Ikuisesti sinun -koskettava dokumentti tänään tv1 klo 21.30

  • Viestiketjun aloittaja "neppis"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Katsoin dokkarin melkein alusta ja kyllä mä ihmettelen tätä Suomen sosiaaliviraston toiminaa. Palautettiin lapset äidille joka selvästi oli erittäin kylmä ihminen, kireä ja tasapainoton. Siinä sossutädit istuvat paskaisessa kämpässä jossa äiti kyllä on tytölleen hellä, mutta pojalle ei heru kuin jäätävällä äänellä luettuja moitteita. Kammottava akka!!! Loppuosiossa näkyi hyvin, että tuolla äidillä oli jo selkeästi vaikeuksia pidättää raivoaan jopa tv-kameran edessä. Ja toivon todellakin, että ymmärsin ihan loppumetri oikein = lapste palasivat takasin huostaanottokotiin?
Minun mielestä menivät vain käymään viikonlopuksi.
 
"Hanna"
Katsoin dokkarin melkein alusta ja kyllä mä ihmettelen tätä Suomen sosiaaliviraston toiminaa. Palautettiin lapset äidille joka selvästi oli erittäin kylmä ihminen, kireä ja tasapainoton. Siinä sossutädit istuvat paskaisessa kämpässä jossa äiti kyllä on tytölleen hellä, mutta pojalle ei heru kuin jäätävällä äänellä luettuja moitteita. Kammottava akka!!! Loppuosiossa näkyi hyvin, että tuolla äidillä oli jo selkeästi vaikeuksia pidättää raivoaan jopa tv-kameran edessä. Ja toivon todellakin, että ymmärsin ihan loppumetri oikein = lapste palasivat takasin huostaanottokotiin?
Mä ymmärsin niin että lapset menivät lopussa sijaisperheeseen viikonlopun viettoon. Onhan se äidillä varmasti tosi hurja tilanne, sosiaalityöntekijät ja kamerat paikalla ja lapsi vaan riehuu.
 
mietin
Ja jotenkin se paskainen ja tavaraa täynnä oleva kämppä, että pysyykö ne langat käsissä..Ja jos lemmikkien hoito on yksin lasten vastuulla niin ei sekään ole oikein. Jotenkin vaan jäi niin surku fiilis lasten, lemmikkien ja koko perheen puolesta. :/ Toivottavasti heille nykyään kuuluu hyvää ja pääsevät elämässä eteenpäin. :)
 
Juu juu
[QUOTE="Hanna";25407179]Mä ymmärsin niin että lapset menivät lopussa sijaisperheeseen viikonlopun viettoon. Onhan se äidillä varmasti tosi hurja tilanne, sosiaalityöntekijät ja kamerat paikalla ja lapsi vaan riehuu.[/QUOTE]

Siinä tilanteessa ei ois 100 % varmuudella ollut yhtäkään kameraa jos äiti ei ois siihen nimenomaan suostunu.
 
"äiti"
Oliko se mies lasten isä vai äidin miesystävä? Äidillä on pelkästään syyttävä ja negatiivinen elämänasenne. Eivät lapset hyvin tule pärjäämään, jos äitinsä kanssa asuvat.
 
Kauhistuttavaa toimintaa
Mun käsittääkseni oli äidin uusi miesystävä - vaikutti rauhalliselta ja mukavalta -, mutta olin ymmärtävinäni, että loppumetreillä kun äiti antoi valokuvat miehelle (siinä samassa kun vittuili puhelinlaskusta) niin mies olisi ollut hakemassa pois lopputavaroitaan. Tuollaista naista ei kukaan kestä... Mulla on hieman aukkoja katsomisessa sillä lapset olivat nukkumassa ja jouduin pitämään telkun äänen melko hiljasella.Ja pakko vielä palata siihen paskasuuteen - olihan talossa lemmikkejä tosi paljon, mutta silti kun vertaa oloja joista lapset tulivat niin ero oli aika karmea. Ja se syyttävä, kireä ilmapiiri = voin pahoin!Meillä on kolme isoa koiraa ja joskus voi olla sekaista, mutta paskaista meillä ei ole koskaan :/
 
