Hiukan joillakin iso pyörä heittää. Mistä lähtien suvaitsevaisuus on alkanut tarkoittaa KAIKEN mahdollisen hyväksymistä?

Ei kai suvaitsevaisuus sitä tarkoitakaan, ettei voisi nähdä missään asiassa mitään kielteistä.
Itse kyllä pohdin omalla kohdallani, että olen valikoivasti suvaitsevainen. On ns. helppo suvaita ihmisiä, asioita, ajatuksia, suuntauksia, tapoja jne. kun ne ovat riittävän kaukana ja ns. yleismaailmallisia. Mutta asiat, jotka sinänsä suvaitsee, voivat jossakin ihmisessä, josta ei erityisemmin pidä, ollakin kovin vaikeasti suvaittavissa.

"mamaa"
Vähänkö ärsyttävää, että kaikki mahdollinen pitäisi hyväksyä, jos puhuu suvaitsevaisuuden puolesta. Ihan kuin ei saisi olla kielteistä kantaa mihinkään.

Ei se niin mene. Mun mielestäni suvaitsevaisuudessa kyse on ennen muuta syiden ja seurausten ymmärtämisestä ja toisen kunnioittamisesta.
Ei tarvitse. Mutta sinä olet kaiketi koulutettu ihminen ja peräänkuulutat suvaitsevaisuutta, niin ihmettelen että silti todella rumasti kirjoitat joihinkin ketjuihin.

Eikö sitä mielipidettä voi ilmaista ihan kohteliaasti/asiallisesti? Siis kun ON koulutettu ihminen, jonka siis pitäisi olla fiksu ja joka ihmettelee monissa ketjuissa harmaita rumasti huutelijoita... Plussat sulle, että kehtaat olla inhottava ihan omalla naamallasi, mutta vaihtoehto olisi käydä keskustelua asiallisesti myös niistä asioista joista et ole samaa mieltä.

*vink vink* esimerkiksi Milanna ketjuissa kirjoitat todella rumasti. En ole ko. henkilön fani, mutta en silti näe mitään perusteita huonolle käytökselle. Et varmaan kyllä kommentoi mitään tähän, koska yleensä et näytä vastaavan kritiikkiin.

[QUOTE="vieras";25524575]Kun vielä perustelisit miksi siitä homoudesta olisi haittaa esimerkiksi vaikka presidentin viran hoidossa. Hyvinhän Haavistokin on maailmalla pärjännyt myös niissä maissa, joissa homoseksuaalisuus on rikos. Kyllä aikuiset ihmiset ja poliitikot vieläpä osaa erottaa toisen ammattilaisen yksityiselämän julkisesta elämästä.[/QUOTE]

Homous aiheuttaa negatiivisia mielikuvia ja on monen mielestä jopa etovaa. Edustustehtävissä tästä ei ole kuin haittaa.

Jopa riepun kaltaiset tiedostaa tämän mutta ovat silti päättäneet että on hienompaa rääkyä suviaitsevaisuuden puolesta. Jos on yhdentekevää kuka on presidenttinä niin voi keskittyä erinomaisuuden korostamiseen.

[QUOTE="mamaa";25524756]Ei tarvitse. Mutta sinä olet kaiketi koulutettu ihminen ja peräänkuulutat suvaitsevaisuutta, niin ihmettelen että silti todella rumasti kirjoitat joihinkin ketjuihin.

Eikö sitä mielipidettä voi ilmaista ihan kohteliaasti/asiallisesti? Siis kun ON koulutettu ihminen, jonka siis pitäisi olla fiksu ja joka ihmettelee monissa ketjuissa harmaita rumasti huutelijoita... Plussat sulle, että kehtaat olla inhottava ihan omalla naamallasi, mutta vaihtoehto olisi käydä keskustelua asiallisesti myös niistä asioista joista et ole samaa mieltä.

*vink vink* esimerkiksi Milanna ketjuissa kirjoitat todella rumasti. En ole ko. henkilön fani, mutta en silti näe mitään perusteita huonolle käytökselle. Et varmaan kyllä kommentoi mitään tähän, koska yleensä et näytä vastaavan kritiikkiin.[/QUOTE]

Mä en nyt ollenkaan halua henkilökohtaisuuksiin menevää keskustelua. En näe mitään mieltä lähteä kaikenlaisten huutelijoiden asiattomuuksiin vastaamaan.

