Minkälainen hääsosrmus teillä on ja mitä maksoi?:)

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Höh. Emmä muista. :D

En ole voinut pitää sitä sen jälkeen, kun odotin viimeisilläni tyttöä. Painoa tuli sen verran, että sormuksen pitäs olla nyt puol numeroa isompi. Mutta en viitsi suurentaa, kun ensinnäkin häihin pienensin sen ja toisaalta, kun mulla on vakaa aikomus saada tämä paino pois, haluan eka nähdä, mitä käy sormille sitä myötä. Jos nekin vaikka pienenee takas. :D

Mutta muistelen, että siinä on 5 timanttia (tai sitten kolme, mutta muistelen, että viis, koska häissä yks sanoi mulle, että kai tiedän, et jokaista timattia kohti tulee yks muksu..). Keskellä yks isompi, reunoille neljä (tai kaks) pienempää. Valkokultaa (kun en tykkää keltakullasta). Hintaa tuolla oli jonkun himpun vajaa 500 e, kun sain puoleen hintaan (siksi oli pienennettävä, ainoa kappale).

Kihlasormus on myös liian pieni (samaa kokoa kuin tuo). Valkokultaa ja siinä on kolme pientä timanttia. Mutta kun en näitä kumpaakaan voi pitää, sain ukolta uuden tilalle. :D Ne siirtyy sitten toiseen käteen, jos noi vielä mulle menee (toisessa kädessä mulla on tuon puolnumeroa paksummat sormet normaalistikin). ;) Uudessa on 7 timanttia semmosessa ryppäässä keskellä ja valkokultaa sekin. Kooltaan sen ratkaisevan puolnumeroa isompi kuin nuo muut. ;) Sen parina pidän yhtä toista sormusta, jossa on 5 "timanttia". Eli se on joku halpis, mutta minä tykkään.

Kultainen sormus, missä musta ovaalinmuotoinen kivi, kiven molemmin puolin on sydänkuvio.
Maksoi tarjouksessa n 100- 120 e. 7 vuotta sitten :heart:
Kaipa tuo halpa oli, mutta ihastuin tuohon sormukseen ja tunsin sen heti omaksi. :)
Tuo sormus oli ainut kappale, ei ole muissa liikeissä näkynyt tuollaista sormusta.

• Tykkää
Reactions: Kastanja
ei se voi maksaa 25 000, koska jos sormuksessa on 15 timanttia niin se ei paljon voi maksaa. Mulla yks sormus missä on 16 kiviä ja maksoi vain 2000:D, yleensä isot sormukset vaan arvokkaat ovat
Mun kaverilla on sormus, jossa on vähemmän timantteja, ja joka silti on maksanut ainakin tuon verran. Sormus on käsittääkseni erikseen vakuutettukin. Timanteissahan on kyse siitäkin minkä laatuisia timantteja ne on, tai jos sormus itsessään on kallis, esimerkiksi tunnetun suunnittelijan suunnittelema. Samoin myös se, kuka ja missä sen on tehnyt, vaikuttaa hintaan. Nämä kalliimmat sormukset ei ole yleensä ihan tusinatyötä. Kun sä kerran teet itse tällaisen aloituksen, niin musta on vähän asiatonta ruveta naureskelemaan toisten vastauksille.

Turkilmas
Mulla on keltakultainen rinkula, jossa on minimaalisia valkokultaan upotettuja timantteja. Sormus maksoi muinoin 550 markkaa, mutta se oli puoleen hintaan. Niin että euroaikaan tuo sormus maksais korkeintaan vajaat 200 euroa.

• Tykkää
Tönt
keltakultainen rivisormus missä on 3 pientä timanttia. maksoi 300€. olisi kuvaakin mutta zoomattu niin läheltä että mun kädet näyttää kamalan ryppyiseltä. :LOL: täällä oltiin kerran sitä mieltä että liian ohut vihkisormus verrattuna kihlaan. livenä sitä ei huomaa. kelpaa mulle ja se riittää.

• Tykkää
nyt on
venakko ihan ulalla :D

Ei ainoat liikkeet maailmassa ole turku, helsinki.
Eikä myöskään valmiit mallit ainoat olemassa olevat, voihan niitä teetättää just millaisen haluaa..

http://www.vuodenkauneinsormus.fi/praha/pdf/Praha_esite.pdf

Esim. "Sormus on valmistettu valkokullasta. Jos sormus valmistetaan
platinasta, hinta on 33 000 euroa."

Tämä on taas niin....mielenkiintoista. Olet ollut kaksi kertaa naimisissa? Ostivatko molemmat miehet sinulle yhtä kalliin sormuksen, vaiko vain tämä uusi? Vai miksi sinua kiinnostaa kysellä tästä muilta? Onko asia oleellisen tärkeä = onko sillä loppujen lopuksi merkitystä? Missä määrin sormuksen arvo on sinulle noussut merkitykselliseksi verrattaen aitoon rakkauteen? Vai kulkeeko sormuksen arvo samalla mittakaavalla rakkauden arvon kanssa?

Yhteistyössä