Enemmistö kansanedustajista kannattaa valomerkkiä yökerhoihin kello 0130.

• Viestiketjun aloittaja kello 0130
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Perusteluina se, että kukapa nyt vaivautuu enää menemään baariin jos ne menevät niin aikaisin kiinni. Eipä juuri kukaan, Suomessa on jo nyt tapana viettää illat lähinnä kotona tai järkätyissä pippaloissa. Muistan ajat jolloin mentiin aina baariin, nykyään yhä useampi jättää väliin.

Voitaisiin sulkea kaikki baarit samantien, mitäpä virkaa niillä on enää, ei yhtään mitään.
Ennen nykyisiä aukioloaikoja käytiin baareissa hyvinkin paljon, vaikka paikat menivät kiinni yhden kahden aikaan. Miksi se siitä miksikään muuttuisi jos nykyisiä kiinnimenoaikoja aikaistettaisiin?

"Pikkuinen Jättiläinen"
Minäkin luulen, että enemmän ne baarissa kävijät lähtevät sitten jatkoille.. kuka minnekin. Minusta ainakin turvallisempaa olisi ryypätä siellä baarissa.

Henkilökohtaisesti tämä ei kosketa minua millään tavalla, kun en enää baareissa käy. Muistan kun nuorena lähibaari sulki lauantaisin kahdelta eli valomerkki tuli 01.30 niin kyllähän se vitutti :D Ilta loppui ihan kesken! Mutta totta tuokin, että jos tuo olisi ihan yleinen sulkemisaika niin porukka pikkuhiljaa oppisi tulemaan baariin aiemmin.

"vieras"
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25727784]Minäkin luulen, että enemmän ne baarissa kävijät lähtevät sitten jatkoille.. kuka minnekin. Minusta ainakin turvallisempaa olisi ryypätä siellä baarissa.

Henkilökohtaisesti tämä ei kosketa minua millään tavalla, kun en enää baareissa käy. Muistan kun nuorena lähibaari sulki lauantaisin kahdelta eli valomerkki tuli 01.30 niin kyllähän se vitutti :D Ilta loppui ihan kesken! Mutta totta tuokin, että jos tuo olisi ihan yleinen sulkemisaika niin porukka pikkuhiljaa oppisi tulemaan baariin aiemmin.[/QUOTE]

Silloin joskus kauan sitten kun tuli käytyä baareissa niin sitä mentiin jo klo 18 sisälle ja hyvin ehti ryyppäämään aivot narikkaan tai tanssimaan jalat väsyksiin puoleen yöhön mennessä.

"vieras"
Perusteluina se, että kukapa nyt vaivautuu enää menemään baariin jos ne menevät niin aikaisin kiinni. Eipä juuri kukaan, Suomessa on jo nyt tapana viettää illat lähinnä kotona tai järkätyissä pippaloissa. Muistan ajat jolloin mentiin aina baariin, nykyään yhä useampi jättää väliin.

Voitaisiin sulkea kaikki baarit samantien, mitäpä virkaa niillä on enää, ei yhtään mitään.
Voisiko syy baarittomuuteen olla se, että kukaan ei ole liikkeellä ennen puoltayötä ja sen jälkeen ei enää jakseta minnekään lähteäkään? Tokihan elämänrytmi on muuttunut siitä parinkymmenen vuoden takaisesta, jolloin pilkku tuli puoli kahdelta, mutta silloin kyllä ravintoloille riitti asiakkaita. Kaupungissa oli jokunen yökerho, joka oli auki kolmeen, sinne sitten mentiin vielä jatkoille.

"vieras"
[QUOTE="akka";25727795]Vaikka aamukuudelta,ihan sama.[/QUOTE]

Ole kiltti ja kerro koska menisit baariin ja koska lähtisit pois, edes suurin piirtein, jos baarit olis auki 24/7?

bilehile
[QUOTE="vieras";25727821]Miks poliisin pitää ravata kämpästä toiseen?[/QUOTE]

Ootko jotenkin tyhmä? Siksi, että ne porukat siirtyis kotiin juomaan ja ne aggressiiviset juopot hilluis sitten kämpillään. Nyt ne nimittäin hilluu kaupungilla valvovien silmien alla.

