Kyllä Suvelan päiväkoti on 100%paska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä1257
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä1257

Vieras
Kävellään usein päiväkodin ohi, tänään taas sain katsoa miten neljä 4-5vee riitelee ja sitten yks lyö toista pulkalla naamaan, toinen lyö takaisin, kauhee huuto ja itku. Mitäs hoitajat? Näkee kaiken, mutta seisoo juoruilemassa, eikä mitään aikomusta tulla auttamaan. Sama ihan pienet, jos istuu ja itkee niin saa itkeä.

Olen myös nähnyt, että tilanne ristäytyy käsistä ja silloin - ja vain silloin - alkaa karjuminen. Siis sellainen kovaääninen sekopäinen huuto että MITÄ SINÄ TEET "#%#¤&&/_. Bussipysäkille kuuluu hyvin - ja se pysäkki ei ole ihan vieressä.

Suvela on Espoon slummi, täällä on paljon mamuja ja ongelmaperheitä (vaikkatään päivän riitelevät lapset ihan suomalaisia), mutta pitääkö palkata myös paskamaiset hoitajat. Eivät todellakaan ole ylityöllistettyä vaan tänäänkin oli monta hoitajaa paikalla. Eivät ikinä leiki lasten kanssa, eivät edes mene lähelle, eivät ees katso lasten suuntaan. Vuoden olen useamman kerran päivässä tätä seurannut.

Kyllä ihan aidosti harmittaa niiden lasten puolesta kun ainoa keino pärjätä on vetää toista naamaan. On hyviäkin hoitopaikkoja ja ihania hoitajia, tämä ei vaan ole yks niistä.

Kamalaa. Ilmoita alueen päivähoidon johtajalle!

Mutta hoitajat eivät voikaan yleensä leikkiä lasten kanssa, kun pitää pitää silmällä koko lapsiryhmää. Tosin tässä tapauksessa eivät hoitaneet tätäkään hommaansa.

En tod ymmärrä miksi tämä asia minua harmittaa, mun lapset eivät (todellakaan) ole siellä hoidossa, muiden lasten asiat eivät hirveästi kiinnosta. Tulee vaan jotenkin niin paska olo kun kävelee ja katsoo aidan yli miten pienillä on kauhea olo eikä ykskään kana vaivaudu ees syliin ottamaan - tai mennä juttelemaan... :(

En tiedä kelle ilmoittaa tai muuttaako se mitään. Uskon, että vanhemmat ei vaan tiedä, että siellä on sellainen meininki ja mamut eivät osaa valittaa? eikö ne huomaa mitään

Asuttiin miehen kanssa siinä Kirkkojärvellä kun opiskeltiin ja mietittiin usein, että kuka hullu laittaa lapsensa siihen Suvelan kouluun ja päiväkotiin? Aloin odottamaan esikoista ja neuvolalääkäri sanoi, että kai muutatte äkkiä pois ennen lapsen syntymää täältä ( oltiin kyllä muuttamassakin :D ) Kertoi vaan, että meidän viereinen kerrostalo, joka oli kaupungin vuokratalo, niin kuulemma 100% kyseisen talon asukkaista ongelmatapauksia ( narkkareita, juoppoja ym. )

Alkuperäinen kirjoittaja äippä1257;25477285:
En tiedä kelle ilmoittaa tai muuttaako se mitään. Uskon, että vanhemmat ei vaan tiedä, että siellä on sellainen meininki ja mamut eivät osaa valittaa? eikö ne huomaa mitään

Espoon keskuksen varhaiskasvatus:
PL 77331, 02070 Espoon kaupunki
Varhaiskasvatuksen aluepäällikkö Anni Mykkänen, Eteläinen palveluyksikkö, puh. (09) 8164 5930
Varhaiskasvatuksen aluepäällikkö Marjatta Korhonen, Pohjoinen palveluyksikkö, puh. (09) 8168 3685
Varhaiskasvatuksen asiantuntija Anja Ruoti, puh. (09) 8164 5932
Varhaiskasvatuksen asiantuntija Ilkka Tahvanainen, puh. (09) 8164 5942
Toimistosihteeri Aino Paananen, puh. (09) 8164 5948

Yhteystiedot - Espoon kaupunki

[QUOTE="Vieras";25477332]En asu Espoossa, mutta haen kaupungin vuokra-asuntoa...enkä ole juoppo, narkkari tms. Tavallinen työssäkäyvä ihminen.
Ap, ilmoita asiasta eteenpäin.[/QUOTE]

en sitä tarkoittanut, vaan tuossa talossa niin nyt vaan lääkärin mukaan sattui olemaan.

