Masentaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Kun olin synnytys osastolla tänään aamulla.....

ja taas lääkäri pelotteli liika... se kertoi mun kohdunkaulasolumuutoksesta uus vastaus myös. Ja se oli Asc-h (en tiedä mitä se tarkoittaa mutta netissä vaikka minkälaista kamala ja hyvää tietoa). Niin ja joskus 4-5kk sitten mulla todettiin Dysplasia gravis tai Cin 3.... kun otettiin koepalan, noin kuukuaden päästä oli Asc-us, eli lievä muutos. Nytkö se taas paheni kun on Asc-h:,(. Ei mun pää kestää siitä. Eikä lääkäri kertonut mitään melkein, jääti mua taas ilman tietoa... Ihan itkuissaan ajannut kotiin....

Sekä vauvasta, eilen oli kamalat supistukset, mutta kaikki paikat on kiinni, miten sekin mahdollista, kun 2vkoa sitten, oli jo 4cm auki. Sekä se pelottelu että vauva on iso, kun ei ole edes, painoarvio oli 3500 ja rv 37+. Viimeks mulla oli jopa diabetes heidän mielestä ja jos jatkan esim makea syödä niin voin jopa kuolla lääkäri sanoi ja sanoi myös että tehdään sulle rasitustesti että pitää katsoa ehkä tarvitsen insuliinia ja lapsivettä oli paljon. Mutta ei ollutka diabetestä ja lapsivettäkin normaalisti, toinen lääkäri siellä ihmetteli miks hän pelotteli mua turhaan?:(

On tää kaikki niin kamala, mutta kohta menen yksityiselle taas puhumaan, kun en sieltä Tyksistä saa ikinä mitään tietoa, ne vaan tarkista ja potki ulos saman tien

[QUOTE="Lissu";25665202]Höh. :( Mä kävisin varmaan sinuna yksityisellä kyselemässä ihan oman mielenrauhan vuoksi. Tsemppiä loppuraskauteen. :)[/QUOTE]

Joo mulla jo varattu aika, 2tunnin päästä:(, ei ihmee jos mulle masennus tulee, nytkin ahdistavaa olo ja itkettää.

Älä hätäile. Et ehkä ole siinä kiiretilanteessa ymmärtänytkään kaikkea mitä lääkäri sanoo. Menet sinne yksityiselle ja ihan rauhassa käytte asiat läpi ja kysyt kaiken mikä sua askarruttaa.

Tsemppiä!

must vaan tuntu että olen niin yksin sen asian kanssa, kun katsoin netissä niin en löytänyt yhtään kohtalotoveria, kellä on samat ongelmat raskauden aikana

Älä hätäile. Et ehkä ole siinä kiiretilanteessa ymmärtänytkään kaikkea mitä lääkäri sanoo. Menet sinne yksityiselle ja ihan rauhassa käytte asiat läpi ja kysyt kaiken mikä sua askarruttaa.

Tsemppiä!

Just näin. Kirjoita vaikka ylös kaikki mietityttävät asiat, että muistat kysyä ja saat kaikkeen varmasti vastauksen. Kaikki lääkärit ei vaan aina ymmärrä ottaa potilaan henkistä puolta huomioon ja osaa ilmaista itseään.

Hyvin se menee.

• Tykkää
Reactions: Wolt
en edes tiedä mitä kirjoitan nyt. Mutta on jonkin verran kysyttävä ja haluan oikeasti pyydä että ne ota vaikka koepalan, kun se on varmempi:(. Luin että se voi olla jooko pelkästään tulehdus tai väärä hälytys tai jotain vakava.... että parempi mua tutkitaan kunnolla.... Mies sitten nyt halua joku hyvää lääkäriä mulle löytä, kun ei se Tyksissä ne ei tee paljon mitään eikä sano, pelottelevat vaan. Näköjään tässä elämässä pitää olla kaikki maksullista että saa hyvää palvelua ja voi tutkia itseä

Jännä juttu, itse en ole kuullut tyksistä kuin lähinnä positiivista palautetta. Itsekin siellä aikoinaan synytnyt keskosena... Tule sitten kertomaan, mitä se yksityinen sanoi. Tsemppiä!

[QUOTE="abc";25665316]Jännä juttu, itse en ole kuullut tyksistä kuin lähinnä positiivista palautetta. Itsekin siellä aikoinaan synytnyt keskosena... Tule sitten kertomaan, mitä se yksityinen sanoi. Tsemppiä![/QUOTE]

se riipu milloin ja mikä lääkäri varma

Minulla on Tyksistä ainakin jo 3 kerta jäi pahaa olo. Kun synnytin esikoista, mun kätilö oli aivan kamala, se jopa nauroi mulle, eikä halunnut yhtään auttaa. En voi selittää mitä kaikki tapahtui, mutta vähän traumatista oli. Sitten kun toista lasta odotin. Lääkäri mulle sanoi kun tulin ultraääneen, että haluanko mä oikeasti siitä lasta? Olenko miettinyt abortin, sitten se sanoi että se kysyy siks kun olen niin nuori, ei hän uskonut että lasta taas haluan. Olin shokissa

Sen verran mulle on gynekologi kertonut, että raskausaikana papa-tulokset antavat usein "pahemman" vastauksen, kuin ei-raskaana. Tämän takia näytteitä ei mielellään oteta raskausaikana. Mulla oli myös jotain muutosta tuloksissa, mutta uutta testiä ei gyne halunut ottaa raskausaikana juurikin mahdollisen "väärän" tuloksen vuoksi.

Sen verran mulle on gynekologi kertonut, että raskausaikana papa-tulokset antavat usein "pahemman" vastauksen, kuin ei-raskaana. Tämän takia näytteitä ei mielellään oteta raskausaikana. Mulla oli myös jotain muutosta tuloksissa, mutta uutta testiä ei gyne halunut ottaa raskausaikana juurikin mahdollisen "väärän" tuloksen vuoksi.

no mua ne runkkaa koko raskaus ajan:(

Ne lääkärit kertoo noita juttuja, koska ne pitää kertoo asiakkaalle. Ne ei ymmärrä miten peloissaan olet. Yritä olla ajattelematta koko juttua, susta pidetään kyllä huolta. Kokeile saada orgasmi, jos synnytys sit alkais, niin loppuis turvotus ja saisit muuta ajateltavaa. Tsemppiä ja halaus!

[QUOTE="Kisu";25665417]Ne lääkärit kertoo noita juttuja, koska ne pitää kertoo asiakkaalle. Ne ei ymmärrä miten peloissaan olet. Yritä olla ajattelematta koko juttua, susta pidetään kyllä huolta. Kokeile saada orgasmi, jos synnytys sit alkais, niin loppuis turvotus ja saisit muuta ajateltavaa. Tsemppiä ja halaus![/QUOTE]

mä en uskaltanut miehen kans mitään tehdä jo 2 kuukautta, kun mulla kuulema oli kaikki auki 4cm:D, mutta nyt kuulem aihan kaikki paikat vielä hyvin kiinni. En tiedä miten mahdollista

Ei kannata luottaa noihin "4cm auki" lausuntoihin, ainakaan terveyskeskus-tason tutkimuksella. Molemmissa raskauksissani sanottiin jo n. rv 30-35, että kohdunsuu avautunut jo 2cm ja kun synnytyksen aika koitti, niin eipä siellä mitään avautumista ollut tapahtunut vaikka supisteli koko loppuraskauden säännöllisemmin tai epäsäännöllisemmin. Töitä sai tehdä synnärillä (oksitosiinilla yms) että paikat lähtivät avautumaan... Ja minä pöljä myöskin koitin odotusaikana olla niin varovainen ettei vaan enneaikaisesti syntyisi. Paskat!

Kävin puhumassa vein paperit.....

hän sanoi ettei ole mitään hätä. Että hoidetaan jos on tarvi synnytyksen jälkeen. Kuulema se ei ole pahentunut, kun papa voi näyttää nyt mitä vaan. Mutta vast synnytyksen jälkeen saan tietä. Koepalan se ei nyt voinnut ota, riski saada verenvuoto. Mutta huomenna tai ylihuomenna he otavat mulle testi, mitä virus on, ainakin sen saan nyt

Yhteistyössä