onko teille äitipolilla tehty näin:O???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa:O??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoa:O??

Vieras
siis kävin just äitipolilla ja oon viikolla 38+3 ..no mulla oli mies lääkäri ja se sano että hän vähän stimuloi kohdunsuuta ym..pyöritteli vaikka kuinka kauna sormella,yritti muka supistuksia saada tulemaan:O ... juuh,ei siinä mitään mut mun mielestä se oli todella outoa ja tuntu lähinnä sormettamiselta kun se siinä hinkkas sitä noin 5min...todella outoa ,ei mulle koskaan ole noin tehty ja neljäs jo tulossa... olikohan ihan ok tuo tutkimus? että jos ei niin varmasti teen ilmoituksen johonkin? vai yritetäänkö muka noin synnytystä käynnistää?:O en viihti edes miehelle snaoa mitä siellä tapahtu...

äitipolilla, mutta sairaalassa kyllä ja niinhän siinä kävi että kun kätilö sulki huoneen oven, niin
lapsivedet tulvi samalla sekunnilla sänkyyn...puolisen tuntia tästä, niin olin synnyttänyt tyttövauvan synnytyssalissa :)

Juuh, olin itsekin vähän ymmällään kun mulle tehtiin niin kolmannessa raskaudessa. Koskaan aiemmin ei ollut kukaan maininnutkaan, että noin voisi nopeuttaa synnytyksen alkamista.
Mutta kyllä se ihan oli sitä eikä sormettelua =) Synnytys alkoikin heti seuraavana yönä. Tosin olikin jo melkein pari viikkoo yli lasketun ajan.

Ihan normia on. ns. mekaaninen synnytyksen käynnistely eli just sitä rasitusta/ärsytystä sinne kohdunsuulle ni helpottaa/nopeuttaa limatulpan irtoamista ja saattaa saada supistukset käyntiin. Mullakin ne sillon kovemmalla kädellä rassas kun oli käynnistysuhka ja käynnistyksen aikanakin et sai vähän potkua siihen hommaan. Kyl ne lääkärit on vaiks millasia römpsiä nähny ja etenkin jos on mies mukana ni tuskin ne mitään pervoilemaan alkaa. :D

niin olin vaan jotenkin niin kauhuissaan:D ja kun sattu oleen vielä ihan ok näkönen lääkärikin:D eipä siinä... mietin vaan että onko normaalia kun viikkoja tosiaan niin vähän,mut kanavaa oli jäljellä 1cm ja täysin oli sormelle auki ja sano että jos se sitä stimuloi niin se alkais paremmin kun mulla aika paljon supistuksia ja kipuja mut ei muuten mitään tapahdu....

no ei todellakaan ole mikään provo..mietin vaan että onko normaalia kun neljäs jo tulossa eikä ikinä oo mitään tällästä tehty? siis normaali sisätutkimus mut nyt se sit' sormeaan veivas vaikka kuinka kaunan siellä:D:D

niin olin vaan jotenkin niin kauhuissaan:D ja kun sattu oleen vielä ihan ok näkönen lääkärikin:D eipä siinä... mietin vaan että onko normaalia kun viikkoja tosiaan niin vähän,mut kanavaa oli jäljellä 1cm ja täysin oli sormelle auki ja sano että jos se sitä stimuloi niin se alkais paremmin kun mulla aika paljon supistuksia ja kipuja mut ei muuten mitään tapahdu....

No eiköhän tämä viesti jo kerro miten itse koit asian...ulkonäkökin miellytti..en vain tajua miten on sulla voinut käydä mitään muuta mieles kuin että synnytykseen liittyvää toimintaa teki,ei tod mitään seksuaalista..jotkut vaan unohtaa että synnytys ja seksi tapahtuu samassa paikassa :(

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Joo se on ihan normaalia. Ehkä lääkäri olis voinu kommunikoida jotenkin paremmin. Mutta siis ihan faktajuttua on se räpläily voi edistää synnytystä. Miksi käyt ä-polilla? Onko vauva isokokoinen? Ehkä siksi yritti saada aikaan supistuksia. Ja voi olla ettei kunnolla tuntenut kohdunsuuta ja sen tilannetta ja siksi piti räpeltää kauemmin. 99,99999% varma olen että lääkärillä ei ollut mitkään sormettelut mielen vieressäkään.

No mulle on tehty kyllä noin sairaalassa. Viikkoja 37+2. Mulla oli synnytys lähtenyt käyntiin ja se pysähtyi.
Lääkäri pyöritteli sormia jne... siitä 3tuntia, niin lapsi syntyi.
Näin tehtiin myös toisessa synnytyksessä 37+0. Enkä usko, että miesläökäri mitään kiksejä siitä haki..

Ai hitsi :laugh: Aloituksessa ei ole mitään naurettavaa mutta tuli vaan mieleen viimesillään oleva mamma joka kampee siihen komeän kätilön "stimuloitavaksi"... "No niin, nyt riittää, sain jo" ja ilosena alkaa pukemaan vaatteita päälle..

Mulla on jotenkin häiriintynyt huumorintaju, myönnän...

Joudun keskiraskauden lääkärin tarkastuksessa jonkun hullun kouriin joka päätti pehmitellä samalla tekniikalla paikkoja. Viikkoja taisi tuolloin olla 27. Arvatkaa ilmoitinko, että seuraavan kerran muuten sen lääkärin luokse mene.

no enhän minä nyt mitään seksi jutuja miettiny:D ei oo koskaan aikasemmin tehty noin.. juu vauva on aika isokokoinen ja mulla auki paikt niin sano että ei haittaa jos syntyis..ennemmin... maanantaina kuitenkin käynnistys jos ei aikasemmin lähe syntyyn..

No tais alottajan päässä hormonit jyllätä :D ehkä eivät alennu tekemään mitään seksuaalista vaikka sama alue onkin kyseessä.Ihan normaalia enkä itse aikoinani kyseenalaistanut kun sitä tehtiin.Seksi siinä viimesenä mieles kun makaa jalat telineellä ja lamppu kohti römpsää että eiköhän ihan raskauteen ja synnytykseen liittyvää vain.

auttko teillä se räpeltäminen mitään? :D mulla ei minkäänlaisia tuntemuksia oo vielä vaikka lääkäri snao että se supistelee ja vertakin voi alkaa tulemaan... viikkoja kuitenkin vasta 38+3 että olikohan se turhaa??

Mullekkin on tehty noin mutta lääkäri oli vanha kuin taivas ja ruma kuin mikäkin ja vielä hemmetin kovakourainen että olis tehny mieli potkaista. Mut joo se tepsi ja olisko ollu pari tuntii myöhemmin mukula sylissä.

on tehty noin kahdessa raskaudessa ennen synnytystä supistusten stimuloimiseksi useamman kerran, mutta kertaakaan se ei ole tuntunut niin hyvältä, että sitä olisi voinut sormettamiseksi luulla. Myös synnytyksen aikana, kun on tehty sisätutkimusta niin kätilö on venyttänyt kohdunsuuta sormilla supistusten aikana. Kohdunsuun räplääminen sattuu.

Yhteistyössä