Mun mielestä ihan typerä idea, taas ihmisiltä jotka ei osaa heittäytyä hauskanpitoon, pitää sitten yrittää kieltää se muiltakin. Itse tykkään käydä ulkona ja sen kerran kun sinne pääsen, en todellakaan halua kotiin vielä puolilta öin! Enkä halua mennä baareihin aikaisemminkaan, kun kotona on kiva kokoontua ennen baariin menoa ja tuleehan se halvemmaksikin ottaa pohjat kotona. Perjantaisinkin kun käy, niin eihän siinä ehtis edes baariin kun ei viitti sinne kesken työpäivän rientää :D

Holhotkaa lapsia, älkääkä aikuisia!

"akka"
[QUOTE="vieras";25727811]Ole kiltti ja kerro koska menisit baariin ja koska lähtisit pois, edes suurin piirtein, jos baarit olis auki 24/7?[/QUOTE]

Yksi esimerkki:
Työt loppuu klo 23,kotona noin klo 23.30.
Saunan lämmitys ja saunominen,menee äkkiseltään noin pari tuntia.Samalla vois ottaa vähän pohjia kun laittautuu kuntoon.Kello onkin taas tunnin puolitoista vierähtänyt eteenpäin.Kello olis noin kolme kun olis valmis lähtöön.Äkkiä menis taksia tilatessa ja baariin siirtymisessä vielä puoli tuntia.
Oikein nopeasti kun toimii eikä paljon sauno ja laittaudu,pääsen baariin noin puol kaksi jolloin mulla on pari tuntia aikaa siellä istua.Ei paljon maksa vaivaa laahautua mihinkään.
Mä istuisin varmaan siellä jos ne olis auki ja sinne puol neljältä menisin niin helposti monta tuntia.

Ei se ole mikään validi argumentti jos sinun elämääsi ei haittaa tai kiinnosta pätkän vertaa. Kyse on joidenkin elinkeinosta ja ravintolakulttuurin tuhoamisesta tässä maassa.
Luettuani Räsäsen ehdotuksen, pidin sitä ensin typeränä. Tarkemmin kun asiaa ajattelee niin ei se yhtään hullumpi olekaan jos ajattelee nimenomaan ravintolabisnestä.

Kävin baareissa jo ennen nykyisiä myöhäisiä aukioloaikoja joten minulla on kokemusta molemmista. Baariin mentiin aiemmin ja vähemmillä pohjilla. Kun pohjia oli vähemmän, tuli baarissa juotua enemmän. Melkoisen yksinkertaista matematiikkaa tähän asti. Enemmän baariviinaa = baaribisnes tuottaa enemmän.

Kun aukioloajat muuttuivan pidemmiksi, mentiin baariin paljon myöhemmin ja yleensä jo aika seipäässä. Jos ei päässyt humalan takia sisään niin sitten örvellettiin pitkin kyliä. Ja jos pääsi sisään niin sitä haahuili yhden tuopin kanssa pitkiä aikoja. Ei ollenkaan hyvää bisbestä ravintolalle.

Viimeksi kun olen baarissa muutama vuosi sitten käynyt niin yhdeksän aikaan illalla ravintola oli vielä täysin kuollut. Vasta 23 aikaan monessa paikassa alkaa virrata väkeä sisään. Ei sekään miltään kovin tehokkaalta bisnekseltä kuulosta.

LLM
[QUOTE="vieras";25727622]Eiks sitä vois tanssia päiväsaikaan, miks vain yöllä sun menojalkaa vipottaa?[/QUOTE]

Kuinka moni käy päivällä bilettämässä? Jaa bingon tahdissa vai? Tai kun jotkut käyvät siellä syömässä? Kuinka monessa paikassa dj. on soittamassa päivällä? Tai entä jos olen töissä päivällä? Joskus myös viikonloppuna töissä..

