[QUOTE="sama";25447637]Olet väärässä

Kyllä se nimenomaan kertoo siitä, että jotain on pielessä syömistottumuksissa ja suhteessa ruokaan, jos kerää ylikiloja. En ottanut kantaa elämänlaatuun muuten.
Ja se entinen ylipainoinenkaan ei liho, jos noudattaa terveitä syömistottumuksia. Hän saattaa lihoa nopeammin kuin hoikka, jos ryhtyy oikein mässäilemään. Ja se entisen ylipainoisen laihduttaminen ei kyllä ole sen vaikeampaa kuin muidenkaan. Älä nyt jaksa keksiä päästäsi.
Jos jossain tutkimuksessa on saatu tulos, että keskimäärin entinen ylipainoinen lihoo helpommin tai laihtuu huonommin kuin hoikat, niin kannattaa ihan katsoa myös, kuinka paljon esim. prosentuaalisesti se on oikeasti on. Yleensähän eroa voi olla joo, mutta se on niin merkityksettömän pieni, että käytännössä sillä ei ole väliä. Ja ne ovat vain mahdollisia keskiarvoja, sekin kannattaa muistaa.
Ihna turha vedota noihin mainitsemiisi asioihin, ne ovat puppua ja tekosyitä parhaasta päästä.[/QUOTE]
Asetit sanasi niin, että sain käsityksen, että jotain on pielessä elämässä. Totta helvetissä jotain on pielessä syömistottumuksissa, senhän nyt tietää lapsikin, jos on ylipainoa!

Juurihan sanoin, että mulla se kompastuskivi on suklaa. Ja toi lihomis-/laihtumisjuttu on ihan täyttä asiaa, aina hoikat on lapsesta saakka tottuneet ja osanneet syödä oikein kulutukseen nähden, kun taas aina pulskat.... Niin, mitenpä selität sen, että mun äidin piti minun ollessa alle vuoden ikäinen alkaa säännöstellä mun vellinsyöntiä, kun painoa tuppasi tulemaan liikaa. Kun taas aina hoikka siskoni, jota äiti syötti samanverran (meillä vuosi ikäeroa) sai jatkaa mussuttamista eikä ole koskaan ollut ylipainoinen. Eli söimme vauvoina tismalleen saman verran, mutta mun piti alkaa säännöstellä, siskon ei. En vielä alle vuoden ikäisenä paljoa keksipurkillä päässyt käymään, eli eikö muka aineenvaihdunnalla ole asiaan mitään tekemistä? Nää on mun omia kokemuksia ja perustuu käytettävissäni olevaan tutkimusmenetelmään, eli seurantaan ja arviointiin
Ja itse olen ollut kunnolla ylipainoinen kerran elämässäni ennen raskautta, eli mun RASVASOLUJEN MÄÄRÄ on suurempi, kuin ennestään hoikalla ja tottahan mä silloin myös lihon nopeampaa ja laihdun hitaampaa, se on ihan tieteellisesti tutkittu juttu, ei mitään mun oman pään keksintöä
Onnekseni mun ystät jaksaa tarvittaessa kuunnella laihdutusyrityksistäni ja valituksistani kilojen suhteen, eikä nälvi selän takana keskustelupalstoilla...