No kuka äänestää Niinistöä? Perustelut miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtija

Vieras
Ite katselin vaalikeskusteluja ja tajusin että tuota en ainaskaan äänestä vaikka on mukamas niin suosikki. Tahtoisin kuulla miksi häntä joku tahtoo äänestää :)

Niin ja voi myös laittaa oman ehdokkaan nimen?

Itse vielä mietin ketä äänestää. Mutta en ainakaan Niinistöä, Väyrystä tai Lipposta...

Äänestän Niinistöä. Ei nyt mkn ehdoton suosikki poliitikko, mutta pidän häntä varminpana tehtävään ja hänen ajatusmaailmaan samaistun eniten. Muutenkin olen vaaleissa kokoomusta äänestänyt.

Äänestän Niinistöä. Ei nyt mkn ehdoton suosikki poliitikko, mutta pidän häntä varminpana tehtävään ja hänen ajatusmaailmaan samaistun eniten. Muutenkin olen vaaleissa kokoomusta äänestänyt.

Mä olen äänestänyt yleensä keskustaa, mutta nyt poikkean tuohon Niinistöön tästä samasta syystä, että on varma, vakaa, ja suht tavallinen. Fiksu, edustava, perinteisiä ja kristillisiä arvoja kunnioittava. Aika jäyhä ja mielikuvitukseton, mutta tuskin se haittaakaan pressan työssä.

Äänestini Niinistöä enkä ole kusipää, sovinisti porvari. Niinistö nyt on vain tästä joukosta ainut kenet kehtaa lähettää ulkomaille päämies tapaamisiin.

Miksi en äänestänyt muita:
Soini: huoh, sitä nyt saisi hävetä silmät päästään tuolla ulkomailla, pönttö, huono ulosanti. YÄK!
Väyrynen: Liian vanha ja vanhoollinen
Biaude: Kokematon, huumorintajuton, RKP
Lipponen: Liian vanha, tosikko
Essayah: kokematon, arvot liian kaukana omistani
Haavisto: muuten ok, mutta puolta nuorempi miespuoliso pilaa kokonaisuuden. Valitettavasti
Arhinmäki: Liian nuori ja kokematon

Eipä tähä paljon vaihtoehtoja jäänyt

Itse en äänestänyt Niinistöä, mutta moni läheinen sanoi äänestäneensä, ihan vain siksi, että siitä tulee kumminkin pressa.. Huoh. Itse en oikein näe sitä syytä antaa Niinistölle ääntä, mutta on hän varmasti parempi henkilö edustamaan Suomea kun moni muu ehdokkaista. Minä annan kuitenkin ääneni Haavistolle, ja jos hän ei pääse toiselle kierrokselle, niin sitten on kai pakko äänestää jo Niinistöä.

Ja ihan pakko kommentoida, että on se Niinistönkin puoliso puolta nuorempi :P

Voi jättää äänestämättä kokonaan. Tuntuisi siltä kuin monella on perusteluina, että Niinistökin haisee pahalle mutta kun muut haisee vielä pahemmalle. Niinistö on parfymoitu perusteellisesti median toimesta, luonnossa se "löyhkää" oikein kunnolla. Edustava?? Näyttää joltakin huumevierotuksessa olevalta pesukarhulta, silmät seisoo päässä. Kuvitelkaa smalltalkkaamassa jossain tilaisuudessa:".....öööö....juu..juu...jepjep...ööööö"

Alkuperäinen kirjoittaja moni kakku päältä edustava;25490970:
Voi jättää äänestämättä kokonaan. Tuntuisi siltä kuin monella on perusteluina, että Niinistökin haisee pahalle mutta kun muut haisee vielä pahemmalle. Niinistö on parfymoitu perusteellisesti median toimesta, luonnossa se "löyhkää" oikein kunnolla. Edustava?? Näyttää joltakin huumevierotuksessa olevalta pesukarhulta, silmät seisoo päässä. Kuvitelkaa smalltalkkaamassa jossain tilaisuudessa:".....öööö....juu..juu...jepjep...ööööö"

No eihän ne missikisat ole. Kattelepa huvikses muiden maiden päämiehiä ja -naisia,ihan samaan kastiin menee Niinistökin. Mun mielestä ulkonäköä tärkeämpää on se että seisoo sanojensa takana ja on valmis toimimaan ja ennen kaikkea TIETÄÄ mitä tehdä. Tässä mielessä myös Väyrynen olisi hyvä vaihtoehto,tosin kaikki hänen mielipiteensä eivät kohtaa omieni kanssa.

ok, lisätään kusipään, sovinistin ja porvarin lisäksi listaan pihalla olevat naiset, jotka luulevat että presidentinkin tehtävä on olla nätisti huomaamaton ja hajuton. Presidentti ja pikkuhousunsuoja ovat kuitenkin kaksi eri asiaa, ja toivottavasti hyvinkin päinvastaiset ominaisuuksiltaan.

Ei ollut tarkoitus aiheuttaa riitaa vaan kuulla muiden mielipiteitä ja ajatuksia :) Ja perusteluja ketä äänestää ja miksi...

Olen aika samaa mieltä että Niinistö on rikkaiden pressa

Aika säälittäviä on nää hoitajat ynnä muut pankkineidit jotka kokoomusta äänestää ettei vaan kuuluis alempaan duunariluokkaan. Sit huudellaan palkankorotuksia ja lakko-oikeuksia kun tehostetaan työpaikoilla! Sillon kelpaa liitot ja demarit.
Eli ehdoton ei Niinistölle, on EK:n pikku puudeli ja en ole ikinä luottanut huulettomiin ihmisiin.
Mutta ehdoton ei myös Haavistolle. Luuletteko että hänet ja se toyboy otetaan avosylin valtiovierailulle esim vaikka Iraniin tai jonnekkin jenkkien raamattuvyöhykkeelle? Sehän ammutaan jo lentokentälle.

Vain itsekkäät porvarit ja ne, jotka ei viitsi ottaa asioista selvää, äänestävät Niinistöä. Jos niinistöstä tulee presidentti, niin Suomea saa taas kerran hävetä.

Mun lähipiiriin kuuluu vain muutama ihminen, jotka kannattaa Niinistöä. Ihmettelen tosissani suuresti, että mistä häntä kannattava ihmismäärä tulee.
Sadoista facebook-kavereistakin vain kolme on selkeästi Niinistön takana. Haaviston takana taas tuntuu olevan ainakin 100 kaveria. Enemmänkin. (ja lopuista suurin osa ei äänestä).

En tajua mikä tuossa hajuttomassa ja mauttomassa, harmaassa ihmisessä viehättää...

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;25515875:
Äänestän Ninistöä siksi, kun kahdesta pahasta on valittava pienempi paha

Alku asetelmissa ajattelin, että
naiset (Sari ja Eva) on liian nuoria ja kokemattomia samoin pikku Paavo, nää jäi siksi ulkopuolelle
Timoa tarvitaan luomaan vahvaa oppositio politiikkaa ja keski-Paavo on muuten vaan niin ällö

Sitten arvoin loppujen välillä - nyt tokalla kierroksella olisin sitä mieltä että Pekka Haaviston kokemuksella ja näkemyksellä olis enemmän käyttöä muualla, vaikka rauhanneuvottelijana jatkamassa Ahtisaaren työtä, kuin pressana joka nykyisillä valtaoikeuksilla on lähinnä keulakuva (vrt britannian tai ruotsin/norjan kuninkaaliset), joten siten päädyin Niinistöön.
Oli se sitten kuinka paha vaan niin tuossa hommassa ei paljon pysty vaikuttamaan päätöksen tekoon

Äänestän Niinistöä. En ole homofobikko, kannatan tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta, ja myös vihreitä arvoja. Ei "pressan kanssa" tarvitse kaikesta täysin yhtä mieltä olla, mutta kokemus ja osaaminen on mielestäni tärkeitä, siksi Niinistö. Tunnen Haaviston, fiksu kaveri. Mutta hänen aikansa pressana ei ole vielä, tosiaan voisi olla maailmalla muissa hommissa enemmän hyödyksi. Ja Haavisto-Facebook-hypetys ärsyttää. Kannattajat kuvittelet olevansa ainoita suvaitsevaisia ja mollaavat Niinistön kannattajat konservatiivisiksi. Minä en kuitenkaan sellainen ole! Ja vallitsevassa Haavisto-ilmapiirissä ei kannata lähteä hehkuttamaan julkisesti Niinistön puolesta, sellainen lokamäärä tulisi FB.ssä niskaan. Äänestäkää te ketä haluatte, niin minäkin.

Uusimmat

Yhteistyössä