Olen ollut miehelleni pitkään häistämme velkaa, mutta nyt loppumaksu häämöttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Säästäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25560541]että ku mä vuoden imetin niin se olis pitäny lopettaa ihan vaan siks että saisin olla nykyaikainen ja mennä töihin.. sitä paitsi mun mies mieluummin käy töissä kun istuu hiekkalaatikon reunalla ja mä oikeesti mieluummin oon lasteni kanssa (vaikka enää en imetäkään)[/QUOTE]

Jahas... mä olin "nykyaikainen" ja menin töihin kun lapsi oli 1v2kk. Ei siinä tarvinnut imetystä lopettaa. Ja mäkin olen mielelläni lasten kanssa, vaikka käynkin töissä. Kertokaa nyt vielä mitä turmiota lapsille niistä hoitopäivistä on, niin saatan valaistua?
Mä olen myös melko järkyttynyt, kuinka mustavalkoista porukkaa näillä palstoilla liikkuu ja kuinka vanhoillista ajatusmaailmaltaan.

• Tykkää
Reactions: orion's belt
[QUOTE="vieras";25560464]Olette kyllä ihmeellisiä, ei riitä pienen ihmislapsen ymmärrys.
Yhteiset rahat ne avioliitossa on oltava, ei siinä vaiheessa ole enää sinun ja minun, vaan ainoastaan meidän. Miten tämä uskomaton yksilökeskeisyys on päässyt jo pyhimmänkin liiton saastuttamaan, hirveän surullista. :(

Ja perustelu tasapuolisuudesta ja reilusta rahanjaosta molemmilla ollessa omat rahat, on varsin typerä. Käytännössä mahdotonta maksaa KAIKKEA tasan 50/50.

Noh, tehköön jokainen miten haluaa, me tehdään oikein.[/QUOTE]

Miksi pitää olla yhteiset rahat? Ja mitä eroa on siinä, että lasten hoitomaksut maksetaan vuorokuukausina eri tileiltä tai joka kuukausi samalta tililtä? Mikä tekee niistä rahoista enemmän tai vähemmän yhteisiä, jos ne on yhdellä tai kahdella tilillä?

Mä säästän ne rahat jotka saan seksistä mieheltäni! :) Niille mulla on oma tili, ja on kyllä kertynyt melkoinen summa. ;) Tässä vuoden vaihteessa vielä korotin hintoja... :D Nyt suihinotosta saa maksaa hmm melkoinen ison summan... Mutta silti tuo usein sitä pyytää... Ja raha mun kirstuun kilahtaa... :) Mun mies on rikas niin voin pyytää melkoisen isoja summia, ja rikastun näin itsekin. Paremmin kuin kotitöillä. :) Niistä mulle kertyy palkkaa melko huonosti kun olen laiska siivooja... Mutta lasten hoidosta saan mieheltä 2000 kuussa. :) Niillä maksan puolet vuokrasta ja omat ruokani ja puolet lasten tarpeista. Plus sitten siivoukset, tiskit yms erikseen mukaan. Merkkaan aina mitä kotitöitä olen päivällä tehnyt ja mies maksaa niistä illalla. :) Mä sitten maksan miehelle lasten kylvetyksistä yms mitä se tekee. Ja toinen maksaa puolet ruokaostoksista sille joka käy kaupassa plus palkan kaupassa käynnistä, miinus ne mitä vain se ostaja yksin syö. Niin voi huoletta ottaa kaapista mitä haluaa, kunhan katsoo että menee suunnilleen puolet eikä ylitä omaa osuutta. Pieni heitto kyllä sallitaan, emme ole nipoja... ;) Ja toinen maksaa toiselle palveluksista, esimerkiksi tuo seksi palvelus, sehän on miehen tarpeiden tyydyttämistä vaikka nainenkin nauttisi. :D Huom! Kannattaa salata alusta saakka se että seksi on nautinto myös naiselle, muuten nainen jää ilman palkkaa! Mies ei maksa jos tietää naisenkin nauttivan... Silloin se ei ole palvelus miehelle vaan niinkuin molemmille = nainen ei saa sitä mitä eniten haluaa eli rahaa... :(

Meillä on hyvin suunniteltu ja onnistunut ja aivan mahtava sopimus rahoista ja hommista! Kannattaa neuvotella nämä asiat ajoissa kuntoon, naiset. :)

[QUOTE="Riina";25560767]Mä säästän ne rahat jotka saan seksistä mieheltäni! :) Niille mulla on oma tili, ja on kyllä kertynyt melkoinen summa. ;) Tässä vuoden vaihteessa vielä korotin hintoja... :D Nyt suihinotosta saa maksaa hmm melkoinen ison summan... Mutta silti tuo usein sitä pyytää... Ja raha mun kirstuun kilahtaa... :) Mun mies on rikas niin voin pyytää melkoisen isoja summia, ja rikastun näin itsekin. Paremmin kuin kotitöillä. :) Niistä mulle kertyy palkkaa melko huonosti kun olen laiska siivooja... Mutta lasten hoidosta saan mieheltä 2000 kuussa. :) Niillä maksan puolet vuokrasta ja omat ruokani ja puolet lasten tarpeista. Plus sitten siivoukset, tiskit yms erikseen mukaan. Merkkaan aina mitä kotitöitä olen päivällä tehnyt ja mies maksaa niistä illalla. :) Mä sitten maksan miehelle lasten kylvetyksistä yms mitä se tekee. Ja toinen maksaa puolet ruokaostoksista sille joka käy kaupassa plus palkan kaupassa käynnistä, miinus ne mitä vain se ostaja yksin syö. Niin voi huoletta ottaa kaapista mitä haluaa, kunhan katsoo että menee suunnilleen puolet eikä ylitä omaa osuutta. Pieni heitto kyllä sallitaan, emme ole nipoja... ;) Ja toinen maksaa toiselle palveluksista, esimerkiksi tuo seksi palvelus, sehän on miehen tarpeiden tyydyttämistä vaikka nainenkin nauttisi. :D Huom! Kannattaa salata alusta saakka se että seksi on nautinto myös naiselle, muuten nainen jää ilman palkkaa! Mies ei maksa jos tietää naisenkin nauttivan... Silloin se ei ole palvelus miehelle vaan niinkuin molemmille = nainen ei saa sitä mitä eniten haluaa eli rahaa... :(

Meillä on hyvin suunniteltu ja onnistunut ja aivan mahtava sopimus rahoista ja hommista! Kannattaa neuvotella nämä asiat ajoissa kuntoon, naiset. :)[/QUOTE]

:D :D :D :D

Juuri näin se on meilläkin toiminut jo seitsemän vuotta! Ihanaa, kun muillakin toimii parisuhde niin hyvin!

[QUOTE="vieras";25563932]no mä en tarkotanukaan mitään kerran illassa imetystä. vaan täyttä imetystä jossa lapsi sai vuoden ajan kaiken maitonsa rinnasta. vai oliko teillä lapsi sitten 8-9h ilman maitoa päivisin.[/QUOTE]

Jos olet tuo sama, joka ilmoitti imettäneensä vuoden, niin mun mielestä 1v2kk on vanhempi kuin vuoden, joten ei tarvinnut imetystä lopettaa. Ei imetyksen vuoksi tarvitse olla kotona kolmea vuotta! Ja töissäkin voi olla lyhyemmän ajan kuin 8-9h päivässä! Meillä lapsi sai maitonsa rinnasta ja n. 11kk iästä saakka maitopurkista rinnan lisäksi.

jep jep. Meillä on ihan yhteiset rahat. Mies nappasi aamulla mun pikapankkikortin mukaan kun piti hakea jotain töistä tullessaan ja sille tulee huomenna palkka. Yhteinen elämä, yhteiset rahat.

[QUOTE="vieras";25564057]jep jep. Meillä on ihan yhteiset rahat. Mies nappasi aamulla mun pikapankkikortin mukaan kun piti hakea jotain töistä tullessaan ja sille tulee huomenna palkka. Yhteinen elämä, yhteiset rahat.[/QUOTE]

Mä oisin antanut näpsyn näpeille jos mies veis mun pikapankkikorttia! Tosin ei tiedä tunnariakaan ;) Miksei miehesi voi hakea tarvitsemaansa huomenna kun saa liksansa??? Varsinkaan kun et tiedä mihin raha menee...

Meillä on omat rahat miehen kanssa. Molemmat laittaa yhteiselle tilille sovitun summan ja sieltä sitten maksetaan kaikki tarpeellinen. Omilla rahoilla saa tehdä mitä haluaa.

myö ei olla ees naimisissa, mut silti meillä on yhteiset rahat. siis se maksaa kenellä on. miehen kortti ja nettitunnukset on miulla, miehen pyynnöstä. ja auton on maksanu mies, mut tuossahan tuo on miun käytössä, itellään kun on työsuhdeauto käytössä.

mä en antaisi ikinä omia rahojani miehen käyttöön. se ei osaa käyttää rahaa. tuhlaa tilinsä parissa päivässä ja ihmettelee että miksi ei oo ikinä rahaa. itse tienaan kaksi kertaa vähemmän ja silti pärjäään kuukauden.

Yhteistyössä