Samanlaista olen nähnyt Olarissa Kuutamon päiväkodissa. Ei nyt ehkä ihan noin pahaa, mutta hoitajat seisovat aina ylätasanteella rivissä ja juttelevat, lapset leikkivät itsekseen kaukanakin. Viimeksi ohi kävellessä tyttö kaatui ja löi kasvonsa kallioon, kaverit huusivat hoitajaa apuun niin tämä huutaa vaan takaisin että tule tänne sanomaan, en kuule! Vaikka otsallakin näki, että toista lasta sattui ja kaveri huusi aikuista apuun.

Ja tämän olen kertonut alueen päivähoidon asiantuntijalle.

[QUOTE="vieras";25477339]Alkaako päiväkodin nimi V:llä ja onko yksityisen perustama? Tarkistakaapa poliisilta johtajan-taustasta, se voi selittää myös henkilökunnan valintaa.[/QUOTE]

Mun mielestäni Suvelan päiväkoti alkaa kyllä S:llä...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä1257;25477276:
En tod ymmärrä miksi tämä asia minua harmittaa, mun lapset eivät (todellakaan) ole siellä hoidossa, muiden lasten asiat eivät hirveästi kiinnosta. Tulee vaan jotenkin niin paska olo kun kävelee ja katsoo aidan yli miten pienillä on kauhea olo eikä ykskään kana vaivaudu ees syliin ottamaan - tai mennä juttelemaan... :(

joo tosi kivaa ja sit kun lapset oireilee voidaankin syyttää vanhempia ja tehdä ls-ilmoituksia ja tekopyhänä miettiä yhdessä sossuntätien kanssa että miten perhettä voitaisiin "tukea". No niin ap tiestikö että on sinunkin vastuullasi että siellä pilataan ihmiselämiä. Sinuna soittaisin alue-hallintovirastoon ylitarkastajalle! ja tekisin kantelun! sekä pyrkisin saamaan vanhempienkin tietoon sen että ko.paikassa aliminlyödään lapsia!

[QUOTE="vieras";25477339]Alkaako päiväkodin nimi V:llä ja onko yksityisen perustama? Tarkistakaapa poliisilta johtajan-taustasta, se voi selittää myös henkilökunnan valintaa.[/QUOTE]

Ja poliisihan ilomielin kertoo valveutuneelle kansalaiselle kaiken tarpeellisen, ja tarpeettomankin, kyseisestä ihmisestä!!

:D :D

[QUOTE="madame";25477381]joo tosi kivaa ja sit kun lapset oireilee voidaankin syyttää vanhempia ja tehdä ls-ilmoituksia ja tekopyhänä miettiä yhdessä sossuntätien kanssa että miten perhettä voitaisiin "tukea". No niin ap tiestikö että on sinunkin vastuullasi että siellä pilataan ihmiselämiä. Sinuna soittaisin alue-hallintovirastoon ylitarkastajalle! ja tekisin kantelun! sekä pyrkisin saamaan vanhempienkin tietoon sen että ko.paikassa aliminlyödään lapsia![/QUOTE]

sori ei musta ole ilmoituksen tekijäksi

Jos sitä aitaa ei olis, menisin v**u itse lohduttamaan ja puuttumaan, aidan takaa pystyy vain mulkoilemaan 'hoitajiaa', eikä se heitä haittaa
= katsovat takaisin, katsovat itkeviä lapsia, jutustelu jatkuu

Eipä toi ainut päiväkoti ole, jossa tollasta touhua on. Tosin, jos piha on iso, ei mitenkään kykene näkemään kaikkialle yhtä aikaa.

Mä en kyllä tajua, miten noihin riitoihin ja mätkimisiin ei puututa kovalla kädellä. Hemmetti sentään. Se että joku 1-vee istuu maassa ja itkee tosin ei oikein voi mitään muuta kun istuttaa rattaissa itkemässä. Sylissä kun ei pysty ulkona pitämään. Eipä päiväkoti ole pienten paikka tosiaankaan.

Eipä toi ainut päiväkoti ole, jossa tollasta touhua on. Tosin, jos piha on iso, ei mitenkään kykene näkemään kaikkialle yhtä aikaa.

Mä en kyllä tajua, miten noihin riitoihin ja mätkimisiin ei puututa kovalla kädellä. Hemmetti sentään. Se että joku 1-vee istuu maassa ja itkee tosin ei oikein voi mitään muuta kun istuttaa rattaissa itkemässä. Sylissä kun ei pysty ulkona pitämään. Eipä päiväkoti ole pienten paikka tosiaankaan.

Juu, ei ole ainut. Itekin ollut sellaisissa töissä. On todella ahdistavaa, kun on työkavereina tuollaisia ihmisiä eikä ne muuksi muutu sanoi sit mitä tahansa.

Kyllä niitä itkeviä 1 vuotiaita voi pitää pihalla sylissä. Mulla on välillä ollut parikin kappaletta sylissä ja kolmas vieressä lohdutettavana, silloin olen kyllä sit joutunut jo istumaan penkille. Mutta yhden sylissä olijan kanssa voi partioida pitkin pihaa.

Voi voi voi.. Nyt Taitaa "äippä 1257" vähän liioitella, itse kävelen kyseisen pk:n ohi päivittäin en ole kuullut mainitsemiasi huutoja. Pysäkki on aika lähellä päiväkotia, hyvä jos saat minuutin kulumaan siihen matkaan. Varmasti joka päiväkodissa puututaan jos "neljä 4-5vee riitelee ja sitten yks lyö toista pulkalla naamaan, toinen lyö takaisin". Et tullut ajatelleksi asioita muuten kuin omalla hysteerisella tavalla, sääliksi käy jos mahdollisesta lapsestasi tulee kaltaisesi. Oletko ollut päivääkään töissä päiväkodissa tiedätkö ryhmien kokoja, millasia lapsia? Sinuna en lietsoisi turhaa ihmisiä, tuo on vain sinun näkemys ikävää että esität sen niin että muut kuvittelevat sen pitävän paikkansa.. Ja tulitko ajatelleksi että jos ne pienet ovat juuri aloittaneet itkevät vaikka pitäisit koko päivän sylissä, tai ovat väsyneitä/ nälkäisiä, tai syli ei kelpaa, siitäkin varmasti valittaisit että pitävät lapsia väkisin sylissä..

Me asutaan täällä "pahamaineiselle" slummilla tosin omassa ei vuokra kämpässä..Useastikkin päivässä jolkottelen ton paikan ohi ja ei mitään ongelmia oo ainakaan omiin silmiin sattunu. Mut jos ap on nänhy ni ilmottas ny helkuta soikoon eteenpäin eikä pelkästään mamma palstalla märise. Ei se tilanne siitä muutu.

Ainut mistä nyt jotain "Häiriötä" jos on ollut niin joku ruotsin kielinen ryhmä tuli bussiin niin kauhia huuto ja riehkaminen eikä ne hoitajat paljon eväänsä lotkauttanut ja vähän tuntu olevan maailman napa meininkiä.

Voi voi voi.. Nyt Taitaa "äippä 1257" vähän liioitella, itse kävelen kyseisen pk:n ohi päivittäin en ole kuullut mainitsemiasi huutoja. Pysäkki on aika lähellä päiväkotia, hyvä jos saat minuutin kulumaan siihen matkaan. Varmasti joka päiväkodissa puututaan jos "neljä 4-5vee riitelee ja sitten yks lyö toista pulkalla naamaan, toinen lyö takaisin". Et tullut ajatelleksi asioita muuten kuin omalla hysteerisella tavalla, sääliksi käy jos mahdollisesta lapsestasi tulee kaltaisesi. Oletko ollut päivääkään töissä päiväkodissa tiedätkö ryhmien kokoja, millasia lapsia? Sinuna en lietsoisi turhaa ihmisiä, tuo on vain sinun näkemys ikävää että esität sen niin että muut kuvittelevat sen pitävän paikkansa.. Ja tulitko ajatelleksi että jos ne pienet ovat juuri aloittaneet itkevät vaikka pitäisit koko päivän sylissä, tai ovat väsyneitä/ nälkäisiä, tai syli ei kelpaa, siitäkin varmasti valittaisit että pitävät lapsia väkisin sylissä..

Taidat olla itse siellä kyseisessä pk:ssa töissä? Ei tässä aloittaja hysteeriseltä vaikuta vaan sinä. Juurihan ap sanoi, että oli nähnyt tilanteet missä lyötiin. Siihen pitää ja kuuluu mennä väliin! Miksi teidänlaisianne palkataan päiväkoteihin? En käsitä.

En ole töissä kyseisessä pk:ssa, alalla olen.. Kaikissa päiväkodeissa on puututtu aikaisemmin mainittuihin tilanteisiin.. Aloitus kirjoituksesta saa aivan väärän käsityksen ne jotka eivät alueella asu. Kurjaa kun tuolla tavalla levitetään tarkoituksella väärää kuvaa asuinalueesta.. Ja niihin tilanteisiin mennään väliin!

En nyt ota kantaa juuri kyseisen päiväkodin toimintaan, koska en siitä tiedä mitään.

En silti voi käsittää puolusteluja että "piha-alue on tosi iso, ei kaikkea voi huomata".. No ei tosiaankaan voi, jos tädit siellä ringissä seisovat papatamassa omia juttujaan! Siellähän kuuluu valvoa lapsia ja silloin asetutaan niin että kaikki lapset nähdään. Piste.

Niin monta kertaa olen itsekin nähnyt miten tädit seisoskelevat keskenään ja lapsia saattaa olla jopa toisella puolella rakennusta leikkimässä eivätkä hoitajat kertakaikkiaan näe mitä siellä tapahtuu.

Onneksi tunnen myös useita päiväkodin työntekijöitä, jotka ihan tietoisesti pysyttelevät poissa juoruringistä ja seisovat mielummin itsekseen siellä toisella puolella pihaa seuraamassa lasten touhuja :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä