Muotiaiheiset synttärijuhlat 7-vuotta täyttävälle?

Eli typy täyttää kesällä vasta, mutta oon jo alkanu pohtimaan että oisko ihan kuolleena syntynyt ajatus järjestää muotisynttärit. Siis tyylin catwalkkia ja glamouria, ehkä jotain hiustenlaittoa/meikkaamista/kynsilakkaa vanhempien luvalla tietty.

Kuulostaako ihan tylsältä/huonolta ajatukselta? Mun tyttö rakastaa vaatteita, kattoo mielellään malliohjelmia, leikkii meikeillä jnejne... Ja haluisin jotain vaihtelua. Ideoita myös muun tyylisistä juhlista otetaan vastaan :)

"vieras"
Minä ainakin voisin vetää herneet nenuun, jos minun 7 v tyttöäni meikattaisiin ja laitettaisiin kynsilakkaa. Yhteiset meikit tautiaikana ei myöskään innosta, puhumattakaan kammoista, täiepidemioita tuntuu olevan tasaiseen tahtiin, onneksi on niiltä vältytty, mutta epäilen, että tuollaisten synttäreiden jälkeen voi olla toisin.

7 v tykkäävät vielä ihan prinsessa synttäreissä. Sinne voi kukin laittautua niin hienoksi kuin haluaa. Jos jotain muotijuttua haluat, niin osta jotain topmodel juttuja ja anna vaikka kaikille sama kuva suunniteltavaksi, saavat vaikka piirtää oman unelma-asunsa tai osta sellainen, missä pääseevät naaman meikkaamaan.

Okkei, eli kauheeta innostusta asia ei siis saa. No jos lähtis siitä että jokainen kotonaan laittaa oman lempiasun päälleen ja saa sitä esitellä "catwalkilla"? Ja noi topmodel- suunnittelujutut oli hyvä idea, kas kun ei itselle tullut mieleen :)

Perus prinsessajuhlat meillä on ollut joka vuosi, ja jotain vaihtelua asiaan nyt oisin kaivannut.

itse en tykkäisi. Kynsien laitto ihan ok. mutta ei mitään meikkaus, catwalk-juttuja ollenkaan. Minusta lasten ei tarvitse arvostella toisten vaatteita ollenkaan. En pidä ajatuksesta ollenkaan.

Ei yhtään mitään ulkonäköpaineita tuon ikäisille. Tuollaisista se lähtee!!!

itse en tykkäisi. Kynsien laitto ihan ok. mutta ei mitään meikkaus, catwalk-juttuja ollenkaan. Minusta lasten ei tarvitse arvostella toisten vaatteita ollenkaan. En pidä ajatuksesta ollenkaan.

Ei yhtään mitään ulkonäköpaineita tuon ikäisille. Tuollaisista se lähtee!!!
En tullu yhtään ajatelleeksi, että toisia pitäis arvostella. Mun tyttö on semmonen, et jos se saa jonkun ihanan vaateen päälle (siis omasta mielestään ihanan, ei ehkä oo aina mun mielestä niin kiva...) niin se esittelee sitä innoissaan. Aattelin siitä näkökulmasta asian, että jokainen sais näyttää oman lempivaatteensa ja tuntea olonsa tosi nätiksi, en niin että arvosteltaisiin toisten vaatteita.

Hmmm... No, tarvii varmaan miettiä sitten uudestaan, kun tää idea tyrmättiin näin pahasti.

• Tykkää
Reactions: chef
Ohhoh...onpa tosiaan melkosta vastatuulta havaittavissa :D

Mun nuorimmat on nyt vajaa 2v ja 3v ja heilläkin on ollut kynsilakkaa. Tuolla isommalla on ollut kerran huulikiiltoakin.

Heti kun olen dödön, hajuveden tai hiuslakan kimpussa, tulee tytötkin viereen, että hekin haluaa. Leikisti sitä sitten heille suihkautan. Isommalla on ollut lakkaa joskus oikeastikin hiuksissaan.

Kotona pukeudutaan välillä prinsessaksi/keijuksi/balleriinaksi jolloin jokainen vuorollaan tanssii ja esiintyy...ja muut ihailee.

Mielestäni tämä ei poikkea ap:n ideasta, joten mä en näe sitä mitenkään pahana ideana.

Catwalkkia en nähnyt vaatteiden arvosteluna, vaan iloisena esiintymisenä, jossa tytöt kulkevat "lavalla" iloisessa fiiliksessä musiikin soidessa ja muut taputtaa. Ei siis oikeasti mitään arvostelua, vaan vain hyväntuulista pyörähtämistä lavalla :)

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Chef ymmärs minkälaista juhlaa ajattelin, kiitos :)

Meillä tosiaan on ollut jo kaikenlaisia juhlia, prinsessasynttäreitä, naamiaisia, keijujuttuja ja tavallisia, teemattomia juhlia. Aina lapsen oman kiinnostuksen kohteen mukaan. Tyttöä kiinnostaa vaatteet ja pukeutuminen, tietty haluaa meikata kotona ja on sillä semmonen meikkipääkin mitä laittaa. Kynsilakka on pop, samoin hiustenlaitto.
Mutta täytyy miettiä sitten jotain muuta juhlaa, kun tää sai niin paljon vastustusta. Vaikka en kyllä ymmärrä miksi. Mitä väärää on siinä jos lapset jo pienestä pitäen välittää ulkonäöstä ja vaatteista? Haluaa näyttää hyvälle, laittaa tukkaa ja kynsilakkaa, esitellä kavereille vaatteita? Tietenkin ikätaso huomioiden noissa vaatteissa, mutta kuitenkin.

