Kampaajan hinnoittelusta...murinaa....voiko tästä valittaa ja jos niin mihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ken guru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis kuten tuolla aiemmin laitoinkin, niin toki saavat nostaa hintojaan vaikka 1000%. Pointti olikin siinä, että vetosivat mun järjen mukaan väärään asiaan, eikä tuo siis välttämättä ole edes sallittua. Sitä tässä kyselenkin.

Tässä tapauksessa ilmoittivat peilissä olevalla lapulla perustelevansa hinnan korotuksen juuri tuolla alv:n nousulla.

Kartellihinnoitteluun varmaan on laki, mutta ei yrittäjän ole velvollisuus kertoa yksityiskohtaisesti asiakkaalle mistä hinta koostuu. Nyt sua haittaa siis että lapussa luki syyksi alvi ja hinnat nousivat enemmän. Hieman harhaanjohtavaa se on, mutta olisitko ollut onnellisempi, jos yrittäjä olisi tajunnut kirjoittaa siihen "mm alvi".

[QUOTE="KAMPAAJA";25409970]Minulla maksoi leikkaus ennen vuodenvaihdetta 20€, sis.alv 9%,

20€-9%=18.35€

18.35€+23%=22.57€ eli 23.60€ pyydän asiakkaalta NYT.

Vai milläs meinaat että pienyrittäjät maksaa laskunsa? Kuule tukuissa on hinnat noussu huimasti, et sä bensastakaan saa alennusta jos "muriset", ne nostetaan sen mukaan mitä päättäjät päättää![/QUOTE]

Maksaisin kyllä mutisematta tuollaiset hinnankorotukset.

Hmm. Kuluttaja-asiamiehelle tästä voisi tehdä kyselyä. Näin jälkikäteen tietysti vähän hankalaa todistaa niitä edeltäneitä hintoja. Mutta eihän ne alennukset tietenkään suoraan näkyneet hinnoissa, kun taas korotukset taatusti näkyy.

Kartellihinnoitteluun varmaan on laki, mutta ei yrittäjän ole velvollisuus kertoa yksityiskohtaisesti asiakkaalle mistä hinta koostuu. Nyt sua haittaa siis että lapussa luki syyksi alvi ja hinnat nousivat enemmän. Hieman harhaanjohtavaa se on, mutta olisitko ollut onnellisempi, jos yrittäjä olisi tajunnut kirjoittaa siihen "mm alvi".

Kyllä, jos se alv:n korotuksen mukana olo olisi perusteltua hinnannousun suhteen. Mielestäni tässä ei edelleenkään ollut.

[QUOTE="vieras";25410008]Hmm. Kuluttaja-asiamiehelle tästä voisi tehdä kyselyä. Näin jälkikäteen tietysti vähän hankalaa todistaa niitä edeltäneitä hintoja. Mutta eihän ne alennukset tietenkään suoraan näkyneet hinnoissa, kun taas korotukset taatusti näkyy.[/QUOTE]

Löydän kyllä edellisenkin käynnin "jäljet" tiliotteestani. Pankkikortilla kun aina maksan.

[QUOTE="KAMPAAJA";25410019]No tälläin ne uudet hinnat PITÄIS laskea. Sille en voi mitään, jos ihmiset ei osaa laskea :( Mutta mitä kalliimpi aiempi työ on ollut, sitä enempi se nousee :(

Me olemme vaan niitä välikäsiä, mitkä kerää valtion kassaan rahaa :(

Ei tämä meistäkään kivalta tunnu.[/QUOTE]

Mut jos noi hinnat olis korotettu vaan alv:n muutoksen verran niin uusi hinta olis ollu 84,63 € eli 85 €.
30 €:n "ylimääränen" korotus kattaa jo aika kivasti kaikkea muutakin...

[QUOTE="KAMPAAJA";25409999]Ja painotan nyt tätä: minä joudun maksamaan arvonlisäveroa VEROTTAJALLE huimasti enemmän kun ennen, omasta pussistako se nousu pitäis maksaa???[/QUOTE]

Mutta edelleenkin, kampaajat saivat tuon arvonlisäveron alennuksen sellaisilla ehdoilla että siirtävät tuon alennuksen asiakkaiden hintoihin. Näin ei tapahtunut, joten alv palautettiin ennalleen, normaaliksi siis.

Eli ellei ole hintoja alentanut, niin ei ole missään vaiheessa ns. kärsinyt tuosta korotuksesta, vaan on väliaikaisesti saanut enemmän rahaa omaan pussiin. Eikö?

Mun mielestänikin kampaajat saavat nostaa hintojaan siinä missä muutkin yrittäjät, vaikka vuosittain tarkastavat hintansa, mutta epärehellistä kikkailua laittaa hinnankorotuksen verojen nousun piikkiin. Ainakin tässä tapauksessa, jossa veronalennusta ei aikanaan siirretty kuluttajalle. En tykkää!

[QUOTE="KAMPAAJA";25410049]Joo, sillä menettää vaan asiakkaat. no omaa kuoppaansa kaivaa ;)

AP kysäses seuraavan kerran muiden hintoja ;)[/QUOTE]

Pitää kysyä. Ja ehkä taas etsiä uusi kampaaja. Harmi. Vaikka käyttikin saksia vähän liikaa, niin hyvä kampaaja oli kuitenkin. Mutta Helsingissä tuo 115 € taitaa kyllä kuitenkin olla aika normaali hinta leikkauksesta ja kahdesta väristä.

Musta ihan törkeetä kiskontaa moni pyytää nyt sen 20e yliki tukan leikkuuseen menee jotain 15min. ja sekin hutastaan ihan perseestä. Ei huono tuntipalkka... joku takuu näihin pitäs saada tuohon hintaan jos se on huono, niin se korjataan vaikka sata kertaa jos niikseen tulee. Mutta moni ei tätä tee :(

JA KUVITELLA IHMISET VALITTI: Mulle hampurilaisen hinnasta kun olin aikoinaan grillillä töissä eli se maksoi 2.5e ja sen tekemoseen meni noin 5min. ja siitä hinnasta maksaa yrittäjä sen lihan/leivän/sähkön/vuokran.jne Aikas monta saat tehdä!!! Entäs kampaaja se leikkaa. ja siitä ei tulekkaan muuta kulua kun sen paikkavuokra. EI SIITÄ LEIKKAUKSESTA OIKEIN MUITA KULUJA TULE, KUN OLET KERRAN VEHKEET OSTANUT. VÄRJÄYS TAAS ERIKSEEN. MUTTA EI NE AINEET OIKEASTI TUKUSTA NIIN KALLIITA OLE. YHDESTÄ PULLOSTA SAA TEHTYÄ AIKA MONTA PÄÄTÄ. KUSETUSTA SANON MÄ!!! Siksi annankin kaverin leikata ja värjään itse. menee nekin rahat hyödyllisempään käyttöön.

Mutta edelleenkin, kampaajat saivat tuon arvonlisäveron alennuksen sellaisilla ehdoilla että siirtävät tuon alennuksen asiakkaiden hintoihin. Näin ei tapahtunut, joten alv palautettiin ennalleen, normaaliksi siis.

Eli ellei ole hintoja alentanut, niin ei ole missään vaiheessa ns. kärsinyt tuosta korotuksesta, vaan on väliaikaisesti saanut enemmän rahaa omaan pussiin. Eikö?

Niin, kuka on kärsinyt ja kuka ei...
silloin kun alv tipahti 9%:iin, niin laskin kyllä muita hintoja, paitsi leikkauksen, koska siinä ei aineita kulu. ja minulla on muutenkin edulliset hinnat. Vuosi sitten oli PAKKO nostaa hintoja, n.1€:lla, koska kaikki hinnat vaan nousee, ja tavaraa on silti pakko ostaa. Tukkuun menee kerralla 400-600e riippuen kuukaudesta, siihen vielä kaikki muut päälle mm.Yel yms.

Musta ihan törkeetä kiskontaa moni pyytää nyt sen 20e yliki tukan leikkuuseen menee jotain 15min. ja sekin hutastaan ihan perseestä. Ei huono tuntipalkka... joku takuu näihin pitäs saada tuohon hintaan jos se on huono, niin se korjataan vaikka sata kertaa jos niikseen tulee. Mutta moni ei tätä tee :(

JA KUVITELLA IHMISET VALITTI: Mulle hampurilaisen hinnasta kun olin aikoinaan grillillä töissä eli se maksoi 2.5e ja sen tekemoseen meni noin 5min. ja siitä hinnasta maksaa yrittäjä sen lihan/leivän/sähkön/vuokran.jne Aikas monta saat tehdä!!! Entäs kampaaja se leikkaa. ja siitä ei tulekkaan muuta kulua kun sen paikkavuokra. EI SIITÄ LEIKKAUKSESTA OIKEIN MUITA KULUJA TULE, KUN OLET KERRAN VEHKEET OSTANUT. VÄRJÄYS TAAS ERIKSEEN. MUTTA EI NE AINEET OIKEASTI TUKUSTA NIIN KALLIITA OLE. YHDESTÄ PULLOSTA SAA TEHTYÄ AIKA MONTA PÄÄTÄ. KUSETUSTA SANON MÄ!!! Siksi annankin kaverin leikata ja värjään itse. menee nekin rahat hyödyllisempään käyttöön.

:D :D

Tavallaan mä ymmärrä, jos niitä hintoja nostetaan kun verot nousee. Mutta sitä taas en ymmärrä että niitä ei alunperin edes laskettu kun varot laski. Eli siksi tänä on todella epäreilu peli. Ja ne olisi pitänyt pitää samana!!!

[QUOTE="KAMPAAJA";25410196]Niin, kuka on kärsinyt ja kuka ei...
silloin kun alv tipahti 9%:iin, niin laskin kyllä muita hintoja, paitsi leikkauksen, koska siinä ei aineita kulu. ja minulla on muutenkin edulliset hinnat. Vuosi sitten oli PAKKO nostaa hintoja, n.1€:lla, koska kaikki hinnat vaan nousee, ja tavaraa on silti pakko ostaa. Tukkuun menee kerralla 400-600e riippuen kuukaudesta, siihen vielä kaikki muut päälle mm.Yel yms.[/QUOTE]

Sulla taitaa kyllä olla hinnat niin edulliset että hinnankorotuksesi ovat ihan perusteltuja. Olet näköjään muutenkin toiminut kuten "kuului". En kritisoi kaltaisiasi.

[QUOTE="KAMPAAJA";25410035]Mulla itselläni on vanhoja hinnastoja tallessa, -01 vai -02v minulla maksoi hiustenleikkaus 14€ :)[/QUOTE]

Mulla maksoi -09 hiustenleikkaus 18 e, viime & edellisvuonna 21 e. Saas nähdä paljonko on nyt tän vuoden puolella...

Tavallaan mä ymmärrä, jos niitä hintoja nostetaan kun verot nousee. Mutta sitä taas en ymmärrä että niitä ei alunperin edes laskettu kun varot laski. Eli siksi tänä on todella epäreilu peli. Ja ne olisi pitänyt pitää samana!!!

Muistakaahan kaikki tavalliset palkansaajat vaatia AINA KUN MAHDOLLISTA palkanalennusta - siis jos vaikka löydätte edullisemman asunnon tai miehen, jolla on varoja ja elämä helpottuu taloudellisesti. Eli pyydätte palkkaa sen mukaan, miten pärjäätte. :D t. Yrittäjä

netikka.net/hiuslato/hinnasto/

katjamariateam.net/hinnasto.htm

hairstore.fi/app/store/prices/-/osasto/34/hinnasto_avattu/yes/

salonheikki.fi/hinnastot.htm

hulluporo.fi/poro/esivu.php?id=420&kieli=fi

Laittakaa www eteen. Tossa esimerkkejä, miten eri hintoja joka paikassa on. Mielestäni minulla ON edulliset hinnat, siitä en tiedä koska noi on päivitetty, onko noussu viel noista.

[QUOTE="KAMPAAJA";25409970]Minulla maksoi leikkaus ennen vuodenvaihdetta 20€, sis.alv 9%,

20€-9%=18.35€

18.35€+23%=22.57€ eli 23.60€ pyydän asiakkaalta NYT.

Vai milläs meinaat että pienyrittäjät maksaa laskunsa? Kuule tukuissa on hinnat noussu huimasti, et sä bensastakaan saa alennusta jos "muriset", ne nostetaan sen mukaan mitä päättäjät päättää![/QUOTE]

Eli 1.03 euroa vedätät sinäkin välistä, tässä se nähdään, kampaajat on huijareita

Nollakoulutuksella 15 min työstä 23.60, keerotaan tää neljällä ni saadaan tuntipalkka lähemmäs 100 euroa!!!!!

Miettikääpä sairaanhoitajia, yo+ 3,5 korkeakoulutus, vastuu ihmishengistä ja palkka 15 e/tunti.
kampaaja 0-koulutus ja 100 euroa tunti.

Tämä nyt ei aiheeseen kuulu, mutta mua nyppii, kun minä pitkähiuksisena (alaselkään) menin leikkuuttamaan "kuivat pois".. naps naps, siinä ei kauaa kulunu aikaa. Makso 30e. Seuraavana päivänä mun ystävä kävi samassa paikassa, hänellä suora, olkapäille yltävä tukka. Samalla lailla vain kuivat pois. Makso 21e.

Että määrääkö se hinnan kuinka pitkät hiukset on, vaikka sama työ tehdään?!?

Muistakaahan kaikki tavalliset palkansaajat vaatia AINA KUN MAHDOLLISTA palkanalennusta - siis jos vaikka löydätte edullisemman asunnon tai miehen, jolla on varoja ja elämä helpottuu taloudellisesti. Eli pyydätte palkkaa sen mukaan, miten pärjäätte. :D t. Yrittäjä

Tässä vaan on kysymys siitä, että kampaajat ovat saaneet hetken maksaa normaalia vähemmän veroja jotta voisivat alentaa hintoja, jotta saisivat enemmän asiakkaita, jotta kassaan kilahtaisi sitä kautta enemmän euroja. Ei siis ole kyse palkan alennuksesta, vaan siitä, että tuo ei toiminut mihinkään suuntaan, ja nyt tilanne on normalisoitu.

Uusimmat

Yhteistyössä