Tuliko muille sellainen olo että onko biovanhemmat itsekkäitä halutessaan lapset takaisin itselleen viidenkin vuoden sijaisperhe-elämän jälkeen? Varsinkin kun siitä lopusta jäi aika ristiriitainen tunnelma, että onko lapsilla kovin hyvät olot kotonaan..:/ Oonko ainoa joka ajattelee että todellista rakkautta olisi biovanhemman luopua lastensa huoltajuudesta jos omat voimavarat eivät riitä..
Tuli. Pieni pätkähän tuo dokumentti oli heidän elämästään eikä sen perusteella pitäisi tuomita. Mutta jäi ikävä tunne tuosta lopusta. Mietin yömyöhälle tuota loppua kun bioäiti oli niin kovin negatiivinen, että oliko oikea ratkaisu palauttaa lapset äidille ja mitähän lapsille tällä hetkellä kuuluu.

Ja mä ymmärsin lopusta, että lapset menivät vain viikonlopuksi käymään siellä sijaisperheessä ja että se bioäiti erosi siitä miehestään (ei lasten isä?) kun sillä tavalla jakeli kuvia.
 
emmul
yks asia mikä jäi epäselväks tossa oli se että miksi noi dokumentissä olevat lapset oli huostaanotettu? vai mainittiinko se jossain kohden? itse en ainakaan huomannut että olis sitä kerrottu. oli koskettava dokumentti ja mulle jäi kans vähän semmoinen fiilis että olis ollu ehkä parempi jos noi silmälasipäiset lapset olisivat jääneet viellä sijaisperheeseen.
 
"Sarita"
[QUOTE="möö";25414173]Se kahden lapsen äiti on esiintynyt näköjään myös Reindeerspottingissa... Siis se nuori punatukkainen.[/QUOTE]

Juu enpä nyt kuitenkaan ole..On kuvattu hieman eri suunnalla kun missä me eletään..Ja eipä noi kuviot myöskään elämääni kuulu/ole kuulunut...
 
"..."
[QUOTE="Sarita";25415157]Juu enpä nyt kuitenkaan ole..On kuvattu hieman eri suunnalla kun missä me eletään..Ja eipä noi kuviot myöskään elämääni kuulu/ole kuulunut...[/QUOTE]

Oletko sinä se sisarusten äiti? Mitä teille kuuluu tänään?
 
"Sarita"
[QUOTE="...";25415262]Oletko sinä se sisarusten äiti? Mitä teille kuuluu tänään?[/QUOTE]
Olen juu. Ja mielelläni en tänne haluaisi lähteä kirjoittamaan, mutta jotenkin näitä ihmisten aivan tuulesta temmattuja ajatuksia pitäisi saada korjattua.
Meille kuuluu oikein hyvää. Elämä on vihdoin tasoittunut lasten kotiin paluun jäljiltä, se ei ihan niin helppoa viiden vuoden jälkeen ole kuin moni ehkä luulee.
 
"Jonna"
[QUOTE="Sarita";25415436]Olen juu. Ja mielelläni en tänne haluaisi lähteä kirjoittamaan, mutta jotenkin näitä ihmisten aivan tuulesta temmattuja ajatuksia pitäisi saada korjattua.
Meille kuuluu oikein hyvää. Elämä on vihdoin tasoittunut lasten kotiin paluun jäljiltä, se ei ihan niin helppoa viiden vuoden jälkeen ole kuin moni ehkä luulee.[/QUOTE]

ei olekaan. Varmasti näkyy myös lapsissa. Se tv ohjelman loppu oli mun mielestä ihan ok, eihän se elämä ole sen ihmeellisempää kellään. Lapset kiukuttelee ja käyttäytyy "ei niin mallikkaasti" tilanteesta riippumatta eikä äidin tarvitse aina jaksaa. Silti sitä rakastaa ja on hyvä vanhempi.
Ihmisiä me kaikki ollaan..
 
