lasten isä lähdössä viideksi viikoksi reissuun.... mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja nola
  • Ensimmäinen viesti
nola
lasten iät 1- ja 2,5- vuotta. erottiin isän kanssa puolisen vuotta sitten. isä on kuitenkin käynyt meillä lähes päivittäin. nyt hän on tavannut naisen ja he lähtevät yhdessä reissuun. kuukauden päivät tunteneet, jessus, että sapettaa.

miten mä nyt selitän tämän lapsille? kun ymmärrys on kuitenkin aika pientä noilla vielä. asiaa ei helpota yhtään se, että lapset ovat aloittaneet päiväkodin 1, 5 kk sitten.

olenko mä ainoa, jonka mielestä tämä on mieheltä sairaan itsekästä?

no,itse en osaa suhtautua noin kun exäni kävi kotimaassaan 2 kk:den reissulla tytön ollessa 2 kk ja matkaili siellä sen jälkeen joka toinen vuosi 1kk-2 kk kerralla..sekä asui tytön ollessa alta 2 v Hollannissa 6 kk..

toisaalta,te olette eronneet eikä isä asu samassa taloudessa,niin on ehkä ihan järkevääkin alkaa opettelemaan siihen,ettei isä käy joka päivä kylässä vaan jos ihan vaikka sinne omaan kotiinsa veisi lapset vaikka silloin tällöin vkonlopuiksi?

ehkä sua sapettaa sen takia,että matkalle lähtee toinen nainen mukaan..

muoks,tuohon aikaan olimme exän kanssa vielä yhdessä..

• Tykkää
Reactions: Sassykatti
"äippä"
[QUOTE="vieras";25553273]5 viikkoa isä kadoksissa on pitkä aika noin pienille lapsille.[/QUOTE]

Se on totta, mutta myös se että 1 vuotias on pieni avioerolapseksi, mihin katosi rakkaus?

"vieras"
no,itse en osaa suhtautua noin kun exäni kävi kotimaassaan 2 kk:den reissulla tytön ollessa 2 kk ja matkaili siellä sen jälkeen joka toinen vuosi 1kk-2 kk kerralla..sekä asui tytön ollessa alta 2 v Hollannissa 6 kk..

toisaalta,te olette eronneet eikä isä asu samassa taloudessa,niin on ehkä ihan järkevääkin alkaa opettelemaan siihen,ettei isä käy joka päivä kylässä vaan jos ihan vaikka sinne omaan kotiinsa veisi lapset vaikka silloin tällöin vkonlopuiksi?

Teillä ei ilmeisesti isä ollut läsnä milloinkaan, ei ennen eikä jälkeen eron?

"..."
Te olette eronneet, mitä se sulle kuuluu, mitä mies tekee? Mun mies ja lapsen (1v3kk) isä lähtee ulkomaille töihin vuodeksi. Kotona pääsee käymään ehkä 2-3kk välein... Ja miten kerrot lapsille? No ihan vaikka sanomalla niikuin asiat on: Isi lähtee nyt Pirkko-Hiljan kanssa reissuun 5viikoksi. Tulee sitten taas teitä kattomaan, kun tulee kotiin. Ja pyydät vaikka lähettämään lapsille kortteja matkalta.

Älä tee asiasta hankalampaa kun se onkaan!

Mikset sinä lähtenyt koskaan hänen mukaansa matkalle? Muistelen vaan, että joskus kirjoitit, ettet ole koskaan lapsen isän kotimaassa käynyt, vaikka olisit halunnutkin käydä.

"hmmm"
Kuulostaa ihmeelliseltä teidän "eroaminen". Varmaan olisi lapsillekin selkeempi jatkoa ajatellen, jos teillä selkeät tapaamisajat. Jos miehelläsi tullut uusi nainen kuvioihin, niin varmaan sitten ne tapaamiset meneekin jatkossa erilailla. En mä ainakaan oikein ymmärtäisi, jos mun miesystävä loikkisi joka pv lapsiansa tapaamassa entisessä kodissaan.

"vieras"
[QUOTE="hmmm";25553329]Kuulostaa ihmeelliseltä teidän "eroaminen". [/QUOTE]

Minusta se taas kuulostaa siltä, että on haluttu, että pienimmällekin muodostuu suhde isään. Ajatellaan lapsia, eikä omaa takalistoa.

nola
no, mielestäni en roiku enää miehessä millään tavalla. itse hän haluaa tulla meille moikkaamaan lapsiaan. olemme lisäksi sopineet ettei uusia kumppaneita tuoda vielä lasten elämään. tämä nainen siis oli lähdössä tälle reissulle yksin, mutta mies on niin rakastunut, ettei kestä olla tätä aikaa erossa naisesta ja lähtee siksi mukaan.

eron syitä en nyt lähde tähän tarkemmin erittelemään.

nola
meistä on ollut parempi, että isä tapaa lapsia heidän kotonaan ja hyvin kaikki on sujunutkin tähän asti. ajateltiin sitten pikkuhiljaa totuttaa lapset olemaan isän luona. isä asuu väliaikaisesti ystävänsä asunnossa, joten olisi ollut turha viedä lapsia sinne sekoittamaan pienten päätä entisestään.

"Hmmm"
[QUOTE="vieras";25553389]Minusta se taas kuulostaa siltä, että on haluttu, että pienimmällekin muodostuu suhde isään. Ajatellaan lapsia, eikä omaa takalistoa.[/QUOTE]

Niin mikäs siinä jos tilanne jatkuisi noin aina, mutta luulenpa, että jossakin vaiheessa tuohon tulee loppu kuitenkin. Jos toinen vanhemmista löytää uuden kumppanin, niin tuskinpa tämä uusi kumppani tollasta menoa katselee.

Minä en taas usko, että viisi viikkoa lasten elämässä näkemättä isäänsä, olisi korvaamaton vahinko, ja vaurioittaisi lapsia pahasti. Lomamatkan jälkeen isä varmaan voisi taas tavata lapsiaan.
Itsekkyysasiaan en oikein osaa ottaa kantaa, jonkun mittapuun mukaan voisi ajatella, että olisi myös itsekästä asettua miehen matkaa vastaan.

• Tykkää
Reactions: Akaatti ja Bonaire
"jep"
Tuntuisi kurjalta. Tuon takia lapset asuisivatkin meillä puoliksi isällään tai ehkä jopa kokonaan. ehkä.

Tuntuisi pahalta että voi olla lapsistaan erossa mutta ei siitä eukosta. tosi pahalta. ehkä loukkaantuisin lasten puolesta niin että en jaksaisi enää edes yrittää sopia näkemisestä.

"vieras"
[QUOTE="Hmmm";25553448]Niin mikäs siinä jos tilanne jatkuisi noin aina, mutta luulenpa, että jossakin vaiheessa tuohon tulee loppu kuitenkin. Jos toinen vanhemmista löytää uuden kumppanin, niin tuskinpa tämä uusi kumppani tollasta menoa katselee.[/QUOTE]

Sanoin että pienimmällekin muodostuisi suhde isään. En sanonut että tilanne tulisi jatkua hamaan tulevaisuuteen samalla tavalla.

nola
kyllä me sanotaan, että isä lähtee nyt kotiinsa. jos mulla on töissä yövuoro tai päivystys, silloin isä on ollut meillä yötä lasten kanssa.

me ei myöskään harrasteta "ehkä" sanaa, jos kyse on lapsille tehtävästä lupauksesta.

lisää mielipiteitä?

Yhteistyössä