[QUOTE="vieras";25553622]5viikkoa ei ole oikeesti pitkä aika, ja onhan siihen pätevä syy.Toinen lähtee matkoille, ehkä itsekästä, mut ois seki et estäisit lähtemästä.
Jos ihan vastuunsa tunteva ihminen niin tajuaapi sit reissun jälkeen tulla lapsiaan tapaamaan, tai ottaa heidät luokseen.[/QUOTE]
no siitä ei liene kysymys edes että nola estäisi miestä lähtemästä. Kyllä minusta ainakin on outoa se, että kuka tahansa vanhempi voi vaan tuosta noin päättää, että joo lähden tästä sitten lomalle 5 viikoksi, että hei vaan... katellaan lapsia sitten sen jälkeen. On pakottavia tilanteita kuten työreissut voi esim olla, mutta kyllä nolan tapauksessa olen sitä mieltä, että itsekästä se miehen touhu on kyllä. On itsekästä odottaa ja olettaa, että voi jättää vanhemmuuden vastuunsa narikkaan viideksi viikoksi, kysymättä toiselta sopiiko hänelle se.
Mä en oikeasti käsitä edes vanhempia jotka ilman pakottavaa syytä voivat olla pitkään erossa alle kouluikäisistä lapsistaan. En vaan käsitä. Minusta vanhemmuuden vastuuseen kuuluu se, että on läsnä lapselleen mahdollisimman paljon. En mä hyväksyisi sitä itselleni enkä miehellenikään että toinen meistä voisi lähteä lomailemaan yksin viideksi viikoksi,...tosin mä en usko että mun mies edes toimisi noin hölmösti mikäli olisimme eronneet. Ei sekään halua olla yhtään sen pidempään erossa lapsista kuin minäkään.