Onko poikalapsi edelleen toivotumpi?

• Viestiketjun aloittaja 3 rinsessaa
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mä oon pannu merkille että varsinkin vanhemman sukupolven ihmiset arvostaa poikaa enemmän kuin tyttöä. Tai siis justiin silleen että jos perheessä on vain tyttöjä niin pidetään tyyliin itsestäänselvänä että pari yrittää vielä sitä poikaa. Ja on mulla muutama sellanen mun ikäinenkin kaveri jotka on esikoista oottaessaan sanoneet toivovansa poikaa "kun pojat on vaan jotenki kivempia". Ja miehissä varsinkin on tällästä asennetta. Mun mies on asennevammainen tässä kohtaa ja se aina säälittelee mulle tuntemiaan miehiä jotka saa tyttöjä toisen perään. Nytki yks tuttavaperhe sai kolmannen tytön nii se oli tyyliin että "voi miesparkaa kuin ei oo yhtään poikaa." :headwall: sen verran sillä on järkeä ettei se ääneen puhu noista ajatuksistaan, vain minulle avautuu kahden kesken.

Tunnen sit näitä möläyttelijöitäkin. Mun eno esim. Serkullani on 3 tyttöä niin se yksissä sukujuhlissa kaikkien kuullen sille sanoi että koskas te sen pojan teette kun teillä on vain tyttöjä. Mulle taas on kummanki pojan syntymän jälkeen todennu tyytyäisellä äänellä että "niin, se on siis POIKA", ihan niinku poikalapsi tekis äidin jotenki autuaammaksi. Ja mun kaveri kun sai esikoisensa ja se oli tyttö niin tää mun serkku vaan totes vauvastaan tyyliiin "no,kai tuostakin ihminen tulee." se oli toivonu poikaa ihan täpöllä ja oli oikeesti tosi pettyny kun tuli tyttö. Nyt se oottaa toista lasta ja mua pelottaa et jos sekin on tyttö nii mitäs sitte. Siis itse en ymmärrä tollasta ollenkaan mut tosiaan näitä tälläsiä tunnen.

Sit ystäväni sai esikoiseksi tytön ja kun hän sit hyvin pian alko oottaa toista (halusivat pienen ikäeron) niin niille oli joku jyväjemmarinaapuri tokassu että jaa senkö takia oli kiire tehä toista että tulee se poikakin :O

Tää on siis ihan todellisuutta joo. Ehkä vanhemmassa väessä ja maaseudulla yleisempää, tai sellanen olo on.

"vieras"
Mä ainakin toivon saavani sen tytön sitten, kun lapsia oon hankkimassa. Yhden tytön haluan vähintään. En vaan voi kuvitella, että eläisin perheessä, jossa kaikki lapset olisi poikia ja olisin ainoa naispuolinen. Ja kaipa sitä äitinä haluaaisi nähdä omasta tytöstä piirteitä, jotka on samoja kuin itsellään ja tehdä tyttöjen juttuja! :)

ksd
mä en tunne ketään, joka olis mieluummin halunnut pojan kuin tytön. Itse odottaessani kaksosia salaa ajattelin, että koska kivointa olisi kaksi tyttöä, sit tyttö+poika ja sit kaks poikaa, olin varautunut siihen että pojat tulee. Tuli kaks tyttöä, mutta pojatkin olisivat olleet oikeasti OK.

Kyllä minulle on ollut tärkeää saada tyttö. Meillä onneksi on kumpaakin sukupuolta 2 poikaa ja 1 tyttö. Kaikki toivottuja ja rakkaita!

Meidän suvussa on kyllä ne pojat ollut ainakin mummoille ja isomummoille jotenkin hirveän tärkeitä.

äm
Anoppilassa toivotaan varmasti kovasti tyttöä, siellä on kamala liuta lapsenlapsia -- poikia, mutta vain yksi tyttö joten sinne varmaan tyttö olis toivottu. Omat vanhemmat toivovat varmasti poikaa! Olen ainut lapsi, naikkonen, joten uskon että heistä ois huippukivaa hoivailla pojua :) Ukkokin varmaan tahtois pojan, mulle ei oo niin väliä, mutta kumpaakin sukupuolta haluaisin lapsikatraaseeni :) lapsia ei siis vielä ole!

"poikien äiti"
Kaikista mieluiten olisin sekä pojan että tytön äiti. :)
Elämääni rikastuttaa kuitenkin kaksi ihanaa poikaa, ja tällä hetkellä tuntuu, että näin sen kuuluikin mennä.

"Eee"
Alkiohoitoja ei monissa maissa tehdä, kuin jos on joku periytyvä sairaus tms.
Monet sairaudet periytyy todennäköisemmin poikalapselle, joten siinä mielessä
varmaan tyttöjä yritetään alkiohoidolla enemmän. Jos on pelkkä toive sukupuolesta, niin
Itseasiassa valituissa paloissa oli taannoin juttu, että länsimaissakin halutaan poikaa enemmän.

Mulla on neljä tyttöä ja yksi poika. Hyvä näin <3

"vieras"
[QUOTE="öööö";25602223]Mun mielestä ei. Sitten kun oma tytär saa lapsen niin pääsee lapsenlapsen elämään paremmin kiinni kuin se anoppi. Jos taas poika saa lapsen, pitää toivoa että se miniä tykkää susta ja tuo vauvaa luoksesi, koska sehän siitä viime ja ensikädessä päättää.[/QUOTE]

tuo nyt on ihan tapauskohtaista. Jos oma äiti ei ole yhtään välittänyt omasta tyttärestään, niin turha on odotella lapsenlapsia kylään.

Jos on ennestään poikia(kuten minulla), niin tuntuu, että ympäristö kovasti toivoo vielä sitä tyttöä joukon jatkeeksi. Samaten useamman tyttölapsen vanhempi saa varmasti kuulla, että "vieläkös te sen pojan teette".

Ilmeisesti ideaali tilanne tuntuu olevan molempia sukupuolia. Olen myös huomannut, että naiset toivovat enemmän tyttöä ja miehet poikaa.

Poikaa kai toivotaan suvunjatkajaksi, mikä jossain määrin on vielä ymmärettävää. Halutaan siirtää sukunimeä eteenpäin. Toisaalta nykyaikana, voi mieskin ottaa naisen nimen, että sinäsnä ihan sama. Mutta että, tehdään nyt se tyttö, että pääsee ostamaan mekkoja... WHAT!!!

Imettelen vain näitä, jotka kyselevät, että nytkö tulee sitten se tyttö/poika. Kun ei sitä kukaan luonnollisia menetelmiä :D käyttävä voi itse päättää.

"nuuh"
Minä ainakin toivoin kovasti poikaa ja niin saimmekin. Meidän suvun naiset on nimittäin niin lihavuuteen taipuvaisia etten halua sitä geeniä jatkaa eteenpäin. Lihavat miehet voivat elää aivan normaalisti mutta lihavat naiset kivitetään jossain vaiheessa elämäänsä.Tässä kävi vielä näinkin hyvin että poika on kuin ilmetty isänsä.

"Vastaus"
Mä toivoin hartaasti poikaa ja onnekseni sain pojan. Sitten aloin odottamaan toista ja pystyin nauttimaan raskaudesta vasta siinä vaiheessa kun selvisi että masuasukki on poika. Miehen kanssa EHKÄ haluttaisiin kolmas mutta ei kuitenkaan tehdä, siinä pelossa että tulisikin tyttö ja pilaisi tämän hyvän kuvion. Mä en vaan kestä tyttöjä ja tyttöjen juttuja, leluja ymym. Hyvä että joku tyttöjäkin tekee mutta onneksi en minä :)

Mulle oli väliä kahden ekan lapsen sukupuolella. Toisin sanoen halusin tytön ja pojan. On mukavaa, kun perheessä on molempia sukupuolia olevia lapsia - siis mun perheessäni. Sainkin tytön ja pojan.

Odotan kolmatta ja toivoin ehkä ihan pikkuriikkisen enemmän tyttöä kuin poikaa. Poika on kuitenkin tulossa, ja olen tiedosta ihan onneissani :). Yllättävän moni ystävä ja tuttu on ollut ihan että jee, hienoa, toinen poika taloon - en tiedä olisiko kommentti tytöstä ollut sama, vai onko siinä pojassa jotain hienompaa mukamas.

Sen olen huomannut, että aika moni SÄÄLII perheitä joissa on vain poikia tai vain tyttöjä. Se ajatus on aika outo mulle...vaikkakin itse tosiaan molempia sukupuolia toivoin, niitä sain, ja voisin olla hieman pettynyt nyt jos meillä olisi jo kaksi tyttöä tai kaksi poikaa entuudestaan & taas samaa sorttia tulossa.

kokemus
[QUOTE="mona";25610222]No kyllä kolme pojan äideiltäkin kysellään että eikö yritetä tyttöä vielä tai harmittaako että on vain poikia yms.[/QUOTE]

Joo, meille kun tuli kolmas poika, niin onnittelujen sijasta jotkut suurin piirtein säälittelivät, kun ei tullut sitä pikkuprinsessaa. Meille itsellemme taas lasten sukupuoli on ollut se ja sama.

Mä luulen, että aina jonkun mielestä asiassa on jotain nillitettävää, jos perheessä olevat lapset ovat samaa sulupuolta. Olivat ne sitten tyttöjä tai poikia.

Yhteistyössä