On niin valtavan paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Pettynyt.
  • Ensimmäinen viesti
Pettynyt.
Tapasin ihanan miehen jokin aika sitten ja tapailimme tiiviisti pari viikkoa. Nyt hän ei kuitenkaan ole ottanut enää yhteyttä itse reilu pariin viikkoon, vastaa kyllä lähettämiini viesteihin, ei kuitenkaan suostu tapaamaan - ei ehdi muilta kiireiltään. Olen kysynyt suoraan missä mennään, haluaa omien sanojensa mukaan jatkaa tapailua. Tyhmä en kuitenkaan ole, mieleni kyllä tajuaa, ettei mies ole tosissaan. Mutta sydämeni ei suostu uskomaan tekoja, vaan haluaisi luottaa miehen sanoihin... Tämä peli tuntuu epäreilulta. En tunnu pääsevän irti, kun hän ei lopeta suhdetta suoraan vaan jättää toivon kipinän sisimpääni.

Uskollisena omille tavoilleni, syytän tietenkin itseäni. Missä tein virheen? Odottaako hän minun tekevän nyt jotain? Olenko loukannut häntä ja siksi hän kiusaa minua? Mikä minussa on vikana, että vedän puoleeni miehiä, jotka haluavat satuttaa minua?

En ole täydellinen, luonteeni, kehoni ja käyttäymiseni vilisee virheitä. Mutta vioistani huolimatta en katso ansaitsevani tälläistä kohtelua. Tunne-elämäni on aito, vilpitön. Miksi miehet haluavat haavoittaa juuri sitä minussa, mikä on parasta...

no jos mies ei jostain syystä sitten olekaan tuntenut samoin sinua kohtaan. ei halua jatkaa kanssasi, mutta ei tahdo millään kehdata sinulle sitä sanoakaan. kun aina ei vaan ole niin, että jos itsestä tuntuu että tuo toinen on se oikee ja tuon mä haluan, niin se toinen ei välttämättä tunnekaan samoin

"vieras"
Miehet on vähän yksoikosia. Ne ei mieti noin monimutkaisesti, eikä tajua loukkaavansa. Kysy suoraan että tavataanko me vielä ja että olet kiinnostunut hänestä.

Pettynyt.
Mies on sinkku, tai ainakaan hänen nurkissaan ei maijaile vaimoa ja kasaa kakaroita.

Se on toki mahdollista, että hän tapailee jotakuta toistakin, vaikka hän sanoikin minulle, ettei käyttäydy enää kuin sinkku, kun sovimme että katsellaan tuleeko meistä mitään. Se mitä olen kuitenkin oppinut on se, ettei näissä asioissa voi toisen sanoihin luottaa.

Pettynyt.
[QUOTE="vieras";25677683]Miehet on vähän yksoikosia. Ne ei mieti noin monimutkaisesti, eikä tajua loukkaavansa. Kysy suoraan että tavataanko me vielä ja että olet kiinnostunut hänestä.[/QUOTE]

Johan sanoin, että olen kysynyt. En toista itseäni enää tämän enempää. Kysyin ja hän sanoi että haluaa jatkaa. Teot antavat nyt vain ymmärtää jotain muuta.

"mhm"
Harrastitteko seksiä ennen tuota miehen puolelta tulevaa hiljaisuutta? jos kyllä niin sit tietää varmasti mitä oli vailla.
Tiedän kokemuskesta senkin. Seksin jälkeen pitkään hiljaista kunnes miehen alkaa taas tekemään mieli ja alkaa soitella.

Pettynyt.
[QUOTE="mhm";25677717]Harrastitteko seksiä ennen tuota miehen puolelta tulevaa hiljaisuutta? jos kyllä niin sit tietää varmasti mitä oli vailla.
Tiedän kokemuskesta senkin. Seksin jälkeen pitkään hiljaista kunnes miehen alkaa taas tekemään mieli ja alkaa soitella.[/QUOTE]

Emme ole harrastaneet seksiä.

"Minä"
Se on ihan normaalia, että miehiä alkaa ahdistamaan, kun juttu alkaa vakinaistumaan. Jos oot siitä kiinnostunut, niin älä nyt ainakaan missään nimessä pommita sitä viesteillä tai ole millään lailla takertuva. Päin vastoin, elä omaa elämääsi ja tapaa ystäviäsi ja käy harrastuksissa tai viihteellä, tai mitä ikinä tykkäätkin tehdä. Hän kyllä lähestyy sinua, jos on kiinnostunut. Se tietää, että oot kiinnostunut, mutta se ärsytys- ja ahdistuskynnys ylittyy todella äkkiä, ellei ole jo ylittynyt, jos toista pommittaa ja kyselee kokoajan.

Pettynyt.
[QUOTE="Minä";25677772]Se on ihan normaalia, että miehiä alkaa ahdistamaan, kun juttu alkaa vakinaistumaan. Jos oot siitä kiinnostunut, niin älä nyt ainakaan missään nimessä pommita sitä viesteillä tai ole millään lailla takertuva. Päin vastoin, elä omaa elämääsi ja tapaa ystäviäsi ja käy harrastuksissa tai viihteellä, tai mitä ikinä tykkäätkin tehdä. Hän kyllä lähestyy sinua, jos on kiinnostunut. Se tietää, että oot kiinnostunut, mutta se ärsytys- ja ahdistuskynnys ylittyy todella äkkiä, ellei ole jo ylittynyt, jos toista pommittaa ja kyselee kokoajan.[/QUOTE]

Olen laittanut pari viestiä viikossa. Huolestuttavaa jos se ahdistaa. Päätin jo, etten ota enää yhteyttä. Jatkan elämääni.

"vieras"
Johan sanoin, että olen kysynyt. En toista itseäni enää tämän enempää. Kysyin ja hän sanoi että haluaa jatkaa. Teot antavat nyt vain ymmärtää jotain muuta.
No ei tarvitse toistaa! Oootko sä nyt jotenkin hiilenä niille jotka vastaa sun ruikutukseen? Ehdit kirjoittamaan lisää ennenkuin ehdin vastaamaan ensimmäiseen kysymykseesi joten jotain rajaa siinä jurputtamisessa. :D

Pettynyt.
[QUOTE="vieras";25677805]No ei tarvitse toistaa! Oootko sä nyt jotenkin hiilenä niille jotka vastaa sun ruikutukseen? Ehdit kirjoittamaan lisää ennenkuin ehdin vastaamaan ensimmäiseen kysymykseesi joten jotain rajaa siinä jurputtamisessa. :D[/QUOTE]

Arvostan sitä, että ihmiset ovat vastaneet tähän ketjuun. Turhaudun kuitenkin, jos viestejäni ei lueta ja joudun toistamaan itseäni. Tästä ei liene ole nyt tarve jatkaa tämän enempää?

"noh"
Mä laittasin miehelle viestin tänään, että olis kiva nähdä, on ikävä ja kaipaan vaikka hellää kosketusta tms. Mutta tekisin selväks, että ikävä on, ja haluaisin nähdä. Jos miehelle ei tapaaminen viikonlopun aikana kävis, laittasin maanantaina viestin, et se oli nyt sit siinä.

En jäis odottamaan ja roikkumaan. Normaali ihminen (myös mies) pystyy etenemään parisuhteessa ja ylläpitämään sitä, jos haluaa. Kukaan ei tarvitse irtautumisaikaa viikkotolkulla, ja pohtimista että ollako vai eikö olla. Ne ovat niitä on/off suhteita, joissa ei yleensä kenenkään ole hyvä olla. Parisuhde on parisuhde, siihen sitoudutaan, tai jos halutaan kevyempi suhde (ettei siis olla niin vakavasti yhdessä), niin siinäkin pelisäännöt tehdään selväksi yhdessä heti alkuunsa. Se ei ole kellekään hyväksi, että toinen kaipaa ja odottaa, kun taas toinen viettää omaa elämäänsä ja tekee mitä huvittaa.

Joten jos tuntuu, että miestä ei kiinnosta, älä jää roikkumaan. Vaikka mies olisikin ihana, tunne on ehkä yksipuolinen, ja jos taas ei mies tiedä mitä haluaa, niin semmosen tossunko sä haluat? Saat aina pelätä jatkossakin elämän karikoissa, että mitäkös se mies nyt haluaa ja tekee. Parisuhteessa seistään tukevasti toisen rinnalla, alusta asti, ja etenkin alussahan sitä nyt pitäiskin viihtyä sen toisen rinnalla vastarakastuneena.

Itse en ikimaailmassa lähtis suhteeseen, jossa jo ensimetreistä alkaen saa vaan odottaa, kärsiä ja pettyä. Sellainen suhde tuskin koskaan tekee onnelliseksi.

Pettynyt.
[QUOTE="noh";25677843]Mä laittasin miehelle viestin tänään, että olis kiva nähdä, on ikävä ja kaipaan vaikka hellää kosketusta tms. Mutta tekisin selväks, että ikävä on, ja haluaisin nähdä. Jos miehelle ei tapaaminen viikonlopun aikana kävis, laittasin maanantaina viestin, et se oli nyt sit siinä.

En jäis odottamaan ja roikkumaan. Normaali ihminen (myös mies) pystyy etenemään parisuhteessa ja ylläpitämään sitä, jos haluaa. Kukaan ei tarvitse irtautumisaikaa viikkotolkulla, ja pohtimista että ollako vai eikö olla. Ne ovat niitä on/off suhteita, joissa ei yleensä kenenkään ole hyvä olla. Parisuhde on parisuhde, siihen sitoudutaan, tai jos halutaan kevyempi suhde (ettei siis olla niin vakavasti yhdessä), niin siinäkin pelisäännöt tehdään selväksi yhdessä heti alkuunsa. Se ei ole kellekään hyväksi, että toinen kaipaa ja odottaa, kun taas toinen viettää omaa elämäänsä ja tekee mitä huvittaa.

Joten jos tuntuu, että miestä ei kiinnosta, älä jää roikkumaan. Vaikka mies olisikin ihana, tunne on ehkä yksipuolinen, ja jos taas ei mies tiedä mitä haluaa, niin semmosen tossunko sä haluat? Saat aina pelätä jatkossakin elämän karikoissa, että mitäkös se mies nyt haluaa ja tekee. Parisuhteessa seistään tukevasti toisen rinnalla, alusta asti, ja etenkin alussahan sitä nyt pitäiskin viihtyä sen toisen rinnalla vastarakastuneena.

Itse en ikimaailmassa lähtis suhteeseen, jossa jo ensimetreistä alkaen saa vaan odottaa, kärsiä ja pettyä. Sellainen suhde tuskin koskaan tekee onnelliseksi.[/QUOTE]

Allekirjoitan, sanasta sanaan. Samoja asioita on mielessäni pyörinyt.

outoja tapauksia
itsekin törmäsin kesällä tapaukseen, joka sanoi toista ja teki toista. Vaikka sanoin, että sano suoraan, minä kestän kyllä. Lopulta luovutin, enkä tänäänkään tiedä, mitä ihmettä sen miehen päässä oikein pyöri.

Keittiönoita
Onhan tämä toki mahdollista. Yli 2 vko:n hiljaisuus hänen puoleltaan ei mielestäni ole kuitenkaan normaalia.
Ja tämän voit sanoa noin kuukauden tuntemisen perusteella? Minusta kun kuukauden tuntemisen perusteella ei voi toisen tavoista sanoa vielä mitään. Entä jos miehellä on muutakin elämää kuin sinä - enkä nyt tarkoita muita naisia - eikä hän vielä tuossa tapailun vaiheessa halua olla 24/7 sinun kanssasi? Hän saattaa nimittäin kokea, että jatkuva yhdessäolo on jossain määrin ahdistavaa noin lyhyen suhteen aikana. Tarkoitan, että on ihmisiä, jotka tarvitsevat myös tilaa hengittää ja tilaa omille jutuilleen ilman, että ne omat jutut olisi jonkun toisen puolisokandidaatin tapailua.

Yhteistyössä