lasten isä lähdössä viideksi viikoksi reissuun.... mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja nola
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
No mun lapset on 3v ja 1v ja näkevät isäänsä n. 1,5 kuukauden välein. Isompi käy siis 1,5 kuukauden välein isällään ja on siellä viikon verran yleensä ja nuorempi näkee isäänsä muutaman minuutin verran kun exä hakee ja tuo isomman.

Ikävä juttu lapsille, olisi ollut hyvä totutella vähän pienemmin askelin olemaan isästä erossa. En kuitenkaan usko, että tuosta mitään traumoja jää.
Isä on minusta nyt uudessa huumassaan melko ajattelematon, mutta toivottavasti huomaa reissussa ollessaan kuinka ikävöi lapsia :) Voisitte ehkä skypettää? Lapset näkisivät isän...meillä ei ainakaan nuo pienet oikein tunnu tajuavan puhelimessa puhumisesta kauheasti.

nola
tässä päästäänkin sitten taas tähän aiheeseen, että mitä jos tilanne olisi päinvastoin? täydellisen itsekäs paskahan minä silloin olisin :)

isä olisi halunut vuoroviikoin lapset luokseen, mutta vaikeaahan se olisi näin pienten kanssa sellaista käytäntöä soveltaa.

mies myös kertoi mulle, että on tavannut naisen ja tässä on nyt sellainen juttu vaan että he lähtee yhdessä reissuun.

Mun mielipiteeni on se, että ap:n saatika meidän palstamammojen asia ei ole olla asiasta yhtään mitään mieltä. Te olette eronneet ja se mies tekee just niinkun tykkää. Ja todennäköisesti teille tulee muutenkin muutoksia tuohon tapaamismalliin, nyt kun on se uusi nainen kuviossa mukana. Se mies varmasti esittelee lapsille sen naisen pikapuoliin, riippumatta siitä mitä te olette sopineet.

"vieras"
Oletteko tehneet tapaamissopimuksia? Suosittelen ja niiden mukaan sitten eletään. Ei tarvitse miettiä, mitä exä tekee ja mitä ei tee ja missä menee. Tehkää vaikka määräaikaiset sopimukset, koska lapset ovat vielä pieniä.

"vili"
Kuulostat katkeralta. Onko niin, että mietit tätä nyt ihan itsekkäästä syystä? Eli oikeasti ymmärrät itsekin ettei tuo poissaolo lapsia vahingoita, mutta joku juttu pitää keksiä että saa aiheen miehelle asiasta mussuttaa? Koska ei se mies vissiin loppuiäkseen sille reissulle jää, 5 viikostahan vain on kysymys?

Holy Diver
Ettäkö ihan viideksi viikoksi reissuun, kyllä lapset(ja exät) selviää vaikka toinen muuttaisi pääsiäissaarille, kunhan pitää jotenkin yhteyttä ja näyttää että lapsi on tärkeä.

hmmmm
no mulla tulee vaan mieleen, että onkos miehes jollain tasolla sellanen läheisriippuvainen..eli käynyt lapsia katsomassa sun luona päivittäin (siinähän saa vahtia teidän elämää) ja nyt kun on uusi nainen kuvioissa niin ei uskalla häntä päästää yksinään reissuun sen vuoksi riippuvaisuutensa vuoksi...mutta lapsista ja sinusta voi hellittää tuoksi ajaksi kun tietää että vanhemmuus nyt ei tuohon reissuun kuitenkaan katkea.

mulla ex lähti toisen naisen takia...mutta senkin jälkeen halusi koko ajan olla yhteyksissä minuun jutellen omia asioitaan. Mä vaan kuuntelin, mutta en kertonut hälle mitään mun asioista enään ja vasta siinä vaiheessa kun sivukautta sai tietää että mulla olikin jo uusi parisuhde ja elin elämääni eteenpäin ilman hänen ruikutuksiaan niin totuus iski ja harmitteli että kun ei voikkaan enää saada mua takaisin...

nola
Mun mielipiteeni on se, että ap:n saatika meidän palstamammojen asia ei ole olla asiasta yhtään mitään mieltä. Te olette eronneet ja se mies tekee just niinkun tykkää. Ja todennäköisesti teille tulee muutenkin muutoksia tuohon tapaamismalliin, nyt kun on se uusi nainen kuviossa mukana. Se mies varmasti esittelee lapsille sen naisen pikapuoliin, riippumatta siitä mitä te olette sopineet.
miksi esittelisi? nämä asiat on päätetty yhdessä, enkä yhtään epäile että mies niistä luistaisi.

jotenkin keskustelun aihe nyt siirtyi lapsista siihen, että mä olen katkera eksälle, koska sillä on uusi nainen. EN todellakaan ole. mua ärsyttää se, että joku voi olla noin itsekäs eikä ajattele lapsiaan yhtään.

väärin
Kyllä täällä ollaan hullummistakin asioista mieltä. Totta helvetissä jos on lapsia tehnyt niin kuuluu heihin sitoutua. Miksi vain äidin pitäisi sitoutua? jso hänkään ei sitoutuisi, niin lapset olisivat lastenkodissa.

helvetin itsekästä ja mies on vanhempi siinä kuin äitikin.

"vieras"
5viikkoa ei ole oikeesti pitkä aika, ja onhan siihen pätevä syy.Toinen lähtee matkoille, ehkä itsekästä, mut ois seki et estäisit lähtemästä.
Jos ihan vastuunsa tunteva ihminen niin tajuaapi sit reissun jälkeen tulla lapsiaan tapaamaan, tai ottaa heidät luokseen.

nola
33 puhut siinä mielessä asiaa, että lasten isä on todella takertuvainen tietyllä tapaa. ihan omasta halustaan hän on kuitenkin täällä käynyhänt ja tiedän että hän rakastaa lapsiaan suunnattomasti. tai no, tiesin... enää en ole varma.

epäilen vähän myös ettei yhteydenpito tule tuolta reissulta onnistumaan...

"vili"
miksi esittelisi? nämä asiat on päätetty yhdessä, enkä yhtään epäile että mies niistä luistaisi.

jotenkin keskustelun aihe nyt siirtyi lapsista siihen, että mä olen katkera eksälle, koska sillä on uusi nainen. EN todellakaan ole. mua ärsyttää se, että joku voi olla noin itsekäs eikä ajattele lapsiaan yhtään.
Miten niin ei ajattele? Tarkoitatko, että on ajattelem
atonta jättää lapset 5 viikoksi äitinsä hoidettavaksi? Kelle sitten?

• Tykkää
Reactions: mlvm äiti
No itsehän olet elämäsi valinnat tehnyt. Jos on pitäny lapsia tehdä sellasen miehen kanssa josta eroaa ku lapset on noin pieniä ja päättää, ett lapset asuu äidin luona niin sitt on turha vinkua, jos mies haluaa 5 viikoks uutta suhdetta hoitamaan. Hyvin lapset sen ajan kestää, jos toinen vanhempi kestää sen kuin aikuinen, vanhempi

hhhhh
[QUOTE="vieras";25553622]5viikkoa ei ole oikeesti pitkä aika, ja onhan siihen pätevä syy.Toinen lähtee matkoille, ehkä itsekästä, mut ois seki et estäisit lähtemästä.
Jos ihan vastuunsa tunteva ihminen niin tajuaapi sit reissun jälkeen tulla lapsiaan tapaamaan, tai ottaa heidät luokseen.[/QUOTE]

no siitä ei liene kysymys edes että nola estäisi miestä lähtemästä. Kyllä minusta ainakin on outoa se, että kuka tahansa vanhempi voi vaan tuosta noin päättää, että joo lähden tästä sitten lomalle 5 viikoksi, että hei vaan... katellaan lapsia sitten sen jälkeen. On pakottavia tilanteita kuten työreissut voi esim olla, mutta kyllä nolan tapauksessa olen sitä mieltä, että itsekästä se miehen touhu on kyllä. On itsekästä odottaa ja olettaa, että voi jättää vanhemmuuden vastuunsa narikkaan viideksi viikoksi, kysymättä toiselta sopiiko hänelle se.

Mä en oikeasti käsitä edes vanhempia jotka ilman pakottavaa syytä voivat olla pitkään erossa alle kouluikäisistä lapsistaan. En vaan käsitä. Minusta vanhemmuuden vastuuseen kuuluu se, että on läsnä lapselleen mahdollisimman paljon. En mä hyväksyisi sitä itselleni enkä miehellenikään että toinen meistä voisi lähteä lomailemaan yksin viideksi viikoksi,...tosin mä en usko että mun mies edes toimisi noin hölmösti mikäli olisimme eronneet. Ei sekään halua olla yhtään sen pidempään erossa lapsista kuin minäkään.

Niin, te olette päättäneet yhdessä ennen tämän naisen kuvioon tuloa. On hyvin mahdollista että naisen mielipide vaikuttaa isään niin, että vanhat sopimukset eivät olekaan enää voimassa. Tokihan voi olla että exäsi on maailman luotettavin tyyppi. Mutta miksi erota miehestä joka aina ja iän kaikkisesti pitää lupauksensa?

"yyhoo"
Voi katkeruuden karvas pala... :D Siis ensinnäkin eron jälkeen exän menemiset ei kuulu sinulle enää. Toiseksi, teillä on ollut puoli vuotta jo aikaa totuttaa lapsia siihen, että isä ei ole joka pävä läsnä. Hienoa, että isä on käynyt, en sitä sano, mutta kun eron jälkeen toisilla on tapana mennä eteenpäin, eikä jäädä roikkumaan menneeseen, joten on varmaan ollut tiedossa, että sinä tai exäsi löytää uuden ja alkaa elämään hänen kanssaan elämäänsä, joten tapaamiset sun muut TULEE muuttumaan. Tuskin itsekään tykkäisit, että sun tuleva mies roikkuisi edellisessä naisessaan ja lapsissa viettäen heillä aikaansa JOKA PÄIVÄ? Ymmärrän toki senkin, että sinua ketuttaa, että exäs on löytänyt uuden, mutta et sinä voi kyllä vaatia häntä olemaan montaa vuotta teidän elämässä päivittäin, jos hänellä on uusi parisuhde. Kyllä se on myös se sun oma asenne ja toiminta, joka sen ratkaisee, millasia lapsia niistä tulee. Entäs, jos exäs vaikka kuolisi tuolla reissulla? Olis sun silloinkin opittava pärjäämään ja kasvattamaan ne lapset ilman joka päivä läsnä olevaa isää...

"vieras"

Jos hän ottais lapset mukaansa reissuun, niin sillon hän ei ajattelis yhtään..

Mikä estäis lähtemästä.
Ymmärtäis skitsoilun, jos äijällä ei ois aikomustakaan huolehtia jälkikasvustaan.

hhhhh
33 puhut siinä mielessä asiaa, että lasten isä on todella takertuvainen tietyllä tapaa. ihan omasta halustaan hän on kuitenkin täällä käynyhänt ja tiedän että hän rakastaa lapsiaan suunnattomasti. tai no, tiesin... enää en ole varma.

epäilen vähän myös ettei yhteydenpito tule tuolta reissulta onnistumaan...
takertuvainen ihminen on rakkaudessaan aika erilainen...siis hänelle rakkauden ilmentymä on takertuvaisuus ja koska itse rakkauden tunne on näin ollen vajaa, niin sitä takertumisen kohdetta voi vaihtaa....omistamisenhalukin on kaukana rakkaudesta.

tietysti voi myös miettiä sitä mitkä motiivit hällä on pohjimmaisena noissa teidän sovituissa ei tuoda uusia kuvioihin nopeasti sopimuksissa. Luulempa että tunnetasolla hän ei ole suostunut oikeasti vielä edes ajattelemaan sitä, että sinäkin voit löytää piankin uuden kumppanin ja lapset voivat saada arkeensa uuden ihmisen. Yhdenlainen hänen paikan vienti se tulee kuitenkin olemaan...

Mikä tuossa nyt sitten on ongelma? En ymmärrä.

Kaverin mies on merillä töissä, joten hän on 2 kk välien aina 2kk poissa kotoota. Ja ihan tervepäisiä heidän kaikki 3 lastaan ovat, vaikka ovat vauvasta saakka joutuneet elämään 8 viikkoa ilman isää ja sitten 8 viikkoa isän kanssa.

Yksi viiden viikon reissu on mielestäni vielä vasrin pientä. Halutessaan isä ja lapsen voivat pitää yhteyttä esim. skypen kautta, postikortein, kirjen ja puhelimitse.

"ylva"
Millaisia naisia ja äitejä tähän ketjuun oikein vastailee: ap:lle ei eksän tekemiset kuulu, ei saiis nähdä joka päivä jne.
Hävettää tuollaiset katkerat korppikotkat.

Kyse on lasten oikeudesta läsnäolevaan isään. Ei ap:n oikeudesta jaettuun vanhemmuuteen.
isä tekee väärin jättäessään lapsensa viikkokausiksi.

"jaahas"
Mikä tuossa nyt sitten on ongelma? En ymmärrä.

Kaverin mies on merillä töissä, joten hän on 2 kk välien aina 2kk poissa kotoota. Ja ihan tervepäisiä heidän kaikki 3 lastaan ovat, vaikka ovat vauvasta saakka joutuneet elämään 8 viikkoa ilman isää ja sitten 8 viikkoa isän kanssa.

Yksi viiden viikon reissu on mielestäni vielä vasrin pientä. Halutessaan isä ja lapsen voivat pitää yhteyttä esim. skypen kautta, postikortein, kirjen ja puhelimitse.
on eri asia olla pois kun on hankkimassa lapsilleen leipää, kuin olla pois vieraan naisen kanssa. kun lapsia tekee niin tietää että he tarvitsevat sinua seuraavat 25 vuotta.

Aika omaa napaansa ajatteleva tyyppi, jos jättää lapsensa näkemättä noin pitkäksi aikaa. Johan nuorempi alkaa häntä vierastaa.

Surullista.
tekstistä käy selvästi ilmi, ett lapset asuu muutenkin äitinsä kanssa. erotessa vaan on päätettävä, kumpi on päävastuussa lapsista ja toinen tehköön vapaa-aikanaan mitä huvittaa. vaikka ihania lomia uuden kumppanin kanssa.

nola
Niin, te olette päättäneet yhdessä ennen tämän naisen kuvioon tuloa. On hyvin mahdollista että naisen mielipide vaikuttaa isään niin, että vanhat sopimukset eivät olekaan enää voimassa. Tokihan voi olla että exäsi on maailman luotettavin tyyppi. Mutta miksi erota miehestä joka aina ja iän kaikkisesti pitää lupauksensa?
minähän sen miehen kanssa olen kuitenkin nämä lapset tehnyt, joten uskoisin tietäväni huomattavasti enemmän hänen luotettavuudestaan kuin sinä. luottamuksen pettäminen puolin tai toisin ei ollut eromme syy.

Yhteistyössä