Jos miehesi pettäisi sinua varatun naisen kanssa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"mää"
Tuota, jos kyseessä olisi oma mieheni en kyllä haluaisi, että hänet minulle käräytetään. Nämä asiat ovat puolisoiden välisiä juttuja, en tosiaan haluaisi, että joku ulkopuolinen tulisi minulle asian ilmoittamaan. Mielummin olisin tietämätön siihen asti, että itse saisin selville.

"oona"
Tietenkin mahdollista että vanhempien ero on parasta mitä lapsille voi tapahtua ja että äiti heti löytää uuden paljon varakkaamman, uskollisen ja muutenkin paremman isän lapsille ja niistä kasvaa tasapainoisia ihmisiä.

Tilastot puhuvat vaan tätä vastaan. Jos tämä olisi todennäköistä niin kaikkia ydinperheitä kannataisi ehkä rikkoa ainakin kerran..
Eikös jotkut tilastot kerro siitäkin, että vanhempien onneton parisuhde on todella haitallista lapsille..? Sillon erotaan kun ei muuta vaihtoehtoa ole ja toivotaan parasta.

"a.p"
[QUOTE="mää";25537099]Tuota, jos kyseessä olisi oma mieheni en kyllä haluaisi, että hänet minulle käräytetään. Nämä asiat ovat puolisoiden välisiä juttuja, en tosiaan haluaisi, että joku ulkopuolinen tulisi minulle asian ilmoittamaan. Mielummin olisin tietämätön siihen asti, että itse saisin selville.[/QUOTE]

Onko ne tosiaan puolisoiden välisiä juttuja? Mun mielestä tässä sopassa on kyllä nyt jo kolme aikuista. Ja taas niin kauan kun pettäjä ei kerro totuutta, ei todellakaan ole kyseessä puolisoiden välinen asia, vaan sen pettäjän oma asia, jonka hän on päättänyt itsekkäästi pitää omana asianaan!

[QUOTE="oona";25537114]Eikös jotkut tilastot kerro siitäkin, että vanhempien onneton parisuhde on todella haitallista lapsille..? Sillon erotaan kun ei muuta vaihtoehtoa ole ja toivotaan parasta.[/QUOTE]

Ap ei taida tietää mitään parisuhteen onnellisuudesta ja siitä miltä lapset kokee arjen vaan on tehnyt oman johtopäätöksen perheen äidin hairahduksen perusteella.

Jos taas on varmaa tietoa siitä että suhde muutenkin on riitaisa ja hajoilemassa ja lapset kärsii niin päätös on varmaan helppo.

"a.p"
Ap ei taida tietää mitään parisuhteen onnellisuudesta ja siitä miltä lapset kokee arjen vaan on tehnyt oman johtopäätöksen perheen äidin hairahduksen perusteella.

Jos taas on varmaa tietoa siitä että suhde muutenkin on riitaisa ja hajoilemassa ja lapset kärsii niin päätös on varmaan helppo.
Niin ja sinä et taida tietää mitään petetyksi tulemisesta tai empatiakyvystä toista petettyä kohtaan.

[QUOTE="a.p";25537211]Niin ja sinä et taida tietää mitään petetyksi tulemisesta tai empatiakyvystä toista petettyä kohtaan.[/QUOTE]

Säästä tuo empatia perheen lapsille. Tuskin se petetyn elämäkään muut yhtään aurinkoisemmaksi sun soiton myötä.

[QUOTE="Kisu";25537060]Mitä vikaa ammattikoulussa on? Halveksuuko joku ihan oikeesti muiden ihmisten ammattikoulutaustaa? Rumasti sanottu.[/QUOTE]

Ei kai se ole halveksumista jos toteaa että ero voi vaikuttaa koulumenestykseen ja sen kautta lopulliseen koulutustasoon.

"Kisu"
Ei kai se ole halveksumista jos toteaa että ero voi vaikuttaa koulumenestykseen ja sen kautta lopulliseen koulutustasoon.
Olihan se sitä halveksuntaa! Et sä varmasti osaa tai ymmärrä juttuja, joita joku ammattikoulun käynyt osaa. Ällöttävää toi sun paremmuus. Tarvitsisit muistutuksen siitä, että et ole kaikessa paras jonkun koulutuksesi perusteella. Tai ehkä sun on parempi olla kaltaistesi seurassa halveksumassa muita.

"vieras"
[QUOTE="Kisu";25537060]Mitä vikaa ammattikoulussa on? Halveksuuko joku ihan oikeesti muiden ihmisten ammattikoulutaustaa? Rumasti sanottu.[/QUOTE]

tripod näköjään halveksuu.

"vieras"
[QUOTE="a.p";25537211]Niin ja sinä et taida tietää mitään petetyksi tulemisesta tai empatiakyvystä toista petettyä kohtaan.[/QUOTE]

Taitaa tripod tietää asiasta nimenomaan pettäjän näkökulmasta...

"vieras"
Tietenkin mahdollista että vanhempien ero on parasta mitä lapsille voi tapahtua ja että äiti heti löytää uuden paljon varakkaamman, uskollisen ja muutenkin paremman isän lapsille ja niistä kasvaa tasapainoisia ihmisiä.

Tilastot puhuvat vaan tätä vastaan. Jos tämä olisi todennäköistä niin kaikkia ydinperheitä kannataisi ehkä rikkoa ainakin kerran..
Näytäpä ne tilastot.

"a.p"
[QUOTE="vieras";25537326]Taitaa tripod tietää asiasta nimenomaan pettäjän näkökulmasta...[/QUOTE]

Sama tuli mullekkin mieleen...

Ja noi sen käsittämättömät kommentit on saanu mut kyllä kallistumaan todellakin siihen suuntaan, että kerron sille miehelle totuuden.

Elli Karamelli
[QUOTE="a.p";25535416]Mun tekisi kauheasti mieli ilmottaa sen naisen miehelle tästä, että sen muija pettää sitä. Naisella ei ole aikomusta kertoa siis miehelleen. Heillä on lapsiakin. Ja mun mielestä petetyllä on oikeus tietää asiasta, itse tahtoisin tietää.[/QUOTE]

Todennäköisesti menisin ensin shokkiin, sen jälkeen höyhentäisin miehen + heittäsin ulos. Tämän jälkeen ottaisin toisen naisen käsittelyyni (erittäin tiukka keskustelu), ja ihan satavarmasti ilmoittaisin hänen miehelleen. En tiedä olisinko yhtään sen "onnellisempi" tuon ilmoituksen jälkeen, mutta näin ainakin tällä hetkellä kokisin itseni tekevän.

Ja kyllä: haluaisin, että minulle kerrottaisiin ehdottomasti, jos mieheni pettäisi. Jos saisin tietää, että ystäväni tiesivät mutteivät minulle kertoneet - olisivat hyvin nopeasti entisiä ystäviä.

Elli Karamelli
quote: Tuota, jos kyseessä olisi oma mieheni en kyllä haluaisi, että hänet minulle käräytetään. Nämä asiat ovat puolisoiden välisiä juttuja, en tosiaan haluaisi, että joku ulkopuolinen tulisi minulle asian ilmoittamaan. Mielummin olisin tietämätön siihen asti, että itse saisin selville.

En nyt kirjoita piruillen, mutta eikö se puolisoiden välinen juttu ole jo tässä vaiheessa myöhäistä, kun toinen on pettänyt? Kolmas henkilö on jo sotkeutunut puolisoiden väliin.

[QUOTE="Kisu";25537285]Ällöttävää toi sun paremmuus. Tarvitsisit muistutuksen siitä, että et ole kaikessa paras jonkun koulutuksesi perusteella. Tai ehkä sun on parempi olla kaltaistesi seurassa halveksumassa muita.[/QUOTE]

Et taida tietää paljoakaan mun koulutuksesta :)

Elli Karamelli
Alkuperäinen kirjoittaja tripod :Erosta seuraa lasten pettymys ja lohduton suru, turvattomuus, stressi, masennus, elintason romahdus, muuto slummiin, uusperhe, koulukoti, sekakätyttö, ammattikoulu, lapsia liian nuorena, kyvyttömyys elää parishuhteessa, vankila, ennenaikainen kuolema.. vaikutukset voi viedä kokonaisen sukulinjan tuhoon.

Jaa, sulla on sitten oikein kokemusta asiasta. Toivottavasti olet selvinnyt jotenkin elämässäsi eteenpäin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Vieras"
[QUOTE="a.p";25537365]Sama tuli mullekkin mieleen...

Ja noi sen käsittämättömät kommentit on saanu mut kyllä kallistumaan todellakin siihen suuntaan, että kerron sille miehelle totuuden.[/QUOTE]

provoilija. Eihän se muuten noin typeriä kirjottelis.

[QUOTE="a.p";25537365]Ja noi sen käsittämättömät kommentit on saanu mut kyllä kallistumaan todellakin siihen suuntaan, että kerron sille miehelle totuuden.[/QUOTE]

Kysy ensin niiltä lapsilta haluavatko jatkaa nykyisen elämän vai muutavatko mielummin muovimatolliseen kaksioon pettäjä-äidinsä kanssa. Niin ne tietää kenet kiittää uudesta elämästä.

nähty on
[QUOTE="a.p";25537365]Sama tuli mullekkin mieleen...

Ja noi sen käsittämättömät kommentit on saanu mut kyllä kallistumaan todellakin siihen suuntaan, että kerron sille miehelle totuuden.[/QUOTE]

taidat olla kostamiseen taipuvainen sitten muutenkin? Vai miten sä oikeutat itsellesi tuon kertomisenhimon, vaikka on kirjoituksistasi päätellen ihan selvää, ettet ole vielä riittävästi viilennyt miettimään omia motiivejasi?

"Kisu"
Kysy ensin niiltä lapsilta haluavatko jatkaa nykyisen elämän vai muutavatko mielummin muovimatolliseen kaksioon pettäjä-äidinsä kanssa. Niin ne tietää kenet kiittää uudesta elämästä.
Mikä vika muovimatossa on? Näköjään sä olet ihminen joka on vähän liian hyvä joka paikkaan. Mutta ainahan voit muiden hullujen professorien kanssa päivitellä muovimattoja ja ammattikouluja. Samalla voitte ihmetellä, että miten joku on niin hullu, ettei tajua hommata ainakin kolmea sivusuhdetta ja parkettia.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä