Näin se vähän munki korviin kalskahtais, mutten nyt taas löydä yhen yhtä lakipykälää, missä asia ois selkeesti sanottu. Vasta on muutettu, ni ihan ei ole homma haluussa vielä... :headwall:No jos tie on teidän tontilla ja teidän tontilla on rasite, että naapuri saa kulkea kotiinsa teidän tontin kautta, kuulostaa kovasti siltä, että teillä on velvollisuus huolehtia että naapuri kanssa pääsee kotiinsa kulkemaan.
Eihän tontin tierasite toki sitä tarkoita että tien auraus ja kunnostus kuuluisi tontin haltijalle. Se tarkoittaa vain sitä, että joutuu sietämään sitä että tie kulkee siitä oman tontin läpi. Jos ei emäntä ehdi kolata pihaansa, niin naapuri kolatkoon sitten tietään ihan keskenään.No jos tie on teidän tontilla ja teidän tontilla on rasite, että naapuri saa kulkea kotiinsa teidän tontin kautta, kuulostaa kovasti siltä, että teillä on velvollisuus huolehtia että naapuri kanssa pääsee kotiinsa kulkemaan.
En usko tähän tippaakaan. Siihen uskon, että naapurilla on vaan oikeus hoitaa tietä, jos ap ei sitä tee.Alkuperäinen kirjoittaja toimitusinsinööri;25703606:Kyllä, teillä on velvollisuus pitää tie kunnossa oman kiinteistönne kohdalta aina ja koko ajan.
Siis että mitenkä?Taidan jättää väliin, siellä nainen jo otti vähän osumaa lumikolasta, kun miehellä palo käämit... :|
:OTaidan jättää väliin, siellä nainen jo otti vähän osumaa lumikolasta, kun miehellä palo käämit... :|
Ompas järkeviä naapureita teillä. Onneksi en enää asu OulussaTaidan jättää väliin, siellä nainen jo otti vähän osumaa lumikolasta, kun miehellä palo käämit... :|
Ajattelin, että jos en sillä punasella sekunnilla pääse itse kolaamaan, kun lunta tulee, ei ehkä olisi liikaa pyydetty, että naapuri itse raivaisi itselleen tietä...? Siis kun ei nyt mistään jatkuvasta ongelmasta kyse ole kuitenkaan.Ajattelitko, että naapuri tulee teidän pihalle tekemään lumityöt?
Näin juuri. Tämä siis haja-asutusalueella.Eihän tontin tierasite toki sitä tarkoita että tien auraus ja kunnostus kuuluisi tontin haltijalle. Se tarkoittaa vain sitä, että joutuu sietämään sitä että tie kulkee siitä oman tontin läpi. Jos ei emäntä ehdi kolata pihaansa, niin naapuri kolatkoon sitten tietään ihan keskenään.
No naapurilla on aurallinen mönkijä tuossa pihassa, lumen peitossa hylättynä. Onkohan lukon tiirikoiminen kuin vaikeaa?Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25703613:Hommatkaa lumilinko. Sillä käy homma nopeasti tais sitten hommaatte sellaisen auton johon voi kiinnittää lumikolan. Niin homma käy joutuisammin kuin käsipelillä.
[QUOTE="tuutikki";25703658]Naapurilla on oikeus käyttää tietänne, mutta teillä ei ole velvollisuutta pitää sitä lumesta puhtaana. Teette lumityöt niin kuin parhaaksi katsotte, jos naapuri haluaa kotiinsa, niin tehköön itse lumityöt.kyllä naapurin pitää itse tehdä lumityöt, aapeen velvollisuus on olla kieltämättä sitä tuon tierasitteen takia