Ei jumalauta kun ei mikään kelpaa.

• Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"morsian"
Meillä oli viime viikonloppuna häät, ja koska ajattelimme asiaa myös omalta kantilta, niin häissä oli lapsille varattu leikkihuone, jossa oli palkattu lastenhoitaja. Lastenhoitaja siis vahti että kaikki leikkivät iisisti, pelasi heidän kanssaan yms. Leikkihuoneessa oli lautapelejä, leluja yms.

No, suurin osa vanhemmista sitten vietti koko häiden ajan siellä leikkihuoneessa, vaikka lastenhoitaja oli monille tuttu :O (työskelentelee siis päiväkodissa, missä monen vieraan lapsi on hoidossa).

Ihmettelen oikeasti tätä. Jos minä olisin ollut vieraana, niin olisin jättänyt hyvillä mielin lapseni leikkimään keskenään, jos heitä ei kiinnostaa lelut enemmän kuin itse juhlat.

Varmaan mäkin olisin ainakin aika usein käynyt siellä lastenhuoneessa. En oikein pidä ajatuksesta, että lapsi onkin yhtäkkiä jonkun minulle vieraan hoidossa koko ajan, huolehtisin ehkä hiukan myös siitä miten monta vahdittavaa hoitajalla siellä kerrallaan on. Mä en kaipaa lastenhoitajapalvelua häihin, voin hyvin joko hoitaa lapset itse tai sitten jättää heidät kotiin jonkun hoitoon ja tulla itse rauhassa häihin. :)

"Sanna"
Täällä yksi äiti, joka olisi ollut lapsen kanssa siellä, välillä käynyt katsomassa häätapahtumaa ja taas siellä.
Lapseni ei olisi halunnut jäädä tuolla tavalla leikkipaikkaan.

"Lissu"
Mäkin olisin välillä käynyt leikkihuoneessa tsekkaamaan tilanteen, mutta en kyllä olisi sinne olemaan jäänyt. Jos kerrankin olisi ollut tilaisuus rauhassa nauttia häistä..!

"Lissu"
Joo tuo on kyllä totta että riippuu niin lapsesta... meidän lapset voisi huoletta jättää varsinkin kaksistaan, mutta esim. yhden kaverin lasta ei mitenkään, pelästyisi puolikuoliaaksi.

Tuleva morsian
No tässä on kyllä jo aikaisemmin huomattu, että häävieraille ei kelpaa mikään, ainakaan jos täällä palstalla mielipiteitä kuuntelee.

Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta ollaan sitä mieltä, että lapset on juhlan tähti ja heille on hommattava kaikki aina erikoistarjoiluista lastenvahteihin ja viihdyttäjiin.

Kysyt väärästä paikasta tätä, tuut saamaan kuules tiukkoja vastauksia "tosiäideiltä" jotka passaa kakaransa pilalle.

Hieman outoa käytöstä jos tosiaan lähes kaikki vanhemmat noin tekivät, tosin toisten hoidettavaksi tai leikkimään leikkihuoneessa en omia lapsiani häihin ottaisi, kyllä he mieluummin jäisivät kotiin samoin varmaan ainakin toinen vanhemmista jos muuten lastenhoitoa ei olisi mahdollista järjestää.

piruparka
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25702677:
Järkevintä on järjestää häänsä Hoplopissa. Morsiusparin läsnäolo ei ole edes välttämätöntä vaan he voivat lähteä kirkosta suoraan häämatkalle.
hahahahahahahaahaaaa!!! Todellakin. Kuka sitä nyt vieraita kutsuu viettääkseen aikaa heidän kanssa tai vieraaksi menee ollakseen isäntäparin seurassa.

On ne omat mussukat estettävä kaikissa tilanteissa sosialistumasta muihin kuin mammaan.

Tulee mieleen se TV:ssä pyörivä:

"Mennäänkö leikkimään, mennäänkö? Otetaanko kakkua, otetaanko? Pyyhitäänkö suu, pyyhitäänkö? Piirretäänkö kuva, piirretäänkö? ja muut etäämmällä pohtii: Kestätkö hetken ilman lastasi, kestätkö?"

"onni"
Lapsille ei tarvita häissä mitään leikkihuoneita. Lapset ovat samanlaisia vieraita kuin muutkin. Tarjoiluissa heidät tulee huomioida siten, että tarjolla on myös lihapullia, nakkeja, raskalaisia, maitoa ja mehua.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25702651:
mä olisin kyll omani sinne surutta jättänyt. välillä olisin varmaan kuitenkin käynyt vilkaisemassa. mutta mun lapset onkin ollu aina rohkeita ja reippaita ja jääneet hoitoon mukisematta. kaikki lapset ei tällaisia ole
Sama täällä.

