Ebay tuotteiden maksaminen Paypal -tililtä!! APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiedoton"

Vieras
Avasin paypal tilin ja siirsin pankkitililtäni sinne tarvittavan summan ebayn ostoksiin. Rahat näkyvät nyt tilillä, mutta kun yritän maksaa ebayostokset, niin paypal ilmoittaa, ettei löydä maksukortin tietoja...
Osaisko kukaan neuvoa kädestä pitäen, kuinka Ebayostoste maksu onnistuu nimenomaan tuolla tilillä olevalla rahalla?

Tai vaihtoehtoisesti onnistuuko maksu Visa Electron kortilla?
Minulle paypal ilmoitti, että pankki ei anna maksaa kortilla. Yritin käydä verkkopankissa muuttamassa kortin asetuksia verkkokäyttöön sopiviksi, mutta pankki ei tallenna muutoksia... Help? Anyone?

Kortti pitää erikseen liittää Paypaliin. Sitä varten tilille/kortille tehdään pieni katevaraus ja varauksen selitteessä on koodi, millä saat aktivoitua kortin Paypaliin. Itse en ole koskaan saanut tuota näkyviin verkkopankista joten en ole saanut liitettyä korttia.

Ebay-ostokset voit maksaa suoraan Ebaysta: painat sieltä Paypal-nappia, kirjaudut Paypal-tilille ja maksat. Minulla ei siinä ole koskaan ollut ongelmia.

Vaikea selittää näin palstatse.

tää ei nyt auta valitettavasti sun ongelmaan yhtään, mut tein itse saman, ja kaikki vaiheet kävin läpi tarkasti, ja rahat siirtyi tililtä kyllä sinne pay pal tilille, mutta kun koittaa sieltä maksaa niin aina on sama ongelma. ei muka löydy tai ei ole rahoja siellä tms. electronilla ei onnistu maksaminen myöskään, vaikka pitäisi. olen muuallakin sitä käyttänyt. käskee vaan ebayn ostoksia tehdessä tarkistamaan ja muuttamaan kortin asetuksia yms. master cardilla sama homma, vaikka senkään kanssa ei ennen ongelmia...nyt rahat on pay pal tilillä, ja niillä ei tee siellä mitään....ahdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja höm;25719796:
Kortti pitää erikseen liittää Paypaliin. Sitä varten tilille/kortille tehdään pieni katevaraus ja varauksen selitteessä on koodi, millä saat aktivoitua kortin Paypaliin. Itse en ole koskaan saanut tuota näkyviin verkkopankista joten en ole saanut liitettyä korttia.

Ebay-ostokset voit maksaa suoraan Ebaysta: painat sieltä Paypal-nappia, kirjaudut Paypal-tilille ja maksat. Minulla ei siinä ole koskaan ollut ongelmia.

Vaikea selittää näin palstatse.

Kiitos.
Juuri tuon ebayn kautta kun yritän käyä maksamassa, tulee kaksi vaihtoehtoa - kortti tai tili. Korttia ei siis hyväksytä ja tuossa tililtä maksamisessa lukee vain, että "Check out later when the money is in your PayPal account".

Huomasin juuri valuuttalaskureita tarkastellessa, että tililtä puuttuu muutama sentti tarvittavasta summasta. Eli kun olen siirtänyt nuo puuttuvat sentit, niin muuttuko tuo "Top up your PayPal account (not instant)" kohta erinäköiseksi?

