Olinko kohtuuton? Suutuin miehen työmatkasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arvasin, että täällä tulee vaan sontaa niskaan. Te kun kaikki olette niin osaavia, jaksavia ja suvaitsevaisia. Minusta tämä vaan oli kohtuutonta. Perheellinen kuitenkin kyseessä. Ei lapsiperheestä niin vain lähdetä reissailemaan viikoksi. Saa tässä suunnitella koko ensi viikon uusiksi. Eskarilaisen kuskaamiset jne.

Mutta hyvä jos teillä kaikki onnistuu!

Minä ymmärrän sinua hyvin. Ja mitä sitten että suutuit? Palstan mukaan tunteita ei äidillä saa olla.

Asia ratkaistu. Sisko tulee meille opiskelupaikkakunnalta. Jättää muutamat luennot väliin.

Tosin hän on lapseton. Ei hänkään voi lapset kyydissä meidän autoa ajaa.

Lapsettomuuden takia?

lol_cat-12926.jpg

Millaisellas varoitusajalla perheellinen saa sairastua ja joutua vaikka sairaalaan potemaan??

tottakai saa sairastua ja mä olen lapseni tehnyt niin että pärjään niitten kanssa tarvittaessa yksinkin mutta meillä perheenä on päätös että työt tulee sitten viimesenä, eli ei aleta tinkimään omasta jaksamisesta ja ajasta ja suunnitelmista töiden takia eikä ole kummallakaan ongelmia töissä tuosta tullut.

Kohtuuton ja kohtuuton. Ymmärrän sua tosi hyvin! Mun mies on kyllä kieltäytynyt joskus lähtemästä, jos ei ole ollut "ihan pakko". Toki se kuuluu työhön, mutta joskus siihen voi vaikuttaa. Rankkojahan nämä viikot on, jos mies pois. Itselläni lapset onneksi isompia 2v ja 5v, mutta kyllä me isiä kotiin taas kovasti odotellaan. Tulee illalla.

Asia ratkaistu. Sisko tulee meille opiskelupaikkakunnalta. Jättää muutamat luennot väliin.

ja kiitos vaan kaikille, jotka syyllistivät ja sättivät. Ehkä sitten olen avuton luuseri. ja kyllä, en ole tottunut olemaan yksin lasten kanssa.

Ymmärrän, että jos et ole ollut aikaisemmin tällaisessa tilanteessa, se pelottaa. Mun mies on tehnyt aina reissuhommia ja ekaks olin yhden lapsen, nyt kahden (1 ja 4v) kanssa tarvittaessa "yksin". Meillä onneks ei reissuja jatkuvasti, mutta 1-2 viikon juttuja muutamia kertoja vuodessa. Mielestäni sinulla on kuitenkin pelkoja, joista kannattaisi puhua jonkun ammatti-ihmisen kanssa, esim. liittyen tuohon autoiluun. Tottakai siskosi voi kyyditä lapsia, jos hänellä on ajokortti. Samoin sun itse pitää alkaa rohkeasti ajamaan autoa, ensin lyhyitä ja sitten pitempiä matkoja.

Itse on missään tapauksessa jaksaisi koko aikaa kotosalla, olen siis hoitovapaalla. On ihanaa viedä vanhempaa lasta välillä kerhoon jne., vaikka kuskaamisesta oma lähtemisensä tuleekin. Ajelen myös sukulaisille ja kavereille, jotka tosin ovat lähempänä kuin sinulla. Koita päästä pois asenteesta, että kaikki on vaikeaa ja ilman miestä et pysty. Voi olla miehellesikin raskasta, jos tukeudut häneen noin rankasti...

Ymmärrän ap:ta hyvin. Miehesi luultavasti nauttiikin työmatkoistaan, koska pääse irti arjesta, olemaan aikuisten joukossa - kun työvelvollisuudet hoidettu, niin vapaana kuin ellun kana. Karua, mutta valitettavan usein myös totta. Yrittikö miehesi edes sanoa työnantajalle, että ei käy? Että tällaisella varoitusajalla ei perheellinen ihan vaan lähdekään? Vai oliko vaan, että joojoo tottakai lähden vaikka tunnin päästä? Mun mielestä siinä on jo aika iso ero...

Onko miehesi yrittänyt vaihtaa työtä sellaiseen, jossa vähemmän matkustusta? Vai onko vain salaa tyytyväinen tilanteeseen, kun on "pakko" mennä tekemään muutama tunti töitä ja nautiskella loppupäivä vieraalla maalla?

Olen kyyninen ja suorastaan ilkeämielinen, mutta pelkäänpä olevani myös realisti...

Huomaa ettei sulla oo mitään käsitystä työmatkoista.

[QUOTE="vieras";25482675]mitenkä täällä reagoitas jos äiti oliskin lähössä viikoksi "työ"matkalle ja jättäis isän kanssa nuin pienen vauvan ja muut lapset? ja tuolla varotusajalla?[/QUOTE]

siis kun äidithän ei missään nimessä saa poistua kotoa mihinkään,isä ei kelpaa lapsenvahdiksi..ja harvemmin kukaan äiti palaa töihin,jos lapsi on 5 vk vanha?jos nyt oikein muistan vauvan iän..siks toisekseen,työntekohan on ihan normaali syy olla poissa kotoa,varsinkin jos työnkuvaan kuuluu työmatkoja?

ja kiitos vaan kaikille, jotka syyllistivät ja sättivät. Ehkä sitten olen avuton luuseri. ja kyllä, en ole tottunut olemaan yksin lasten kanssa.

Kiva, että siskosi lupautui avksi. Mutta miksi ihmeessä hänkään ei voi ajaa autoa?

Ja vaikka syyllistäminen onkin ikävää, niin ehkä tämä ketju herätti sinussakin ajatuksia. Masennustahan joku taisi epäilläkin. Kannattaisi varmaan vaikka neuvolassa vähän jutella asioita. Tuollainen avuttomuudentunne ei kuulosta ihan normaalilta.

Toimit aivan oikein eli et ole kohtuuton. Suuttua saa,mutta sille ei aina voi mitään. Tosin vaikuttaa jotenkin siltä,että miehesi haluaakin lhteä. Onkohan häneltä kysytty että haluaisiko lähteä. Soita työnantajale ja kysy mikä tämä tilanne on. Hän ymmärtä varmasti kun kyse perheellisestä lapsesta. Varmasti tätmä ta myös perheellinen

Alkuperäinen kirjoittaja voi inva sentää;25482711:
Toimit aivan oikein eli et ole kohtuuton. Suuttua saa,mutta sille ei aina voi mitään. Tosin vaikuttaa jotenkin siltä,että miehesi haluaakin lhteä. Onkohan häneltä kysytty että haluaisiko lähteä. Soita työnantajale ja kysy mikä tämä tilanne on. Hän ymmärtä varmasti kun kyse perheellisestä lapsesta. Varmasti tätmä ta myös perheellinen

:O :laugh: oisko vähän noloa,jos toinen puoliso soittelis työnantajalle??

Sain nyt ap:n kirjoituksista sen kuvan että hän on kotona lasten kanssa päivisin ja pärjää just ja just sen 8h ja mies hoitaa kaupassakäynnit, eskarin viemiset , lasten harrastukset jne. jne. töiden jälkeen tai ennen.
Ei ihme että mies haluaa lähteä työmatkalle ja varmasti nauttii.
ASENNE RATKAISEE!

[QUOTE="huh";25482701]Miksi sä et vastaa kysymyksiin, valitat vaan? Ei sulle olla ilkeitä, vaan sua ihan totta yritettiin auttaa PÄRJÄÄMÄÄN? Tuntuu vaan, ettet sitä oikeasti halua.[/QUOTE]

haluanhan pärjätä. Siksi sisko tuleekin tänne. Onko parempi uupua itse kun pyytää apua? Ehkä te supermammat olette sellaisia. kitkutatte viimeisillä voimilla ja tulokset nähdään iltapäivälehtien sivuilla sitten. Niin hyvin pärjäätte!

ja johan sanoin, että en ole tottunut olemaan pitkiä aikoja yksin kolmen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi inva sentää;25482711:

Miksi ihmeessä mies ei haluaisi lähteä työmatkalle, josta saa kokemusta, kontakteja ja varmaan ihan kivat päivärahat yms. Usein ne työmatkat on kyllä raskaita, että ei aina huvittais lähteä, mutta harva nyt silti jättää tilaisuuden käyttämättä, jos yhtään välittää työstään ja perheestään.

Ja että vaimo soittelis työnantajalle että miksi käsket mun miehen työmatkalle?? Voi apua....

[QUOTE="vieras";25482675]mitenkä täällä reagoitas jos äiti oliskin lähössä viikoksi "työ"matkalle ja jättäis isän kanssa nuin pienen vauvan ja muut lapset? ja tuolla varotusajalla?[/QUOTE]

Ihan samalla tavalla. Ja miksi "tyo"matkalle? Eikohan se ole ihan normaali tyomatka, kaikilla kun ei voi olla 9-17 tyoaikoja.

Ja joku tuossa kirjoitteli etta mies kenties kehtaa viela nauttia olostaan siella tyomatkalla… Karsiako siella pitaisi?

haluanhan pärjätä. Siksi sisko tuleekin tänne. Onko parempi uupua itse kun pyytää apua? Ehkä te supermammat olette sellaisia. kitkutatte viimeisillä voimilla ja tulokset nähdään iltapäivälehtien sivuilla sitten. Niin hyvin pärjäätte!

ja johan sanoin, että en ole tottunut olemaan pitkiä aikoja yksin kolmen kanssa.

no miten sä opit koskaan pärjäämäänkään,jos et edes yritä??mutta voitko sä vastata siihen,että miksi sä tai siskosi ette voi ajaa autolla,jos on lapsia kyydissä?

siis kun äidithän ei missään nimessä saa poistua kotoa mihinkään,isä ei kelpaa lapsenvahdiksi..ja harvemmin kukaan äiti palaa töihin,jos lapsi on 5 vk vanha?jos nyt oikein muistan vauvan iän..siks toisekseen,työntekohan on ihan normaali syy olla poissa kotoa,varsinkin jos työnkuvaan kuuluu työmatkoja?

Ei sitten niin mitenkään:) Minäkin (=äiti) matkustelen työssäni, ja 9kk vauveli on iskän kanssa kotona. Eipä ole kertaakaan kyseenalaistanut matkojani. Ja auta armias jos menisi soittamaan työnantajalle, voi jumankauta sentään. Kai nyt aikuiset ihmiset työnkuvansa tietää! Mä ainakin nauraisin vaimon pellolle, jos tietäisin soittelevan miehen pomolle reissujen takia, tai toisin päin.

Taidat olla aika nuori?
Hyvä että saat apua jos olet itse uupunut. Mutta kannattaisiko silti ihan vastaisuudenkin varalta opetella pärjäämään paremmin YKSIN lasten kanssa?
Minusta myös se, että on viikon omien lastensa kanssa ei tee kenestäkään supermammaa...

Yhteistyössä