Eikö lapset voi muka syödä häissä samaa kuin muutkin? Tuli kyselyä lasten omasta menusta häävieraalta...

  • Viestiketjun aloittaja Järkkäilijä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="onni";25681420]Kotona lapsia totutetaan monipuoliseen ruokaan. Juhlissa tulee kuitenkin olla tarjolla lasten herkkuja, eli lihapullia, nakkeja ja ranskalaisia.[/QUOTE]

Eikö lapsi voi herkutella kermaperunoilla, kalalla ja kunnon lihalla?
 
"mamma"
Mä ymmärtäisin jos hää menyy olis vaikka thaimaalaista ja sit olis lapsille erikseen oma meny, mutta tarjolla on ihan perusruokia, kalaa, lihaa, kasviksia.. jos ei lapsille kelpaa niin ottakoon omat eväät mukaan ja mun mielestä tohon ap:n menyyn vois lisätä sen maidon, ei toi menyy nyt niin juhlava ole että maito sen pilais.
 
La Paset
Alkuperäinen kirjoittaja tämäkin huomioon;25680108:
Entäs sitten, kun lapset sotkee juhlapaikan niillä omilla eväillään, mitä syövät ruuan jälkeen, kun pöydässä ei ollut mitään sopivaa?
Sotkee? Ei meidän lapset ole ikinä sotkeneet syödessään. Porsaiksiko luulet?
Lapset tulee kasvattaa kaikkiruokaisiksi. Vanhemmistahan se riippuu, mitä lapsille tarjotaan.
 
"morsian"
Minä taas en ymmärrä mitä sinä keuhkoat. Lapset tykkäävät perusmauista... okei. Ei siis niitä viinihyydykkeitä ja parsasalaatteja balsamiviinietikalla, eikä friteerattua mustekalaa tai häränhäntäkeittoa.

Liha kelpaa, kala kelpaa, vihannekset ja peruna kelpaa, okei. Ei tässä sitten mitään ongelmaa.

Mutta muutama sivu takaperin olit kuitenkin sitä mieltä, että sisäfile ei maistu lapsille, lihapullat ja nakit vain.

Koita päättää edes MISTÄ keuhkoat?
No sä et vaan tajua, ja mä en edes keuhkoa vaan sinä itse.

Menussa voisi olla vaikka merellinen salaatti, Pippuroitua porsaanfilettä pikkusipuleiden kera, Ruohosipuliperunat tai Tomaattinen pestokana ja Yrttiriisi ja Satay paahdettuja vihanneksia. Tai tyrnimehustettua lohta.

AIKUISEEN MAKUUN MAUSTETTUA.

Tottakai niissä on raaka-aineita mitä lapsetkin syö, mutta nuo maut ei VÄLTTÄMÄTTÄ sovi lasten suuhun. Eli noista voisi lastenpöytään tehdä jonkin pelkistetymmän menuun. (Toki sitten täällä palstalla on kaikki ne joiden lapset syö vaikka hanhenmaksapalleroita ja tilailee niitä itse raflassa. oma lukunsa )

Ja menut nappasin ekoilta hääsivulta mitkä löysin, että ne ei ole mitään kovin erikoisia ruokia vaan ihan suosittujen hääpitopalvelujen tarjoamia vaihtoehtoja.
 
meillä
pienet lapset pitävät kokolihasta ja syövät mielellään myös salaatteja, mutta maitoa tarjoaisin mielelläni ruoan kanssa, mielestäni menee juhlavuudessa ihan samaan kastiin mehun kanssa. Mehu ei kuitenkaan ole juhlavaa eikä edes minkäänlainen ruokajuoma.
 
"vieras"
[QUOTE="morsian";25681527]No sä et vaan tajua, ja mä en edes keuhkoa vaan sinä itse.

Menussa voisi olla vaikka merellinen salaatti, Pippuroitua porsaanfilettä pikkusipuleiden kera, Ruohosipuliperunat tai Tomaattinen pestokana ja Yrttiriisi ja Satay paahdettuja vihanneksia. Tai tyrnimehustettua lohta.

AIKUISEEN MAKUUN MAUSTETTUA.

Tottakai niissä on raaka-aineita mitä lapsetkin syö, mutta nuo maut ei VÄLTTÄMÄTTÄ sovi lasten suuhun. Eli noista voisi lastenpöytään tehdä jonkin pelkistetymmän menuun. (Toki sitten täällä palstalla on kaikki ne joiden lapset syö vaikka hanhenmaksapalleroita ja tilailee niitä itse raflassa. oma lukunsa )

Ja menut nappasin ekoilta hääsivulta mitkä löysin, että ne ei ole mitään kovin erikoisia ruokia vaan ihan suosittujen hääpitopalvelujen tarjoamia vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Miten tuo liittyy siihen, että naudan filee on sinusta huonompi vaihtoehto lapsille kuin nakki?
 
"morsian"
[QUOTE="vieras";25681540]Miten tuo liittyy siihen, että naudan filee on sinusta huonompi vaihtoehto lapsille kuin nakki?[/QUOTE]

Ei se automaattisesti ole huonompi, mutta kyllä meidän noutopöydästä ainakin ekana katosi nakit eikä kokoliha. En mä silti väittänyt etteikö ap voisi sitä ainoana vaihtoehtona tarjota, kyllä minä sanoin jo että varmaan menu käy lapsillekkin.
 
"vieras"
[QUOTE="morsian";25681527]No sä et vaan tajua, ja mä en edes keuhkoa vaan sinä itse.

Menussa voisi olla vaikka merellinen salaatti, Pippuroitua porsaanfilettä pikkusipuleiden kera, Ruohosipuliperunat tai Tomaattinen pestokana ja Yrttiriisi ja Satay paahdettuja vihanneksia. Tai tyrnimehustettua lohta.

AIKUISEEN MAKUUN MAUSTETTUA.

Tottakai niissä on raaka-aineita mitä lapsetkin syö, mutta nuo maut ei VÄLTTÄMÄTTÄ sovi lasten suuhun. Eli noista voisi lastenpöytään tehdä jonkin pelkistetymmän menuun. (Toki sitten täällä palstalla on kaikki ne joiden lapset syö vaikka hanhenmaksapalleroita ja tilailee niitä itse raflassa. oma lukunsa )

Ja menut nappasin ekoilta hääsivulta mitkä löysin, että ne ei ole mitään kovin erikoisia ruokia vaan ihan suosittujen hääpitopalvelujen tarjoamia vaihtoehtoja.[/QUOTE]

meillä ainakin lapset on opetettu syömään samaa ruokaa kuin aikuiset ihan mausteineen päivineen...
 
no huh!
Omat Pilttipurkit lapsille jos ei tarjottavana oleva ruoka kelpaa. Itse vetäisin kunnon herneet jos lapsille vaadittaisiin omaa ruokaa. Teidän häihin sentään lapset saa tulla mukaan, moniin häihin on nykyään lapset "kielletty".
 
"vieras"
Hämmennetään lisää!

Mites niin moni haluaa niitä nakkeja muksuillee, eiks ne ollut saatanasta? :saint:
meillä syödään niin harvoin nakkeja että lapset todellakin syövät ennemmin kokolihaa... että ei olis mitään ongelmaa tuon menun suhteen. naurettavaa edes miettiä lapsille omaa menua ja varsin kin jotain fuckin nakkeja ja muusia. jo on ihme jos lapset ei opi syömään kunnon kotiruokaa jos tarjottavat pitää JUHLASSAKIN olla nakit ranskalaisilla... huomaa että ravintola sana käsittää heset ym pikaruokalat eikä nykyvanhempien sanastossa tarkoita oikeaa kunnon ravintolaa oikeine ruokineen.
 
Juhla on juhla, arki on arki. Juhlassa syödään erilaista ruokaa kuin arkena. Nakit ja muussi ei ole juhlaruokaa, naudanfile sen sijaan on. Kyllähän sen pienikin lapsi huomaa, että monesti, kun mennään ravintolaan tai joihinkin juhliin, ruoka on erilaista kuin kotona arkena tarjottava. Ja tuskinpa yksikään lapsi kupsahtaa siihen maidon puutteeseen.
 
"susax"
Kun kyse tosiaan on YKSISTÄ juhlista jotka ei ilmeisesti kestä koko viikonloppua (?), en ymmärrä miten lapset näkisivät nälkää tai kärsisivät janoa ap:n tarjoilulla.
 
*
[QUOTE="onni";25681282]Esim. Lidlistä. 2 kiloa hyviä lihaisia lihapullia 8 euroa, 2 kiloa nakkeja 6 euroa, 4 kiloa ranskalaisia 6 euroa. Yhteensä 20 euroa.[/QUOTE]

Jos on moukkamaista jättää lasten pöytä laittamatta, valittaa tarjottavista niin on myös omien eväiden tunkeminen pitopalvelun pöytään... Se todellakin maksaa sen 10 euroa / kakara kun noi nakit ja lihapullat sinne pöytään laitetaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kerran häissä;25681428:
oliko sitten lapsivieraille tarkoitettu lihapullavati, mutta eipä sitä heille tainnut jäädä, kun aikuiset otti siitä vähän pihvin rinnalle lisuketta.
Niinpä! Maistuu ne lihapullat Vieno-tädille ja Martti-sedällekin. Kakaroiden tarvi kaikkea syödä, ei ne tuohesta ole vanhempienkaan suut :p
 
rietas
Meidän 2 v maistelis varmasti mielellään noista tarjottavista ihan kaikkea. 7 v luultavasti nirsoilisi, mutta jos ei juhlatarjoilut hänelle kelpaa, niin sitten on ilman ja suu supussa. Omia eväitä nyt ainakaan ei juhliin tuotaisi.

Milloin ne lapset oppii "aikuisten makuun", jos niille pienestä pitäen tarjotaan vain niitä niiden omia herkkuja? Juhlatavat voi ja pitääkin opettaa jo lapsena. Se vaan on meidän vanhempien tehtävä.
 
Ei helvetti...

Mä en tiedä mitä muuta sanoa. Paitsi eiköhän tässä ketjussa ole sanottu jo kaikki, mitä tästä aiheesta voi sanoa :D

Menussa ei ole mitään vikaa. Ja jos jonkun mielestä on niin se on sitten lapsessa vika.Tai ennemminkin sen vanhemmissa.
 

Yhteistyössä