Tulipa mieleen postipakettia noutaessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Miten lapset nykyään saa pakettinsa noudettua? Esim. joku 13-14v. Kun nykyään pitää ne kuvalliset henkkarit esittää ja ainakaan mun nuoruudessa niitä ei vielä tuossa iässä ollut, vaikka paketteja kyllä tuli omalla nimellä..
Kaikkea sitä tulee mieleen :D

Mietin ihan samaa, kun kävin hakemassa kaksi pakettia pari päivää sitten. Minulla siis oli kaksi pakettikorttia, joista toisessa minun nimeni ja toisessa lapseni nimi, eikä meillä ole sama sukunimi, toki osoite molemmissa sama. Postin virkailija ei kuitenkaan olisi voinut mitenkään päätellä, että kyse on lapsestani, olisihan se voinut olla vaikka kämppiksen pakettikortti. Virkailija ei tällä kertaa kysynyt henkkareita ollenkaan, mutta epäilen kyllä, että tietokoneeltaan näki, ketä perhekuntaamme kuuluu.

Aika monella kait alkaa olla jo kuvallinen henkilökortti tai passi tuonikäisellä. Hyvähän sillä nuorella on olla joku kuvallinen henkilötodistus mukanaan, koska mitä vaan voi sattua. Nykyisin henkilökorttiin saa liitettyä Kela-kortinkin samaan, niin ei tarvii kahta korttia kantaa mukanaan, sekä käy sitte virallisesta henkilökortista tarvittaessa :)

Harvemmalla tuon ikäisella taitaa olla mitää paketteja edes tulossa? Tai en minä tiedä. Ei meidän lapsille ainakaan omalla nimellä mitään paketteja tuon ikäisenä tullut.

Henkilökortit heillä kyllä oli varmaan jo joskus 10-vuotiaina. Niillä pääsivät sitten matkustamaankin.

[QUOTE="vieras";25665850]Mietin ihan samaa, kun kävin hakemassa kaksi pakettia pari päivää sitten. Minulla siis oli kaksi pakettikorttia, joista toisessa minun nimeni ja toisessa lapseni nimi, eikä meillä ole sama sukunimi, toki osoite molemmissa sama. Postin virkailija ei kuitenkaan olisi voinut mitenkään päätellä, että kyse on lapsestani, olisihan se voinut olla vaikka kämppiksen pakettikortti. Virkailija ei tällä kertaa kysynyt henkkareita ollenkaan, mutta epäilen kyllä, että tietokoneeltaan näki, ketä perhekuntaamme kuuluu.[/QUOTE]

Ihan vaan huomio, postissa ei ole mitään tietokantaa mistä mitään perhekuntia katseltais :) Jakelukeskuksissa asia saattaa olla eri mutta pakettipisteissä ei minkäännäköisiä tietoja henkilöistä ole. Ainoastaan paketeista.

[QUOTE="sini";25665972]Harvemmalla tuon ikäisella taitaa olla mitää paketteja edes tulossa? Tai en minä tiedä. Ei meidän lapsille ainakaan omalla nimellä mitään paketteja tuon ikäisenä tullut.

Henkilökortit heillä kyllä oli varmaan jo joskus 10-vuotiaina. Niillä pääsivät sitten matkustamaankin.[/QUOTE]

Meillä ainakin isovanhemmat ja kummit lähettelevät useinkin paketteja ja nimenomaan lapsen omalla nimellä. Meillä ei alakouluikäisillä ole henkilokortteja, kun ei olla tarvittu ja ovat kyllä pakettinsa postista saaneet ainakin toistaiseksi. Taitaa tuo henkkareiden kysely postissa liittyä enemmänkin niihin paketteihin, jotka on tilattu jostain postimyyntiyrityksestä ja sisältävät laskun ja ne kyllä postissakin erotetaan "mummojen lähettämistä".

Alkuperäinen kirjoittaja postitäti;25666032:
Ihan vaan huomio, postissa ei ole mitään tietokantaa mistä mitään perhekuntia katseltais :) Jakelukeskuksissa asia saattaa olla eri mutta pakettipisteissä ei minkäännäköisiä tietoja henkilöistä ole. Ainoastaan paketeista.

Äläpä höpötä. Kyllä heillä on osoiterekisteri. Postista saat esim. osoitteen kun hoksaat vain kysyä, jos et sau muistamaan. On tullut testattua useampaan kertaan, kun aina ei muista osoitenumeroa, vaikka kadunnimen muistaisikin ja joka kerta ovat kertoneet ja ihan itse ensimmäisellä kerralla tätä palvelua tarjosivat.

Usein kun multa nuoriso hakee pakettejaan/vanhempiensa paketteja ni heillä on passi jo valmiiks esillä ja asiallisesti kysyvät saako pakettinsa ilman vanhempia/vanhempien paketin mukaansa. Tai sitten vanhempien kirjoittama lappu jossa kerrotaan että lapsella ei ole passia mutta lupa noutaa paketti sekä lapsen ja vanhempien hlötunnukset. Pikkukaupungin etuja että usein myös tuntee ja tietää perheen.

[QUOTE="vieras";25666055]Äläpä höpötä. Kyllä heillä on osoiterekisteri. Postista saat esim. osoitteen kun hoksaat vain kysyä, jos et sau muistamaan. On tullut testattua useampaan kertaan, kun aina ei muista osoitenumeroa, vaikka kadunnimen muistaisikin ja joka kerta ovat kertoneet ja ihan itse ensimmäisellä kerralla tätä palvelua tarjosivat.[/QUOTE]

Hei haloo, se on postinumeroluettelo nimeltään :) Kenenkään nimellä et postin tietokoneelta mitään löydä, edes pakettien hyllypaikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja postitäti;25666099:
Hei haloo, se on postinumeroluettelo nimeltään :) Kenenkään nimellä et postin tietokoneelta mitään löydä, edes pakettien hyllypaikkoja.

Ei postinumero, vaan osoitenumero, siis talon numero kadulla. Olisivat etsineet koko osoitteenkin nimen perusteella, kun kerran menin postittamaan huutispakettia ja jouduinkin poistumaan kesken kun osoitemuistilappu jäi kotiin, mutta en muistanut sukunimeä.

Yhteistyössä