"vieras"
Tämä on sellainen aihe, että osuu aina Mummeliisaa johonkin hermokeskukseen, kirvoittaa kärkeviä ja kipunoivia kommentteja, mielenkiintoista. Jatkakaa
Meneehköhän nyt vapaa-ajan tekemiset ja lomat sekaisin?8-9 tunnin hoitopäivä on mielestäni varsin pitkä vuorokautinen loma vanhemmista, mutta en pidä mahdottomana että lapsi haluaa vaikka viikonlopullakin vielä leikkiä vaarin tai ystävänsä kanssa tuon lisäksikin.
Ei kai täällä monikaan hyväksy. Tässä kohdin taitaa olla eriäviä näkemyksiä siitä, onko tässä kyseessä pahoinpitely jossain muodossa.Tuo on muuten ihan totta.
Minä reagoin aina lasten pahoinpitelyyn.
En hyväksy sitä missään muodossaan.
Tää koko keskustelu onSorry, mutta tuo olisi ihan älyttömän hauska tilanne
Sanoo mummi joka hoitaa lapsenlapsiaan harva se päivä oman katraansa lisäksi, kun lastenlasten vanhemmat käyttävät lapsenhoitoapua räikeästi hyväkseen...Ja siksi lapsesi ei saa koskaan lomaa sinusta?
Juu, sori taisin kirjoittaa epäselvästi kiireessä. En mäkään niin ajattele, isä on yhtälailla tasaveroinen vanhempi äidin kanssa. Kommentoin vain tuohon nimenomaiseen _äidistä_ erossa oloon, monihan täällä palstalla ei kykene isää vanhemmaksi mieltämään ja siksi noin sarkastisesti koitin asiaa ilmaista (hieman epäonnistuneena vaan)Mun mielestä jos lapsi on isänsä kanssa, ei hän ole hoidossa vaan toisen vanhempansa kanssa. Sama asia, kuin kaksistaan äidin kanssa.
Joo. Ja jonka omilla lapsilla on yhtä läheiset suhteet isovanhempiinsa kuin mummeliisan lapsenlapsilla mummeliisaan.Sanoo mummi joka hoitaa lapsenlapsiaan harva se päivä oman katraansa lisäksi, kun lastenlasten vanhemmat käyttävät lapsenhoitoapua räikeästi hyväkseen...
Me ollaan vähävaraisia eikä meillä oo varaa mihinkään lomiin edes yhdessä saati erikseen. En oo koskaan tullut ajatelleeksi että pahoinpitelen lastani kun en roudaa häntä varta vasten jonnekin että saan olla hänestä erossa tai hän minusta. Molemmat isovanhemmat asuvat satojen kilsojen päässä.Tuo on muuten ihan totta.
Se ei aina valitettavasti ole mahdollista että koko suku asuisi samalla paikkakunnalla. Sen varmaan jokainen aikuinen ihminen ymmärtää. Sellaisessa tilanteessa varmaan kumpikin osapuoli tekee parhaansa että ne suhteet kehittyvät läheisiksi ja yhteyttä pidetään mahdollisimman usein. Se ei tee ihmisestä yhtään sen huonompaa ja toi oli aika kuiva vittuilun aihe jopa sulta.Tietenkin lapseni tekevät omat päätöksensä omien lastensa suhteen ja kunnioitan niitä päätöksiä. Jos joku katsoisi että on lapselle hyvästä että ensimmäisinä viikkoina, kuukausina tai vuosina lapsen elämässä ei ole muita läheisiä kuin vanhemmat, saattaisin mielessäni ihmetellä, mutta en sitä ääneen mainitsisi saatikka puuttuisi asiaan.
Toisaalta on varmasti totta sekin että jos joku lapsista tai vävyistä tai miniöistä päättäisi käyttää lastaan hyväkseen seksuaalisesti, emotionaalisesti tai henkisesti, pyrkisin- toivottavasti todellakin - auttamaan lasta.
Palstalla kuitenkin parveilee tietty "äitiletyyppi" joka ilmoittaa että he ja heidän oma läsnäolonsa ovat kaikki mitä lapsi koskaan tarvitsee ja kertoilee laveasti esimerkiksi sellaisia, että "on lapsella toimivat ja läheiset suhteet isovanhempiinkin" - kun melkein joka kk soitellaan ja kahdesti on nähtykin.
Usein sama tyyppi on se jonka mies "auttaa" joskus lapsenhoidossa. Lapsi ei siis ole isänsä lapsi vaan äidin lelu, jolla isä saa joskus äidin valvonnassa leikkiä. Lisääkin esimerkkejä voisi antaa.
Sellaista kavahdan.
Lapsen henkinen hyväksikäyttö ei mielestäni ole pienempi paha kuin pedofilia - vaikka muodikkaampi onkin.
Niin Jokainen teksti on kirjoittajansa näköinen. Sä et ole mikään mua arvostelemaan eikä mua kamalasti hetkauta millainen kuva sulla nyt on päässäsi Toi sun kommenttisi taas kertoi sen että henkilökohtaisuuksiin meneminen taisikin olla ainoa mitä sulta irtosi tähän väliin. Ilmeisesti et halua edes kommentoida sitä mahdollisuutta että ihmiset voivat todellakin elää eri tavalla kuin sinä ja perheesi ja se sun ei auta kuin hyväksyäAlku meni hyvin, mutta "siksi kun ulkopuoliset muuten ajattelee jotain pahaa" ,"kylän kakarat ", "ilmeisen raskashoitoisisista" ... kertoi ihan jotain muuta kirjoittajastaan kuin alku.
Ymmärrätkö sä yhtään kuinka helvetin törkeä sä olet? Miten julmasti lyöt vyön alle niitä jotka on "aina" lasten kanssa? Osa koska hoitajia ei ole, osa koska ovat töissä ja lapset hoidossa (mitä sulla tai sun lapsilla tai lapsenlapsen lapsilla tai lapsenlapsenlapsen lapsilla ei ole ) ja haluavat siksi viettää kaiken mahdollisen ajan lapsiensa kanssa. Lapset ovat lainaa vaan, kasvavat niin älytöntä vauhtia ja alkavat itsenäistymään kovasti kouluiässä jolloin roikkuvat kavereillaan ja pihalla "kaiket illat" joten hemmetin inhottavaa tulla tylyttämään niitä (haukkumaan narsisteiksi ja syyttämään pahoinpitelystä!!!) jotka syystä tai toisesta viettävät lapsiensa kanssa kaiken mahdollisen ajan. Ja arvaas mitä. Mä olen 100 % varma että sinä et ole pätkääkään parempi äiti kuin minä vaikka nostatkin itseäsi jalustalle aina tämän tyylisissä keskusteluissa.Tuo on muuten ihan totta.
Mikä sairaalloinen symbioosi se on jos perheellä on hyvä olla ilman jatkuvaa lasten hoidattamista muilla? Mun parhaan ystävän vanhemmat asuu naapurissa,mutta ihan itse ovat muksunsa hoitaneet,toki näkevät isovanhempia harva se päivä. Oisko se sit ideaalitilanne että ne lapset on mummolassa joka viikko tiistaista torstaihin ihan vaan siks kun on mahdollisuus,vaikka lapset tai vanhemmat itsekään ei tuosta mahdollisuudesta niin suuresti välittäis?Minä en pätkääkään paheksu ihmisiä jotka ovat lastensa kanssa aina , koska heillä ei ole vaihtoehtoja tai joiden vaihtoehdot ovat niin huonoja, ettei niihin turvautuminen ole mielekästä. Sen sijaan paheksun vanhempia jotka syyllistävät niitä joiden tilanne on parempi/huonompi ja nostavat ideaalimalliksi omien traumojensa hoitoon luodun sairaalloisen symbioosin lapsen kanssa joka ei symbioosi-ikäinen enää ole.
Sellainen on kovasti "muotia", mutta rakkauden ja lapsen kunnioittamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Mitä tulee äitinä "parempana oloon" niin minäkin olen varma, etten ole pätkääkään sinua parempi äiti eikä tulisi mieleeni ikinä moista väittää
mun mielestä maailmassa jossa lapset saattavat oikeasti saada turpaansa joskus jopa päivittäin on typerää puhua pahoinpitelystä tällaisessä asiassa.Tuo on muuten ihan totta.
mä vähän veikkaan että tuossa haetaan takaa nyt sitä, että ei ole halua olla 2viikkoa lomalla ilman lapsia, eihän se sitä tarkoita, etteikö lapsi voisi olla vaikka mummulassa silloin tällöin yökylässä. mulla on 6v. ja 7v. lapset, jotka ei ole koskaan olleet minusta erossa vuorokautta pidempään, syitä löytyy tasan kaksi: minä ikävöin lapsiani heidän ollessaan hoidossa ja eipä meillä olisi hoitajaakaan tuon pidemmille keikoille.Ja henkinen terveys on mielestästäsi sitä, että oletusarvoisesti ajattelee, että koska äiti ei halua hetkeksikään eroon lapsistaan niin lapsikaan ei voi koskaan haluta tai tarvita hetkeksi eroon äidistään?
Lapsen tärkein merkitys ja aito tarve on olla olemassa toteuttamassa äidin tarpeita ja ajatus että lapsella olisi ihan omia tarpeita, on mahdoton?
En usko, että kukaan tervejärkinen paheksuu - kumpaankaan suuntaan.mä vähän veikkaan että tuossa haetaan takaa nyt sitä, että ei ole halua olla 2viikkoa lomalla ilman lapsia, eihän se sitä tarkoita, etteikö lapsi voisi olla vaikka mummulassa silloin tällöin yökylässä. mulla on 6v. ja 7v. lapset, jotka ei ole koskaan olleet minusta erossa vuorokautta pidempään, syitä löytyy tasan kaksi: minä ikävöin lapsiani heidän ollessaan hoidossa ja eipä meillä olisi hoitajaakaan tuon pidemmille keikoille.
lisäksi tykätään matkustaa paljon perheenä, meillä on miehen kanssa kyllä kahdenkeskistä aikaa kun lapset nukkuvat.
en paheksu niitä, jotka lomailevat pidemmän aikaa, toivottavasti siis kukaan ei paheksu minuakaan kun en lomaile ilman lapsiani vuorokautta pidempään