Suositelkaa koirarotua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Suositelkaa pientä koirarotua lapsiperheeseen,aikaisempaa koirakokemusta ei ole lapset ovat iältään 4 ja 6 vuotiaita,koiran turkin pitäisi olla suht helppohoitoinen ja ihan vaan kotikoiraksi tulisi?

Keskikokoinen snautseri. Kiltti, rauhallinen, ei hauku, karva nypitään kaksi kertaa vuodessa, lapsirakas ja tottelevainen. Mitäs vielä? :) Sopii koti- ja harrastekoiraksi, ja on muuten terve rotu! Suosittelen, tykästyin itse :)

Staffi eli Staffordshirenbullterrieri. Googlaa ja tsekkaa tietoa :) Tosi lapsiystävällinen, oikea perhekoira. Leikkii lapsemme kanssa koko ajan, ovat parhaita kavereita. Haluaa olla mukana kaikessa. Helppohoitoinen. Jos ei huvita lähteä pitkälle lenkille, koira tyytyy lyhyempään. Mutta jos haluaa pitkälle lenkille, tulee koira mielellään kaveriksi.

Ainut isompi juttu: vaatii kyl koulutuksen (kuten kaikki koirat!) ja koulutusta pitää olla koko ajan. Ei siis ihan täysin sohvaperunaksi sovellu.

[QUOTE="vieras";25704248]Staffi eli Staffordshirenbullterrieri. Googlaa ja tsekkaa tietoa :) Tosi lapsiystävällinen, oikea perhekoira. Leikkii lapsemme kanssa koko ajan, ovat parhaita kavereita. Haluaa olla mukana kaikessa. Helppohoitoinen. Jos ei huvita lähteä pitkälle lenkille, koira tyytyy lyhyempään. Mutta jos haluaa pitkälle lenkille, tulee koira mielellään kaveriksi.

Ainut isompi juttu: vaatii kyl koulutuksen (kuten kaikki koirat!) ja koulutusta pitää olla koko ajan. Ei siis ihan täysin sohvaperunaksi sovellu.[/QUOTE]

Staffordshirenbullterrieri ei tosiaan sovi aloittelijalle. AP:lla ei ole koirakokemusta, ÄLÄ suosittele tuollaista vaativaa rotua. Se on nähty 1000 kertaa että kun tuo rotu, on väärissä käsissä, se jopa tappaa ihmisiä.

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="vieras";25704248]Staffi eli Staffordshirenbullterrieri. Googlaa ja tsekkaa tietoa :) Tosi lapsiystävällinen, oikea perhekoira. Leikkii lapsemme kanssa koko ajan, ovat parhaita kavereita. Haluaa olla mukana kaikessa. Helppohoitoinen. Jos ei huvita lähteä pitkälle lenkille, koira tyytyy lyhyempään. Mutta jos haluaa pitkälle lenkille, tulee koira mielellään kaveriksi.

Ainut isompi juttu: vaatii kyl koulutuksen (kuten kaikki koirat!) ja koulutusta pitää olla koko ajan. Ei siis ihan täysin sohvaperunaksi sovellu.[/QUOTE]

Eikä!!!

Tiibetinspanieli. On pitkäkarvainen, mutta turkki hoituu viikottaisella kampaamisella sellaiseen kuntoon mikä on kotikoiralle riittävä. Ainakin meidän koira tulee hyvin toimeen lasten kanssa ja pitkästä turkista on sekin hyöty että pihalla ei palele edes -30 pakkasella.

