Jos oman kropan kunto raskauden jälkeen häiritsee, niin miksi ette tee asialle jotain!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25444876]Mä oon hoikka äiti enkä todellakaan jaksaisi evääni nostaa 2 tunnin yöunien jälkeen. Ilmeisesti mulla on vaan hyvät geenit. Ei se vauvaperheen elämä ole aina niin helppoa.[/QUOTE]

Sinä syöt kohtuullisesti.

Ylipainoon tepsii ainoastaan ruokavalio. Pelkällä liikunnalla ei laihdu. Tämä on fakta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25445938:
Minä en tunne yhtään äitiä, jolla ei olisi ollut univelkaa vauvavuotena. Aika suppeaksi menee siis keskustelijoiden määrä sinun kriteereilläsi.

No ei kai tässä ketjussa puhuttukaan pelkästään vauvavuodesta? Vaan myös taaperoikäisten äideistä.

Meillä lapset 5v,2v ja 1v. Käyn kaksi kertaa viikossa body pumpissa ja joskus säännöllisen epäsäännöllisesti lenkillä,kun sellainen rako löytyy. Kesällä pyöräillään porukalla ja käydään uimassa. En koe että joutuisin jotenkin sovittamaan noita menojani tai väkisin etsimään niille aikaa. Mies on töissä 7.00-15.30 ja nuo pumpit alkaa yleensä joskus kuuden,seiskan aikaan. Joskun muksujen päikkäriaikaan saatan tehdä muutaman sarjan käsipainoilla,jos jaksan. Tärkeintä mulle on se että pääsen liikkumaan. Mitään pakkoliikuntaa en harrastais jos se ei tuntuis hyvältä. Liikunta on se mun oma aika ja se antaa mulle energiaa. Raskausaikana liikunta oli todella tarpeellista,sillä saan helposti turvotusta.

[QUOTE="kuntoilija";25445887]Häipykää jo univelkaiset ruikuttajat tästä ketjusta! Luulen että ap tarkoitti tässä sellaisia laiskoja äitejä jotka eivät vaan viitsi kuntoilla, ei 2 tunnin yöunia nukkuvia (vähillä unilla treenaaminen aiheuttaa kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä, lihaskasvuun tarvitaan tarpeeksi unta). Itse tiedän paljonkin äitejä jotka valittavat makkaroistaan vaikka lapset nukkuu ihan hvyin.[/QUOTE]

Mä tykkään urheilla, mutta tykkään myös makeasta ja nälkäisenä tai makean himoisena olen kuin perseeseen ammuttu karhu. Ja muutenkin tykkään nauttia hyvästä ruoasta ja onneksi myös terveellisestäkin, mutta mulla ei myöskään ole motivaatiota mihinkään ruokavalioihin. JOten keskityn valittamiseen.

[QUOTE="miisu";25445979]En lukenut ketjua, mutta muutama helppo vinkki kaikille.

Hommaa kotiin kahvakuula ja treenaile päivän aikana sillä. Liikkeet helppoja ja yksinkertaisia. Tai sit tee ihan perus askelkyykkyjä, tosi hyvää treeniä pakaroille, reisille. Vatsalihaksia voi treenailla aina välillä. Tee lankkuja lisäksi ja punnerra parikytä kertaa. Loppupeleissä ei mee aikaa juurikaan ja saa vähän muotoa kroppaan ja samalla piristyy, kun treenailee.

Ja jos motivaatio on hukassa niin kato itseäsi alastomana peilistä; se on aika pirun hyvä motivaattori! Mää tuijotin monet kuukaudet omaa kroppaani joka ikinen päivä peilistä ja mua niin alko ärsyttämään oma kropan näkö, että oli pakko alkaa tekemään asialle jotain. Nyt olen aika tyytyväinen kroppaani :)[/QUOTE]

Tarttisin vielä lisäksi häkin joka pitäis lapset loitolla että voi tehdä nuo jutut ilman että joku tulee koko ajan iholle.

Semmonen tuli vielä mieleen, että jos "keskittyy valittamaan" samoista asioista kerta toisensa jälkeen, saattaa kuuntelijat jossain vaiheessa kaikota. Ei sitä samaa jaksa aina kuunnella tympiintymättä.

Jos et ole itseesi tyytyväinen, niin sääli edes sitä juttukaveria pitämällä paha mieli aisoissa ja puhumalla vaikka politiikasta. Joskus saa ja pitääkin valittaa, mutta harvinaisen raskaista on ne ihmiset, jotka morkkaavat itseään ja elämäänsä joka käänteessä, tekemättä sille mitään.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kattimarri
Totta turiset! Mä sain puoli vuotta valittaa kamalaa ulkomuotoani. En tiedä mikä meni raskaudessa/synnytyksessä vikaan, mutta jälkitarkastuksessa sanoivat, että ei sitten mitään vatsalihas treenejä puoleenvuoteen. En kyselly enempää, vaan tyydyin kohtalooni. Nyt on puolivuotta täynnä ja paino lähtöpisteessä. Vatsalihaksia oon alkanu pikkuhiljaa treenaan ja toivon, että saisin ne joskus viellä takasin :)

Oon kyllä sitä mieltä, että tisseistä saa jokainen valittaa niin paljon kun haluaa, niille kun ei oikein voi mitään ilman veistä. Tietysti rintalihaksiakin voi treenata, mutta ei sekään mitään riippareita entiselle paikalleen nosta.

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla. Turhan valittajat ovat ärsyttäviä. Jokaisella on mahdollisuus seurata syömisiään ja liikkua jos vaan tahtovat.

Itse kävin esikon kanssa pitkiä vaunulenkkejä päivittäin ja jumppailin päiväunien aikaan. Toisen vauvan kanssa tehtiin myös lenkkejä esikon pyöräillessä mukana. Lisäksi myös jumppailin vauva painona. Syödä saa ihan reilusti imetysaikana, silloin ei ainakaan lihomista tarvitse pelätä (ellei nyt ihan tajuttomasti mässää).

Toinen juttu on sitten tietysti sairaudet, jotka estää liikkumisen tai muuten edistää painonnousua. Silloin saa rauhassa valittaakin.

Minua taas ärsyttää ne, jotka päivästä toiseen valittaa jumiutuneita lihaksiaan ja särkeviä niveliään, kun eivät ole löytäneet balanssia treenamiseen. ..tuttaa oikeastaan, ihan ihmevalittajat, valivalivali, älkää tulko mulle aukomaan PRKL!!!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25445592:
Helpompihan se on silloin tällöin huokaista, että kroppa on huonossa kunnossa, kuin järjestää koko elämä uudestaan sen paremman kropan saamiseksi.

Tässä ihmetellään miten se on muka niin vaikeaa, mutta samaan hengenvetoon luetellaan lista vaatimuksia. Sanotaan, että kaikkihan siihen pystyy, mutta sitten jossain vähän kaunistellaan, että "ymmärtäähän sen tietysti jos valvotaan paljon jne".

Ja sitten tuo ap:n viestissä oleva syömisjuttu. Kyllä minun logiikallani on sata kertaa helpompaa lämmittää se einespizza tai nakata uuniin nakkeja ja ranskalaisia, kuin kuoria ja pilkkoa kasviksia ja salaattiaineksia.

Minusta on lähtökohtaisesti outoa ja nyrjähtänyttä, että se plösö kroppa on ikään kuin se automaattinen lähtökohta, jota pitää työllä ja tuskalla timmiyttää. Normaalissa tilanteessahan sen kropan ei raskaudenkaan jälkeen kuulu olla räjähtänyt.

Jotain on pielessä, jos raskaus tai vauva-arki saa naisen leviämään ja huonoon kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;25447380:
Minusta on lähtökohtaisesti outoa ja nyrjähtänyttä, että se plösö kroppa on ikään kuin se automaattinen lähtökohta, jota pitää työllä ja tuskalla timmiyttää. Normaalissa tilanteessahan sen kropan ei raskaudenkaan jälkeen kuulu olla räjähtänyt.

Jotain on pielessä, jos raskaus tai vauva-arki saa naisen leviämään ja huonoon kuntoon.

No ei mulla ole kyllä elämässä mitään pielessä, onnellinen parisuhde, oma talo, vakkarityö, jossa viihdyn, ihania ystäviä ja sosiaalinen, iloinen luonne olen. Raskausaikana tuli 30kg, kun ennestään oli joku 10kg ylipainoa, jota en edes yrittänyt laihduttaa, vaan viihdyin siinä painossa (ei tarvinnut stressata eikä rehkiä, sai herkutellakin kohtuudella). Eli yhtäkkiä mulla oli 40kg liikaa, josta laitokselle jäi 6. Raskausmyrkytys oli lopussa ja osa oli turvotusta, eli joku 10kg lähti ihan nopsasti sitten kotona. Mutta ne 14kg olikin pysyvämpää kamaa, enkä mä ole mikään himoliikkuja ja kun en päässyt muita paheita imetyksen takia tekemään, niin herkuttelin sitten suklaalla. Johti siihen, että 10kg jäi niistä raskauskiloista ja tulin uudelleen raskaaksi. Eli nyt oon raskaana ja lähtiessä tähän on 20kg ylipainoa. Eka kolmannes takana, eikä paino ole vielä noussut, mutta kauhulla odotan... :D ;)

Pointti tässä on se, ettei minkään tarvitse olla pielessä, jos jollekin tulee ylikiloja enemmän kuin toiselle. Fakta on se, että jos joskus on ollut ylipainoinen, niin lihoo nopeammin kuin sellainen, joka ei ole ylipainosta koskaan kärsinyt. Lisäksi ex-ylipainoisen laihduttaminen on hankalampaa raskauden jälkeen kuin ex-hoikan, siinä toinen fakta (johtunee heikosta luonteenlaadusta tai vastaavasta, mutta näin se vaan on). Se, että joku katsoo asiakseen arvostella toisia ihmisiä (varsinkin tuntematta taustoja) on musta äärimmäisen typerää ja osoittaa rasismin kaltaista suvaitsemattomuutta. En ole koskaan törmännyt ylipainoiseen, joka vaan valittaisi kiloistaan, enkä tiedä missä aloittaja sellaisiin sitten aina törmää. Ja miksi ihmeessä aloittaja sitten ei puhu heille itselleen, jos asia noin riepoo ja hänen elämäänsä hankaloittaa?

Eläkää ihmiset omaa elämäänne ja iloitkaa elämän hyvistä puolista. Älkää hyvät ihmiset saako itseänne raivon partaalle toisten ihmisten tekemistä valinnoista, se on ihan turhaa, eikä johda yhtään mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen pläski;25447469:
Pointti tässä on se, ettei minkään tarvitse olla pielessä, jos jollekin tulee ylikiloja enemmän kuin toiselle. Fakta on se, että jos joskus on ollut ylipainoinen, niin lihoo nopeammin kuin sellainen, joka ei ole ylipainosta koskaan kärsinyt. Lisäksi ex-ylipainoisen laihduttaminen on hankalampaa raskauden jälkeen kuin ex-hoikan, siinä toinen fakta (johtunee heikosta luonteenlaadusta tai vastaavasta, mutta näin se vaan on)..

Olet väärässä:) Kyllä se nimenomaan kertoo siitä, että jotain on pielessä syömistottumuksissa ja suhteessa ruokaan, jos kerää ylikiloja. En ottanut kantaa elämänlaatuun muuten.

Ja se entinen ylipainoinenkaan ei liho, jos noudattaa terveitä syömistottumuksia. Hän saattaa lihoa nopeammin kuin hoikka, jos ryhtyy oikein mässäilemään. Ja se entisen ylipainoisen laihduttaminen ei kyllä ole sen vaikeampaa kuin muidenkaan. Älä nyt jaksa keksiä päästäsi.

Jos jossain tutkimuksessa on saatu tulos, että keskimäärin entinen ylipainoinen lihoo helpommin tai laihtuu huonommin kuin hoikat, niin kannattaa ihan katsoa myös, kuinka paljon esim. prosentuaalisesti se on oikeasti on. Yleensähän eroa voi olla joo, mutta se on niin merkityksettömän pieni, että käytännössä sillä ei ole väliä. Ja ne ovat vain mahdollisia keskiarvoja, sekin kannattaa muistaa.

Ihna turha vedota noihin mainitsemiisi asioihin, ne ovat puppua ja tekosyitä parhaasta päästä.

Hmm mulla tais lähteä kaikki ihan siksi että söin vähän(vähemmän kuin kulutin vaikka paljoa en kuluttanutkaan olemalla), sektion jälkeen treenaaminen kun ei kauheasti tullut mieleeni. :D

[QUOTE="sama";25447637]Olet väärässä:) Kyllä se nimenomaan kertoo siitä, että jotain on pielessä syömistottumuksissa ja suhteessa ruokaan, jos kerää ylikiloja. En ottanut kantaa elämänlaatuun muuten.

Ja se entinen ylipainoinenkaan ei liho, jos noudattaa terveitä syömistottumuksia. Hän saattaa lihoa nopeammin kuin hoikka, jos ryhtyy oikein mässäilemään. Ja se entisen ylipainoisen laihduttaminen ei kyllä ole sen vaikeampaa kuin muidenkaan. Älä nyt jaksa keksiä päästäsi.

Jos jossain tutkimuksessa on saatu tulos, että keskimäärin entinen ylipainoinen lihoo helpommin tai laihtuu huonommin kuin hoikat, niin kannattaa ihan katsoa myös, kuinka paljon esim. prosentuaalisesti se on oikeasti on. Yleensähän eroa voi olla joo, mutta se on niin merkityksettömän pieni, että käytännössä sillä ei ole väliä. Ja ne ovat vain mahdollisia keskiarvoja, sekin kannattaa muistaa.

Ihna turha vedota noihin mainitsemiisi asioihin, ne ovat puppua ja tekosyitä parhaasta päästä.[/QUOTE]

Asetit sanasi niin, että sain käsityksen, että jotain on pielessä elämässä. Totta helvetissä jotain on pielessä syömistottumuksissa, senhän nyt tietää lapsikin, jos on ylipainoa! :D Juurihan sanoin, että mulla se kompastuskivi on suklaa. Ja toi lihomis-/laihtumisjuttu on ihan täyttä asiaa, aina hoikat on lapsesta saakka tottuneet ja osanneet syödä oikein kulutukseen nähden, kun taas aina pulskat.... Niin, mitenpä selität sen, että mun äidin piti minun ollessa alle vuoden ikäinen alkaa säännöstellä mun vellinsyöntiä, kun painoa tuppasi tulemaan liikaa. Kun taas aina hoikka siskoni, jota äiti syötti samanverran (meillä vuosi ikäeroa) sai jatkaa mussuttamista eikä ole koskaan ollut ylipainoinen. Eli söimme vauvoina tismalleen saman verran, mutta mun piti alkaa säännöstellä, siskon ei. En vielä alle vuoden ikäisenä paljoa keksipurkillä päässyt käymään, eli eikö muka aineenvaihdunnalla ole asiaan mitään tekemistä? Nää on mun omia kokemuksia ja perustuu käytettävissäni olevaan tutkimusmenetelmään, eli seurantaan ja arviointiin :D

Ja itse olen ollut kunnolla ylipainoinen kerran elämässäni ennen raskautta, eli mun RASVASOLUJEN MÄÄRÄ on suurempi, kuin ennestään hoikalla ja tottahan mä silloin myös lihon nopeampaa ja laihdun hitaampaa, se on ihan tieteellisesti tutkittu juttu, ei mitään mun oman pään keksintöä :)

Onnekseni mun ystät jaksaa tarvittaessa kuunnella laihdutusyrityksistäni ja valituksistani kilojen suhteen, eikä nälvi selän takana keskustelupalstoilla... :)

Semmonen tuli vielä mieleen, että jos "keskittyy valittamaan" samoista asioista kerta toisensa jälkeen, saattaa kuuntelijat jossain vaiheessa kaikota. Ei sitä samaa jaksa aina kuunnella tympiintymättä.

Jos et ole itseesi tyytyväinen, niin sääli edes sitä juttukaveria pitämällä paha mieli aisoissa ja puhumalla vaikka politiikasta. Joskus saa ja pitääkin valittaa, mutta harvinaisen raskaista on ne ihmiset, jotka morkkaavat itseään ja elämäänsä joka käänteessä, tekemättä sille mitään.

Minä edelleen ihmettelen, missä tällaisia jatkuvasti elämästään valittavia ihmisiä on. En nyt ollenkaan saa kiinni tästä ongelmasta. Ainahan kaikki jostakin valittavat, jos ei muusta niin säästä ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen pläski;25447815:
Ja itse olen ollut kunnolla ylipainoinen kerran elämässäni ennen raskautta, eli mun RASVASOLUJEN MÄÄRÄ on suurempi, kuin ennestään hoikalla ja tottahan mä silloin myös lihon nopeampaa ja laihdun hitaampaa, se on ihan tieteellisesti tutkittu juttu, ei mitään mun oman pään keksintöä :) :)

Itse asiassa rasvasolujen määrä on ihmisillä aika vakio (tietty naisilla enemmän kuin miehillä) vaan niitten KOKO vaihteelee.

[QUOTE="joku";25448558]Miks hitossa hankit noin monta noin pienillä ikäeroilla? Ja vielä noin pieneen kämppään. Oma vika et oma aika on kortilla.[/QUOTE]

Ja se asia kuuluu sulle miten, että miksi mulla on tällainen perhe ja asutaan tässä kämpässä? En ole valittanut, sanonut vain, ettei se välttämättä onnistu, ainakaan mulla. Enkä ole valittanut siitäkään ettei ole omaa aikaa tai etten pääsis lenkille. Keksit omias.

[QUOTE="heips";25448593]Itse asiassa rasvasolujen määrä on ihmisillä aika vakio (tietty naisilla enemmän kuin miehillä) vaan niitten KOKO vaihteelee.[/QUOTE]

Niin, aikuisilla rasvasolujen määrä pysyy samana, mutta nuoruudessa kasvaa, jos ylipainoa on. Sitä tarkoitin, itselläni siis nuorena ne paino-ongelmat, aikuisiässä vain joku 10kg ylipainoa ennen raskautta.

http://www.fitfarm.fi/

Tonne noin ilmottautumaan ken haluaa.Normaaalia terveellistä ruokaa!
Itse olen huomannut että esim tunnin kun tekee kotijumppaa niin johan tulee energiaa ja jaksaa taas paljon paremmin!
Lapsetkin innoissaa tekee "kyykkyjä "..ja välillä sit taas leikkii.

Yhteistyössä