Paitsi että kun esikoinen oli 3v ja olimme häissä jossa oli leikkihuoneessa kaksi lapsenvahtia niin jossain välissä se esikoinen vaan harhaili sen kylätalon parkkipaikalla autoja katselemassa! :headwall:

[QUOTE="onni";25702773]Lapsille ei tarvita häissä mitään leikkihuoneita. Lapset ovat samanlaisia vieraita kuin muutkin. Tarjoiluissa heidät tulee huomioida siten, että tarjolla on myös lihapullia, nakkeja, raskalaisia, maitoa ja mehua.[/QUOTE]

huOh, Meidän 5v ei edes koske mihinkään ranskalaisiin.

Hullua kuvitella, että nakki ja ranskalaiset on ne lapsien ruuat. Mutta tästähän on jo joku ketju täällä ellen väärin muista.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hyvinhän kelpasi;25702778:
Oli ihan suosittu huone. Eli hyvin kelpas...
Jep. Eihän nykyisin häihin mennä morsiusparin takia vaan sen takia, että Nico-Petteri ja Jessica-Sofia saavat uusia elämyksiä ja voivat käyttää juhlavaatteitaan.

-
Minäkään en ole tottunut tuollaiseen lapsenvahtipalveluun häissä. Joko vahdin itse lapsia tai sitten jätän heidät kotiin. Jos tuollainen palvelu olisi, voisin jättä tuon 4-vuotiaan sinne ja välillä käydä kurkkaamassa. Mutta mitään taaperoikäistä en kyllä jättäisi.

Kyllä sillä on tuossakin suuri merkitys, että minkä ikäisiä lapset ovat ja kuinka paljon lapsia on. Eihän esim. pphoitajallakaan saa olla kuin 4 lasta hoidossa kerrallaan, jotta turvallisuus on taattu.

"vieras"
Ehkä leikkihuoneessa oli niin mukavaa, että vanhemmat unohtuivat sinne juttelemaan keskenään. Minä en kyllä ihan täysin tajunnut mikä osa tässä oli se, joka ei kelvannut vieraille. Leikkihuonehan kelpasi erinomaisesti, jopa niin erinomaisesti, että aikuisetkaan eivät malttaneet lähteä sieltä.

Meillä taas oli hiljattain lapsen synttärit, jossa monta vanhempaa perheineen. Aikuisille oli järjestetty pöytä vähän erilleen, jotta saisivat kahvitella rauhassa lasten syödessä omassa pöydässään ja leikkiessä lasten huoneessa.

Aika pian tilanne oli se, että lapset olivat leikkimässä siellä sun täällä, osa vanhemmista istui juttelemassa keskenään lasten pöydässä ja osa olohuoneen lattialla. Eipä tullut mieleen valittaa, kun ruokapöytä ja sohva eivät kelvanneet, kun kaikki viihtyivät.

hyvinhän kelpasi
No kyllä voin kuvitella, että siinä on vanhempi vähän puun ja kuoren välissä, jos on lapsen tuonut häihin, ja itse aikuisena siitä kuitenkin on vastuussa, omasta lapsestaan; ei ole kyseessä sama tilanne kuin päivähoidon kanssa tehty hoitosopimus. Ja sitten siellä häissä on lapsen mielestä ihana leikkihuone ja hän haluaa olla siellä... niin mikäs siinä sitten auttaa kuin olla siellä.

Voi tietty olla että oli vähän tylsät häät muuten? Että aikuisillakin oli siellä leikkihuoneessa kivampaa?

Ihan kiva idea kyllä, mutta en voisi omaa lastani sinne yksin jättää. Ei ensinnäkään jäisi sinne yksin, vaan tulisi kyllä minun perässä, ja sitten roikkuisi hihassa kiinni että mennään nyt yhdessä sinne leikkihuoneeseen... Ja onhan se vähän ristiriitaista, kun kuitenkin se hoitovastuu on joka tapauksessa vanhemmilla, että miten olisi parasta tehdä... Vanhemmat ovat voineet ajatella että se hoitaja on siellä vain järjestämässä ohjattua toimintaa, mutta kuitenkin vanhempien kuuluu itse katsoa lasten perään. Ja jos lapsia on paljonkin, ja joukossa pienempiä, niin ei sen yhden hoitajan silmät joka paikkaan riitäkään...

Mutta kiva homma niille joiden lapset tykkäisivät sinne jäädä! :)

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hyvinhän kelpasi;25702830:
No kyllä voin kuvitella, että siinä on vanhempi vähän puun ja kuoren välissä, jos on lapsen tuonut häihin, ja itse aikuisena siitä kuitenkin on vastuussa, omasta lapsestaan; ei ole kyseessä sama tilanne kuin päivähoidon kanssa tehty hoitosopimus. Ja sitten siellä häissä on lapsen mielestä ihana leikkihuone ja hän haluaa olla siellä... niin mikäs siinä sitten auttaa kuin olla siellä.

Voi tietty olla että oli vähän tylsät häät muuten? Että aikuisillakin oli siellä leikkihuoneessa kivampaa?

heti tuomitaan tylsiksi häiksi. Niin tyypillistä täällä mammapalstalla.

Yhteistyössä