Turhis purkaus miehestä ja sen putkiaivoista.... ärrin purrin ??#`y:/(¤%"#¤#??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinun miehenä en kyllä ostaisi enää mitään lahjaa! Vain raha kelpaa. Tyytymättömyys jne.

Auts. Tuo sattui. Ja oikeasti vaikka se nyt tulee jonkun anonyymin nikin toimesti niin aika pahasti sanottu. Et tainnut lukea stooria läpi. Oli se vähän pitkä ja tylsästi kerrottu. Mutta ei tässä puhuttu että olisin rahaa toivonut lahjaksi, ei todellakaan.

Mutta nyt et siis ole -> sulle kuuluu palkka. Se on lakisääteinen maksu ihan siinä missä muutkin.

Mut mitäs se mulle kuuluu jos annat hyväksikäyttää itseäsi ilmaiseksi. :)

Olenhan mä nyt tehnyt työpaikkahakemuksia muualle, se vaan on että tällä hetkellä ei paikkoja ole avoinna. Olen jo kyllä lähtenyt kattoo muita töitä, siis töitä jotka ovat juuri noita on the floorin töitä. Perusduunia, jotain mistä mä saisin palkkaa...
Mutta ei tällä hetkellä vaan paikkoja ole auki ja nämä avoimet hakemukset eivät ole tuottaneet tulosta.

Olenhan mä nyt tehnyt työpaikkahakemuksia muualle, se vaan on että tällä hetkellä ei paikkoja ole avoinna. Olen jo kyllä lähtenyt kattoo muita töitä, siis töitä jotka ovat juuri noita on the floorin töitä. Perusduunia, jotain mistä mä saisin palkkaa...
Mutta ei tällä hetkellä vaan paikkoja ole auki ja nämä avoimet hakemukset eivät ole tuottaneet tulosta.

Eli se, että vaatisit palkat tekemästäsi työstä on täyttä mielikuvitusta, eikä todellinen vaihtoehto? :laugh:

Auts. Tuo sattui. Ja oikeasti vaikka se nyt tulee jonkun anonyymin nikin toimesti niin aika pahasti sanottu. Et tainnut lukea stooria läpi. Oli se vähän pitkä ja tylsästi kerrottu. Mutta ei tässä puhuttu että olisin rahaa toivonut lahjaksi, ei todellakaan.

luin ja minusta miehesi teki kauniisti kun osti sinulle kalliin lahjan. vaikka itse olen lihava , niin en itse kyllä todellakaan kehtaisi valittaa alusvaatelahjakortista tai kasvohoidosta yms. Mies ajattelee minua! lahja on lahja.ajatus tärkein.

[QUOTE="...";25535160]Niin mut jos ite et oo yrittäjä NYKYISESSÄ firmassa, silloin sun kuuluu saada palkka niinkuin "on the flooritkin".

Tyhmyyttähän toi on jättää monenkuun palkat sisään, kyllä mäkin ukkona hermostuisin. Nyt vaan kova kovaa vastaan.[/QUOTE]

Jossain vaiheessa kirjoitin tai ainakin oli tarkoitus kirjoittaa että kyllä mä toisaalta miestäni ymmärrän että hermostuu tässä tilanteessa. Mutta kun mä en pysty nyt vaikuttaa itse siihen että maksetaanko mulle se palkka vaikka pyydän. Kerron tilanteeni yksityiskohtaisesti pomolle, hänen pitäisi tajuta että mä oikeasti tarvitsen rahaa, mutta silti jostain syystä ei makseta. Ja kun kuitenkin olen hakenut muita töitä jo, etten ole jäänyt tähän tilanteeseen odottamaan ihmettä tapahtuvaksi. Niin ihmettelen että mun mies tukee siis minua ihan täysillä kääntäen tilanteen mun syyksi. Ja alistaa mua tässä suhteessa ny tuolla rahalla. Ei sekään mun mielestä ole oikein. Sosiaalitoimisto laskee että yhteenlasketut tulot teillä on noin paljon niin hyvin pärjäätte. Jos asuisin yhna tai vaan yksin niin sitten toki mä saisin tukia. Mutta nyt en saa vaikka olenkin yksin tässä ahdingossa.

Ihan ihme logiikkaa valittaa nuin kauniista lahjasta. Ei tulis kyllä mieleenkään.
Mutta ap:n oikea ongelma taitaakin olla tuo rahatilanne. Ite en ymmärtäis avo/avioliitossa erillisiä rahoja.

Mutta kun mä en pysty nyt vaikuttaa itse siihen että maksetaanko mulle se palkka vaikka pyydän. Kerron tilanteeni yksityiskohtaisesti pomolle, hänen pitäisi tajuta että mä oikeasti tarvitsen rahaa, mutta silti jostain syystä ei makseta.

Jos ei pyynnöstä makseta -> mennään pidemmälle. Yksinkertaista.

Miksikäs se sulle maksais kun tietää ettei siitä maksamattomuudesta mitään pahaa mieltä pahempaa seuraa. :D

Joko oot ilman töitä ja palkkaa kun firma menee nurin tai teet töitä ilman palkkaa.

Ei tuo palkkaturva välttämättä auta, jos olet ollut tietoinen ettei palkkaa firmasta saa, ainakaan alkuun. Muutenhan kaikki menisi rahattomiin startup-firmoihin töihin vaikka palkasta ei tietoakaan ja sitten hakisi palkkaturvasta. Kyllä ne siellä on tarkkoja. Jos taas firmalla on rahaa ja sulle on luvattu palkka mistä on työsopimus, voi asia olla toinen. Mutta se on muistaakseni 3kk se raja, eli sitä vanhempia palkkoja ei voi hakea. Vai olikohan se 5...

luin ja minusta miehesi teki kauniisti kun osti sinulle kalliin lahjan. vaikka itse olen lihava , niin en itse kyllä todellakaan kehtaisi valittaa alusvaatelahjakortista tai kasvohoidosta yms. Mies ajattelee minua! lahja on lahja.ajatus tärkein.

Oikeesti sinusta on kaunista ostaa vaimolle 100 eurolla alusvaatelahjakortti, samaan aikaan kun mies ei halua antaa vaimolleen rahaa bensaan tai uusien vaatteiden ostamiseen, kun vanhat on rikki ja vaimo kitkuttelee ilman rahaa kotihoidontuella.

Jep. Jep. Sorry, mutta mua ei nyt toi alusvaatelahjakortti jostain kumman syystä sytyttänyt.
Mun mies osti mulla 2 muuta lahjaa, toivottuja. eli nykyisin toivon aina finlandiapalkitun kirjan lahjaksi. Siitä ei puhuttu etukäteen mutta paketissa oli hyttinro6. Hän siis seurasi mikä kirja voitti ja muisti että mä sen haluan ja hankki sen mulle. ajatteli siis minua. Hän tiesi että muhun iski chisun levy ja mä sain sen. Ajatteli mua. Ja nämä lahjat oli toivottuja ja mä sain ne. Hienoa. ja kun juuri oli puhuttu että tässä tilanteessa kun mulle ei ole rahaa tullut niin ei mitään kallista osteta. Niin 100e tuhlaus hepeniin on turhaa.

Jos hän olisi mua ajatellut niin hän ei olisi ostanut tuota lahjakorttia. Tässä tilanteessa jossa aloitan elämäntaparemontin niin ehkä olis käyttänyt vaikka rahat kauneushoitolalahjakorttiin, olisin saanut hyvän startin vaikka jollain kuona-aineiden poistamisella ihosta tms. Mutta en mä nyt voi ostaa etukäteen pienempiä liivejä koska mitkä mun mitat tulee olemaan, never know.

Mutta tää on turhaa. Jos mä vaikka olisin saanut tämän saman lahjakortin vuosi sitten niin ei mitään tän tyylistäkään valitusta olisi kuulunut. Nyt mua vaan ahdistaa kun mulla ei ole rahaa perusjuttuihin niin tuhlata hepeniin rahaa.
Mieli ei vaan ole mukana ollenkaan. Mä kyllä nautin seksikkäistä alusvaatteista ja istuvista ja hyvistä mutta ei kait siinä ole pahaa jos välillä ahdistuu kun tuntuu että raha menee nyt väärin jakoon??

[QUOTE="viekku";25535321]Ei tuo palkkaturva välttämättä auta, jos olet ollut tietoinen ettei palkkaa firmasta saa, ainakaan alkuun. Muutenhan kaikki menisi rahattomiin startup-firmoihin töihin vaikka palkasta ei tietoakaan ja sitten hakisi palkkaturvasta. Kyllä ne siellä on tarkkoja. Jos taas firmalla on rahaa ja sulle on luvattu palkka mistä on työsopimus, voi asia olla toinen. Mutta se on muistaakseni 3kk se raja, eli sitä vanhempia palkkoja ei voi hakea. Vai olikohan se 5...[/QUOTE]

Se on kolme kuukautta. Ja kyllä ne peritään sitten firmalta korkojen kera. Eli alku on mennyt ilman rahaa ja se oli tiedossa enkä siitä ole valittanut. Eikä mun mies. Alkuun ei meillä ollut mitään riitaa rahasta tai siitä että mitenkä maksetaan rahat.

Koska mulla ei ole varaa lähteä suhteestakaan pois. En saa avustuksia mistään koska meidän yhteenlasketut tulot on niin hyvät ja meillä on asuntoja joten köyhiä me ei olla. Eikä kannata miettiä niiden myyntiä nyt, kun tilanne ei kuitenkaan ole kestänyt vuosia. niistä vaan ei saa vuokratuloja kun ne on sukujuttuja joita omistetaan...

Kyllä sulla on varaa. On ihan harhaluulo ettei esim. sosiaalitoimisto avusta kun on yhteinen asunto. Jos on erottava niin on. Ja eihän sitä omistusasuntoa samantien rahaksi muuteta. Eikä siinä lasketa yhteisiä tuloja, koska eihän se mies ole sitten muuttamassa kun eroaa. Köyhä voi olla, vaikka olisikin oma asunto.
Kyllä jos itse pitäisi kituuttaa jollain kotihoidontuella ja mies ei maksaisi mitään vaikka on yhteiset lapsen ja sen pitäisi maksaa "palkkaa" sulle että hoidat teidän _yhteisiä_ lapsia niin lähtisin niin että hippulat vinkuu.
Ja olen lähtenytkin.
Tosin tuo rahasta valitus, siipeilijäksi haukkuminen yms ei ihan ainoa asia ollut mutta hyvin hyvin hyvin suurta osaa esitti.

Ziisus vaan sullekin. Hirviöltä mä vähän näytänkin. Mies miellyttää :laugh: anna mun kaikki kestää!! Miten selität tuon ajatuksesi? Tai siis ketä miellyttää? Mua? Hah :laugh: Eli käyttämällä rahaa nyt alistamisen välineenä. Eli mulla ei ole rahaa ostaa uusia vaatteita niin on hyvä että miellyttää mua ostamalla lahjakortin vaatteisiin joita mä nyt vähiten tarvitsen. Mulla meinaa on alusvaatepuoli kunnossa. Tarpeeksi perusalushousuja ja neljät hyvät, tukevat rintaliivit. Riittää mulle. sitten mulla on siellä korsetteja, korselettia, stringejä ja pitsisiä rintaliivejä niihin sopivin alushousuin kunhan olisin taas saanut raskauskilot karistettua.

Niin että anteeksi vaan jos sua häiritsi mun valitus siitä, että mielestäni mies on käyttänyt rahat väärin. Koska mulla ei ole perusasioihin rahaa niin todellakin valitan että se on käyttänyt rahat väärin. Ja kun parisuhde on aika karilla tällä hetkellä niin ei se niillä pitsihepenillä parane.

anteeks nyt vaan mut sulla on mies joka kuunteli myös ensimmäisen toiveen ja myös uusintatoiveen.mitäköhän mies aattelis kun näkis tän ketjun.kiittämätön nainen,hyi helvetti.... :x

[QUOTE="Anne";25535417]Kyllä sulla on varaa. On ihan harhaluulo ettei esim. sosiaalitoimisto avusta kun on yhteinen asunto. Jos on erottava niin on. Ja eihän sitä omistusasuntoa samantien rahaksi muuteta. Eikä siinä lasketa yhteisiä tuloja, koska eihän se mies ole sitten muuttamassa kun eroaa. Köyhä voi olla, vaikka olisikin oma asunto.
Kyllä jos itse pitäisi kituuttaa jollain kotihoidontuella ja mies ei maksaisi mitään vaikka on yhteiset lapsen ja sen pitäisi maksaa "palkkaa" sulle että hoidat teidän _yhteisiä_ lapsia niin lähtisin niin että hippulat vinkuu.
Ja olen lähtenytkin.
Tosin tuo rahasta valitus, siipeilijäksi haukkuminen yms ei ihan ainoa asia ollut mutta hyvin hyvin hyvin suurta osaa esitti.[/QUOTE]

Mä en ole lähtenyt sosiaalitoimistoon virallisesti vielä tekemään hakemuksia. Soitin yhdelle vanhempieni tutulle joka siellä työskentelee ja kysyin että onko mulla mahdollisuus saada avustuksia ja jos on niin mitä.
Hän kertoi miten se noin niin kuin menee. Eli kun me asumme saman katon alla ja miehen tulot on x e kuussa niin meidän yhteenlasketut tulot eivät oikeuta mihinkään tukiin. Ja kun kerroin että mä saan nyt vaan kotihoidontuen niin sanoi, että täytyisi muuttaa erilleen, eri osoitteisiin. Mutta tässä tilanteesa kun mulla on omissa nimissä asuntoja niin en saisi kaupungilta vuokra-asuntoa koska katsotaan ettei mulla ole hätää. Ja kun sitten muuttaisin toiseen asuntoon joka myöskin on mun ja miehen nimissä niin silti ne tulot laskettaisiin yhteisiksi koska omistamme yhdessä ne asunnot...
Että jee!!

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25535442:
anteeks nyt vaan mut sulla on mies joka kuunteli myös ensimmäisen toiveen ja myös uusintatoiveen.mitäköhän mies aattelis kun näkis tän ketjun.kiittämätön nainen,hyi helvetti.... :x

Alusvaatelahjakortti on ihan kiva ajatus. Riippuu vaan että millä idealla se on tullut. Jos mies toivoo jotain sexyhepenettä missä nainen keikistelisi hänelle niin vatuiks män. Jos ei naisella ole edes päällivaatetta ja mies alistaa rahalla ja suhde on muutenkin huono niin ei toimi.
Jos muuten vain, kun ei muutakaan keksinyt ja ajatteli että tämä on hyvä idea niin se oli ihan hyvä idea. Riippuu miehestä.
Mutta ap:n mies kuullostaa itsekin kiittämättömältä.

Mä en ole lähtenyt sosiaalitoimistoon virallisesti vielä tekemään hakemuksia. Soitin yhdelle vanhempieni tutulle joka siellä työskentelee ja kysyin että onko mulla mahdollisuus saada avustuksia ja jos on niin mitä.
Hän kertoi miten se noin niin kuin menee. Eli kun me asumme saman katon alla ja miehen tulot on x e kuussa niin meidän yhteenlasketut tulot eivät oikeuta mihinkään tukiin. Ja kun kerroin että mä saan nyt vaan kotihoidontuen niin sanoi, että täytyisi muuttaa erilleen, eri osoitteisiin. Mutta tässä tilanteesa kun mulla on omissa nimissä asuntoja niin en saisi kaupungilta vuokra-asuntoa koska katsotaan ettei mulla ole hätää. Ja kun sitten muuttaisin toiseen asuntoon joka myöskin on mun ja miehen nimissä niin silti ne tulot laskettaisiin yhteisiksi koska omistamme yhdessä ne asunnot...
Että jee!!

Jos olette naimisissa, miehellä on ihan lain mukaan velvollisuus elättää sinua ja lapsia. Tosin eihän siihen elättämiseen välttämättä muuta kuulu kuin ne perusruoat ja jokunen vaate silloin tällöin.

Että jee!!

Mä olen itse ollut samassa tilanteessa. Etsinyt kämpän, hakenut sossusta tukea takuuseen ja olen saanut. Ja ekan vuokrankin, kunnes Kelan rahat on lähteneet pyörimään. Ja harkinnanvaraista tukea pesukoneeseen ja huonekaluihin.
Ei laskettu ex-miehen tuloja eikä omistusasuntoa. Siitä kysyivät vain, että mitä sille käy ja se asia oli sillä se.
Itse en hakenut mitään kaupungin vuokra-asuntoa vaan etsin yksityiseltä kohtuuhintaisen asunnon, sekin kun on vaihtoehto.
Hankkiudu eroon siitä äijästä ja rupea hoitamaan asioitasi.

millainen puoliso (huom ei vain mies...) jättää kumppaninsa rahallisesti tyhjän päälle niin että ainoa tapa parantaa tilannettaan on ero? Käsittääkseni jos on naimisissa niin on velvollisuus pitää huolta puolisostaan jos talous on eritelty, eikä vain "vaihtoehto" tehdä niin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Jep. Jep. Sorry, mutta mua ei nyt toi alusvaatelahjakortti jostain kumman syystä sytyttänyt.
Mun mies osti mulla 2 muuta lahjaa, toivottuja. eli nykyisin toivon aina finlandiapalkitun kirjan lahjaksi. Siitä ei puhuttu etukäteen mutta paketissa oli hyttinro6. Hän siis seurasi mikä kirja voitti ja muisti että mä sen haluan ja hankki sen mulle. ajatteli siis minua. Hän tiesi että muhun iski chisun levy ja mä sain sen. Ajatteli mua. Ja nämä lahjat oli toivottuja ja mä sain ne. Hienoa. ja kun juuri oli puhuttu että tässä tilanteessa kun mulle ei ole rahaa tullut niin ei mitään kallista osteta. Niin 100e tuhlaus hepeniin on turhaa.

Jos hän olisi mua ajatellut niin hän ei olisi ostanut tuota lahjakorttia. Tässä tilanteessa jossa aloitan elämäntaparemontin niin ehkä olis käyttänyt vaikka rahat kauneushoitolalahjakorttiin, olisin saanut hyvän startin vaikka jollain kuona-aineiden poistamisella ihosta tms. Mutta en mä nyt voi ostaa etukäteen pienempiä liivejä koska mitkä mun mitat tulee olemaan, never know.

Mutta tää on turhaa. Jos mä vaikka olisin saanut tämän saman lahjakortin vuosi sitten niin ei mitään tän tyylistäkään valitusta olisi kuulunut. Nyt mua vaan ahdistaa kun mulla ei ole rahaa perusjuttuihin niin tuhlata hepeniin rahaa.
Mieli ei vaan ole mukana ollenkaan. Mä kyllä nautin seksikkäistä alusvaatteista ja istuvista ja hyvistä mutta ei kait siinä ole pahaa jos välillä ahdistuu kun tuntuu että raha menee nyt väärin jakoon??

vali vali jatkuu,oot pikkasen plääh...mies päätti toteuttaa kaikki sun toiveet myös sun ALKUPERÄSEN! kuuleppas jos kovasti harmittaa ni puhuppas miehelles et sä et oikeen tykänny sen lahjoista sen TAKIA KUN SE KUUNTELI SUN TOIVEET.häh.kuules vaan...

Jep, ei ihan ole ensimmäisenä mielessä hepenet kun ei ole varaa ostaa ruokaa.
Sama asia kuin jos antaisit, ahfrikkalaisen pienen tytön äitille joka miettii aamusta iltaan, että mistä saa ruokaa minun pienokaiselle kaulakorun.
Se varmaan lämmittäis hänen mieltään siinä tilanteessa tosi paljon. Haukkuisitko sä se kiittämättömäksi naiseksi kun ei se ilostunutkaan siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25535525:
vali vali jatkuu,oot pikkasen plääh...mies päätti toteuttaa kaikki sun toiveet myös sun ALKUPERÄSEN! kuuleppas jos kovasti harmittaa ni puhuppas miehelles et sä et oikeen tykänny sen lahjoista sen TAKIA KUN SE KUUNTELI SUN TOIVEET.häh.kuules vaan...

Olis vaikka toteuttanut sitten vaan ne mun toiveet ja jättänyt asian siihen.
en mä toivonut alusasuja enkä muuta kallista. koska mun TOIVE JUURI OLI ETTEI MITÄÄN KALLISTA KUN EI OLE RAHAA!! Voi viddu....

ja jos sä olisit halunu kauneus salonkiin ni olisit toivonu niin...hei haloo.sua kuunnellaan,ja jos et sano ääneen ja purnaat jälkikäteen ni oma vika.ei sunkaan mies varmaankaan oo ennustaja :O

Miten sä voit kirjoittaa noin? :x

Tajuatko ollenkaan, että ap:n mies ei anna ap:lle rahaa bensaan tai ehjien päällysvaatteiden ostoon? Ruokaan hän antaa rahaa, mutta sekin on kuulemma aina väärää ruokaa, mitä ap kaupasta kantaa.

Toiseksi, ap ei toivonut alusvaatelahjakorttia, hän nimenomaan sanoi, ettei haluakaan yöpaitaa lahjaksi, mitä joskus syksyllä oli puhunut.

Mun mielestä ap:n mies on käsittämätön. Hän käyttää valtaa, rahan avulla, ja se on väärin parisuhteessa, jonka pitäisi olla tasa-arvoinen.

Jep, ei ihan ole ensimmäisenä mielessä hepenet kun ei ole varaa ostaa ruokaa.
Sama asia kuin jos antaisit, ahfrikkalaisen pienen tytön äitille joka miettii aamusta iltaan, että mistä saa ruokaa minun pienokaiselle kaulakorun.
Se varmaan lämmittäis hänen mieltään siinä tilanteessa tosi paljon. Haukkuisitko sä se kiittämättömäksi naiseksi kun ei se ilostunutkaan siitä?

kuka helvettii on puhunu hepeneist...sä halusit yöasun tai jonku ja käy ostaa se....en usko et mies aatteli et hei toi toivo yöasua ja nyt sen on pakko ostaa se korstetti.viddu sä oot pihal....