tää nyt oli tälläinen hitaampi tapaus tässä asiassa. :D

1v2kk söi alunperin pari lusikallista itse ja loput syötin. Sitten meni päiväkotiin kuukautta myöhemmin ja on siitä lähtien syönyt täysin itse ruokansa. Isompien esimerkki helpottaa kummasti oppimista.

Yhteistyössä