Jos miehesi pettäisi sinua varatun naisen kanssa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"a.p"
Siksi juuri en ole vielä kertonut sille miehelle, koska en tosiaan tiedä tahtovatko ihmiset yleensä tietää vai ei. Itse olisin valmis vaikka maksamaan tiedosta. Ja siis siitä syystä täällä kyselen mielipiteitä. :)

asian yläpuolella
Noh, varmaankin jos tuollainen tilanne tulisi itselle eteen, niin eroaisin ensin omasta miehestäni. Sitten yrittäisin unohtaa tai ainakin jatkaa omaa elämääni eteenpäin.

En usko, että ottaisin yhteyttä pettäjänaisen mieheen. Onhan heillä perhe ja lapset. Ja lapsethan ne eniten tuossa kärsivät. Ja muutenkin - jos nainen on patologinen pettäjä, niin varmaan tulee jäämään kiinni ennemmin tai myöhemmin. Mutta siihen soppaan en haluaisi itseäni enää laittaa. Yrittäisin olla asian yläpuolella.

nähty on
[QUOTE="vieras";25535762]mä kertoisin, muuten jäis asia vaivaamaan..[/QUOTE]

Nimenomaan näin tekisit, koska kysymys on sinun tunteistasi, ei miehen. Jos mies pitää tärkeämpänä perhettä kuin pettämättömyyttä, hän ei halua tietää. Kuka tahansa joka ajattelee lapsiaan, saattaa hyvinkin ajatella näin. Ja hyvästä syystä. Kaikkien itsetunto ei ole kiinni siitä, ettei vain puoliso ole heitä huijannut.

Meiti sen toiseen perheen viattomia lapsia ennen kuin kerrot mitään. Rikkomalla ydinperheen viet lapsilta sekä henkisen kasvualustan että taloudellisen turvan.. heidän koko elämä saattaa mennä raiteiltaan sinun kostohalun takia.

Se perhe saattaa kyllä myöhemmin hajota pettäjän tekojen takia mutta ei ole sun tehtävä nopeuttaa eroprosessia.

• Tykkää
Reactions: Micosa
:(
Meiti sen toiseen perheen viattomia lapsia ennen kuin kerrot mitään. Rikkomalla ydinperheen viet lapsilta sekä henkisen kasvualustan että taloudellisen turvan.. heidän koko elämä saattaa mennä raiteiltaan sinun kostohalun takia.

Se perhe saattaa kyllä myöhemmin hajota pettäjän tekojen takia mutta ei ole sun tehtävä nopeuttaa eroprosessia.
Yllättävän moni lapsi vaistoaa kodin ilmapiirin ja vanhempien ongelmat jo ennenkuin kauan ennenkun vanhemmat edes myöntää ongelmien olemassaolon :(
Nähty ja koettu .
Kyllä se on se pettäjä joka perheen rikkoo eikä se joka nostaa kissan pöydälle.

• Tykkää
Reactions: Joxu
"vieras"
Mun mielestä voit tehdä niinkuin susta itestä tuntuu. Sinä et ole tässä mitään rikkonut. Ja jos se mies pitää perhettä tärkeimpänä niin se varmaan antaa naiselle anteeksi.

"vieras"
Jättäisin oman mieheni, jos pettää kerran, pettää toistekin eikä voi tietää tuoko jonain kauniina päivänä jonkun taudin mukanaan.

Itse en toisen osapuolen miehelle ilmottelisi, harvemmin viestintuoja saa mitään kovin lämmintä vastaanottoa. Ja jos mies on riittävän tyhmä, se uskoo vaimon selitykset, vaikka kuinka monta kertaa (nähty on...). Mutta kysyjille kyllä kertoisin ihan tarkkaankin miksi ollaan erottu.

"a.p"

Tää on mun mielestä tosi kummallinen ajattelutapa. Eikö se muija itse ottanut riskin perheen hajoamisesta, kun meni itseään jakamaan toiselle miehelle? Miettikö se oikeasti millään tavalla lastensa hyvinvointia? Mutta nyt sen ei tarvitse ottaa teostaan vastuuta, vaan minä olen se, kuka tässä joutuu ottamaan vastuun heidän perheensä hajoamisesta, jos päätän kertoa totuuden? Ja ei, en toivo heidän perheensä hajoamista. Mutta minusta on sen miehen oikeus päättää, tahtooko jatkaa ja antaa anteeksi. Eikä sen kuulu elää elämäänsä tietämättä tosiseikkoja. Jos ei se tahdo olla suhteessa epäluotettavan naisen kanssa, niin eikö se saa päättää olla olematta?

"a.p"
Ja kyllä mua ahdistaa ajatus siitä kertomisesta. Mitä jos se ämmä on joku psykopaatti, joka kostaa mulle?

Lisäksi ainakin tällä hetkellä tiedän varmasti, ettei naisella ole aikomusta tunnustaa tekojaan, koska pelkää perheensä hajoamista. Mutta miten tuollainen ihminen PYSTYY elämään normaalia elämää itsensä kanssa?? En vaan ymmärrä. Ei tollanen ihminen rakasta perhettään, ei miestään eikä kyllä lapsiaankaan ihan täysillä.

ÄR
KERRO, KERRO JA KERRO. Jos naisen mies antaa anteeksi niin sitten antaa, mutta akka on itse tiennyt riskinsä (perheen hajoaminen) kun on miestään mennyt pettämään. Lapsilla voi olla hyvä ja tasapainoinen elämä myös vanhempien eron jälkeen. Tasapaino järkkyy aika rankasti jos vuosien päästä mies saa tietää naisensa pettäneen. Ja luultavasti pettää muidenkin kanssa, kun on jo kerran pettäny.
Pettäjiä en sääli missään tilanteessa koskaan, selkäänsä sietäisivät saada ja rankasti.

Niinkuin kaikissa muissakin tilanteissa, jossa mies pettäisi. Pakkaisin kassit ja lähtisin, kerrasta poikki, sanon mä (ja Tarja Ylitalo, palstan vanhempi väestö muistanee rallatuksen).

Puntaroisin aikani, todennäköisesti kertoisin, vaikka aina meuhkataankin että ei pidä sekaantua. Sekaantuisin silti ja kertoisin.

"diu"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25535806:
Nimenomaan näin tekisit, koska kysymys on sinun tunteistasi, ei miehen. Jos mies pitää tärkeämpänä perhettä kuin pettämättömyyttä, hän ei halua tietää. Kuka tahansa joka ajattelee lapsiaan, saattaa hyvinkin ajatella näin. Ja hyvästä syystä. Kaikkien itsetunto ei ole kiinni siitä, ettei vain puoliso ole heitä huijannut.
Mutta ei muilla ihmisillä ole oikeutta päättää sen petetyn puolesta, haluaako se tietää. Sitten kun se saa tietää, niin voi itse päättää haluaako jäädä vai ei. Kaikille reiluinta.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
[QUOTE="vieras";25535420]totta helvetissä siitä saisi tietää koko kaupunki, en säästelisi yhtään ketään asianosaista[/QUOTE]

Peesi! Inhottava kun täälläkin ollaan näköjään sitä mieltä, että jos tietää X:n pettävän puolisoaan, tälle puolisolle ei saa kertoa. Kyllä helvetissä minä ainakin haluaisin tietää ja jos jälkikäteen kävisi ilmi, että kaveri tiesi muttei kertonut, se olis entinen kaveri se.

"Jude"
Minä en kertonut.

Vaikka varmaan olisin alussa suutuspäissäni varmaan kertonut jos olisin silloin jo tiennyt kuka on kyseessä.

Nyt jälkeenpäin olen ihan sinut asian kanssa, siis etten kertonut miehelle. Heilläkin oli pieni lapsi. Ja ainakin edelleen ovat yhdessä, en tiedä tietääkö hänen miehensä, mun mies oli niin tyhmä että jäi kiinni.

Muutamaan kertaan olen ajatellut, että tällä naisella voi olla vaan ajoittain pelko persiissä, kuuleeko mies vai eikö. Ja joutuu asian kanssa ihan itse elämään, sen mitä on tehnyt ja päätöksensä kanssa jos ei ole kertonut miehelle. Tai sitten on ja ovat asian sopineet. En tiedä, mutta ei ole minun asiani.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄR;25535971:
Lapsilla voi olla hyvä ja tasapainoinen elämä myös vanhempien eron jälkeen.
Et tiedä tuota varmasti - niin voi käydä mutta todennäköisyys on melko pieni. Sellaisella epävarmuuskertoimella ei ole perusteltua tehdä yhtään mitään.

Jos on pakottava tarve tehdä jotain niin ota yhteyttä pettäjän kautta, eli anna sille mahdollisuus kertoa itse.

• Tykkää
"a.p"
Kai mun pitää vielä miettiä tätä asiaa... Mun on hirveen vaikea vaan kuvitella, että joku olisi niin tyhmä että tahtoisi mieluummin olla tietämättä ja elää elämäänsä siinä harhassa hyvillä mielin. Voisin myös keskustella exän kanssa asiasta. Raivopäissäni sille kyllä sanoin, että varota sitä akkaa, kerron sen miehelle tästä.

[QUOTE="a.p";25535416]Mun tekisi kauheasti mieli ilmottaa sen naisen miehelle tästä, että sen muija pettää sitä. Naisella ei ole aikomusta kertoa siis miehelleen. Heillä on lapsiakin. Ja mun mielestä petetyllä on oikeus tietää asiasta, itse tahtoisin tietää.[/QUOTE]

Älä sekaannu. Se ei vaan ole oikea tapa toimia tässä tilanteessa. Maailmassa tapahtuu asioita joihin meillä ei ole valtaa. Sinä et voi määrittää mikä on oikea tapa muille elää.

• Tykkää
Omalta kohdaltani ajattelisin että mieluiten kuulisin pettämisestä omalta puolisoltani joka minua on pettänyt. Jos sen kuulisi joltakin ulkopuoliselta se lisäisi vain katkeruutta omaa miestäni kohtaan, ääliö ihminen joka ei edes uskalla kertoa että kaipaa jotakin sellaista mitä ei omassa parisuhteessa saa, (silti ehkä jo ainakin "puolimaailmaa" tietää asian). Jos en itse osaisi epäillä mitään, tuskin pystyisin suhtautumaan viestin tuojaan "pelastavana enkelinä". Eri asia jos epäilykset jo olisivat heränneet ja haluaisin tietää onko epäilyksille aihetta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä