Yleislääkäri paikalla, saa kysyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lekuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25637655:
mä en jostain syystä usko et oot oikee lääkäri.vastauksen näihin kaikkiin kyssiin täs ketjust saa googlettamal.mut jos oot ni osaatko kertoa olleenkaan miks en saa lähetettä päiväkirurgiseen leikkaukseen?monet tän tyyliset lievemmät tuppitulehdukset on leikattavissa ja on leikattu.ja viellä niin ettei asianomainen ole tarvinnut paria vuotta kauemmin kärsiä kivuista.ja seuraava asia,osaatko kertoa mulle jotain lapsen ITP:stä?onko uusiutuva tauti?mistä tämmöinen voi iskeä?

Ymmärräthän, etten voi vasta tällaiseen, koska toiminta on aika lailla kiinni siitä missä asut. En voi puhua muiden puolesta, vain omastani. Resussit on rajalliset, toisaalla enemmän kuin toisaalla.

Ymmärräthän, etten voi vasta tällaiseen, koska toiminta on aika lailla kiinni siitä missä asut. En voi puhua muiden puolesta, vain omastani. Resussit on rajalliset, toisaalla enemmän kuin toisaalla.

no jos et leikkaus lähetteistä tiiä,ni voitko kertoa ITP:stä,mun laps 4v on tän sairastanu ja trombosyytti taso oli pyöreä nolla.google ei kerro tarpeeksi ja ei ne lääkärit meikussakaan.nyt on poika parantunut sairaudestaan,ollu ns.terve pari vuotta.mutta tuon sairauden jälkeen alkoi pyörtymiset.saattaa pyörtyä kesken leikin.ambulanssia joutuu soitella puolen vuoden välein.ja no ,jorvi ja meikku ei oo osannu auttaa.onko ideoita miten voin auttaa pientä poikaani?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25637763:
Voiko lääkäri kirjoittaa itselleen saikkua ja/tai lääkereseptin?

Voi. Mutta se ei ole kovinkaan suotavaa eikä sitä hyvällä katsota. Eli voi, mutta käytännössä niin ei tehdä.

Respoja voi toki, mutta pvk lääkkeisiin käytännössä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25637788:
no jos et leikkaus lähetteistä tiiä,ni voitko kertoa ITP:stä,mun laps 4v on tän sairastanu ja trombosyytti taso oli pyöreä nolla.google ei kerro tarpeeksi ja ei ne lääkärit meikussakaan.nyt on poika parantunut sairaudestaan,ollu ns.terve pari vuotta.mutta tuon sairauden jälkeen alkoi pyörtymiset.saattaa pyörtyä kesken leikin.ambulanssia joutuu soitella puolen vuoden välein.ja no ,jorvi ja meikku ei oo osannu auttaa.onko ideoita miten voin auttaa pientä poikaani?

Tähän en tosiaan pysty vastaamaan, on enemmän erikoislääkäreiden hommaa jos kerran on jo useasti tutkittu.

Tähän en tosiaan pysty vastaamaan, on enemmän erikoislääkäreiden hommaa jos kerran on jo useasti tutkittu.

en muuten kysele enempää,mutta onko ideoita miten täst jatkaa?erikoislääkäreille käynnit on loppunu,ainoot käynnit on ambulanssilla ja sillonki vastaanotto on tympeä.tiiätkö mihin voisin ottaa yhteyttä että saisi apua?

Jos lapsella on tk:n lääkärissä todettu oireiden perusteella infektioastma ja annettu ventoline-piippu, niin pitäisikö Käypä hoito tms. suositusten mukaan astma jotenkin tutkia myös lastenlääkärillä tai polilla? Kyseessä silloin 2 v, nyt jo 3 v. Oireet hallinnassa infektioidenkin aikaan tähän asti eli siis piiippu riittää.

Vauvani on nyt viisiviikkoinen ja rintaruokinnalla. Ongelmana ovat ikävät ilmavaivat jotka itkettävät, lisäksi pulauttelee herkästi. Voisinko kokeilla cuplaton nimistä valmistetta? Ohjeessa sanotaan että 3kk saisi neljä tippaa ennen joka ruokintaa.Paljonko näin pienelle voisi antaa? Voinko lypsää lusikkaan maitoa ja sekoittaa lääkkeen siihen?

Kiitos jos voit vastata!

Vikaa munuaisissa tai sitten olet juoppo. Jos haju on makea, voi viitata diabetekseen.

En ole juoppu. Olen hoikka ja elän terveellisesti, joten en usko kakkostyypin diabeetekseen. Ei ole muita diabetesoireita. (saatika ykköstyypin, kai se olisi jo ajat sitten paljastunut).

Onko tämä asia sellainen, että minun tulisi käydä lääkärissä, alkanut kuukausi sitten? vai annanko olla? Ei ole mitään muita oireita. Kauhea jano kyllä aina.

[QUOTE="esikoisen äiti";25637859]Vauvani on nyt viisiviikkoinen ja rintaruokinnalla. Ongelmana ovat ikävät ilmavaivat jotka itkettävät, lisäksi pulauttelee herkästi. Voisinko kokeilla cuplaton nimistä valmistetta? Ohjeessa sanotaan että 3kk saisi neljä tippaa ennen joka ruokintaa.Paljonko näin pienelle voisi antaa? Voinko lypsää lusikkaan maitoa ja sekoittaa lääkkeen siihen?

Kiitos jos voit vastata![/QUOTE]

Voi kokeilla, mutta näin etänä tietenkään ei voi parempaa vastausta antaa. Koita ihan pienellä määrällä, omalla vastuulla. Lääke nyt ei ole kuitenkaan mikään vaarallinen.

En ole juoppu. Olen hoikka ja elän terveellisesti, joten en usko kakkostyypin diabeetekseen. Ei ole muita diabetesoireita. (saatika ykköstyypin, kai se olisi jo ajat sitten paljastunut).

Onko tämä asia sellainen, että minun tulisi käydä lääkärissä, alkanut kuukausi sitten? vai annanko olla? Ei ole mitään muita oireita. Kauhea jano kyllä aina.

Jano on kyllä 2 tyypin diabeteksen oire, se tyypillisin. Onko virtsa keltaista?

Yhteistyössä