Jos miehesi pettäisi sinua varatun naisen kanssa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25536103:
Mä en ihan aina ymmärrä tätä 'pidän huolen vain omista asioistani' tapaa.
En mäkään, oon ihan järkyttynyt tästä. Jos toi on yleinen ajattelutapa, niin todennäköisesti mullekkaan ei kerrota, jos tiedetään miehen pettävän. Ihan kamalaa, kuten jo sanoin, niin olisin valmis vaikka maksamaan siitä tiedosta! Se on tasan minun päätökseni jatkaakko vaiko eikö, jos minua on petetty. Ei se ole sen pettäjän päätös, että jatketaan. Totuus kirpasee välillä, mutta minä tahdon elää elämäni sellaisena kun se oikeasti on, en niin, että salaillaan ja peitellään asioita ja eletään epätodellista elämää.

Ja kuten sanoin: säälin sitä miestä ihan tosissaan. Tahtoisin tehdä oikein HÄNTÄ kohtaan, viis noista pettureista ja niiden tunteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25536103:
Mä en ihan aina ymmärrä tätä 'pidän huolen vain omista asioistani' tapaa.
Puolensa ja puolensa. Jos tuntee sen petetyn puolison niin tulee kuvaan vähän eri näkökulmat kuin tuntemattoman kohdalla. Nimittäin aina ei voi tietää, onko sekä pettäjällä että petetyllä kaikki murot kulhossa, eli onko riski, että kertomisesta seuraa jotain puukkohippaa joko sitten perheen sisällä tai peräti kertojaa kohtaan.

"vieras"
Älä sekaannu. Se ei vaan ole oikea tapa toimia tässä tilanteessa. Maailmassa tapahtuu asioita joihin meillä ei ole valtaa. Sinä et voi määrittää mikä on oikea tapa muille elää.
Minkälaisen moraalin mukaan on oikein olla kertomatta toiselle, että niin muuten, toi sun miehesi/naisesi panee muita sun selkäsi takana? On sitten sen toisen oma asia mitä sillä tiedolla tekee, mutta ainakin tietää missä parisuhteessa mennään (jos ei jo tiennyt) ja osaa käydä sukupuolitautitesteissä.

Tässä on kylläkin kyseessä asia, johon "meillä" on valtaa. Kerrotaanko totuus vai peitelläänkö sitä?

Onko sun mielestä oikea tapa elää tosiaan sitä, että ikävät totuudet jätetään kertomatta? Tai onko pettäjän elämäntapa sun mielestä jotenkin oikeampi kuin sen petetyn (jos on niin miten)?

Puolensa ja puolensa, en minäkään ehdoton ole mielipiteessäni. Korostuu jos osapuolet tuntee, ei musta olis pokkana jonottamaan samassa kassajonossa vaikkapa, tai asiakastyössä kohtaamaan osapuolta, jota on mieheni toimesta petetty, ja mä vain koettaisin olla kuin ei mitään.
Pahinta olis, koska mä itse olisin tosiaan ne kassit pakannut, ja tämä mies tietäsii erostamme ja ei kuitenkaan samaan aikaan tietäis, että keiden toimesta ero mun ja mieheni välille olis tullut.

Riippuu siis tyystin tilanteesta ja henkilöistä, ja kuten jo sanoin, puntaroisin sitä kyllä.

"a.p"
Puolensa ja puolensa. Jos tuntee sen petetyn puolison niin tulee kuvaan vähän eri näkökulmat kuin tuntemattoman kohdalla. Nimittäin aina ei voi tietää, onko sekä pettäjällä että petetyllä kaikki murot kulhossa, eli onko riski, että kertomisesta seuraa jotain puukkohippaa joko sitten perheen sisällä tai peräti kertojaa kohtaan.
Tätäkin olen miettinyt. Jos se mies päättäisi puukottaa muijansa ja vaikka exänikin. Vois olla mulla vähän kuitenkin huono omatunto.... :)

nispe
Mieheni petti mua ja mulle soitti ihan tää kakkosnainen (jolla ei sillä hetkellä ollut puolisoa) ja halusi että minäkin tiedän missä mennään. Tosi huomaavaista juu... ja olisin todellakin halunnut tehdä jotain ikävää tuolle naiselle. Jos hänellä olisi ollut puoliso niin varmasti olisin ilmoittanut asiasta.

"a.p"
[QUOTE="joo";25536223]No mä olen sellainen ihminen että mä en halua tietää jos mua petetään. Tekee sen sitten salassa.[/QUOTE]

Osaatko kertoa, miksi ajattelet näin?

joskus pahasti petetty
[QUOTE="a.p";25536169]En mäkään, oon ihan järkyttynyt tästä. Jos toi on yleinen ajattelutapa, niin todennäköisesti mullekkaan ei kerrota, jos tiedetään miehen pettävän. Ihan kamalaa, kuten jo sanoin, niin olisin valmis vaikka maksamaan siitä tiedosta! Se on tasan minun päätökseni jatkaakko vaiko eikö, jos minua on petetty. Ei se ole sen pettäjän päätös, että jatketaan. Totuus kirpasee välillä, mutta minä tahdon elää elämäni sellaisena kun se oikeasti on, en niin, että salaillaan ja peitellään asioita ja eletään epätodellista elämää.

Ja kuten sanoin: säälin sitä miestä ihan tosissaan. Tahtoisin tehdä oikein HÄNTÄ kohtaan, viis noista pettureista ja niiden tunteista.[/QUOTE]

Niin minä sain tietää sillosen miehen pettämisestä, kun sen toisen naisen mies kerto mulle mitä ne on puuhaillu. Olin erittäin kiitollinen että mulle kerrottiin! Kyllä mä haluan tietää jos mua petetään, koska sillonhan mua ei oikeasti rakasteta ja arvosteta. Ja jos mun kohdalle joskus tulis tommonen tilanne, niin kyllä mä kertoisin sille toiselle osapuolelle, sillä on OIKEUS tietää.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"a.p"
Mieheni petti mua ja mulle soitti ihan tää kakkosnainen (jolla ei sillä hetkellä ollut puolisoa) ja halusi että minäkin tiedän missä mennään. Tosi huomaavaista juu... ja olisin todellakin halunnut tehdä jotain ikävää tuolle naiselle. Jos hänellä olisi ollut puoliso niin varmasti olisin ilmoittanut asiasta.
Tollasessa tilanteessahan syy kertomiselle on voinut olla monenlainen. Ehkä halusi miehen itselleen? Ehkä halusi vaan oikeasti "auttaa" sinua? Ehkä halusi kostaa miehellesi?

"vieras"
Ei kai se sen naisen vika ollut, että miehesi ei osanut pitää lerssiään housuissaan? Hirveästi syyllistetään aina sitä toista miestä tai naista ikään kuin nämä olis väkisin kaataneet sen varatun sänkyynsä.

"a.p"
Niin minä sain tietää sillosen miehen pettämisestä, kun sen toisen naisen mies kerto mulle mitä ne on puuhaillu. Olin erittäin kiitollinen että mulle kerrottiin! Kyllä mä haluan tietää jos mua petetään, koska sillonhan mua ei oikeasti rakasteta ja arvosteta. Ja jos mun kohdalle joskus tulis tommonen tilanne, niin kyllä mä kertoisin sille toiselle osapuolelle, sillä on OIKEUS tietää.
Mä olen samaa mieltä. :)

"joo"
[QUOTE="a.p";25536252]Osaatko kertoa, miksi ajattelet näin?[/QUOTE]

Koska mä en halua tietää.

