Minua sitten inhottaa suomalaisten "munattomuus"

Aina mietitään mitä muut ajattelevat. Ajatellaan, ettei Haavistoa voida valita presidentiksi siksi, koska hän on homo ja mitä muut maat nyt tästä ajattelisivat. Ajattelevatko moniavioiset maat, että heillä ei voi olla moniavioinen presidentti tai kuningas, kun Suomessa moniavioisuus on kiellettyä? Eivät ajattele vaan toimivat ihan oman mielensä mukaan. Suomalaisilla on muutenkin aina tuollaista, että pitää yrittää miellyttää viimeiseen asti muita.

Mielestäni kenenkään ei ole mikään pakko äänestää Pekka Haavistoa, mutta perustelu, että mitä muissa maissa ajatellaan on omasta mielestäni naurettava, eikä oikeastaan naurettavaa vaan pikemminkin säälittävä. Eikö ole itsetuntoa sen verran, että voisi tehdä päätöksen ihan oman mielen mukaan eikä sen mukaan mitä jossain muualla mietitään?

Tässä muuten Saksan HOMOulkoministeri näissä maissa, joissa homoseksuaalisuus on kiellettyä.

Kaikki elämästä: Tämä aihe pitäisi olla jo käsitelty, mutta...

Minä en enää jaksa tätä keskustelua. Tuskin kukaan jättää Haavistoa äänestämättä sen takia, että on homo. Älkää enää jaksako tuota edes väittää.

kaksi ehdokasta, toinen parempi-kumpi se sitten kenenkin mielestä on. Sitä äänestetään ja piste!!!!

"vieras"
Minä en enää jaksa tätä keskustelua. Tuskin kukaan jättää Haavistoa äänestämättä sen takia, että on homo. Älkää enää jaksako tuota edes väittää.

kaksi ehdokasta, toinen parempi-kumpi se sitten kenenkin mielestä on. Sitä äänestetään ja piste!!!!
Peesi tälle. Tätä homokysymystä eivät ylläpidä muut kuin muutamat persut, jotka jaksavat siitä kirjoitella ja sitten taas Haaviston kannattajat, jotka syyttävät kaikkea mahdollista homofobiasta ja 80% äänestäjistä ekalla kierroksella suvaitsemattomuudesta. Käsittämätöntä.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
nhjdgg
Sähän se eniten mietit mitä muut ajattelee. Et meinannut edes uskaltaa mennä äänestämään kun muka oot niin nuoren näkönen. Tarkasta eka oma asentees. opasta sitten muita.

Sähän se eniten mietit mitä muut ajattelee. Et meinannut edes uskaltaa mennä äänestämään kun muka oot niin nuoren näkönen. Tarkasta eka oma asentees. opasta sitten muita.
Jos olisit sen lukenut ajatuksella niin kirjoitin, että minua inhottaa se muiden ihmisten PÄIVITTELY ja asiasta HUOMAUTTELU, kommentointi jne. Saavat muut ihmiset ajatella mitä haluavat, mutta en pidä siitä, että ventovieraat ihmiset minulle kommentoivat asiasta, varsinkaan kun en ole mikään julkkis vaan ihan tavallinen ihminen, joka en ole mitään julkisuutta hakemassa tai hakenut.

Itse ainakin olen lukenut vaikka mistä juuri tästä, ettei Haavistoa voi äänestää, kun on homo ja ulkomailla tulisi muka ongelmia.

Itse ainakin olen lukenut vaikka mistä juuri tästä, ettei Haavistoa voi äänestää, kun on homo ja ulkomailla tulisi muka ongelmia.
jaa, minä en ole kuullut tai lukenut tuollaista mistään. Ehkä kannattaa hakeutua sellaisille sivustoille. Jossain Hommafoorumilla ei välttämättä kovin asiallista keskustelua saa mistään asiasta :/ Täällä on joitakin provo-aloituksia ollut aiheesta, ei muuta. Kuka jaksaa enää?? Ole nyt vaan tyytyväinen tästä ehdokkaasta ja äänestä häntä jos hänet parhaimmaksi koet. Eiköhän tämäkin ole jo suvaitsevaisuuden voitto, että suomessa on toisella kierroksella ehdokkaana Haavisto. Näillä alkoituksilla te lyttäätte tämänkin saavutuksen!

Tässä monta ketjua aiheesta
Mites Haavisto presidenttinä vierailisi muslimimaissa? - Iltalehden keskustelufoorumi

Voiko Homo tehdä kauppaa muslimimaihin presidenttinä | Kauppalehti.fi

Voiko Homo olla Presidenttimmee ja edistää vientiämme tänne. - Vihreä liitto - Suomi24

Aamulehti

Siinä muutamia juttuja ja lukemattomia muita vastaavia löytyy netistä.

Lisäksi olen ihan henkilökohtaisesti kuullut, kun ihmiset kauhistelevat kuinka Suomelle naurettaisiin ja miten mahtaisi käydä ulkomailla ja muuta vastaavaa.

"vieras"
Äh, mitä sillä on väliä jos joku jättää äänestämästä sen vuoks,i että hän on homo, varmasti löytyy myös niitä, jotka äänestää häntä vain siksi, että hän on homo.

bi-seksuaali
Tässä täytyy muistaa että Suomi on kuitenkin sellainen maa jossa jotenkin ymmärretään muitakin kultuureita, eikä esim. moniavioisuus ole esteenä isoissa taloudellisissa päätöksissä joita tehdään jonkun muun maan kanssa.

Vaan kun kaikialla kultuuripohja ei ole näin "heiveröinen". Se on ikuisuuksia vanhaa perinnettä, monasti myös sidoksissa uskontoon. Paaaaljon vahvemmalla pohjalla kuin "suomalainen junttius" iki päivänä.

Mites ajattelisit jos suomalaiset päättäjät kättelisivät raiskaajaa ilman että välittäisivät tämän teoista? Joissa maissa homous valitettevasti luetellaan tuon kaltaiseen kastiin, he ovat pahoja rikollisia. Okei, valtioiden päämiehet ovat monasti karvan kansaansa sivistyneempi - eivätkä kai ketää ala kameroiden alla parjata seksuaalisesta suuntauksesta tms. Mutta mitä rajojen sisällä oikeasti tapahtuu, se ei olekaan sitten niin sievää.

Hölmöintä on että suomalaiset kuvittelevat että voivat muuttaa maailmaa. Me ollaa vaan piskuinen terrieri joka räkyttää - mutta jonka isommat saavat hijaiseksi mennen tullen. Valitan. Niin kuin haluaisin uskoa tasapuoliseen maailmaan, ja uskonkin...en usko että tämä on tapa sitä toteuttaa. Naisten oikeudet on kohtentuneet koulutuksen ja sitä kautta levinneen tietoisuuden kautta. Sitä tietä pitäisi seksuaalivähemmistöjenkin oikeudet ajaa. Pitkä, mutta taatusti pysyvämpi tie, kuin uhoaminen ja odottaminen että maailma muuttuu meidän haluamaksi.

"Jeba"

Itseasiassa ihanan rasistinen äitini aikoo juurikin sen takia äänestää Saulia ettei vaan Suomelle tule "homo presidenttiä".

Ei ollut ensimmäisellä kierroksella käynyt edes äänestämässä mutta nyt kuulemma rupes niin paljon kyrpimään ja pelottamaan että pakko mennä.

Itse kuulun Haaviston kannattajiin ja en tiennyt että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa äitimuorin jutuille.

nhjdgg
Jos olisit sen lukenut ajatuksella niin kirjoitin, että minua inhottaa se muiden ihmisten PÄIVITTELY ja asiasta HUOMAUTTELU, kommentointi jne. Saavat muut ihmiset ajatella mitä haluavat, mutta en pidä siitä, että ventovieraat ihmiset minulle kommentoivat asiasta, varsinkaan kun en ole mikään julkkis vaan ihan tavallinen ihminen, joka en ole mitään julkisuutta hakemassa tai hakenut.
Niin, itseasiassa en edes lukenut kuin ensimmäisen lauseen suunnilleen. Jos joku ei halua äänestää homoa, ei se kuulu sinulle sen enempää kuin muille kuuluu se miksi sinä äänestät ketä äänestät.

bi
[QUOTE="Jeba";25520970]Itseasiassa ihanan rasistinen äitini aikoo juurikin sen takia äänestää Saulia ettei vaan Suomelle tule "homo presidenttiä".

Ei ollut ensimmäisellä kierroksella käynyt edes äänestämässä mutta nyt kuulemma rupes niin paljon kyrpimään ja pelottamaan että pakko mennä.

Itse kuulun Haaviston kannattajiin ja en tiennyt että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa äitimuorin jutuille.[/QUOTE]
Äidilläsi on oikeus mielipiteeseensä niin kuin sinullakin. Koita muistaa että sinun lähtökohdat ja tiedostus on aivan toista tasoa kuin äitisi. Mennen paino kulkee mukana monella ja onko se sitten äitisi syy? Vaikka tiedostaisi asia nykyään - miten ei voisi olla tiedostamatta kun joka hemmeti televisio ohjelmassa on stereotyypin kiintiöhomo - niin sisäistäminen ei välttämättä onnistu. Ja vallakin kun tuo homous on ollut pakko tunkea joka paikkaa ja jokaiseen tilanteeseen. Ja aina mallina "kynsiään-viilaava-kimeällä-äänellä-kirkuva-poika-joka-hössösössöttää"

Ihmekö että tuota ei vanhempi väki osaa pitää normaalina?

"vieras"
Tässä monta ketjua aiheesta
Mites Haavisto presidenttinä vierailisi muslimimaissa? - Iltalehden keskustelufoorumi

Voiko Homo tehdä kauppaa muslimimaihin presidenttinä | Kauppalehti.fi

Voiko Homo olla Presidenttimmee ja edistää vientiämme tänne. - Vihreä liitto - Suomi24

Aamulehti

Siinä muutamia juttuja ja lukemattomia muita vastaavia löytyy netistä.

Lisäksi olen ihan henkilökohtaisesti kuullut, kun ihmiset kauhistelevat kuinka Suomelle naurettaisiin ja miten mahtaisi käydä ulkomailla ja muuta vastaavaa.
Varmasti näitä pohdintoja löytyy lisääkin, jos oikein kaivelee. Kysymys on todellakin artikkelien ja keskustelujen tarkoittamassa mielessä tärkeä ja huomioitava. Yllättävän monia asioita täytyy pohtia, jos todellakin kantaa vastuuta.

On helppoa syyttä munattomiksi muita, mutta vastuuttomiksi pitää kutsua niitä, jotka vaativat aina menemään ensimmäisinä vaikka heikoille jäille.
Sellaisten ihmisten, jotka eivät yleensäkään ole valmiina tai kykeneviä ottamaan vastuuta (kuten ilmeisesti Akaatti), ei pitäisi niin innokkaasti olla arvostelemassa muiden ratkaisuja.

Kun olet itse, ihan henkilökohtaisesti kuullut, niin oletko yhtään pysähtynyt innossasi pohtimaan, olisiko niissä kuvaamissasi kauhisteluissa jotain syytä ja mahdollisesti totuuden siemen. Ehkä maailma ei kaikilta osin ole valmis hyväksymään julkihomoa valtionpäämiehenä ja miestä puolisona. Tästä ei varmasti ole kaikkialla haittaa, eikä siihen fiksut ihmiset muuallakaan avoimesti reagoi. Vaikutusta saattaa silti olla taustalla joissain kulttuureissa ja maissa. Miksi suomalaisten täytyy täsää asiassa olla taas riskinottaja. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomessa on täysin hyväksyttävää olla homo ja Haavisto on fiksu ihminen.

vrs
jaa, minä en ole kuullut tai lukenut tuollaista mistään. Ehkä kannattaa hakeutua sellaisille sivustoille. Jossain Hommafoorumilla ei välttämättä kovin asiallista keskustelua saa mistään asiasta :/ Täällä on joitakin provo-aloituksia ollut aiheesta, ei muuta. Kuka jaksaa enää?? Ole nyt vaan tyytyväinen tästä ehdokkaasta ja äänestä häntä jos hänet parhaimmaksi koet. Eiköhän tämäkin ole jo suvaitsevaisuuden voitto, että suomessa on toisella kierroksella ehdokkaana Haavisto. Näillä alkoituksilla te lyttäätte tämänkin saavutuksen!
Et ole lukenut tuollaista mistään? Johan tästä on tämäKIN päivä tälläKIN palstalla jauhettu.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2088183-homoja-pitaa-suvaita-mutta-esim-kristittyja-saa-sorsia-suvaitsevaisuutta/

Etusivulla tyrkyllä esim tuo ketju.

Tässä täytyy muistaa että Suomi on kuitenkin sellainen maa jossa jotenkin ymmärretään muitakin kultuureita, eikä esim. moniavioisuus ole esteenä isoissa taloudellisissa päätöksissä joita tehdään jonkun muun maan kanssa.

Vaan kun kaikialla kultuuripohja ei ole näin "heiveröinen". Se on ikuisuuksia vanhaa perinnettä, monasti myös sidoksissa uskontoon. Paaaaljon vahvemmalla pohjalla kuin "suomalainen junttius" iki päivänä.

Mites ajattelisit jos suomalaiset päättäjät kättelisivät raiskaajaa ilman että välittäisivät tämän teoista? Joissa maissa homous valitettevasti luetellaan tuon kaltaiseen kastiin, he ovat pahoja rikollisia. Okei, valtioiden päämiehet ovat monasti karvan kansaansa sivistyneempi - eivätkä kai ketää ala kameroiden alla parjata seksuaalisesta suuntauksesta tms. Mutta mitä rajojen sisällä oikeasti tapahtuu, se ei olekaan sitten niin sievää.

Hölmöintä on että suomalaiset kuvittelevat että voivat muuttaa maailmaa. Me ollaa vaan piskuinen terrieri joka räkyttää - mutta jonka isommat saavat hijaiseksi mennen tullen. Valitan. Niin kuin haluaisin uskoa tasapuoliseen maailmaan, ja uskonkin...en usko että tämä on tapa sitä toteuttaa. Naisten oikeudet on kohtentuneet koulutuksen ja sitä kautta levinneen tietoisuuden kautta. Sitä tietä pitäisi seksuaalivähemmistöjenkin oikeudet ajaa. Pitkä, mutta taatusti pysyvämpi tie, kuin uhoaminen ja odottaminen että maailma muuttuu meidän haluamaksi.
Suomi on niin pieni ja suoraan sanottuna merkityksetönkin maa maailman mittakaavassa, ettei suurin osa edes tunne Suomea. Miksi ajatellaan, että jos Suomessa olisi homopresidentti, että se olisi jotenkin jotain koko maailman muuttamista? Miksi se pitää ajatella tuolla tavalla?

Pekka Haavisto on tosi itse kertonut jo käyneensä näissä homoudesta kuolemantuomio -maissa eikä ole mitään ongelmia ollut.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";25520487]Peesi tälle. Tätä homokysymystä eivät ylläpidä muut kuin muutamat persut, jotka jaksavat siitä kirjoitella ja sitten taas Haaviston kannattajat, jotka syyttävät kaikkea mahdollista homofobiasta ja 80% äänestäjistä ekalla kierroksella suvaitsemattomuudesta. Käsittämätöntä.[/QUOTE]

Ja peesi täältäkin.

Mä äänestän omasta mielestäni parasta ehdokasta. Se on Niinistö.

Hyvä mies, hyvät arvot. Tekee sen, minkä lupaa. Presidentti.

[QUOTE="vieras";25521032]Varmasti näitä pohdintoja löytyy lisääkin, jos oikein kaivelee. Kysymys on todellakin artikkelien ja keskustelujen tarkoittamassa mielessä tärkeä ja huomioitava. Yllättävän monia asioita täytyy pohtia, jos todellakin kantaa vastuuta.

On helppoa syyttä munattomiksi muita, mutta vastuuttomiksi pitää kutsua niitä, jotka vaativat aina menemään ensimmäisinä vaikka heikoille jäille.
Sellaisten ihmisten, jotka eivät yleensäkään ole valmiina tai kykeneviä ottamaan vastuuta (kuten ilmeisesti Akaatti), ei pitäisi niin innokkaasti olla arvostelemassa muiden ratkaisuja.

Kun olet itse, ihan henkilökohtaisesti kuullut, niin oletko yhtään pysähtynyt innossasi pohtimaan, olisiko niissä kuvaamissasi kauhisteluissa jotain syytä ja mahdollisesti totuuden siemen. Ehkä maailma ei kaikilta osin ole valmis hyväksymään julkihomoa valtionpäämiehenä ja miestä puolisona. Tästä ei varmasti ole kaikkialla haittaa, eikä siihen fiksut ihmiset muuallakaan avoimesti reagoi. Vaikutusta saattaa silti olla taustalla joissain kulttuureissa ja maissa. Miksi suomalaisten täytyy täsää asiassa olla taas riskinottaja. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomessa on täysin hyväksyttävää olla homo ja Haavisto on fiksu ihminen.[/QUOTE]

Miksi koko maailman pitäisi hyväksyä Suomen presidentti. Suomi on ainakin vielä toistaiseksi itsenäinen valtio, jossa presidentin päättävät Suomen kansalaiset eikä koko maailma.

Ja mitä tulee siihen ikäni kauhisteluun niin mielestäni siinä ei ole mitään pahaa jos joku luulee minun olevan nuorempi kuin mitä olenkaan. Mutta sitä en ymmärrä, että miksi kauhistellaan minulle kun en ole julkisuuden henkilö enkä ole julkisuutta hakenut. Ymmärtäisin sen, että jos olisin julkkis niin ihmiset voisivat kirjoittaa netissä, että näytänpä nuorelta, mutta sitä en tajua jos ihan passivirkailija alkaa kommentoimaan ikääni tai kaupan asiakas tulee tivaamaan minulta ikääni sanomatta ennen sitä edes mitään.

nif
Suomi on niin pieni ja suoraan sanottuna merkityksetönkin maa maailman mittakaavassa, ettei suurin osa edes tunne Suomea. Miksi ajatellaan, että jos Suomessa olisi homopresidentti, että se olisi jotenkin jotain koko maailman muuttamista? Miksi se pitää ajatella tuolla tavalla?

Pekka Haavisto on tosi itse kertonut jo käyneensä näissä homoudesta kuolemantuomio -maissa eikä ole mitään ongelmia ollut.
Etkö osaa katsoa toisin päin? Monelle maalle on yksi lysti mitä Suomessa tosiaan tapahtuu. Ja he voivat surutta meidät sivuuttaa jos presidenttimme suuntaus ei miellytä. Kameran edesä toki voidaan jutella ja kätellä ja näyttää kiiltokuvaa omasta maasta. Mutta kameroiden sulkeudettua - totta, ei heille ole väliä.

Mutta mistä Suomi elää? Me elämme liki täysin viennin varassa. Me olemme riippuvaisia monesta maasta. Meillä ei sitä kautta ole suurta varaa lähteä sinne heikoille jäille, meillä ei ole omavaraisuutta joka kantaisi. Eikä voimaa jolla runnoa läpi vanhoillisista aatteista.

On aika eriasia verrata vaikkapa Saksaa ja Suomea keskenään, noin maailman laajuisessa mittakaavassa.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Etkö osaa katsoa toisin päin? Monelle maalle on yksi lysti mitä Suomessa tosiaan tapahtuu. Ja he voivat surutta meidät sivuuttaa jos presidenttimme suuntaus ei miellytä. Kameran edesä toki voidaan jutella ja kätellä ja näyttää kiiltokuvaa omasta maasta. Mutta kameroiden sulkeudettua - totta, ei heille ole väliä.

Mutta mistä Suomi elää? Me elämme liki täysin viennin varassa. Me olemme riippuvaisia monesta maasta. Meillä ei sitä kautta ole suurta varaa lähteä sinne heikoille jäille, meillä ei ole omavaraisuutta joka kantaisi. Eikä voimaa jolla runnoa läpi vanhoillisista aatteista.

On aika eriasia verrata vaikkapa Saksaa ja Suomea keskenään, noin maailman laajuisessa mittakaavassa.
No jos ei Suomen asiat kelpaa niin sitten ei. Kyllä Suomelle löytyy vientikohteita ihan muualtakin. Toisekseen, kuten kirjoitin, Pekka Haavisto on jo toiminut noissa kuolemantuomiomaissa ja mitään ongelmaa ei asian suhteen ole ollut, vaikka hänet on tidetty julkihomoksi.

[QUOTE="Jeba";25520970]Itseasiassa ihanan rasistinen äitini aikoo juurikin sen takia äänestää Saulia ettei vaan Suomelle tule "homo presidenttiä".

Itse kuulun Haaviston kannattajiin ja en tiennyt että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa äitimuorin jutuille.[/QUOTE]

On ihan käsittämätöntä, että jotkut äänestää vain siksi toista, että äänestävät homoa vastaan. Ja ihan yhtä käsittämätöntä on äänestää toista vain siksi, että se on homo. Kumpikin on niin typerää..

• Tykkää
Reactions: Akaatti
nif
No jos ei Suomen asiat kelpaa niin sitten ei. Kyllä Suomelle löytyy vientikohteita ihan muualtakin. Toisekseen, kuten kirjoitin, Pekka Haavisto on jo toiminut noissa kuolemantuomiomaissa ja mitään ongelmaa ei asian suhteen ole ollut, vaikka hänet on tidetty julkihomoksi.
Ai löytyy vai? Oletkos ihan tosissasi että maailmast löytyy läjäpäin maita jotka ovat valmiita ostamaan tuotteita Suomesta? Meidän hinnoilla?? Olekos ihan tosissasi noin sinisilmäinen? Valitettavasti meidän on myytävä sinne minne saamme tuotteita myytyä - vallankin nykymaailman tilanteessa. Ei ole varaa menettää asiakaan asiakasta. Kun kyse ei ole kympin nikaleista vaan miljardeista.

Ja en yhtään ihmettele että Haavisto ei ole kokenut ongelmia. Mikäs olisi tulos jos ko. maassa Haavisto olisikin kivitetty hengiltä? Tunnettu poliitikko ja turvamiehet& kamerat seurana? Millainen julkiuus tuosta olisi levinnyt. Kyllä, he osaavat käyttäytyä. Silti se ei kerro vielä mitää maan sisäisitä asenteista.

"VIHAINEN"
Homoja ja lesboja on Euroopan päättävissä elimissä vaikka kuinka paljon:
-Islannissa lesbo pääministeri
-Belgiassa homo pm
-Berliiniss, Pariisissa homo pormestari
-Saksan ulkoministeri homo
jne.

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä