GEOKÄTKÖILIJÄ - mikä se on?

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Olen tätä monelta ihmiseltä yrittänyt selvittää, mutta olen aina vastaukseksi saanut jotain hyvin epämääräistä selitystä, josta en ole itse ymmärtänyt yhtikäs mitään.
Olisiko palstalla ketään, kuka osaisi minulle selkokielellä kertoa, mitä geokätköilijät tekevät /etsivät ja mikä tämän homman pääidea on?
Kiitos! :)

Vähän kuin suunnistusta/aarteen etsintää GPS kanssa..
Tosi mukavaa, nimi vaan ylös sinne ku kätkö löytyy ja sit nettiin voi kirjautua ja laittaa ylös mitkä on löytänyt.
Vinkit myös geokätköjen sivuilta :)

En pitäisi sitä niinkään suunnistuksena. Se on "aarteen etsintää". Ihmiset piilottavat kätkön (pakasterasia tms.) maastoon tai kaupunkiin ja laittavat koordinaatit nettiin. Toisissa kätköissä ei ole koordinaatteja vaan ne pitää itse kaivella vihjeiden avulla. Sitten vain metsään semmoisen puhelimen kanssa jossa on gprs. Kun itseäsi osoittava piste on kätköä osoittavan pisteen päällä, olet löytänyt kätkön. Usein, joskaan ei aina, kätkön paikkana on jokin pieni "nähtävyys". Kätkön löydettyään harrastaja kirjoittaa kätköstä löytyvään vihkoon nikkinsä ja kotiin päästyään kirjaa löytönsä nettiin. Ideana löytää mahdollisimman monta. Ja jos löytää uuden kätkön ensimmäisenä, on se hienoo (älkää kysykö millä lailla :D ) Oliko selkeä selitys? :D

T:kätköilijän vaimo

[QUOTE="Hiphei";25674868]Ei se ole suunnistusta vaan geokätköjen etsimistä esim. Kirkon seinästä jossa voi olla yksi tiili irti ja kätkö piilossa tiilen takana ![/QUOTE]

Tälläisiä tullut löydettyä parista Euroopan kaupungista :) Indiana jones meininkiä .

Yhteistyössä