Kissan hankinta koiratalouteen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kissa"

Vieras
Asutaan tällaisella omakotitaloalueella, eli kissasta tulisi sisäkissa. Ja se on vastoin mun periaatteita, mutta ei sitä vaan vois päästää vapaana ulos täällä.

Mun edellinen kissa eli 16-vuotiaaksi, mutta oli ulkokissa -asuttiin silloin vielä edellisessä kodissa ihan maalla. Tästä aikaa melkein 10vuotta.

Nyt olen haikaillut uutta kissaa, koti ei jotenkin tunnu kodilta kun ei ole kissaa, sellainen tunne kun jotain puuttuis :)

Mutta meillä kaksi koiraa joista kumpikaan ei ole koskaan nähnyt kissaa ja toinen koira on aika hmmm arvaamaton vieraita eläimiä kohtaan...? ei siis aggressiivinen, mutta esim.muut nartut on sellasia et ikinä ei voi olla varma miten reagoi... Jotta hyväksyisköhän kissan...? Kollikissa meille tulis (ja heti leikkauttaisin), mikäli sukupuolella merkitystä..

[QUOTE="vieras";25549247]En suosittele ottamaan kissaa tai muutakaan isompaa eläintä jos teillä kerran on noin arvaamaton koira.[/QUOTE]

No sopeutu se tohon toiseen koiraankin.. Eikä se tosiaan mikään aggressiivinen ole, mutta sanotaanko et aika tarkka reviiristään. Mutta totta, hankala sitä kissaa on millekään "koeajalle" ottaa :(

Meille on tullut kumminkin päin, kissa koiratalouteen ja koira kissatalouteen :D. Hyviin on mennyt, tulokas on ollut aina pentu.

Kun kahden koiran talouteen tuli kissa, oli uroskoira aivan innoissaan ja hoivaamassa, narttu taas mökötti nurkassa ja mulkoili kattia. Ei siis tehnyt mitään kissalle mutta ei tosiaankaan halunnut ottaa mitään kontaktia moiseen otukseen ;). Pikkuhiljaa, parissa viikossa, lämpeni tulokkaalle ja itse asiassa loppujen lopuksi narttukoira ja kissa olivat se parivaljakko.

Kun taas kissatalouteen tuli koira, oli kissa alkuun aika näreissään, että mikä hiivatin haiseva sählääjä me ollaan oikein tuotu taloon... Nyt meni noin 3-4 vkoa, jossa tottuivat toisiinsa, kissa sieti koiran touhuamisen ja koira ymmärsi jättää nukkuvan kissan suorimpien hyökkäyksien kohteena väliin.

Me otettiin kissa taloon hiiriongelman vuoksi. Koira kyllä hyväksyi kissan, mutta kissa ei koiraa.
Järkytys oli melkoinen, kun huomattiin, että kissa oli kuseksinut koiran pedin aivan litimäräksi. Pakkohan se oli kissa laittaa tien päälle.

Meillä toimi niin kauan kunnes terri pääsi supimetsälle. Sen jälkeen yhteiselo ei sujunut ollenkaan, kissa kai näytti liikaa supilta... Ja sitten kissa vielä ite härnäs koiraa, joten kissa muutti sitten kotia vaikka se kovapaikka olikin mulle.

Me otettiin kissa taloon hiiriongelman vuoksi. Koira kyllä hyväksyi kissan, mutta kissa ei koiraa.
Järkytys oli melkoinen, kun huomattiin, että kissa oli kuseksinut koiran pedin aivan litimäräksi. Pakkohan se oli kissa laittaa tien päälle.

Tollasten ihmisten ei pitäs ottaa mitään eläintä tai mitään muutakaan elävää jos ei huolehdita siitä mitä on otettu!!!!! Yhden kusemisen takia heitetään menemään, voi vittu.... Kunpa vastuuntuntoa myytäis jossain, sulta sitä nimittäin puuttuu ja paljon!

• Tykkää
Reactions: sinisulka

Uusimmat

Yhteistyössä