Siis juoko joku alkoholia vain makunautinnon vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Ei tajua
  • Ensimmäinen viesti
kyllä
Lasillinen punaviiniä pihvin kanssa tai ihan sinänään, karpalolonkero on hyvä ja Amaretto myös :p Ja moni muukin. Olen joskus (olosuhteiden pakosta) ostanut alkoholitonta punaviiniä ja oi kyllä niin PAHAA että olen mieluummin ilman kuin juon uudelleen.

Eli kyllä, juon ihan maun vuoksi. Pieni hiprakka ei haittaa parin lasillisen jäälkeen mutta enempää en ota, humalakiintiö seuraavan päivän olotiloineen on käytetty nuoruudessa. :X

Rähinä-Reetta
Mulla on tasan yksi siiderimerkki mistä pidän, ihan maun vuoksi. Yritän tosin välttää sitä koska se lihottaa... Kuivat valkoviinit ja punaviini on kanssa mun makuun. Konjakki maistuu joskus talviaikaan. Esim. virvoitusjuomia en juo käytännössä ollenkaan, koska en pidä niiden mausta erityisemmin.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="aapee";25614510]Siksi koska alkoholi on suunniteltu humaltumisjuomaksi, tahattomasti tai tarkoituksellisesti. Sanoin alussa peruspointtina että siksi alkoholi on alkoholia että se rentouttaisi hermostoa. En voi sille mitään että miellän makuhienostelijat ihan omaksi lajikseen. Yleensä ihminen on primitiivinen luonnoltaan. Kuten tuo yksi sanoi että loppujen lopuksi ihminen palvelee nautinnonhakutarvettaan. Toisille se nautinto haetaan alkoholin kohdalla mausta ja toiset hakevat sitä vain humaltumisen tunteesta.[/QUOTE]

Puukko on suunniteltu tappovälineeksi, sillä ei voi siis vuolla sytykkeitä?

Minun on vain hankala ymmärtää tuollaista nautinnontavoittelua, jossa on pakko juoda pahaa alkoholia, tullakseen nautinnolliseen känniin. Rinnastan sen siihen, että jättäisin pääni oven väliin vain siksi, että kipu hellittää, kun otan pääni pois oven välistä.

Luulisi ihmisen joko hakevan nautintonsa toisin tai olevan ainakin hiljaa omista perversioistaan ja olevan tarjoamatta omaa näkemystään ainoana oikeana. ;)

• Tykkää
Reactions: Lex
"aapee"
Väkisin en juokaan mitään. Ihan vaan huvikseni! Olen mieluiten juomatta. Jos kuitenkin tarjotaan niin se menee osaltani väkisinjuomiseksi silloin. Juon silloin vain koska haluan rentoutua alkoholista, ei mitään muuta makuelämystä siihen liity. Haluan juoda jos on hyvää seuraa, mutta olen porukasta aina se ainoa joka ihmettelee muiden makunautintoja. Kun en maun takia juo. Ymmärtääkö kaikki?

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="aapee";25614562]Väkisin en juokaan mitään. Ihan vaan huvikseni! Olen mieluiten juomatta. Jos kuitenkin tarjotaan niin se menee osaltani väkisinjuomiseksi silloin. Juon silloin vain koska haluan rentoutua alkoholista, ei mitään muuta makuelämystä siihen liity. Haluan juoda jos on hyvää seuraa, mutta olen porukasta aina se ainoa joka ihmettelee muiden makunautintoja. Kun en maun takia juo. Ymmärtääkö kaikki?[/QUOTE]

Osittain.

Riippuu tyylistä, jolla ihmettelet muiden makunautintoja. Jos se sama, kuin näissä kirjoituksissasi, en ymmärrä. Jos keskustelet asiasta ja kuuntelet myös vastauksia ja yrität ehkä itse ymmärtää, miksi joku nauttii eri asioista, kuin sinä, ymmärrän.

"aapee"
Juomiseen liittyy jokaisella aina motiivi ja en osaa nähdä alkoholin juomiseen muuta motiivia kuin alkoholin rentouttavan vaikutuksen. Mausta en taatusti osaa koskaan oppia tykkäämään maun takia.

"alma"
[QUOTE="aapee";25614562]Väkisin en juokaan mitään. Ihan vaan huvikseni! Olen mieluiten juomatta. Jos kuitenkin tarjotaan niin se menee osaltani väkisinjuomiseksi silloin. Juon silloin vain koska haluan rentoutua alkoholista, ei mitään muuta makuelämystä siihen liity. Haluan juoda jos on hyvää seuraa, mutta olen porukasta aina se ainoa joka ihmettelee muiden makunautintoja. Kun en maun takia juo. Ymmärtääkö kaikki?[/QUOTE]

Ei ymmärrä! Jos olet illallisella ja hyvässä seurassa, niin miksi edelleen joisit kaksin käsin pahaa viniä. Mikset juo vettä, olutta tai vaikka sitä cokista? Jotain josta pidät. Ei kenenkään ole pakko juoda viiniä vain siksi, että sitä tarjotaan.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="aapee";25614593]Juomiseen liittyy jokaisella aina motiivi ja en osaa nähdä alkoholin juomiseen muuta motiivia kuin alkoholin rentouttavan vaikutuksen. Mausta en taatusti osaa koskaan oppia tykkäämään maun takia.[/QUOTE]

No, ei voi mitään. Tässähän on yritetty auttaa sinua näkemään muitakin motiiveja. Joskus sitä vain luutuu omiin asenteisiinsa.

"sarkkis"
Koskenkorva suoraan pullosta lämpimänä on ihanaa. Oikein makunystyrät kielessä ja poskissa heittävät kärrynpyörää ja soittelevat kelloja kun pääsevät taas kokemaan tuon taivaan.

vnkki
[QUOTE="aapee";25614593]Juomiseen liittyy jokaisella aina motiivi ja en osaa nähdä alkoholin juomiseen muuta motiivia kuin alkoholin rentouttavan vaikutuksen. Mausta en taatusti osaa koskaan oppia tykkäämään maun takia.[/QUOTE]

sä et ole vaan maistellut riittävästi eri juomalaatuja ja makuja. Jokaisen makuun on juomima jos vaan niin paljon kiinnostusta riittää. menepä joskus alkoon ihan ajan kanssa ja jututa myyjää, joka etsii sulle maultaan hyvän/sopivan juoman. Se voi olla likööri, katketo, valmis juomasekoitus, viini tai joku muu. Esin kylmä mansikkainen Fresita on kesäisin tosi raikas ja hyvänmakuinen.

In vino veritas

Lasillinen voi totta kai rentouttaa, mutta humalaan siitä ei tule. Sekoitat nämä kaksi asiaa. Lasillista voi näet nautiskella hitaasti, ja se rentouttaa.

Osalla noin onkin. Aivan kuten kahvi, osa juo sitä vain piristävän vaikutuksen takia ja osa nautiskelee mausta ja erikoiskahveista.

Kyllä minä juon välillä alkoholijuomia humaltuakseni, välillä taas pelkästään maun takia. Eihän ne sulje pois toisiaan. Osa juo vain humaltuakseen, osa vain maun takia, olemme kaikki erilaisia.

JONSERED Karhunkantaja
sä et ole vaan maistellut riittävästi eri juomalaatuja ja makuja. Jokaisen makuun on juomima jos vaan niin paljon kiinnostusta riittää. menepä joskus alkoon ihan ajan kanssa ja jututa myyjää, joka etsii sulle maultaan hyvän/sopivan juoman. Se voi olla likööri, katketo, valmis juomasekoitus, viini tai joku muu. Esin kylmä mansikkainen Fresita on kesäisin tosi raikas ja hyvänmakuinen.
Eivät kaikki todellakaan pidä alkoholin mausta. Jos ei pidä, ei pidä. Ja turha silloin on ottaa itselleen missiota etsiä hyvä alkoholijuoma. Se saattaa osua kohdalle, tai sitten ei.

"aapee"
Osittain.

Riippuu tyylistä, jolla ihmettelet muiden makunautintoja. Jos se sama, kuin näissä kirjoituksissasi, en ymmärrä. Jos keskustelet asiasta ja kuuntelet myös vastauksia ja yrität ehkä itse ymmärtää, miksi joku nauttii eri asioista, kuin sinä, ymmärrän.
Yritän kovasti ymmärtää, mutta en kai ymmärrä kun alkoholi maistuu minusta aina vain niin pahalta. Haluaisin oppia näkemään alkoholissa myös sen makuaspektin. Saa kai sitä ääneen ihmetellä asioita joita ei itse pysty omaksumaan?

Kyllä mä juon olutta vain makunautinnon vuoksi. Näin raskaana ollessa alkoholitonta.

Muutama siideri ja lonkero on myös sellainen jonka makua rakastan. Samoin Malibu colan kera, vodka kirsikkamehun kera, Baileys, Fresita... :p. Ihan vaan maun vuoksi voin pikku määrän kiskaista (ja väännän nyt varmuuden vuoksi rautalangasta että en tietenkään kun olen raskaana!).

Osaan kännitkin kyllä vetää ja joskus se on ihan mielettömän mukavaa :)

• Tykkää
Reactions: Lex ja Ultramariini
In vino veritas
[QUOTE="aapee";25614677]Minä kun en taas pysty nautiskelemaan hitaasti sen maun takia. Maistuu niin pahalta että pakko äkkiä vaan nielaista alas.[/QUOTE]

Edelleen totean: SINUN ei ole pakko tällaista nautintoa itsellesi väkisin kehittää, mutta MONI MUU näkee asian näin.

Olemme erilaisia.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="aapee";25614654]Yritän kovasti ymmärtää, mutta en kai ymmärrä kun alkoholi maistuu minusta aina vain niin pahalta. Haluaisin oppia näkemään alkoholissa myös sen makuaspektin. Saa kai sitä ääneen ihmetellä asioita joita ei itse pysty omaksumaan?[/QUOTE]

Tietenkin saa, mutta tässä keskustelussa on tullut ainakin minulle kuva, että olet jämäkästi sitä mieltä, että vain hienostelijat ja muut teeskentelijät sanovat jonkin alkoholijuoman maistuvan hyvältä tarkoittaessaan sitä, että se kihahtaa päähän kipakasti. :D

Ja olen itsekin ollut sitä mieltä, että alkoholi maistuu pahalle. Suuri uteliaisuuteni on kuitenkin saanut minut maistelemaan erilaisia juomia ja yllätyksekseni ne eivät kaikki olleetkaan pahoja. Joku oli hyvääkin. Mutta en näe järkeä pakottaa itseään.

• Tykkää
Reactions: Lex
vrs
Osalla noin onkin. Aivan kuten kahvi, osa juo sitä vain piristävän vaikutuksen takia ja osa nautiskelee mausta ja erikoiskahveista.

Kyllä minä juon välillä alkoholijuomia humaltuakseni, välillä taas pelkästään maun takia. Eihän ne sulje pois toisiaan. Osa juo vain humaltuakseen, osa vain maun takia, olemme kaikki erilaisia.
Aivan! Mä taas juon PELKÄSTÄÄN maun vuoks ja oonki äärimmäisen nirso: juon vaan ja ainoastaan kuivaa valkkaria ja niistäki vaan tiettyjä. :D Kahvi taas menee sekä maun että vaikutuksen vuoks.

Minä en juo sellaisia alkoholijuomia, joista en pidä. En pidä ginistä, enkä siitä" alkuperäislonkerosta", koska se maistuu ginille. En saa sitä alas, ilman, että se tulee ylös. Kieltäydyn siitä, jos tarjotaan, senkin uhalla, että se olisi mukamas epäkohteliasta. Sen sijaan kyllä pidän mm. karpalolonkerosta, ja juon sitä joskus juurikin maun vuoksi. En jaksaisi sitä niin montaa tölkkiä juoda, jotta raskaasti humaltuisin.
Sitä paitsi sehän on terveysvaikutteinen juoma.:xmas:

"vieras"
[QUOTE="aapee";25614677]Minä kun en taas pysty nautiskelemaan hitaasti sen maun takia. Maistuu niin pahalta että pakko äkkiä vaan nielaista alas.[/QUOTE]

Älä sitten ihmettele muiden ilmeitä ja huomautuksia, tuosta ei puutu enää kuin nenästä kiinni pito ja kikatus niin oltaisi teinimenossa ihan täysillä :snotty:

Yhteistyössä