Masentaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin puhumassa vein paperit.....

hän sanoi ettei ole mitään hätä. Että hoidetaan jos on tarvi synnytyksen jälkeen. Kuulema se ei ole pahentunut, kun papa voi näyttää nyt mitä vaan. Mutta vast synnytyksen jälkeen saan tietä. Koepalan se ei nyt voinnut ota, riski saada verenvuoto. Mutta huomenna tai ylihuomenna he otavat mulle testi, mitä virus on, ainakin sen saan nyt

No niin. Nyt sait mielenrauhan loppurauskaudeksi. Relax.

[QUOTE="vieras";25666949]No niin. Nyt sait mielenrauhan loppurauskaudeksi. Relax.[/QUOTE]

no tuskin saan. Mua silti pelottaa mitä mulla on, kun he eivät nyt tiedä, kun olen raskaana. Se sanoi vaan että kun olen nuori niin yleensä muutokset menevät pois itsestä ja hpv poistu.... Pitää vaan odottaa. Vaikka jos ei poistu niin silmukkahoidolla ne poista muutokset ja elemistö jos itse parantaa virusta. Kuulosta että ei vakava. Silti pää täynnä ajatuksia taas. Mielummin lääkäri olisi ollut hiljaa tänään Tyksisssä

no tuskin saan. Mua silti pelottaa mitä mulla on, kun he eivät nyt tiedä, kun olen raskaana. Se sanoi vaan että kun olen nuori niin yleensä muutokset menevät pois itsestä ja hpv poistu.... Pitää vaan odottaa. Vaikka jos ei poistu niin silmukkahoidolla ne poista muutokset ja elemistö jos itse parantaa virusta. Kuulosta että ei vakava. Silti pää täynnä ajatuksia taas. Mielummin lääkäri olisi ollut hiljaa tänään Tyksisssä

Voi, siis onko sulla todettu kondylooma? Sehän sitä kohdunkaulansyöpää aiheuttaa.

Voi, siis onko sulla todettu kondylooma? Sehän sitä kohdunkaulansyöpää aiheuttaa.

Juu. Mutta ei se kohdunkaulasyöpä aiheuttaa, pitää olla muita riskeä. Jos olisi suoraan aiheuttanut niin jokaisella naisella olisi kohdunkaulasyöpä, sillä periateella. Mä en tiedä mitä mun elimistössä tapahtui että solumuutoksia tuli... ehkä tämä raskaus ne epäilee

Juu. Mutta ei se kohdunkaulasyöpä aiheuttaa, pitää olla muita riskeä. Jos olisi suoraan aiheuttanut niin jokaisella naisella olisi kohdunkaulasyöpä, sillä periateella. Mä en tiedä mitä mun elimistössä tapahtui että solumuutoksia tuli... ehkä tämä raskaus ne epäilee

En nyt ymmärrä mitä tarkoitat. Kondylooma on sukupuolitauti joka saattaa aiheuttaa kohdunkaulasyöpää. Ei jokaisella naisella ole Kondyloomaa.

Ei kyllä kondyloomaa ole joka naisella. Pakko sanoa, sori. :P

Mitä tyks:n lääkäreihin tulee, niin olen vakuuttunut heidän ammattitaidostaan kyllä, ja samat lääkärithän siis istuu kaupungin jokaisen yksityisenkin vastaanotoilla. Yksityisiä gynekologeja on hyvin vähän sellaisia Turussa jotka eivät olisi myös TYKS:ssa tai kaupunginsairaalassa töissä. Mutta varmaankin jotkut saattaa kiireessään töksäyttää rumasti ja aika napakasti, toisaalta myös raskausaika herkistää kokemaan asiat ehkä hiukan syvemmin kuin muuten kokee.

No just....

Tiedättekö että yli 85% naisista sekä miehistä kantaa suuri riski Papilloomavirus?

Mun jokainen lääkäri ja asinatuntija siitä mieltä. Siks papassa JOKAISELLE PAKKO käydä, ettei yllätyksiä tulee

lukekaa sen:

Enemmän kuin 90% yleisimpiä Ihmisen papilloomavirukset selvää 24 kuukauden kohdalla ilman hoitoa, mukaan äskettäisessä tutkimuksessa.
"HPV on erittäin yleinen, ja se on yleisin sukupuolitauti. Lähes jokainen seksuaalisesti aktiivinen ihminen saa altistua vähintään yksi, jos ei useita, ja 15 syöpää aiheuttavien virusten ", sanoi Mark Schiffman, MD, johtaja HPV yksikön Hormonal ja Reproductive Epidemiology Branch Division of Cancer Epidemiology ja genetiikan National Cancer Institute (NCI).
Tarina jatkuu alla ?
MAINOS

Schiffman oli co-projekti virkamies ryhmä, joka suoritettu tutkimus, joka ilmestyi Journal of Infectious Diseases.
Lääkärin tulee neuvoa potilaille riski HPV kääntyvät syöpä voi olla pienempi kuin tavallisesti uskoi ja tulehdus yleensä menee pois kuuden kuukauden aikana.
"Jos sinulla on HIV, sinulla on HIV, mutta jos sinulla on HPV, aiot ole HPV" Schiffman sanoi. "Yhdeksän 10 kertaa sinulla ei ole sitä kahdessa vuodessa. Ehkä elimistö estää sitä kuin vesirokko, ehkä se on täysin mennyt, mutta tulos on, että olet OK. "
Suurin ongelma HPV asianhallinnan on menetys seurata. Ihannetapauksessa naiset tulevat takaisin kuuden kuukauden aikana, mutta useimmat lääkärit tietävät, että ei ole skenaario he voivat luottaa.
"Meidän on tunnustaminen, että se ei ole HPV piste esiintyvyys, että asiat, se on pysyvyys, joka liittyy etenemiseen precancer" Schiffman sanoi.
HPV luonnonhistoria tutkittiin naisilla (n = 4504) osallistui vuonna epätyypilliset Levyepiteelikarsinooma solut määrittelemättömiä merkitys / heikompilaatuisen Levyepiteelikarsinooma epiteelinsisäisen Vauriot Triage Study (Alts) sponsoroima NCI. Satunnaistetussa tutkimuksessa oli tarkoitus verrata strategioita hallintaan epätyypillisten squamous solujen määrittelemätön merkitys tai heikkolaatuisia levyepiteelikarsinooma intraepiteliaalisten vaurioita.

Ihmisen papilloomavirus
Lähde: laboratorio kasvaimet Biologian
Naiset neljästä Yhdysvaltain kliinisten tutkimuskeskusten seurattiin kahden vuoden ajan ne saatettiin takia ASCUS tai LSISL tammikuun 1997 ja marraskuun 1998. Markovin mallilla samanaikaisesti kuvaamaan esiintyvyys, ilmaantuvuus ja pysyvyys tyyppikohtaisten HPV-infektion kahden vuoden aikana. Vuorovaikutus useiden HPV tyyppejä sama osallistuja tutkittiin myös uusia infektio ja pysyvyys nykyisten infektio ryhmissä samanlainen geneettinen sukulaisuutta ja karsinogeenisuutta.
Syöpäriski määritetty
Yhdeksänkymmentä yhden prosentin yleistä HPV-infektiot ilmoittautuminen poistetaan 24 kuukauden (95% CI).
Todennäköisyys, että tartunta voisi jatkaa kuusi kuukautta lisääntyy infektion kestoa 37% havaittuja tartuntaa 65% infektion, joka oli kestänyt 18 kuukautta tai kauemmin. Kun tutkijat tarkastelivat 10 yleisin HPV-tyypit, he totesivat 36% vallalla infektioiden säilyi kuuden kuukauden jälkeen, 20% kesti 12 kuukautta, 13% kesti 18 kuukautta ja 9% kesti 24 kuukautta (95% CI kaikille ).
"Jos tarkastellaan käyrää, sillä se osoittaa, että jos odottaa kuusi kuukautta, olet päässyt eroon puoli teidän hätää", Schiffman sanoi.
Tutkijat päättelivät, että kun vuosi puolitoista vuotta pysyvyyden, infektio todennäköisesti jatkaa kuudella kuukaudella, vaikka nuoremmat naiset ovat todennäköisemmin taistelemaan infektioita, joita löytyy.
Merkkejä yhteisvaikutuksia ei havaittu usean eri HPV-tyyppien pysyvyyteen nykyisen HPV-infektio. Schiffman uskoo, että HPV-infektio ja erilaisten todennäköisesti riippumattomia toisistaan, kun biologinen ja käyttäytymis-määrityksen ohjataan. Tutkijat totesi vaikutuksia vuorovaikutusta HPV ja vaikutuksia rokotteen tehoon.
HPV-infektioita, jotka jäävät kahden vuoden jälkeen on hyvät mahdollisuudet etenemiseen ennen syöpää ja syövän.
HPV historiallista näkökulmaa
Useiden vuosien ajan ihmiset ajattelivat, tupakointi oli suurin syy kohdunkaulan syöpää. Tutkimukset, joissa nunnat osoittanut, että seksuaalisesti aktiivisia naisia oli vähentynyt riski kohdunkaulan syöpään.
"On hyvin vaikea erottaa seksuaalinen käyttäytyminen ja tupakointi koska ne korreloivat. Kuvittelen nunnia ei tupakoinut paljon myöskään, joten oli vaikea tietää sekoittava mahdollisuuksia "Schiffman sanoi.
Tupakointi on korreloi riski, koska savu kulkeutuu kohdunkaulan limakalvolla. Tupakoitsijat havaittiin olevan kaksi kertaa syöpäriskille ja pre-syöpä, mutta riski on korkein vain niihin, jotka on myös HPV-infektio. Tutkijat johtama Harald zur Hausen, MD, Saksassa muotoilleet hypoteesi HPV edistää kohdunkaulan syöpää 1980-luvun alussa, ja testataan teoriaa naisille tupakoivat runsaasti, mutta ei ollut HPV-infektiota. Kun koko ryhmä 15 HPV yhdistetty syöpään havaittiin, he pystyivät päättelemään, että HPV-infektio on välttämätön tekijä lähes kaikki kohdunkaulan syöpä maailmassa. Muita riskitekijöitä lisäksi tupakointi nostavat syöpäriskiä keskuudessa HPV-tartunnan saaneet naiset ovat useiden synnytysten, pitkäaikainen ehkäisytablettien käyttö ja mahdollisesti krooninen tulehdus.
HPV kohdunkaulan syövän tutkimusala on edennyt viimeisten 25 vuoden aikana siihen pisteeseen, jossa keskeinen painopiste on siirtynyt tuotteiden kehittäminen edelleen vähentää kohdunkaulan syövän luonnonvaroiltaan köyhillä alueilla maailmanlaajuisesti ja olla tehokkaampi kehittyneissä maissa, Schiffman sanoi.
Yhdysvalloissa, kohdunkaulan syövän seulontaa ja siihen liittyvistä ohjelmista maksaa noin 6 miljardia dollaria vuodessa.
Tietoisuus ilman paniikkia
Lääkärit voivat tukahduttaa potilaan pelkoja HPV ja kohdunkaulan syövän tarjoamalla faktoja todennäköisyyttä etenemistä.
Odotellessa HPV selvittää omasta ilman hoitoa on optimaalinen, jotkut naiset eivät halua odottaa, koska he yhdistävät tartunnan syöpä.
"Useita miljoonia dollareita, että Merck ja muut yritykset ovat käyttäneet ovat olleet tehokkaita tietoisuutta HPV, mutta tämä ei ole epidemia. Sen sijaan tämä on ollut endeemisenä useiden vuosien ajan. "Schiffman mainittu. - Kirsten H. Ellis
Lisätietoja:

Mitä tyks:n lääkäreihin tulee, niin olen vakuuttunut heidän ammattitaidostaan kyllä, ja samat lääkärithän siis istuu kaupungin jokaisen yksityisenkin vastaanotoilla. Yksityisiä gynekologeja on hyvin vähän sellaisia Turussa jotka eivät olisi myös TYKS:ssa tai kaupunginsairaalassa töissä. Mutta varmaankin jotkut saattaa kiireessään töksäyttää rumasti ja aika napakasti, toisaalta myös raskausaika herkistää kokemaan asiat ehkä hiukan syvemmin kuin muuten kokee.
Peesaan sua. Ja itse olen aina saanut erittäin hyvää hoitoa ja palvelua Tyksissä äitiyspolilla, prenataaliosastolla, lapsivuodeosastolla...
Jotkut potilaat ottaa nokkiinsa ihan turhaan; kokevat ihan normaalin selkeän napakan faktapuheen tylynä ellei se sisällä yltiömäisesti empatiaa. Kai siellä joku voi joskus hiukan tylystikin sanoa, mutta kyllä se niin menee että lääkäri kertoo senhetkiset tosiasiat ja empatia haetaan sitten muualta.

[QUOTE="huoh";25667347]pieni vinkki: älä IKINÄ lue ja usko jonkun käännöskoneen tuottamaa asiatekstiä. Tuossakaan ei ole mitään tolkkua.[/QUOTE]

Kun mä laitoin itse sen kännös.... Ja miks en usko, siellä on kerrottu oikeat faktat, niitä löytyy joka paikassa netissä, ihan myös suomeksin

kyllä mäkin olisin paniikissa ap:n tilanteessa.

mä oon nykyään niin pelkoinen etten edes uskalla enää papa-kokeseen mennä koska oon ihan varma että mulla on pahoja solumuutoksia.

[QUOTE="Vieras";25667384]Here we go... Samat neuroottiset ajatuskuviot toistuu säännöllisesti.[/QUOTE]

kyllä toistu, kun lääkäri mua pelotteli, että kun oli ask-us ja nyt ask-h niin se tarkoittaa että paheni... mutta kävin asiantuntijan luo ja se sanoi ettei se paheni, vaan raskaus näyttää aina väärin ja kun papassa ei ikinä tiedä mikä solu otettu.... mulla jäi silti lievä ahdistus, koko käynnistä Tyksissä tänään, kun koko päivää meni sellaiseks

Yhteistyössä