Koko päivä leivottu ja oikeastaan mikään ei onnistunut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Ei oo toi leipominen mun juttuni :mad: Persikkarahkapiirakka, pikkupullia, marjapiirakoita sekä muffinsseja ja kaikki meni ihan keturalleen : / Maku on ihan jees, mutta ulkonäkö karmea. Tuoksuu täällä nyt kuitenkin pulla ja voin sentään väittää hetken olevani pullantuoksuinen äiti :D Seuraavan kerran taas ensi vuonna.

Mut hei, oli sen leivonnaisen ulkonäkö millainen tahansa, paskaksi se joka tapauksessa muuttuu :D

Parasta leipomisessa on juuri tuo ihana tuoksu joka täyttää talon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25647052:
Ei oo toi leipominen mun juttuni :mad: Persikkarahkapiirakka, pikkupullia, marjapiirakoita sekä muffinsseja ja kaikki meni ihan keturalleen : / Maku on ihan jees, mutta ulkonäkö karmea. Tuoksuu täällä nyt kuitenkin pulla ja voin sentään väittää hetken olevani pullantuoksuinen äiti :D Seuraavan kerran taas ensi vuonna.

Tuoksu on parasta, mutta kuinka ihmeellä olet kerralla voinut noin paljon leipoa? Itse aina vain yhtä lajia kerrallaan. Pitsaa, pasteijaa, pullaas, siinä leipomiseni.
Tänään tein jauhelihakuisausta ja tuli kyllä niin hyvää.

tähän sanoisi anoppi että sulla on varmaan menkat, silloin kun ei kananmuna eikä kerma vaahdotu ja säilökkeet pilaantuu jos ne tekee "saastaisessa tilassa" oleva naisihminen. Nih. Mutta ehkä toi pätee vaan täällä jumalan selän takana.

[QUOTE="puddighinu";25647490]tähän sanoisi anoppi että sulla on varmaan menkat, silloin kun ei kananmuna eikä kerma vaahdotu ja säilökkeet pilaantuu jos ne tekee "saastaisessa tilassa" oleva naisihminen. Nih. Mutta ehkä toi pätee vaan täällä jumalan selän takana.[/QUOTE]
Jospa johtuiskin laskevan kuun vaikutuksesta? :D Ens vuonna pitää kokeilla leipoa nousevan kuun aikaan...ehkä pullataikina ei lätsähtäisi samalla tavalla kuin nyt kävi :D

No mut kaikkihan tietää et pelkkä noidan läsnäolo hapattaa maidon ja laskee taikinan...;)

Mut oon käsittänyt et oot hyvä ruoanlaittaja? Ehkä ei voi loistaa joka saralla =)

Meillä oli vuorossa laskiaispullia - pakaste pullat + valmis kermavaahto + mansikkahillo. Onnistuu varmasti!

No eipä onnistu.

Mun mies teki pakaste pullista samaa (osaa siis ihan jopa leipoa oikeastikkin), ei olisi voidellut eikä laittanut raesokereita päälle jollen olisi asiasta sanonut.
No päätti sitten, että vajaan 6 minsan jälkeen on valmiita, no ei todellakaan olleet, vaan raakoja.
No löi ne sitten jonkin ajan päästä takaisin uunniin, ja sitten ne ainakin olivat kypsiä, tosin niin rapsakoita, että jäi syömättä :) :)

No yritin minäkin ja... :D
tällä kertaa ei mennyt pieleen edes, joskus olen unohtanut kakusta sokerin kokonaaan, ja vain yksi laitettava ruoka kerrallaan, mutta silti on vaikeaa...

No lauantaina onnessani aloin väsää laskiaispullia. Olin tosi onnellinen, että sain kerrankin aikaiseks jtn yrittää. Ostin pakasteesta sellasen valmispussin (8kpl). No LOL, saa nauraa...

tai luulin silloin vielä, että ne on VALMIITA ne prkl pullat, sullon täytteet vaan ja vähän kermaa joudun vatkaamaan.

Paljastui, että se onkin puolivalmiste . Jouduin leipomaan ne, mutta lopputulos maukas kuitenkin...
... hyvä hajukin tuli...

*mutakakun raahasin liiteristä, samalla reissulla* ------suunnittelen kokeilla mantelimassaa ja kermavaahtoa mutakakun päällä :O

Mä teen aina niin tasan tarkkaan ohjeen mukaan, etten kyllä yleensä epäonnistu.
Eilen tein näitä:
porkkanamuffinit.jpg

Ja hyviä olivat :p

Tänään sit tosiaan pullasouvi talossa =)

• Tykkää
Reactions: Piparnakkeli

Yhteistyössä