--2012 yrittävät--

Ihanaa lukea teidän kommentteja raskautumisnopeudesta, kiva tietää että aihe on muillekin hankala. Ja eihän tässä ole edes vielä kauan yritetty, eli mieliala on siinä mielessä hyvä. Itskein olen läheltä seurannut muutamaa lapsettomuushoidossa käyvää paria ja toisaalta myös useamman keskenmenon peräkkäin saanutta ystävää. Ei muutaman kuukauden yritystä voi toki noiden henkiseen kuormittavuuteen verrata. Täytyy kuitenkin todeta, että toisen lapsen kanssa on helpompi odottaa plussaa, ainakin tietää että kerran on onnistunut niin maalaisjärki sanoo että kyllä toinenkin varmaan jossain vaiheessa tärppää.

Tervetuloa uusille, kiva saada lisää porukkaa. Täytyy oikein kehaista tätä ketjua, kiva että on tämmöinen kuumeiluketju jossa puhutaan muustakin kuin kiertopäivistä.

Taffo : Nimenomaan, kunhan päästään sinne yrittämiseen asti :D :D :D

Undu: Minä kans tykkään että tässä ketjussa on muutakin kun kieropäiväjuttuja, vaikka toki niitäkin saa tänne kirjotella ;) :) . Kaikenkaikkiaan kivaa porukkaa ja kivaa jutustelua. Mukava että voi itsekkin purkaa tuntemuksiaan, vaikka ei ole vielä yritys käynnissä.

Heips!! :wave: Saisko tänne liittyä? Me ollaan toista alotettu yrittämään keväällä 2010..muuten ollaan vaan harjoteltu :D Meillä on jo siis ennestään jo tyttö joka menee tänän syksynä eskariin(5.vuotta) Esikoisen aikaa tulin melkein saman tien raskaaksi, yhet menkat välissä. Kuukaudet meni niin nopesti ettei kovin kerinnyt ajatella. Mutta tällä hetkellä ,vaikka sitä kuin yrittää niin ei sitä plussaa vaan tule. :|

Pähkäilyä....

Minä oon tässä miettiny että paheneekohan raskauspahoinvointi mitä enempi lapsia ja ikää tulee? Minä sain esikoisen kakskymppisenä, ja olin elämäni kunnossa!! Sen jälkeisiin 8 vuoteen mahtuu useampi raskaus, ja jokaisessa on alkanut pahoinvointi miltei heti. Viimeisimmässä jo kp26 kun plussasin oli aivan järkyttävä olo, siitä tiesinkin että odotan. Tosi omituista että jos noin varhain voi olla oireita, ja muutenkin ihmeellisen aikainen ovis ollut kun testi näytti pärähti heti vahvasti plussaksi. No mutta palaten aiheeseen pahoinvointi, hieman mietityttää etttä selviääköhän siitä jos vielä järkymmät olot tulee.. :x

Kaikkea sitä liikkuu kuumeisen ihmisen mielessä=)

Sone, mulla ainakin oli ekasta sillon 19-20-vuotiaana paljon pahempi olo, kun tästä toisesta 36-vuotiaana. Ekassa raskaudessa oksensin ekat 4 kuukautta joka päivä, useemman kerran. Tässä tokassa oksensin vaan kerran. Kuvotusta ja hajuherkkyyttä kyllä oli, sellasta pahaa oloa ilman oksennusta.

Mä taas oon miettiny, että mistä se vauvakuume tulee. Ja onko se vaan vauvakuume vai lapsikuume? Haluaako ihmiset siis vaan vauvoja, kun se on vauvakuume? Miksi ihmiset yleensä haluaa lapsia? Miksi te haluatte? Mä olin jossain vaiheessa jo ihan varma, etten halua enempää, kun toi likka oli jo niin iso. Aattelin, etten sitä rumbaa halua uudelleen aloittaa. Ja niin vaan tässä uudessa suhteessa tuli tosi kova vauvakuume. Mutta melkein vielä enemmän odotan sitä aikaa, kun lapsi/lapset on vähän isompi ja sen kanssa voi touhuta kaikenlaista ja jutella.

Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että lapsilta saa vielä enemmän kuin mitä niille antaa :heart: Mutta silti en oikein osaa sanoittaa ja selittää, että miksi haluan lapsia. On ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. On ihanaa kun ympärillä on läheisiä, kenestä huolehtia. On ihanaa nähdä, kun lapsi oppii kaikkea. Mutta se perimmäinen syy, haluta lapsia... Onko se se rakkaus, vai mikä?

Leenuliinukka: Lapsikuume se ehkä on :) Minä haaveilen siitä että saisin ympärilleni paljon rakkaita ihmisiä, Ison perheen. Sitten kun olen vanha mummeli niin en voi keksiä mitään mukavampaa kuin sen että lapset ja lapsenlapset tulevat käymään ja tupa on täynnä elämää :)

Tietenkin tällä hetkellä päällimmäisenä on se vauvan ihana tuoksu <3 Äitiysloma, imettäminen, ne pikkuruiset retropotkarit ja kantoliinat :)

On tässä jotain muutakin kuin vain halu. Biologinen kello!!! :D

Sunflower11
Mä haluan ensiksi olla raskaana! Ja haluan synnyttää.. ja haluan vauvan.. ja haluan taaperon (noiden kahden lisäksi :D). Ja sen viimeisen (kai) nyt tähän samaan syssyyn. En mä osaa selittää miksi haluan :D

• Tykkää
Reactions: Sone*
Jep, mie haluun ensiks et pääsee yrittää :D:p Ja sit mie halllllluuun olla raskaana ja sit mie hallluuuun vauvan ja sit mie halluuuun taas olla raskaana ja sit mie halluuun taas vauvan :LOL: Vähän jänskättää että kestääkö tää krooninen vauvakuume sinne vaihdevuosiin asti ;) Hope not!!!

Sunflower11
Mä halusin kans silloin ennenkuin aloitettiin niin päästä yrittämään, nyt mulle kiitos riittäis tää yrittäminen jo |O

Mä luulen että mulla vauvakuume kestää aikansa :D varmaan sinne vaihdevuosiin..
Mies oli jo sitä mieltä et jos/kun seuraava syntyy ni jatkettais ilman ehkäisyä et tuskin heti tärppää sekään.. (tai sit tärppäis heti..)

• Tykkää
Sunflower11
Oletpas sie Sone ollut pieni :D Mä olin ihan kauhia ronsu nuorinta odottaessa :LOL:
Meillä mies sano et yks vielä ja sit ehkä (EHKÄ) :D sen jälkeen yks. Sit riittäis. Mä voisin kait montakin :LOL: Paitsi tiedä sitä tuleeko enää yhtään..

Toivoliini täällä hykertelee.. Käytiin äsken hyvin mielenkiintoinen keskustelu yrityksestä...tuli niin hyvä mieli..aaah. Nyt se on tosissaan lyöty lukkoon, yhdet menkat vielä ja yritys alkakoon.. Mä oon niin onnellinen. Kaikki pitää mua kahjona, mut mitä sitte.
Hyvin me lapset hoidetaan, ollaan onnellisia tästä lössistä. Mun kaverit ihmettelee kuinka mä en jaksa lähtee niiden kanssa aina baariin (käyn siis kyllä silloin tällöin).. ja kun vastaan, että haluun olla lasten kanssa ja viettää vaik leffaillan tai peli-illan ni ilmeet on tälläset:O:x.
Mä vaan viihdyn perheeni kanssa... Olen kai outo tai liikun väärissa porukoissa:D.
Nytki oltiin työporukalla laivalla, voi herrasiunaa mitä säätöö.. Yks jos toinen "erehty" hieman hytistä, yks putkassa ja yks nukkuu käytävillä.. Hoitoalalla on raskaat huvit:D, joo, ei sillä et itse kuivin suin oisin ollu, mut joku roti sentäs..

Ihme sepustus lensi päästä nyt.. oon niin onnessani, et alko tulla tällästä höpöhöpöhöpöhöpö juttua... HAITTAAXE :D

Plussaa nyt vaan kaikille (plop plop) ja muistakaa hirveesti harjoitella..
Pusi pusi..

• Tykkää
Toivoliini: Mie oon mielumin kans kotona lasten kans kun lähden baanalle! Ehkä kävisin useempaan jos olisin koti-äiti, mutta töissäkäyvänä en raaski paljon bilettää, enkä jaksakkaan. Toki välillä pitää käydä, niinkun viikon päästä olis tarkotus miehen kanssa käydä ulkona.

Joo, aika pieni oli vauvakin, 3050g ja 51cm :heart: + että oon pitkäselkänen niin maha häviää johonkin.

Sone, söpö maha! Mulla oli kyllä aika lailla isompi, vaan oli poikakin 4250g ja 54 cm syntyessään.

Toivoliini, kiva kuulla hyvästä keskustelusta ja onnea tulevaan yritykseen. Ja mä oon Tampereelta. Ja varsinkin nyt viimeisen vuoden aikana bailaukset on ollu ihan minimissä. Tietysti ton pienen ihmisen takia. Mutta eipä mitään hinkuakaan ole ollut. Kai mä oon vähän jo ohittanut sen iänkin. Välillä on tietysti ihan kiva vähän tuulettua. Tän kuukauden alussa oltiin pojan kummien kanssa syömässä, teatterissa ja sit vielä baarissa. Oli kyllä kivaa. Työpaikan pikkujouluissa olin marraskuun lopussa. Siinä tän vuoden bailaukset. Lisäksi on oltu kerran miehen kanssa syömässä ja kerran olin äitini kanssa syömässä ja teatterissa. Vähän vaihtelua vauva-arkeen :)

Ties koska "ehtiny" viimeks tänne näpytellä.. Tuli vähän osteltua Täydellisten naisten tuotantokausia kun halvalla sai. :D Viis ekaa kautta tässä sit tullu tuijoteltua läpi. :xmas:

Käytiin miehen kanssa pari viikkoo sit laivalla, vähän irtiottoo arjesta. Keski-ikä oli jotain +50v, oli mukavan rauhallista. :)

Ovulaatiotesteistä pitäny kysellä, te jotka käytätte, niin mikä merkki on teistä paras? Mieluusti suht halpakin sais olla. Ite kokeillu jollain Davidin testeillä, plussaa en oo saanu niihin ilmestyyn.. Kahta viivaa kyllä, mutta en sitä yhtä vahvaa kuitenkaan. Ois ihan kiva nähdä, että ovuloinko ylipäänsä. Vaikka uskonkin tunnistavani oireet, niin ois kiva nähdä se testistäkin.

Niin joo, ja Tampereella asun mäkin. :)

Sunflower :flower: Nyt sit kimppuun, kuin sika limppuun :vampire: :D
Ääh, miulla ois kans se aika kuukaudesta mut hitto kun on toi kuparikierukka, damn!! ;)
Tein eilen viel turvesaunan kaverin kans mikä auttaa kaikkiin hormonaalisiin probleemiin ja voi edesauttaa raskautumista, eipä minuu yhtään haittais jos tulis kierukan läpite, mut siihen taitaa olla vaan 2% mahis! Perskules! :kieh: No toivotaan että miun saunakamulle auttaa ja plussaa parin viikon päästä :)

miah: Minä olen tilannut joskus mammaksilta muistaakseen ja ihan hyvin toimi, halpoja ainaki. :)

Viimeksi muokattu:
sone.. kierukasta pääsee helposti eroon.. Puhelin käteen ja soitto lääkärille.. Mä ajattelin et jos ens viikolla soittais. Laskin että jos heti ens menkkojen jälkeen tärppäis ni laskettu ois 24.12:D (miten niin mä olen asioiden edellä). Ja koska meidän lapset on kaikki mennyt yli ja reilusti ni syntyis sitte tammikuun alussa..täydellinen ajoitus (jos kaikki muuttujat nyt unohdetaan:whistle:)

Mä en ole ikinä enkä koskaan käyttäny ovis testejä.. Pitäisköhän sekin homma koittaa? En edes tiedä kuin niitä käytetään, mutta oppia ikä kaikki;).

Meillä tänään jännä päivä, kun mennään katsomaan meidän 10v tytön tanssiesitystä. Tanssii sooloja liisa ihmemaassa produktiossa. Neljäs ja viimonen näytös..huii. Sen jälkeen mennään tyttöjen kanssa syömään, esikko ja kuopus (pojat) jää kotiin.

Mut nyt hiihtämään..moikkelis ihanat.

Sunflower11
miah: mulla ei davidin testit näytä yhtä vahvaa viivaa, mut silloin testasin samalla digeillä ja bongasin oviksen kyllä! Ne vaan ei välttämättä näytä vahvaa viivaa, et sikäli huonoja. Noi pregchekit mistä mulla tossa kuva on niin on tilattu raskauskeijusta, vajaa 10e maksaa. Samoja saa citymarketista ja prismasta ostettua ja samat testit mut erimerkkisinä on halpa-testissä ne liuskat.

Sone: täytyy juu vähän urheillä tänään ja huomennakin kenties :whistle:

• Tykkää
Toivoliini: Joo, niinhän siit pääsee :D eikai siinä auta kun alkaa istuttamaan miehen päähän ajatusta siitä että ajankohtaa vähän muutettas.... .... .... .... hiton auringonpaiste kun alkaa hormonit hyrrätä!!!

Yhteistyössä