riippumatto sänkynä?

• Viestiketjun aloittaja tuf
  • Ensimmäinen viesti
tuf
mitä mieltä,onhan semmosessa mukava köllötellä,mutta toimisiko täysin sängyn korvikkeena..?entä lapsella,antaisitko omasi nukkua semmoisessa?niissähän pystyy nukkumaan myös poikittain,jos riippumatto on tarpeeksi leveä, joten keho pääsee suoraksi.

Täh?
Meillä on riipumatto, oikein kuulemma hyvää merkkiä ja siihen kuuluva teline, maksoi ryökäle enemmän kuin matto. Itse olen todella jäykkä ja kipeä riippumattoon nukahtamisen jälkeen, jalat ovat kylmänä, kun ne ovat olleet muuta vartaloa ylempänä ja niskat ihan jumissa. Oma tenava on pari yötä kesällä matossa nukkunutkin, herätessään ei ole kyllä kovin aurinkoinen ollut..

Mä nukun useinkin. Ja varsinkin silloin kun meillä on vieraita. Vieraat saa nukkua tavissängyssä. Moni ei osaa edes nukkua riippumatossa oikein. Siinähän ei edes maata pituussuunnassa (ts. samansuuntaisesti kuin mitä riippumatto on). Tuolla tavalla saa vain kaikki mahdolliset lihasjumitukset.

tuf
[QUOTE="vieras";25717943]No jos jonkun selkä kestää jatkuvaa riippumatossa nukkumista, niin siitä sitten vaan.

Minä en nukkuisi ja lapsen en todellakaan antaisi.[/QUOTE]

miksi? joissain maissahan riippumattoa käytetään vaiktuisesti sänkynämkoska se on viileämpi nukkua kuumissa maissa,kuin sänky,sekä ötökät ei pääse niin helposti kimppuun mönkimään.
täällä ei tietenkään ole mitään tuommoista syytä kiivetä johonkin mattoon nukkumaan,ja on kaikki hästensin tms paikan hyvät patjat käytössä,MUTTA millä lailla riippumatto olis huonompi vaihtoehto kuin vaikka perus halpis vaahtomuovipatja,jos siinä osaa nukkua oikeinpäin? joskus ehdotin miehelle että lapselle voisi hankkia riippumaton,muttei lämmennyt asialle,ja haluaisin nyt selityksiä että miksi se ei olisi terveellistä...

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25717995:
Mä nukun useinkin. Ja varsinkin silloin kun meillä on vieraita. Vieraat saa nukkua tavissängyssä. Moni ei osaa edes nukkua riippumatossa oikein. Siinähän ei edes maata pituussuunnassa (ts. samansuuntaisesti kuin mitä riippumatto on). Tuolla tavalla saa vain kaikki mahdolliset lihasjumitukset.
Siis maataanko siinä sitten poikittain? :O

Riippumatto on ergonominen. Suomalaiset vain ei monikaan osaa sitä oikein käyttää.

Ei tule mikään lihas kipeäksi jos nukkuu riippumatossa viistosti tai poikittain. Paras riippumattokoko on sellainen kahdelle hengelle mitoitettu (mutta missä vain nukkuu yksi henkilö). Siinä saa hyvin nukuttua niin aikuinen kuin lapsi. Yhden hlö:n riippumatot on aika onnettomia.

Siis maataanko siinä sitten poikittain? :O
Kyllä. Vai meinaatko olla pitkittäin ja leikkiä että riippumatto on makkarankuori sun ympärilläsi. :O

Meillä on Espanjassa tosi yleistä että joka kodissa on riippumatto ja poikittain tai viistosti maatessa riippumatto ei "kietoudu" ihmisen ympärille eikä nukkumaasento ole väärä. Ja en nyt tarkoita niitä päätypuilla olevia riippumattoja vaan sellaisia "pussimaisia"

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25718383:
Kyllä. Vai meinaatko olla pitkittäin ja leikkiä että riippumatto on makkarankuori sun ympärilläsi. :O

Meillä on Espanjassa tosi yleistä että joka kodissa on riippumatto ja poikittain tai viistosti maatessa riippumatto ei "kietoudu" ihmisen ympärille eikä nukkumaasento ole väärä. Ja en nyt tarkoita niitä päätypuilla olevia riippumattoja vaan sellaisia "pussimaisia"
Juu silleen mä olen nukkunut että se kietoutuu mun ympärille. :D Ei voi tietää jos ei kukaan neuvo, ei tullut riippumaton mukana mitään ohjetta siitä miten siinä pitää nukkua :xmas: En oo koskaan Espanjassakaan ollut niin en yhtään tiedä miten siellä riippumatoissa nukutaan. :) Mutta tokikaan mä en ole muuta kuin päivätorkkuja ottanut siinä riippumatossa, mun olo oli ihan pitkittäinkin mukava sen pienen aikaa. Oliskin mielenkiintoista kokeilla kunnon riippumattoa poikittain nukkuen :)

Viimeksi muokattu:
Ajattelu Uusix
Vähän epäilen, että ainakin entisajan laivoilla riippumatoissa on nukuttu pitkittäin, ei poikittain. Tilaa tuskin on ollut niin ruhtinaallisesti, että poikittain nukkuminen olisi mahdollista. Jostain riippumattoja myyvältä sivustolta äsken katsoin poikittain makaamista. Asento näytti tosi hyvältä. Harkitsen itselleni riippumattoa sängyksi, kun läpihiottu sijauspatja lemuaa (ja pelkät sijauspatjat ovat sairaan kalliita nykyään). Jos riippumatossa nukkuminen sujuu, niin luovun sängystä. Retkeillessä olen nukkunut pitkittäin, en viitsi kaksinkertaista kangasmäärää kantaa mukana, kun tarvitaan isompi sadesuojauskin jne.

Yhteistyössä