Kiittäisin tuhannesti, jos joku vastaisi :D

[QUOTE="näinpä";25719814]tää ei nyt auta valitettavasti sun ongelmaan yhtään, mut tein itse saman, ja kaikki vaiheet kävin läpi tarkasti, ja rahat siirtyi tililtä kyllä sinne pay pal tilille, mutta kun koittaa sieltä maksaa niin aina on sama ongelma. ei muka löydy tai ei ole rahoja siellä tms. electronilla ei onnistu maksaminen myöskään, vaikka pitäisi. olen muuallakin sitä käyttänyt. käskee vaan ebayn ostoksia tehdessä tarkistamaan ja muuttamaan kortin asetuksia yms. master cardilla sama homma, vaikka senkään kanssa ei ennen ongelmia...nyt rahat on pay pal tilillä, ja niillä ei tee siellä mitään....ahdistaa.[/QUOTE]

Voi itku! Ajattelin, että olisi tosi helppoa tuon tilin kautta maksaa...
Ja eipä nyt ollutkaan. Kun missään ei edes tule näkyville ebayn sivuille, että paypal tililtä voi maksaa.. Tulee vain ohjeet, kuinka rahat siirretään tilille!
No onneksi nuo rahat saa ilmeisesti omalle tilille "maksettua" takaisin. Ehkä?

minä avasin kans ton paypal tilin tässä puoli vuotta sitten..en oo kyllä koskaan sinne joutunu lataamaan rahaa tililtä, koska ne ottaa sen suoraan mun pankkitililtä. Tuntuu ihmelliseltä lukea näitä kirjotuksia täällä koska en tunnista samaksi :)

minä avasin kans ton paypal tilin tässä puoli vuotta sitten..en oo kyllä koskaan sinne joutunu lataamaan rahaa tililtä, koska ne ottaa sen suoraan mun pankkitililtä. Tuntuu ihmelliseltä lukea näitä kirjotuksia täällä koska en tunnista samaksi :)

Paypalilla on nykyään tuollainen vaihtoehto, että tilisiirtona voi ladata paypal-tilille rahaa ja maksaa tuolta "kukkarosta" sitten ostoksia, ilman että tarvitsee syöttää oman pankkikortin tai luottokortin tietoja.
Yritin aluksi siis maksaa Nordean visa electron kortilla ostokset, mutta korttia ei hyväksytty. Nyt valitsin ebayn maksuvalikosta sen "Top up your PayPal account (not instant)" ja maksoin tilisiirtona paypal tilille rahaa. No valuuttalaskurin mukaan tuolta nyt puuttui pari senttiä, jotka kävin äsken maksamassa uudelleen.
Nyt kuitenkin mietin, että muuttuko tuo maksukohta "Top up your PayPal account (not instant)" jotenkin eri muotoon silloin, kun tilillä on riittävä summa rahaa?
Oletko siis maksanut ebayn ostoksia paypalin kautta?

Siellä Paypal-tilillä pitää olla sopiva vara rahaa, ottaen huomioon kurssienkin heilahtelut, koska ylijäämä otetaan kortilta. Sen takia ei varmaan onnistu.

Kokeile lisätä lisää rahaa tillille, se voi auttaa. Saahan ne sieltä pois.

No eihän se "not instant" tarkoita muuta kuin sitä, ettei siirretyt rahat näy tilillä heti vaan siinä on viive. Joten miten se teksti voisi muuttua ja miksi? Luulisi että viive olisi muutaman päivänkin, ainakin toiseen suuntaan on (siis kun olen siirtänyt itse myyjänä Paypal-tililtä rahoja suomalaiselle tilille).

Siellä Paypal-tilillä pitää olla sopiva vara rahaa, ottaen huomioon kurssienkin heilahtelut, koska ylijäämä otetaan kortilta. Sen takia ei varmaan onnistu.

Kokeile lisätä lisää rahaa tillille, se voi auttaa. Saahan ne sieltä pois.

Juu, siirsin äsken tilille nyt reilusti yli ebayn kauppasumman.
Siirtohan rekisteröityy vasta n. 2 päivän kuluttua...

Onko kukaan maksanut suoraan Paypal tilin "kukkarosta" Ebayn ostoksiaan?
Vai maksavatko kaikki kortin kautta?

[QUOTE="aloittaja";25720010]
Onko kukaan maksanut suoraan Paypal tilin "kukkarosta" Ebayn ostoksiaan?
Vai maksavatko kaikki kortin kautta?[/QUOTE]

Minä olen maksanut kukkarosta. Siis sen pitäisi mennä niin, että jos Paypal-tilillä on tarpeeksi rahaa, maksu menee siitä. Ylimenevä summa otetaan siis kortilta.

Mutta minulla tosiaan on kortti myös liitettynä, vaikka kukkarossa rahaa onkin.

No eihän se "not instant" tarkoita muuta kuin sitä, ettei siirretyt rahat näy tilillä heti vaan siinä on viive. Joten miten se teksti voisi muuttua ja miksi? Luulisi että viive olisi muutaman päivänkin, ainakin toiseen suuntaan on (siis kun olen siirtänyt itse myyjänä Paypal-tililtä rahoja suomalaiselle tilille).

No sitä tässä nyt mietin, että kun rahat ovat kyllä siirtyneet jo Paypalin tilille :)
Ilmeisesti ongelma oli nyt niiden muutaman sentin puuttuminen, jotka kävin vasta äsken maksamassa lisää. Nyt sitten odotellaan taas pari päivää ja odotetaan, että tuo lisäsuorituskin kirjautuu Paypaliin :)

Kun maksatte Ebayostoksia niin millaiset maksuvaihtoehdot teille tulee?

Kun maksatte Ebayostoksia niin millaiset maksuvaihtoehdot teille tulee?

Riippuu siitä mitä myyjä hyväksyy. Jos myyjä huolii vain Paypal-maksuja, se menee automaattisesti Paypaliin. Jollain myyjillä on vaihtoehtoina myös cash, check, bank transfer jne. mutta ne eivät toki koske ulkomaalaisia (tai ei ainakaan kannata).

Kyllä tässä oli varmasti ongelmana se muutaman sentin puuttuminen, pitäisi ratketa sillä :)

Minä olen maksanut kukkarosta. Siis sen pitäisi mennä niin, että jos Paypal-tilillä on tarpeeksi rahaa, maksu menee siitä. Ylimenevä summa otetaan siis kortilta.

Mutta minulla tosiaan on kortti myös liitettynä, vaikka kukkarossa rahaa onkin.

Ihanaa, että löytyi joku kukkarostakin maksanut :)
Eli kun olet valikoimassa maksuvaihtoehtoa, niin mitä valitset, jotta kukkarosta maksaminen onnistuu? Siis millä nimikkeellä tuo kukkarosta maksaminen on?
Ja maksatko suoraan sieltä Ebayn kautta?

Alkuperäinen kirjoittaja mä olen hölmö joo :);25720081:
Ihanaa, että löytyi joku kukkarostakin maksanut :)
Eli kun olet valikoimassa maksuvaihtoehtoa, niin mitä valitset, jotta kukkarosta maksaminen onnistuu? Siis millä nimikkeellä tuo kukkarosta maksaminen on?
Ja maksatko suoraan sieltä Ebayn kautta?

Se on ihan vain nimikkeellä "PayPal". Siis silloin kun valitset maksutavan siinä eBayn puolella.

Sitten kun eBay ohjaa sinut automaattisesti PayPaliin, siellä ei kysellä tai valita yleensä mitään, tai ei ainakaan minulle ole mitään valikkoa tullut. Siinä vain kirjaudutaan sisään PayPaliin ja maksu vahvistetaan. (Mutta HUOM, tämän jälkeen täytyy vielä vahvistamisnappulaa painaa eBayn puolella kun sinne takaisin ohjataan! Tämä on jäänyt minulta muutaman kerran tekemättä, eikä maksu ole siis silloin vahvistunut.) Jos PayPal-tilillä on rahaa, maksu otetaan siitä. Jos se ei riitä, loput otetaan kortilta.