"mamaa"
Mä en nyt ollenkaan halua henkilökohtaisuuksiin menevää keskustelua. En näe mitään mieltä lähteä kaikenlaisten huutelijoiden asiattomuuksiin vastaamaan.
Juuri näin vastaat muuten aina kun näen sinua asiasta kritisoitavan (eikä ole ensimmäinen kerta). Mielestäni olisi suoraselkäistä kommentoida myös tähän, kun a) olet viime aikoina tehnyt useita suvaitsevaisuuteen liittyviä aloituksia b) kritisoit usein huutelijoita tietyissä aiheissa, mutta itse huutelet varsin usein rumasti muissa ketjuissa.

Ihan oikeasti kiinnostaa. Olet mahdollinen lapseni tuleva opettaja enkä pidä asiasta ollenkaan juuri tuon asian takia. Vielä ikävämpää, ettet voi vastata itseäsi koskevaan kritiikkiin.

ps. tästä yllä mainitusta syystä kirjoitan harmaana nyt.

"vieras"
Homous aiheuttaa negatiivisia mielikuvia ja on monen mielestä jopa etovaa. Edustustehtävissä tästä ei ole kuin haittaa.

Jopa riepun kaltaiset tiedostaa tämän mutta ovat silti päättäneet että on hienompaa rääkyä suviaitsevaisuuden puolesta. Jos on yhdentekevää kuka on presidenttinä niin voi keskittyä erinomaisuuden korostamiseen.
Niin miten siitä on ollut haittaa esimerkiksi Haavistolle tai tälle Saksan ministerille jonka nimi ei nyt tule mieleen?

Uskomatonta, mutta totta: kaikki eivät mieti jatkuvasti mitä toiset makuuhuoneessaan tekevät. Jostain syystä etenkin uskovaiset näyttävät käyttävän suhteettoman paljon aikaa sen pohtimiseen mitä kenenkin sängyssä tapahtuu, ja sitten sen pohjalta lähdetään tuomitsemaan muita. Ikään kuin ei muuta nähtäisikään kuin henkilön seksielämä.

[QUOTE="mamaa";25524922]Juuri näin vastaat muuten aina kun näen sinua asiasta kritisoitavan (eikä ole ensimmäinen kerta). Mielestäni olisi suoraselkäistä kommentoida myös tähän, kun a) olet viime aikoina tehnyt useita suvaitsevaisuuteen liittyviä aloituksia b) kritisoit usein huutelijoita tietyissä aiheissa, mutta itse huutelet varsin usein rumasti muissa ketjuissa.

Ihan oikeasti kiinnostaa. Olet mahdollinen lapseni tuleva opettaja enkä pidä asiasta ollenkaan juuri tuon asian takia. Vielä ikävämpää, ettet voi vastata itseäsi koskevaan kritiikkiin.

ps. tästä yllä mainitusta syystä kirjoitan harmaana nyt.[/QUOTE]

Mä lainaan nyt Niinistöä ja sanon, että mä en suostu nyt ajattelemaan sillä tavalla kuin sinä haluaisit, vaan teen itsenäisesti omat linjavetoni.

Olen muuten vaihtamassa ammattia, niin että toivottavasti en joudu opettamaan sinunkaan lastasi. Tällä hetkellä motivaatio opettamiseen täysin kateissa. Ei oppilaiden, vaan juuri sinunkaltaistesi huutelijoiden takia. Tiedoksesi, että yksikään opettaja ei ole pyhimys ja opettajalla saa olla siviilielämä.

Tämänkaltainen kommentointi menee häirinnän puolelle, koska toistuvasti vedotaan asiaan, jolla ei ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä. Minä olen aina hoitanut työni hyvin, en ole tällä palstalla rikkonut salassapitovelvollisuuttani tai muutenkaan puhunut työstäni. Se, millaisia mielipiteitä minulla yksityishenkilönä on, ei liity millään tavalla työntekooni.

"..."
Olen muuten vaihtamassa ammattia, niin että toivottavasti en joudu opettamaan sinunkaan lastasi. Tällä hetkellä motivaatio opettamiseen täysin kateissa. Ei oppilaiden, vaan juuri sinunkaltaistesi huutelijoiden takia. Tiedoksesi, että yksikään opettaja ei ole pyhimys ja opettajalla saa olla siviilielämä.
Nyt järki käteen näiden kommenttejen kanssa!!!

"mamaa"

Ei kai sillä asialla ole mitään tekemistä hienouden tai erikoisuuden tavoittelun kanssa. Presidentintehtävässä on kyse pätevyydestä tehtävään, eikä siihen liity yksityiselämä (johon seksuaalisuus erittäin vahvasti kuuluu) mitenkään. Itse äänestin Haavistoa, koska hänellä oli mielestäni erittäin hyvät valmiudet tehtävään (ulkopoliittista kokemusta esim. vankka kokemus kriisinhallintatehtävissä, poliittista kokemusta, pitkäaikainen näköalapaikka suomalaiseen yhteiskuntaan aiemman työkokemuksensa pohjalta, hyvä ulosanti ja yleissivistys). Toki arvomaailmojen sopivuus on yksi tärkeä kriteeri, itse en ikinä äänestäisi Timo Soinia...

Julkisessa keskustelussa keskitytään valitettavasti myös aivan käsittämättömiin asioihin presidenttiydestä puhuttaessa, kuten tämä mainittu seksuaalisuus, yksinhuoltajuus, ruma pukeutuminen, ulkomuoto jne. Osaaminen ja tehtävään liittyvät asiat tuntuvat näyttelevän sivuosaa *huoh*

Ps. Olen uskossa. Meitä on varmasti yhtä monta erilaista yksilöä kuin muitakin ihmisiä, ei raamatulla päähän täältä suunnalta ketään :)

"mamaa"
Mä lainaan nyt Niinistöä ja sanon, että mä en suostu nyt ajattelemaan sillä tavalla kuin sinä haluaisit, vaan teen itsenäisesti omat linjavetoni.

Tämänkaltainen kommentointi menee häirinnän puolelle, koska toistuvasti vedotaan asiaan, jolla ei ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä. Minä olen aina hoitanut työni hyvin, en ole tällä palstalla rikkonut salassapitovelvollisuuttani tai muutenkaan puhunut työstäni. Se, millaisia mielipiteitä minulla yksityishenkilönä on, ei liity millään tavalla työntekooni.
Siihen sinulla on oikeus.

Olen muuten opettaja itsekin ja ihan vilpittömästi ihmettelen asiaa. Olen lukenut blogiasi ja vaikutat fiksulta (olet itse linkittänyt blogiasi tänne), siksi kärkevyytesi sai aikaan tämän kysymyksen. Teit aloituksen suvaitsevaisuudesta, joten en ymmärrä miksi aiheeseen ei voi liittää sinulle henkilökohtaisia kysymyksiä? On erikoista, että avaat keskustelun, mutta määrittelet sitten miten ja mitä asiasta saa keskustella (etkä ole valmis henkilökohtaisella tasolla tulemaan mukaan keskusteluun). Kirjoitin tämän opettaja -asian siksi, että halusin selventää motiiviani. Sehän ei ole salaisuus, että olet opettaja ja kotikaupunkisikin on selvillä, koska linkittämässäsi blogissa on suht. yksityiskohtaisia tietoja sinusta.

En ole pyhimys minäkään, mutta silti koen että aikuisena ihmisenä voin osallistua valitsemiini ketjuihin asiallisesti.

naurattaa
[QUOTE="hmmm";25523981]Eli homot pitäisi kaikkien hyväksyä, vaikka he loukkaisivat uskovaisia, haukkumalla satukirjaksi Raamattua? Niinkun ap;kin tekee![/QUOTE]

Niinpäääh. Ja sit jos et halua pressaksi esim. homoa niin olet sairaalloisen kiinnostunut toisten seksielämästä :DD

Yhteistyössä