[QUOTE="heh";25561149]Minä en halua puhua mitään siitä mitä on olla yh koska en ole kokenut sitä mitä se on koska en ole yh.
Suoraan sanottuna sinun höpinät kuulostavat aivan sairaan tyhmiltä.
Kokeilepa elättää 4-5 ihmistä sillä palkallasi. ja maksaa isomman asunnon kulut.
1 palkasta menee iso vero suomessa. jos 2 ihmistä tekee jonkin verarn töitä, siitä jää paljon enemmän koska pienest palkasta menee vain tosi pieni vero.
Sitä paitsi on henkisesti todella raskasta tehdä työtä mistä ei jää mitään käteen, ei rahaa, ei arvostusta, eikä myöskään työn jälki näy. siis lasten kotihoito on raskasta. sitä ei arvosteta enää vauvaiän jälkeen (joka useimmille äideille on helpointa aikaa) eikä siitä saa enää korvausta sen jälkeen (kotihoidontuki on niin pieni että sitä ei voida korvauksena pitää, sillä ei elä, muualla palkat ja lapsilisät ovat paljon suuremmat jayhdellä palkalla elää)[/QUOTE]
Tietenkään kaikilla ei ole mahdollisuutta olla kotiäitinä ja sen ymmärrä täysin jos ei sitä mahdollisuutta ole. Eikä mielestäni tarvitse olla isojen lasten kotiäitinä, mutta itse ainakin haluaisin olla lasten ensimmäiset vuodet kotona lasten kanssa jos siihen vaan mahdollisuus olisi.
Minä olen muuten miettinyt ja laskeskellut sitä, että minulla taitaisi jäädä rahaa enemmän jos minulla olisi lapsia. =) Silloin saisin lapsilisän, edullisempi asunto olisi helpompi saada, koska lapsiperheet ovat aina etusijalla asuntojen haussa. Nyt maksan yksin asuessani sellaista vuokraa tästä, että moni perhe asuu perheasunnossa samalla hinnalla. Samoin yksinasuessa menee rahaa mm. ruokaan mielestäni enemmän, kun on mielestäni hankalampi tehdä ruokia, kun hyvin usein jää ruokaa joko yli tai sitten on muuta ongelmaa. Useammalle ihmisille olisi varmasti edullisempaa tehdä.