Ei ainakaan perhoskoira tai chihuahua. Mua säälittää kun niitä otetaan vaan söpön ulkokuoren vuoksi ja sit ne on ihan hulluja kun ei osata käsitellä! Mun koiraa juuri puri chihu koirapuistossa ja aikaisemminkin nähnyt ihan käytöshäiriöisiä yksilöitä.
Corgia suosittelisin minäkin tai shelttiä,Portugalin podengo, kääpiösnautseri tai australian terrieri voisivat olla kans kivoja perhekoiria. (Aust.terrieri on tosi lupsakka terrierirotu)

No meidän tipsu ainakin pitää lapsista ja osaa heihin myös suhtautua erilailla kuin aikuisiin. Yleensä se että pieni koira ei pidä lapsista johtuu siitä että sillä on huonoja kokemuksia lapsista, pientä koiraa kun on helppo lapsen retuuttaa, jos lasta ei vahdita ja opeteta olemaan koiran kanssa. Chihua en suosittelisi pienten lasten kanssa koska se on niin pieni, eikä vissiin rotujärjestökään suosittele.

englanninbulldoggi:) ihana rotu:)
Tätä meinasin minäkin suositella (itselläni 7kk vanha bulli) mutta ei ehkä ensimmäiseksi koiraksi kuitenkaan. On sen verran kovapäinen jäärä.

Jos se pitää rotukoira olla, niin pinseri, keskikokoinen villakoira, tipsu, länsiylämaanterrieri, corgi,..? Miksei pieni sekarotuinen, jos kotikoiraksi tulee?

Tätä meinasin minäkin suositella (itselläni 7kk vanha bulli) mutta ei ehkä ensimmäiseksi koiraksi kuitenkaan. On sen verran kovapäinen jäärä.

Jos se pitää rotukoira olla, niin pinseri, keskikokoinen villakoira, tipsu, länsiylämaanterrieri, corgi,..? Miksei pieni sekarotuinen, jos kotikoiraksi tulee?

Pinseriä en suosittele!!! Liian ärhäkkä "luulee olevansa dobermanni"...

Itse en ottais Bulldoggia terveyssyistä. Hieman väärään suuntaan on jalostettu tätä rotua, minun mielestäni, vaikka luonteeltaan ovatkin kivoja. Myös meidän koiralla on silmien alla ihopoimut ja kammottais ajatella että koko naama olis niitä täynnä.
Totta. Ja kuten aina, ennenkuin koiran ottaa, pitää kysellä monelta kasvattajalta, millaiset vanhemmat, isovanhemmat jne. Ja ottaa mahd. terve ko. rodun edustaja, vaikka maksaisikin muutaman satasen enempi.

Jaa-a, riippuu taas koiran luonteesta ja kasvatuksesta. Itse tiedän montakin lempeää pinseriä ja myöskin dobermannia. Kamalaa yleistystä jälleen...

Ihan eläinlääkärit ja koirakouluttajat ovat sanoneet että hyvälaatuisia pinsereitä on todella vähän. Dobberit ovat mukavia, itse en oo tuota sanontaa pinseristä keksinyt, laitoin sen vain tähän.

Tipsuista muuten kannattaa muistaa se että rotu on alunperin jalostettu vahtikoiraksi. On ollut kyllä jo pitkään seurakoirana lähinnä, mutta meidän koira haukkuu joitain ääniä. Kerrostalossa asutaan ja rapun ääniä ei hauku ollenkaan eikä ovikelloa, mutta jotain yllättäviä outoja ääniä välillä esim. joskus poksahti semmonen lötkö muovinen limsapullo niin sitä se räkytti varmaan 5 minuuttia :D Tässä haukkuherkkyydessä on paljon yksilöllistä vaihtelua kyllä, mutta ainakin meidän koira sopii mainiosti kerrostaloon.

Itse en ottais Bulldoggia terveyssyistä. Hieman väärään suuntaan on jalostettu tätä rotua, minun mielestäni, vaikka luonteeltaan ovatkin kivoja. Myös meidän koiralla on silmien alla ihopoimut ja kammottais ajatella että koko naama olis niitä täynnä.

no eipä ainakan miejän korat oo ollu sen sairaampia ku muutkaan..oikeastaan tuo vanhempi 7v ei oo ikinä ollu sairas..ja tuo, nuorempi 4kk eläinlääkäri jopa kehu sitä...ei mitgään vika..eikä niillä nyt niitä ruttujakaan juurikaan ole..märällä rätillä silloin tällöin pyyhkäisee... jääräpäitä ovat mutta kyllä tottelee kun huomaa että minä olen tosissaan..

Yhteistyössä