tietäisittepä vaan...
En tiedä mist' alottas kommentoinnin...lapset joo palasivat äidilleen,joka antoi ne pois,kun sillä oli ongelmia elämässä.Kumpa kamerat olisivatkin kuvanneet sitä äidin arkea ,dokaamista jne...ei ne lapset tuskin olis saanu palata äidilleen jos ne sossut olisivat siitä todekllisesta elämästä olleet tietoisia.Ja siihen mitä tulee loppukohtaan jossa mies toi laskun lasten äidille,niin tuo äiti ei ole maksanut senttiäkään laksujaan itse viimeiseen 3 vuoteen koska armas meis maksoi heillä kaiken ja saikin miehelle paljon paskaa aikaiseksi!!!!!!!!!!!!!!!!katsojat näkivät juuri sen pienen vivahteen vain ohjelmasta,mutta TOTUUS on täysin toinen!!!!!!!!
 
"..."
lasten äiti tuskin lähtee kommentoimaan tota ukolle raivoamistaan ????? omien lasten puhelinlaskuthan ne oli eikös niin??? eikä sen "isäpuolen" !!!! ootjan sarita sitten rehellinen kirjoitustes kanssa täällä :)
 
[QUOTE="...";25476461]lasten äiti tuskin lähtee kommentoimaan tota ukolle raivoamistaan ????? omien lasten puhelinlaskuthan ne oli eikös niin??? eikä sen "isäpuolen" !!!! ootjan sarita sitten rehellinen kirjoitustes kanssa täällä :)[/QUOTE]

Niin, no. Olipa kyse kenen laskusta tahansa, mut jos on sovittu aiemmin ja toinen sen luvannut hoitaa, niin kaiketi silloin olettaa että toinen sen hoitaa? Sen enempää puuttumatta ja arvostelematta kyseistä perhettä.
 
Itku tuli kyllä tuota katsoessa. Ja paljon kysymyksiä, olisin halunnut tietää enemmän taustoja, miksi oli huostaanotettu, mihin Inkan äiti oli kuollut, miksi isä oli vankilassa jne. Mutta toisaalta hyvin tehty dokumentti, koska se toimi ilman noita taustatietojakin ja varmaan se pääasia tuli näin enemmän esille.

Kun alussa näytettiin sitä paikkaa mihin huostaanotetut lapset menee ensin niin mietin että minusta ei ikinä olisi tuollaiseen työhön. Ei ikinä. Etenkin ne jotka tekee töitä niiden teinien kanssa niin huh.. Kun miettii miten raskasta on ihan tavallisenkin teinin kanssa saatika sellaisen joka on huostaanotettu, vihainen nuori huonoista lähtökohdista..

Oliko se koti oikeasti paskainen? Koiriin kiinnitin kyllä huomiota, mutta jotenkin itseltä meni ohi että koti olisi ollut likainen?
 
"noppa"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25476553:
Itku tuli kyllä tuota katsoessa. Ja paljon kysymyksiä, olisin halunnut tietää enemmän taustoja, miksi oli huostaanotettu, mihin Inkan äiti oli kuollut, miksi isä oli vankilassa jne. Mutta toisaalta hyvin tehty dokumentti, koska se toimi ilman noita taustatietojakin ja varmaan se pääasia tuli näin enemmän esille.

Kun alussa näytettiin sitä paikkaa mihin huostaanotetut lapset menee ensin niin mietin että minusta ei ikinä olisi tuollaiseen työhön. Ei ikinä. Etenkin ne jotka tekee töitä niiden teinien kanssa niin huh.. Kun miettii miten raskasta on ihan tavallisenkin teinin kanssa saatika sellaisen joka on huostaanotettu, vihainen nuori huonoista lähtökohdista..

Oliko se koti oikeasti paskainen? Koiriin kiinnitin kyllä huomiota, mutta jotenkin itseltä meni ohi että koti olisi ollut likainen?
Missä voi tuon ohjelman nähdä vielä???
 

Yhteistyössä