Mokista rangaistaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaa

Vieras
Googlasin vaihteeksi oman nimeni. Tällä kertaa heti ekana tuli joku aivan outo blogi, jossa oli nostettu esiin mun lehteen kirjottamani juttu, tai oikeastaan sen käsittelemä aihe. Mulla oli sitten sattunu siinä kyllä nolo moka, olin meinaan sekoittanut nimet. Lehdessä tämä ihminen oli kyllä oikealla naamallaan mutta väärällä nimellä. Tässä blogissa oli minut sitten nimen kanssa mainittu ja kerrottu tästä mokasta. Ihan tottahan se on. Vaikka olis kuinka kiire, ei noita sais sattua. Toisaalta, onhan niitä korjauksia lehdissä melkein joka päivä.

Nykyään ei näemmä voi odottaa, että mokat unohtuu niin kun muutkin eilisen päivän jutut. Nyt kun kuka tahansa googlaa mun nimeni, pääsee heti lukemaan millasen mokan oon tehny. :(

Pitää kai tehdä nyt paljon kaikkea, jotta tuo ikävyys ei ainakaan kovin kauaa ole tuoreimpien merkintöjen kärjessä.

Tuli tässä mieleen, että onko teidän mielestä viisasta/typerää kysäistä tuota blogistia poistamaan mun nimeni tuolta blogista? Onhan mun työni ja mokani tietyllä tavalla julkista, mutta silti toi tuntuu jotenkin kohtuuttoman osottelevalta. Toki toi moka on anteeksiantamaton, mutta ei mitenkään uniikki näissä hommissa.

Ei tunnu kivalta ajatus, että joku työnantaja mua googlatessaan törmää tuohon.

Toisaalta, googlasin juuri muutaman kollegan nimiä ja aikamoista kuraa hekin ovat saaneet niskaan. Tosin ehkä enemmän arvoihin liittyvää, eikä jotain tuollaista mokamokaa. Mutta ehkä tämä kuuluu asiaan tässä ammatissa ja kokemuksen myötä nahka parkkiintuu.

Yhteistyössä