Meillä ollut yhdet vastaavalla teemalla, tosin pikkuisen isommille ja olivat kovin arvostetut.

Onko teillä mahdollisuus tulostaa valokuvia kotona?
Oman mallikansion askarteleminen oli meikkauksen ja kampauksen ohella hyvin suosittu ohjelmanumero.

Kampaamoista muuten myös saa ihan ilmaiseksi vanhentunutta mainosmateriaalia "mallikampaamon" somistukseksi.

Tarvitset järjestelyapua eli yhden aikuisen vastaamaan jokaisesta osa-alueesta.
Yksi ei ehdi.

:)

Viimeksi muokattu:
"Kkk"
Chef ymmärs minkälaista juhlaa ajattelin, kiitos :)

Meillä tosiaan on ollut jo kaikenlaisia juhlia, prinsessasynttäreitä, naamiaisia, keijujuttuja ja tavallisia, teemattomia juhlia. Aina lapsen oman kiinnostuksen kohteen mukaan. Tyttöä kiinnostaa vaatteet ja pukeutuminen, tietty haluaa meikata kotona ja on sillä semmonen meikkipääkin mitä laittaa. Kynsilakka on pop, samoin hiustenlaitto.
Mutta täytyy miettiä sitten jotain muuta juhlaa, kun tää sai niin paljon vastustusta. Vaikka en kyllä ymmärrä miksi. Mitä väärää on siinä jos lapset jo pienestä pitäen välittää ulkonäöstä ja vaatteista? Haluaa näyttää hyvälle, laittaa tukkaa ja kynsilakkaa, esitellä kavereille vaatteita? Tietenkin ikätaso huomioiden noissa vaatteissa, mutta kuitenkin.
Minua puistattaa ajatus omasta 6 vuotiaastani meikattuna ja laitettuna, ei mielestäni kuulu tuonikäisille... Eikä muutenkaan ulkonäön korostaminen, ehtii myöhemminkin! Lapset olkoon lapsia niin kauan kuin suinkin, musta meikit yms ei sitä ole. (Voi tosin olla että olen vanhanaikainen, mua kun ne tv:n lapsimalli -jenkkisarjatkin lähinnä hirvittää, moni varmaan arvostaa...)

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="Kkk";25541445]Minua puistattaa ajatus omasta 6 vuotiaastani meikattuna ja laitettuna, ei mielestäni kuulu tuonikäisille... Eikä muutenkaan ulkonäön korostaminen, ehtii myöhemminkin! Lapset olkoon lapsia niin kauan kuin suinkin, musta meikit yms ei sitä ole. (Voi tosin olla että olen vanhanaikainen, mua kun ne tv:n lapsimalli -jenkkisarjatkin lähinnä hirvittää, moni varmaan arvostaa...)[/QUOTE]

Meillä tytöt "laitetaan" jokaisiin juhliin ja mielestäni siis pienetkin lapsia voi "laittaa" juhlakuntoon.

Toki ikätasoisesti, mutta mä en näe sitä pahana, jos synttärijuhlissa on muotiteema ja sen tiimoilta 7v tytöille laitetaan huulikiiltoa, himmeää kynsilakkaa ja jokin kampaus.

Naapurin 3v esitteli juuri innoissaan mulle uutta hello kitty-paitaansa, jota kovasti kehuin...joten kyllä mä näen sen iloisuuden lempivaatteista ja sen "esittelynkin" ihan luonnollisena asiana :)

Lapsimissit on ihan sairas ilmiö, mutta tässä ei ole nyt lainkaan siitä kyse, vaan 7v tytön synttäreistä. Kaksi AIVAN eri asiaa.

• Tykkää
Reactions: Mahza
"Kkk"
Meillä tytöt "laitetaan" jokaisiin juhliin ja mielestäni siis pienetkin lapsia voi "laittaa" juhlakuntoon.

Toki ikätasoisesti, mutta mä en näe sitä pahana, jos synttärijuhlissa on muotiteema ja sen tiimoilta 7v tytöille laitetaan huulikiiltoa, himmeää kynsilakkaa ja jokin kampaus.

Naapurin 3v esitteli juuri innoissaan mulle uutta hello kitty-paitaansa, jota kovasti kehuin...joten kyllä mä näen sen iloisuuden lempivaatteista ja sen "esittelynkin" ihan luonnollisena asiana :)

Lapsimissit on ihan sairas ilmiö, mutta tässä ei ole nyt lainkaan siitä kyse, vaan 7v tytön synttäreistä. Kaksi AIVAN eri asiaa.
Niin onkin (eikä ollut tarkoitus verrata näitä toisiinsa vaan kuvata omaa niuhoa asennettani). Ja toki lempivaatteita saa ja pitääkin kehua! Em. Kynsilakkajutut ehkä menetteleekin, ajattelin meikkejä ihan laajemminkin....

Yhteistyössä