Jos mies itse haluaa pelleillä mun selän takana mutta silti on kotona kaikki hyvin niin ihan vapaasti pelleilkööt. Mä en vaan halua kuulla siitä, mieluummin sitten elän valheessa.
Perhe kasassa ja kaikki onnellisia vaikka ei tiedäkään.
Sellainen soppa siitä tulisikin jos kuulisin pettävän ja mikään ei olisi sen jälkeen ennallaan.
En siis halua että kukaan ottaisi yhteyttä "koska mun kuuluu tietää".

"vieras"
Kyllä kun aikuismaisesti asiaa katsoo, niin se, mitä voidaan menettää, on suurempi riski kuin mitä voidaan saavuttaa. Et voi tehdä tuollaista päätöstä toisten puolesta. Nainen kertoo itse, jos kokee tarpeelliseksi. Ihan hyvin voi olla, että tämä oli tässä ja nyt heidän suhteensa paranee. Näin on monella käynyt. Kaikki eivät elä elämäänsä romanttisissa tarinoissa.

nispe
[QUOTE="vieras";25536278]Ei kai se sen naisen vika ollut, että miehesi ei osanut pitää lerssiään housuissaan? Hirveästi syyllistetään aina sitä toista miestä tai naista ikään kuin nämä olis väkisin kaataneet sen varatun sänkyynsä.[/QUOTE]

Enhän niin ole väittänytkään, mutta on suorastaan röyhkeää soittaa tuollaista asiaa toisen puolisolle ja ilmoitta pokkana että oon pannut sun miestä.

Ja mulla ei riitä pätkääkään ymmärrystä naisille jotka jahtaa varattuja miehiä.

"vieras"
Enhän niin ole väittänytkään, mutta on suorastaan röyhkeää soittaa tuollaista asiaa toisen puolisolle ja ilmoitta pokkana että oon pannut sun miestä.

Ja mulla ei riitä pätkääkään ymmärrystä naisille jotka jahtaa varattuja miehiä.
Sen sijaan olisi pitänyt jatkaa kuten ennenkin ja panna sun miestä sun selän takana?

Eipä niitä juuri tarvi jahdata. Voisit yllättyä siitä miten monet miehet ottaa sormuksen pois kun etsii pillua. Raukat ei kesälläkään tajua, että rusketusraidan erottaisi sokeampikin.

nähty on
[QUOTE="a.p";25536064]Kai mun pitää vielä miettiä tätä asiaa... Mun on hirveen vaikea vaan kuvitella, että joku olisi niin tyhmä että tahtoisi mieluummin olla tietämättä ja elää elämäänsä siinä harhassa hyvillä mielin. Voisin myös keskustella exän kanssa asiasta. Raivopäissäni sille kyllä sanoin, että varota sitä akkaa, kerron sen miehelle tästä.[/QUOTE]

ei tarvitse olla tyhmyyttä se ettei halua tietää. ei edes heikkoutta.

myönnä vaan, että kuvittelemalla tietäväsi mitä tuo mies haluaa ja tarvii, teet väkivaltaa häntä kohtaan. koska samaistut häneen, koet itse olevasi koston oikeutettu enkeli, ja se lämmittää. eli ajattelet vain itseäsi.

on niin helppo repiä toisen ihmisen elämä, kun kokee olevansa ehdottomasti oikeassa. raivopäissään harvoin on.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25536390:

myönnä vaan, että kuvittelemalla tietäväsi mitä tuo mies haluaa ja tarvii, teet väkivaltaa häntä kohtaan. koska samaistut häneen, koet itse olevasi koston oikeutettu enkeli, ja se lämmittää. eli ajattelet vain itseäsi.

on niin helppo repiä toisen ihmisen elämä, kun kokee olevansa ehdottomasti oikeassa. raivopäissään harvoin on.
Pettäjä sen elämän repii, ei se joka tämän käräyttää. Tunnekuohuissa ihmiset vaan mieluummin ottaa uhriksi sen vähän tuntemattomamman.

Mä kävin jututtamassa sitä naista ja hän kiisti kaiken. Mieheni oli siis jo itse tunnustanut. JOS se nainen olisi myöntänyt mulle mokanneensa, mä en olisi tehnyt sen enempää, mutta sen ämmän "Mulla ei ole mitään salattavaa tai hävettävää!" jäi sen verran kaikumaan korviin että kysäisin siltä lutkalta että "Sittenhän sulla ei liene mitään sitä vastaan, että pirautan miehellesi?" Se akka suuttui ja lähti naama punaisena ovet paukkuen kiitämään paikalta ja mä soitin sen miehelle ja kerroin kaiken mitä tiesin asiasta.

itse tahtoisin tietää jos mua petettäisi.On kuitenkin olemassa niitä jotka eivät halua tietää.
Luultavasti lähettäisin vihjaavan viestin että meillä taitaa olla yhteinen ongelma minun mies ja sinun vaimo.Siitä sitten voisi päättää tahtooko tietää mitään vai kaiken.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25536390:

Kuule, jos mulla olisi kosto ja toisten satuttaminen mielessä, niin olisin kertonut tästä asiasta aikaa sitten sekä miehelle, että jokaiselle vastaantulijalle. En varmasti tässä yrittäisi miettiä mitä pitäisi tehdä, vaan olisin jo tehnyt sen muijan elämästä helvettiä.

Ja ei, en ole raivopäissäni. Raivoni olen jo raivonnut. Ja tunnen suurta empatiaa sitä petettyä miestä kohtaan.

nähty on
[QUOTE="a.p";25536427]Kuule, jos mulla olisi kosto ja toisten satuttaminen mielessä, niin olisin kertonut tästä asiasta aikaa sitten sekä miehelle, että jokaiselle vastaantulijalle. En varmasti tässä yrittäisi miettiä mitä pitäisi tehdä, vaan olisin jo tehnyt sen muijan elämästä helvettiä.

Ja ei, en ole raivopäissäni. Raivoni olen jo raivonnut. Ja tunnen suurta empatiaa sitä petettyä miestä kohtaan.[/QUOTE]

niinpä. koska et ole paha ihminen, tarvitset hyvän tekosyyn. oletko kuitenkaan miettinyt asiaa lasten kannalta hetkeäkään? olet tekemässä monen viattoman elämästä helvettiä. pettäjä itse saattaa jopa olla kiitollinen, jos ei ole saanut jätetyksi itse.

pettäjä soitti itse äidilleni kun hävetti niin. en ole antanut anteeksi, että hänen omatuntonsa oli kalliimpi aarre kuin minun perheeni. ehkä olisi ero tullut muutenkin, mutta myöhemmin. olisin tarvinnut ne vuodet.

"Vieras"
[QUOTE="a.p";25535416]Mun tekisi kauheasti mieli ilmottaa sen naisen miehelle tästä, että sen muija pettää sitä. Naisella ei ole aikomusta kertoa siis miehelleen. Heillä on lapsiakin. Ja mun mielestä petetyllä on oikeus tietää asiasta, itse tahtoisin tietää.[/QUOTE]

ollut vähän aikaa sitten täällä?

"Vieras"
Mä kävin jututtamassa sitä naista ja hän kiisti kaiken. Mieheni oli siis jo itse tunnustanut. JOS se nainen olisi myöntänyt mulle mokanneensa, mä en olisi tehnyt sen enempää, mutta sen ämmän "Mulla ei ole mitään salattavaa tai hävettävää!" jäi sen verran kaikumaan korviin että kysäisin siltä lutkalta että "Sittenhän sulla ei liene mitään sitä vastaan, että pirautan miehellesi?" Se akka suuttui ja lähti naama punaisena ovet paukkuen kiitämään paikalta ja mä soitin sen miehelle ja kerroin kaiken mitä tiesin asiasta.

kaiken päin sun naamaasi niin oikein teit. Että pistää vihaks tommoset kaksnaamaset petturit: petetään niin, että paukkuu, ja sitten ei edes uskalleta myöntää asiaa. Mites naisen kävi, kun mies sai tietää?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä