Teiniäiti vastaa, kysy mitä haluat

No sitten ei oikeastaan mitään kysyttävää.
Joltain 14-16 vuotiaalta olisin mielelläni vähän kysellytkin...
Etköhän sinä ole jo ihan "aikuinen" äidiksikin.

Minäkin olin teiniäiti ja kohta minun pikkuinen täyttää jo 18v :)

Täytyy sanoa, että se maailmankuva ja ne tiedot mitä mulla silloin oli .. huh huh! Oon kasvanut ihmisenä ja äitinä ihan mielettömästi ja samalla hirveen kiitollinen siitä, että sain olla äiti jo nuorena koska se tuli mulle juuri hyvään saumaan vaikka kaikki ei todellakaan aina niin ruusuista ollut.

itsekin sain 19veenä ensimmäiseni, ja kerkesin tehdä vielä, mitä muutkin ikäisenä. mies oli niin hyvä <3 kävin kouluja jne. en jäänyt kotia juopottelemaan, vaikka sitäkin kerkesin tehdä.. heh... en pitänyt itseäni teininä, vaikka myöhemmin lapsen ollessa alta 10vee ihmiset luulivat meitä sisaruksiks:D

Mutta silti teiniaiti, siita ei valitettavasti paase yli eika ympari :).

Äh, mun mielestä toi on niin vanhanaikaista ajatella että eighTEEN, nineTEEN viittaisi siihen että 18 ja 19 vuotiaat on vielä TEINEJÄ. Ne on kuitenkin jo täysi-ikäisiä, osalla tuon ikäisellä jo ammatti ja työpaikka ja ovat muuttaneet kotoota pois.

Mun mielestä teini 12-16v.

Enemmän sana teini nykyään merkitsee tiettyä käytöstä ja ajatusmaailmaa.

Äh, mun mielestä toi on niin vanhanaikaista ajatella että eighTEEN, nineTEEN viittaisi siihen että 18 ja 19 vuotiaat on vielä TEINEJÄ. Ne on kuitenkin jo täysi-ikäisiä, osalla tuon ikäisellä jo ammatti ja työpaikka ja ovat muuttaneet kotoota pois.

Mun mielestä teini 12-16v.

Enemmän sana teini nykyään merkitsee tiettyä käytöstä ja ajatusmaailmaa.

Voit olla sita mielta, mutta virallisesti 19 v. on teini. Minusta 19 v. ei ole viela edes aikuinen, mutta ymmarran etta virallisen luokituksen mukaan han on :).

Minä olen sitä mieltä, että 19v on vielä teini-ikäinen ja niin asia on virallisestikin. 18v on täysi-ikäinen mikä ei suinkaan ole sama asia kuin aikuinen. Täysi-ikäisyys tarkoittaa vaan tiettyjä asioita, jotka tulevat mahdollisiksi. Onhan sitä baarejakin joihin ei pääse vielä 18v ikäiset, joten sekin jo kertoo siitä että mikään täysi aikuinen se 18v ei vielä ole.

Mutta totta hitossa tajuan, että jokainen 19v pitää itseään erittäin aikuisena. Moni 16v ikäinenkin on mielestään täysin kypsä ja aikuinen. Ja tiedänpä minä jotain rippikouluikäisiäkin, jotka suunnittelee kotoa pois muuttamista ja kaikki on niin helppoa ja tukia saa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Tää on nyt aika ristiriitainen sun kommentti.

virallisesti 19v. on teini, mutta ymmärrät että virallisen luokituksen mukaan hän on aikuinen?? :D

Niinkuin joku tuossa myohemmin hyvin selvittikin, taysi-ikaisyys ei ole sama kuin aikuisuus, itseltakin meni nuo kasitteet sekaisin. Eli yhta aikaa 19 v. on seka teini etta taysi-ikainen, ne ei ole toisiaan poissulkevia termeja.

Minusta tuntuu, että nykyään kaikki nuoremmat haluaa mieltää itsensä teiniäidiksi, koska se on jotenkin cool? Ja nuorena äitiän halutaan puhua teiniäitien puolesta, tottakai.
Teiniäiti on alle 16v, nuori äiti taas 17-20v. Sitä vanhemmat taas taitavat olla jo ihan normaalissa lisääntymisiässä, joten olkoon he normaalin ikäisiä äitejä ;D

Itsekkin sain esikoiseni juuri 18v täytettyäni, mutta en ajatellut itseäni teiniäidiksi, vaan nuoreksi äidiksi.

[QUOTE="vieras";25481198]Minä olen sitä mieltä, että 19v on vielä teini-ikäinen ja niin asia on virallisestikin. 18v on täysi-ikäinen mikä ei suinkaan ole sama asia kuin aikuinen. Täysi-ikäisyys tarkoittaa vaan tiettyjä asioita, jotka tulevat mahdollisiksi. Onhan sitä baarejakin joihin ei pääse vielä 18v ikäiset, joten sekin jo kertoo siitä että mikään täysi aikuinen se 18v ei vielä ole.

Mutta totta hitossa tajuan, että jokainen 19v pitää itseään erittäin aikuisena. Moni 16v ikäinenkin on mielestään täysin kypsä ja aikuinen. Ja tiedänpä minä jotain rippikouluikäisiäkin, jotka suunnittelee kotoa pois muuttamista ja kaikki on niin helppoa ja tukia saa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.[/QUOTE]

On myös k24 baareja. Eikö 23v ole mielestäsi aikuinen? Onko 23v äiti teiniäiti?

Yhteistyössä