Voimia ap.
Meillä on yhteen sukulaiseen välit poikki melkeempä yhtä naurettavan homman kautta (kaikki jotka on kuulleet tarinan on joko revenneet täysin tai sitten miettineet toisen osapuolen psyykkistä tilaa).
Eikö tämä 25 vuotias ole kuullut sossusta mitään? Vanhempiensa omistamaan asuntoon ehkä ei saisi niin helpolla tukia ja rahoja, mutta oma vuokra-asunto, miellä mies saa opintotukea tuon 250e (hei muuten ja on kans 25v
niin kyllä se asumistukea sais ja lainaa ei taida saada nostettua kun tietyn summan kuukaudessa -jos siis on louttokelpoinen. Jos vaikka puhelinlasku on jäänyt maksamatta ja mennyt ulosottoon (moni tuttu teki näitä vajaa 10v sitten 18v, kun tiesvät ettei rahat riitä ja lainaa ei koskaan sais maksettua takas) ja sossu maksaa sitten sen, mihin ei jää rahaa. Aikuinen tarttee kuitenkin sen pari sataa menoihinsa ja safkaan.
Mulla asu, tosin alaikänen, sisko luona kun oli iso asunto. Mitään rahajuttuja ei ollu, mutsi anto nimellisen "elatustuen", isän elarin sisko sai itte, mut kyllä se alaikänen tyttö teki hommia punkkasa eteen. Oli lastenhoitoapuna ja autto viikonloppusiivouksissa, vaikka menikin hurjasti omia menojaan.
Ja sit oon joskus seurustellu pojan kaa, joka oli 18v ja makso äitilleen huoneestaan vuokraa. Ja koko kämpän vuokra oli markka-aikaan joku 800mk ja siitä opiskelija makso siis puolet ja ruuasta myös. Ei sillä perheellä rahaa ollu kauheemmin tai ne mitenkään ilkeitä ollu, mut kasvatuksellisesti hyvin toimittu ja mulla on sellanen viba, että n.19v alkanut työsuhde on kestänyt jo yli 10v -siinä sivussa on valmistuttu työtä vastaavaan ammattiinkin, ilman velkoja.
Lyhennettynä: sen miehen siskon etu elämään olisi se, että olisi jo aiemmin päässyt vastaamaan kaikin puolin omasta elämästään.