Hitto, älä edes kysy jos et tajua.

"vieras"
Kuinka moni käy päivällä bilettämässä? Jaa bingon tahdissa vai? Tai kun jotkut käyvät siellä syömässä? Kuinka monessa paikassa dj. on soittamassa päivällä? Tai entä jos olen töissä päivällä? Joskus myös viikonloppuna töissä..

Hitto, älä edes kysy jos et tajua.
Jos haluaa ihan oikeasti tanssia, eikä vain pyörittää persettä kuolaavien ukkojen silmien alla, niin sitten pitää käydä tanssimassa tanssikouluissa joissa on samanhenkistä porukkaa ja asiantuntevaa opetusta.

"vieras"
Ootko jotenkin tyhmä? Siksi, että ne porukat siirtyis kotiin juomaan ja ne aggressiiviset juopot hilluis sitten kämpillään. Nyt ne nimittäin hilluu kaupungilla valvovien silmien alla.

Mun mielestä ihan typerä idea, taas ihmisiltä jotka ei osaa heittäytyä hauskanpitoon, pitää sitten yrittää kieltää se muiltakin. Itse tykkään käydä ulkona ja sen kerran kun sinne pääsen, en todellakaan halua kotiin vielä puolilta öin! Enkä halua mennä baareihin aikaisemminkaan, kun kotona on kiva kokoontua ennen baariin menoa ja tuleehan se halvemmaksikin ottaa pohjat kotona. Perjantaisinkin kun käy, niin eihän siinä ehtis edes baariin kun ei viitti sinne kesken työpäivän rientää :D

Holhotkaa lapsia, älkääkä aikuisia!
Sehän on vain hyvä jos känniääliöt riehuvat yksityissä tiloissa eikä kaiken kansan keskuudessa.

"vieras"
Vastustan sitä, miten ehdotusta perustellaan poliisien työmäärän vähentymisellä.
Paskanmarjat, päinvastoin työtehtävät tulisivat juurikin lisääntymään, kun väki siirtyisi yksityisasuntoihin rellestämään. Niissä kun ei ole henkilökuntaa arvioimassa, koska henkilö on nauttinut liikaa ja tulisi poistaa kotiin, tai portsaria erottelemassa riitapukareita jo alkuvaiheessa toisistaan. Sitten itketään kun väkivallat teot lisääntyvät huomattavasti. Tähän lisäksi vielä naapureiden tekemät hälytykset poliisille yleisestä häiriöstä.

Sääli poliisi-parkoja. Jo nyt tehtävien määrä on liiallinen verrattuna resursseihin, joita kokoajan yhä edelleen vähennetään.

LLM
[QUOTE="vieras";25727960]Jos haluaa ihan oikeasti tanssia, eikä vain pyörittää persettä kuolaavien ukkojen silmien alla, niin sitten pitää käydä tanssimassa tanssikouluissa joissa on samanhenkistä porukkaa ja asiantuntevaa opetusta.[/QUOTE]

Ja kaverini varmasti tulisivat mukaan.. :D Ja paljonkohan tanssikoulut maksaa? Baarissa en monta juomaa juo. Joten halvaksi tulee kuukauden aikana.

kyllä
minäkin kannatan. Harvoin käyn, mutta toisinaan kyllä. Aikamoiseksi on tämä nykymeno mennyt. Eivät ehkä kerkeisi niin älyttömiin juopua jos vähän aiemmin suljettais.

Loistava uudistus olisi! Loppuisi se kauhea pohjien juominen ja baariin lähteminen puoen yön tietämillä. Esiintyjätkin aloittaisivat kohtuuaikaan että arkenakin voisi käydä kuuntelemassa livemusiikkia. Selkeästi ohjataan käyttöä ravintoloihin ja toisaalta ennen vanhaan muodissa olleet jatkotkin tulisivat taas käytäntöön. Eipä olisi häiriköitä baarien nurkilla aamuviideltä notkumassa ja aiheuttamassa pahennusta.

Yhteistyössä