Mutta koska sinulla ei ollut tilillä tarpeeksi rahaa vaan se muutama sentti puuttui, eikä korttikaan toiminut, luulen että maksu yksinkertaisesti hylättiin. Kokeile uudestaan sitten kun rahaa on riittävästi, ja uskon että onnistuu ihan helposti :)

Olen too-si amatööri nyt :)

Ebayn myyjällä on maksuvaihtoehtona paypal.
Kirjaudun ebayn sivuille, valitsen ostamani tuotteen ja kohdan maksa.
Alas tulee kohta "continue with PayPal" ja painan sitä.
Tuon jälkeen kysytään vielä paypal salanaa, ja kirjaudun sisään.
Tämän jälkeen tulee vilä sivu "Choose a PayPal payment method", jossa maksuvalintoina on "Link a new debit or credit card" tai "Top up your PayPal account (not instant)". Miltä tuon "Top up your PayPal" sivun tulisi näyttää silloin kun tilillä on tarpeeksi rahaa vai tuleeko tuohon vielä jokin muu valikko?
Ja miten ihmeessä teille ei tule tuollaista sivua enää kirjautumisen jälkeen?
Pitääkö tuo Paypal -tili vielä jotenkin erikseen käydä rekisteröimässä ebayhin?

Koittakaa kestää hölmöyttäni :D

siis nuo vaihtoehdot tulevat vain silloin jos tilillä ei ole tarpeeksi rahaa. jos siellä paypal-tilillä on tarpeeksi rahaa niin se laittaa sen kukkarosta maksamisen automaattisesti ainoaksi vaihtoehdoksi, näin ainakin minulla. :) maksan siis aina niin että siirrän omalta tililtä paypaliin ja maksan sieltä sitten :) eli odotat nyt ihan rauhassa, että se toinenkin siirto näkyy siellä tilillä niin sitten pitäisi onnistua.

Kukkarosta en tiedä mitään, itse käytän Visa Electron korttia.

Oikeasti Paypal hyväksyy vain luottokortit, mutta Sampopankin Visa Electronin hyväksyy. Joten kannattaa hankkii sammon ve ja sillä maksaa. Sit ei tarvitse erikseen minnekkään "kukkaroon" siirtää rahaa. :)

Essi on oikeassa, nuo maksuvaihtoehdot tulevat vain silloin kun ei ole tarpeeksi katetta. Sitähän se "top up your account" siinä tarkoittaa, että haluatko lisätä tilillesi lisää rahaa, kun se ei riitä tämän maksun maksamiseen.

Oikeasti Paypal hyväksyy vain luottokortit, mutta Sampopankin Visa Electronin hyväksyy. Joten kannattaa hankkii sammon ve ja sillä maksaa. Sit ei tarvitse erikseen minnekkään "kukkaroon" siirtää rahaa. :)

Hyväksyy ainakin minulla sekä OP:n että Nordeankin Visa Electronit.

Kukkarosta en tiedä mitään, itse käytän Visa Electron korttia.

ei kannata liittää sinne korttia jos on taipumusta ostella liikaa ebaysta. :D tästä syystä minä siirrän rahaa sinne kukkaroon, eipä tarvitse miettiä ylittääkö budjetin vai ei. :)

[QUOTE="vieras";25720820]Hyväksyy ainakin minulla sekä OP:n että Nordeankin Visa Electronit.[/QUOTE]

Mun miehen toista ve ei hyväksyny, oli just Nordean tai OP:n.
Mut en tiedä onko muuttunu, kokeili niitä sillo joskus 10-vuotta sitten.

[QUOTE="essi";25720873]ei kannata liittää sinne korttia jos on taipumusta ostella liikaa ebaysta. :D tästä syystä minä siirrän rahaa sinne kukkaroon, eipä tarvitse miettiä ylittääkö budjetin vai ei. :)[/QUOTE]

Ei sitä korttii voi vinguttaa liikaa, jos ei ole rahaa tilillä. :D
Sen takia en luottokorttii sinne kirjoille pistä. :)

Yhteistyössä