Lapseni aloittaa kohta koulun!!! Voinko ilmoittaa, että hänellä on peruna-allergia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi ei ole ikinä syönyt perunaa. Syö kuten italialainen isänsä pelkkää makaronia, spagettia, nuudeleita ja riisiä... Olen koittanut antaa perunaa, mutta kun ei isäkään, niin eipä lapsikaan. Epäilen, että tulee ongelmia koulussa, joten voinko pyytää lapselleni pastaa perunan sijasta?

Höpöhöpö. Mun lapsella on oikeasti peruna-allergia ja hertsileijaa että elämä olis helpompaa jos saisi sitä syödä.

Kyllä se poikas koulussa tottuu =)

Luonnollisesti vain lääkärintodistuksellla ja jos jostain saisit vielä jonkun huuhaalääkärin kirjoittamaan todistuksen niin mihin muuhun ruokailuun "allergia" vaikuttaisi koulussa. Ei se voisi jäädä vain kokopottujen nirsoiluun...

Lääkärintodistus vaaditaan. Siitä ei vaan tulisi mitään jos jokainen ekaluokkalaisen äiti marssisi ekana päivänä koulun keittiöön laput kädessä "näistä ruoka-aineista meidän lapsi ei tykkää, voisitteko järjestää jotain muuta?"

[QUOTE="vieras";25742792]Näin, ja kaikki mun tietämäni / tuntemani italialaiset syövät myös perunaa. Pasta on alkuruoka ;)[/QUOTE]
Joo, kun mä aikoinaan tein töitä parinkymmenen italiaanon kanssa niin perunaa ne kassikaupalla kotiinsa kantoivat. Oletettavasti myös söivät.

Alkuperäinen kirjoittaja keittäjä;25742815:
ihan varmasti se pottu on pakko ottaa. Kaikkihan sitä ottaisi vain lihapullia tms. jos valita saisivat, kun se pottu pitää nicojenniinan ihan itse kuoriakin.

Tästä perunan kuorimisesta höpötetään aina kouluvalmiutta tentatessa. Tyttö lopettaa kohta alakoulun ja tämän kuuden(+eskari)vuoden aikana on yhden kerran ollut kuorimattomat perunat.

kyllä sitä tottuu syömään :) alkakaapas harjoittelemaan ahkerasti kotona ennen kun koulu alkaa! käsket isin näyttää hyvää esimerkkiä, ja syövän sitten vaikka väkisin joka aterialla pienen perunan, ni eiköhän lapsikin kohta sitä suostu maistamaan :) jos ei mies meinaa suostua, ni sanot että se on pakko ettei lapselle tule koulussa ongelmia ruokailussa..

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25742807:
Kyllä alakoulussa sen verran katotaan perään, että jokainen ottaa kaikkia ruoka-aineita mitä on tarjolla.
Ei mun lapsen koulussa ainakaan ole pakko ottaa kaikkea...ainoastaan yksi sijaisope on pakottanut ottamaan tyyliin omenaa jälkkäriksi, muuten lapset saa itse päättää.

[QUOTE="höh";25742846]Tästä perunan kuorimisesta höpötetään aina kouluvalmiutta tentatessa. Tyttö lopettaa kohta alakoulun ja tämän kuuden(+eskari)vuoden aikana on yhden kerran ollut kuorimattomat perunat.[/QUOTE]

teidän kunnassa kenties näin. Meidän kunnassa saa kyllä ihan itse kuoria ja s eon kerrottu jo ennen koulun alkua.

Yhteistyössä