Pitäisikö pääkaupungiseutulaisilta ottaa pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minä allekirjoitan sen, että tuolla kehällä ja motarilla on niitä asennevammautuneita, jotka nuuhkii persettä siten, että taustapeilistä näkee takana ajavan ihohuokoset. Ja monesti motarilla on melko rohkeitakin ohituksia aamukiireessä tai iltapäiväruuhkan aikaan. Kyllä siellä hyvin huonoilla keleillä ja näkyvyyksillä porukka paahtaa reilulla ylinopeudella ohi.

Tervemenoa vaan vaikka heti maanantaiaamuna kehälle pitelemään sitä asianmukaista turvaväliä :D Ja ei, se ettei pysty pitämään asianmukaista turvaväliä, ei tarkoita että ollaan edellä ajavan takapuskurissa kiinni.

[QUOTE="vieras";25590187]Tasasen vauhdin taulukon mukaan kolmikaistainen tie vetää 80 km/h vauhdilla ja 80m välein 72400 autoa vuorokaudessa.

Että ei pitäis olla siitä kiinni.[/QUOTE]

Työajat ei vaan taida jakautua tasaisesti koko vuorokaudelle.

Tervemenoa vaan vaikka heti maanantaiaamuna kehälle pitelemään sitä asianmukaista turvaväliä :D Ja ei, se ettei pysty pitämään asianmukaista turvaväliä, ei tarkoita että ollaan edellä ajavan takapuskurissa kiinni.

Kerrotko mulle mikä siellä kehällä tekee turvavälin pitämisen mahdottomaksi? Miksi just siellä ihmiset ei vaan voi jättää tarpeeksi väliä? Vai onko nyt vaan kyse välinpitämättömyydestä? Tai ajattelemattomuudesta? Ihmisen typeryydestä? Se kun mun mielestä on ihan eri asia kun jokin oikeasti mahdoton este.

Kerrotko mulle mikä siellä kehällä tekee turvavälin pitämisen mahdottomaksi? Miksi just siellä ihmiset ei vaan voi jättää tarpeeksi väliä? Vai onko nyt vaan kyse välinpitämättömyydestä? Tai ajattelemattomuudesta? Ihmisen typeryydestä? Se kun mun mielestä on ihan eri asia kun jokin oikeasti mahdoton este.

Oletko sä ihan oikeesti ikinä ollut kehä 1:llä ruuhka-aikaan?

Olen. Vastaatko silti mun kysymykseen? Kun sitä niin kovasti naureskelet?

Mä mitään oo naureskellu...
Mutta joo, vastaus kysymykseesi on se, että kun on edessä, takana, sivulla ja jokapuolella ihan itusti autoja, niin asianmukaisen turvavälin pitäminen on melkeinpä mahdotonta. Joo, ehkä se onnistuis, jos ihan jokaikinen pitäisi sen turvavälin, taitais vaan kehätie loppua kesken...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25588706:
Mutta ei tämä ole aina tällaista ollut. Jo pelkästään julkisen liikenteen kalusto tehdään nykyisin jossain "oliivilehdoissa" ja Suomen talviolosuhteissa ne eivät sitten kestäkään. Koskee junien lisäksi myös busseja ja raitiovaunuja. Nyt lukaisin jostain, että metrojenkin ovissa on ollut sulkeutumisongelmia tänään. Ja jos ovi jää auki, niin metrohan ei asemalta minnekään lähde.

samaa hämmästellyt...en muista, että ennen olisi kaikki seissyt kun vähän lunta tulee?? Siis joo, ratikat ei ehkä kulkeneet jos lumi katkaisi ajolangat tms, mutta itse kalusto kesti talven kyllä. Ja bussit kulki, samoin junat. Mikä järki on teettää tänne -30 asteeseen kalustoa maissa, joissa +5 astetta saa koko maan seisahduksiin?!

Osa autoilijoista ei välitä kanssa autoilijoista. Kamalassa kelissä tänäänkin mentiin yli 80kmh jopa varmaan lähempänä 100km/h (osa ammattiautoilijoita) ohitse. Näkyvyys oli todella heikko. En ihmettele että kolareita sattuu, tuossa nopeudessa ei ehdi tehdä mitään. Itse meinasin ajaa perään, nopeus oli tuolloin ehkä 30-40km/h, kun liityin kehä III:lta ykköstielle... Ihan persiistä ajokeli olikin. Se johtuu näistä kaahailijoista...ja siitä että näkyvyys oli välillä nolla. Onneks oli mulla suojelusenkelit matkassa, kyllä niitä tarvittiin.

Niin ja hesalaiset on sitä mieltä, että maalaiset (kehä III:n ulkopuoliset) aiheuttaa kolarit ja maalaiset on sitä mieltä että hesalaiset ei osaa ajaa...Veikkaanpa että vika on näissä autoilijoissa, jotka ei välitä kanssa autoilijoista, tullaan sitten mistä tullaan.

Oletko sä ihan oikeesti ikinä ollut kehä 1:llä ruuhka-aikaan?

No tuotanoin. Eihän tässä nyt nimenomaan sinun ajotaitoasi arvostella, vaan _jos kaikki_ autoilijat toimisivat oikein niin noin ei kävisi. Olen yli 30 vuotta ajanut ammatikseni autoa ympäri eurooppaa. Kehä 1:llä ajan päivittäin.

Säälittävää on aina nähdä, kuinka täällä ei vaan osata ottaa keliolosuhteita huomioon. Jos työmatkaan menee esim. puoli tuntia, niin siihen on päästävä vaikka tulisi kuution kivilohkareita taivaalta. Asenne on tämä:

Ja olkoon kirottu tuo edelläajava joka hidastelee. Meen ja vedän turpaan jos vaan nyt kääntyy tosta liittymästä. Eikö se saamarin pälli tajua, että _minä_ myöhästyn töistä/reeneistä/treffeiltä ja kusettaakin jo.

Täältä tähän. Turvallista matkaa!

• Tykkää
Reactions: kiyoko