Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";25745908]Tai vaihtiehtoisesti jäätäisiin kotiin, ettei 10-vuotiaiden tyttöjen ÄIDIT häiriinny niistä mahdollisista kouluikäisistä pojista, joita pukuhuoneessa saattaa olla?[/QUOTE]

Ai ne tytötkö ei häiriinny? Äidit vaan on hysteerisiä, paitsi ei tietenkään ne äidit jotka raahaa 10-vuotiaan poikansa mukanaan naisten pesutiloihin.

Miten se ratakisko pitää vääntää: kun ohje on, että ei yli 8 v vastakkaisen sukupuolen pukeutumis- ja pesutiloihin, niin silloin ne ei sinne mene. Ja ne tytöt ja äidit saavat naisten pesutiloihin mennä ihan häiriintymättä.

[QUOTE="mmmm";25745951]No itse olen lapsena joutunut tällaisen vemputtajan uhriksi ja voin kertoa ettei siinä tilanteessa ollut mitään hauskaa.[/QUOTE]

Uimahallissa tietenkin? :)

[QUOTE="aapee";25745968]Uimahallissa tietenkin? :)[/QUOTE]
Ja miesten puolella.

Mä näin vemputtajan joskus muksuna kävelytien varressa. Kyllä annan lasteni silti kävellä kävelytiellä ilman mun valvontaa.

Mitäpä, jos sen 8-10-vuotiaan kanssa ei mentäisi sitten ollenkaan sinne vaaralliseen pervoja pursuavaan uimahalliin/kylpylään, vaan käytettäisiin ne vuodet siihen, että sille lapselle kerrottaisiin näistä vaaroista, yksityisyyden rajoista ja siitä, kuinka toimia, jos jotain hämärää meinaa tapahtua? Voisi olla hyödyllistä ohjeistusta muuallekin kuin sinne halliin.

Tuollainen ohjeistus on toki tarpeen kaikille lapsille. Ja 8-10-vuotiaan voi toki viedä uimahalliin samaa sukupuolta olevan saattajan kanssa, jos epäilee tämän pärjäämistä syystä tai toisesta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ja miesten puolella.

Mä näin vemputtajan joskus muksuna kävelytien varressa. Kyllä annan lasteni silti kävellä kävelytiellä ilman mun valvontaa.

Ja minä hautausmaalla :( Mummi hoiteli ukin hautaa, ja vemputtaja siellä mummon selän takana pensaiden varjossa vemputti. Olin varmaan 7-vuotias, enkä ilennyt sanoa mummille mitään... Mutta kyllä me haudoilla käydään edelleen, viime Pyhäinpäivänä tytär kävi kahdestaan samanikäisen serkkunsa kanssa.

Oikeasti, tämä ketju on mennyt aivan naurettavaksi. Miten näin selvästä asiasta voidaan vääntää? Jos uimahallissa/ kylpylässä on ikäraja vastakkaisen sukupuolen saunatiloihin, sitä ei ylitetä. Jos ketään ei lapselle kaveriksi saada, ollaan menemättä. Kärjistän pikkuisen: alkoholia ei saa ostaa alle 18-vuotiaana. Eli en laita 14-vuotiasta mulle siideriostoksille, vaikka oikein puettuna ja laitettuna jostain saattaisi saada ostettuakin:)

Ja miesten puolella.

Olen mä kohdannut lapsena vemputtajan kävelytienkin varressa. En kertonut tuostakaan vemputtajasta kenellekään aikuiselle. Saisitko sä siitäkin vitsin aikaiseksi?

Minun vanhempani eivät koskaan ohjeistaneet minua mitenkään muuten kuin että "vieraiden miesten autoihin ei sitten saa mennä". Joten kun kohtasin tuollaisia käsittämättömiä asioita, olin liian nolona kertoakseni niistä. Ajattelin kai, että se likaisuus tulee omasta mielestäni.

Heh, naurattaa nämä jotkut jotka ova sitä mieltä, että ei 10-vuotiaat mitään seksuaalista vielä osaa ajatella. Eipä! :) Kyllä varmasti ajattelevat jo. Sekä tytöt että pojat ja se on ihan normaalia. Siitä on tietenkin vielä pitkä matka tekoihin mutta uskokaa tai älkää, kyllä se vastakkaisen sukupuolen vartalot jo kiinnostaa tuossa iässä.

Sitten nämä erityislapsista vänkääjät. Se aihe ei kuulu tähän ketjuun. Samoin se, että onko lapsi 7 vai 8 vuotias. Kyse oli jo 10 vuotiaista tai sitä vanhemmista lapsista.

Itse olisin saanut hepulin tuollaisen 10-vuotiaana, ja jo varmasti hieman nuorempanakin, jos samoissa suihkutiloissa olisi pyörinyt saman koulun poikia. Minulla alkoivat kuukautisetkin jo juuri ja juuri 11 vuotta täytettyäni ja todellakin oli rintojen kasvua ja karvoitusta 10 vuotiaana. Hyvä kun omalle äidille uskalsin näyttäytyä tuossa vaiheessa ilman vaatteita.

Ei missään nimessä yli 10-vuotiaita vastakkaisen sukupuolen suihkutiloihin. Sellainen 8-vuotias vielä menee mutta kyllä sen jälkeen pitäisi jo itsellisesti osata toimia.

Kuulkaas, voisikohan ne 11-vuotiaat ERITYISlapsipojat jotka eivät pärjää itsekseen miesten puolella eikä ole isää tai sukulaismiehiä, ottaa vaikka kaverin mukaan? Jos se kaveri vaikka näyttäis mallia.

Olen mä kohdannut lapsena vemputtajan kävelytienkin varressa. En kertonut tuostakaan vemputtajasta kenellekään aikuiselle. Saisitko sä siitäkin vitsin aikaiseksi?

Minun vanhempani eivät koskaan ohjeistaneet minua mitenkään muuten kuin että "vieraiden miesten autoihin ei sitten saa mennä". Joten kun kohtasin tuollaisia käsittämättömiä asioita, olin liian nolona kertoakseni niistä. Ajattelin kai, että se likaisuus tulee omasta mielestäni.
Sun vanhemmat teki virheen. Puhu sinä lapsillesi asioista, jotta he osaavat toimia jos vemputtaja kohdalle osuu. Ei toisteta vanhempiemme virheitä - tai mun vanhemmat ei ko. virhettä tehneetkään, mutta anyway, pidetään kaikki huolta siitä että lapsiamme ei pidetä pumpulissa & että he osaisivat tarvittaessa pitää meteliä ja pyytää apua. Uskaltaisivat kertoa jos jotain tuollaista näkevät, ja osaisivat & uskaltaisivat mennä uimahallissa sinne oman sukupuolen pukeutumistiloihin kouluiässä.

Kuulkaas, voisikohan ne 11-vuotiaat ERITYISlapsipojat jotka eivät pärjää itsekseen miesten puolella eikä ole isää tai sukulaismiehiä, ottaa vaikka kaverin mukaan? Jos se kaveri vaikka näyttäis mallia.

Ei niillä ole uivia kavereita, koskaan. Eikä tule. Erityislapsen yh-äiti, joka ei tunne yhtään miestä, paikkakunnan uimakoulu on aina täysi (sinne ei siis voi edes yrittää päästä ) jne.

Eli eiköhän anota, että kaikki kouluikäiset yksinhuoltajien erityislapset uitettais aina torstaisin klo 17.00. Vaikka veikkaanpa, että se on sen yh-mamman joogailta. Ainoa ja pakollinen. Suorastaan henkireikä, jonne ei saa sijaistakaan ikinä koskaan.

Tuli mileen, kun tässä ketjussa on kovasti pohditttu erityislapsia. Heidän pääsemistään uimaan, kun ei ole ketään samaa sukupuolta olevaa aikuista viemässä.
Niin, kun mullakin on erityislapsi, siis jo nuori, niin hänellä on kuntoutusohjaaja. Joka ihan ehdottaa milloin mihinkin menemistä, vaikka uimaan yhdessä. Siis saisiko näille erityislapsille oman kuntotuksen puolesta jonkun aikuisen mukaan uimahalliin?

Joka alastomuuden ja kanssaihmisensä häiritseväksi mielenrauhalleen tai säädyllisyydelleen kokee, tahi on kykenemätön joko ahdasmielisyytensä tahi muun syyn vuoksi ymmärtämään kanssaihmisten eri kehitysasteita tai toimintakykyä, jättäköön menemättä uimahalleihin ja kylpylöihin.

Ote Aamuäreen lakikirjasta. §15

• Tykkää
Reactions: Merengue ja Eedla
[QUOTE="auts";25738134]Tekeeköhän muuten isät samaa? Että raahaa ne +10-vuotiaat tyttärensä miesten puolelle??[/QUOTE]

Mies sanoi että on tähänkin törmännyt, siellä se tyttö raukka oli ihmetellyt aikuisia miehiä.

Kyllä on nykyajan kakarat kasvatettu avuttomiksi, en voi muuta sanoa. 8-vuotiaana mentiin jo samanikäisen kaverin kans keskenään uimahalliin ja keskenään osattiin siellä peseytyä ja olla. Ja nuo pedofiilijutut rupiaa meneen pikkusen yli...

Hyvä kun omalle äidille uskalsin näyttäytyä tuossa vaiheessa ilman vaatteita.

Jos häpeilyvaihe on noin rajuna menossa, en tiedä onko lapselle silloin oikea paikka uimahalli, jossa niitä 7-8-vuotiaita vastakkaisen sukupuolen edustajia saattaa olla ihan luvallisesti samoissa suihkutiloissa, kaikenlaisista meluavista mammoista ja mummuista puhumattakaan.

Koulussa uinti kuuluu opetussuunnitelmaan, mutta vapaa-ajalla nuorella on minun mielestäni oikeus olla joutumatta tilanteisiin, jotka tuntuvat hänestä erittäin kiusallisilta. Muutaman vuoden päästä se suihkuhuonekokemus on jo ihan toisenlainen.

Ap:n kirjoitustyyliä kun arvostelee, hän närkästyy, että eikö täällä saa mielipiteitä vaihtaa.
Itse kuitenkin haukkuu kaikki muut tyhmiksi, idiooteiksi, ja kyseenalaistaa kasvatustaidotkin heti.
Minäkin voisin kirjoitustyylistä vetää johtopäätöksen, että sun lapsista kasvaa varmaan karmeita suunsoittajia, jotka joutuu erityisluokalle, jos äiti puhuu ja käyttäytyy toisia kohtaan tuolla tavalla. Lapsi parat. Mutta osaavatpahan sitten nuorisovankilassa käyttäytyä pesutiloissa :*

• Tykkää
Reactions: Merengue
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25747013:
Joka alastomuuden ja kanssaihmisensä häiritseväksi mielenrauhalleen tai säädyllisyydelleen kokee, tahi on kykenemätön joko ahdasmielisyytensä tahi muun syyn vuoksi ymmärtämään kanssaihmisten eri kehitysasteita tai toimintakykyä, jättäköön menemättä uimahalleihin ja kylpylöihin.

Eli jälleen kerran päästään siihen, että sääntöjä noudattavien tulisi pysyä poissa, jotta sääntöjä rikkovat saavat olla rauhassa :D

Sama juttu kerrostalokeskusteluissa: naapuri metelöi öisin ja tanssii puukengät jalassa ripaskaa päivisin samalla palloa potkien, pianoa soittaen, betoniseinää poraten ja kurkku suorana huutaen = "muuta omakotitaloon jos et kestä elämisen ääniä". Ei koskaan puhettakaan siitä, että se naapuri voisi olla vaikka hiljaakin.

Selitä siinä sitten esim. kolmasluokkalaiselle tyttölapselle että tuo sun rinnakkaisluokan Erno on varmaan jotenkin ujo ja voimaton (ts. ei saa pukukaapin ovea auki eikä pyydettyä siihen apua), ja siksi se on täällä naisten puolella, ja sun nyt vaan pitää kestää se että joudut olemaan sen nähden alasti, muuten olet estoinen, ahdasmielinen ja sinussa on jotain vikaa koska ujostelet alastonta kroppaasi vaikka Erno ei edes ahdistele sinua. Öh.

Ne, jotka eivät pysty uimahallin/kylpylän sääntöjä noudattamaan, pysykööt poissa sieltä. Piste.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Eli jälleen kerran päästään siihen, että sääntöjä noudattavien tulisi pysyä poissa, jotta sääntöjä rikkovat saavat olla rauhassa :D

No niinpä. Ihan järjetön ajatus.

Ne, jotka eivät pysty uimahallin/kylpylän sääntöjä noudattamaan, pysykööt poissa sieltä. Piste.

Juurikin näin yksinkertaista se on. Ei se hallissa/kylpylässäkäynti ole mikään pakollinen juttu.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="hmmm";25747591]Ap:n kirjoitustyyliä kun arvostelee, hän närkästyy, että eikö täällä saa mielipiteitä vaihtaa.
Itse kuitenkin haukkuu kaikki muut tyhmiksi, idiooteiksi, ja kyseenalaistaa kasvatustaidotkin heti.
Minäkin voisin kirjoitustyylistä vetää johtopäätöksen, että sun lapsista kasvaa varmaan karmeita suunsoittajia, jotka joutuu erityisluokalle, jos äiti puhuu ja käyttäytyy toisia kohtaan tuolla tavalla. Lapsi parat. Mutta osaavatpahan sitten nuorisovankilassa käyttäytyä pesutiloissa :*[/QUOTE]

Voi kyynel. Kukaan ei ole edelleenkään perustellut miksi niitä isoja poikia raahataan naisten puolelle, ja että jos 10 vuotias vielä sinne muka kuuluu, niin mihin nämä mammat vetävät rajan? Karvankasvuun? Täysi-ikään?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25747013:

Niin, eikö koululaisten äitien pitäisi jättää menemättä uimaan erityispenikoidensa kanssa, jos kokevat toiset ihmiset niin häiritseväksi, että penikat eivät voi mennä riisumaan vaatteitaan ja suihkuun sinne minne muutkin samaa sukupuolta olevat?

Yhteistyössä